De nieuwe Bondscoach
Moderator: mods
Re: De nieuwe Bondscoach
Heb je Verhaegh wel zien spelen tegen Portugal, Joey? Was een stuk beter dan Van Rhijn hoor.
Ja dus? Van Rhijn kan niet verdedigen.
Is het dan niet opmerkelijk dat je Verhaegh wel in het rijtje zet en Van Rhijn niet?
O, ik kan er zo nog een paar noemen.
En als je die lange lijst inderdaad niet selecteert, wat zijn dan de alternatieven?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Tja, je hoeft Kuijt niet op te roepen, je kunt ook Siem nemen.
Vind jij het selectiebeleid van LVG logisch en consistent?

Het selectiebeleid heeft veel weg van waan van de dag. Dat hij Rekik op Basis van vorm selecteert: prima. Dat VDV ook al ruim een jaar in vorm is, is me ontgaan.Yopi schreef: Vind jij het selectiebeleid van LVG logisch en consistent?
VDW, Sneyder: te kleurrijk? Letterlijk.

LVG wil vooral nette jongens bij Oranje hebben, zo lijkt het.
Ik denk dat LvG voor het WK zowel Kuijt als Siem selecteert. Wanneer Siem de Long weer helemaal herstelt van zijn long kan hij nog een belangrijke rol gaan krijgen, hij maakt toch wel heel makkelijk doelpunten. Er zijn, in de Oranje selectie althans, bijna geen betere koppers.
De loting van de kwalificatiepoule zat zeker niet tegen, maar het is toch wel netjes dat alle wedstrijden gewoon zijn gewonnen. Daarnaast is er vertrouwen getankt in oefenwedstrijden, de 0 houden tegen Duitsland met deze verdediging, dat hadden velen niet verwacht. Tegen Portugal was Nederland niet de mindere, tegen Italië zelfs de betere ploeg.
Op het WK moet je sowieso de poule doorkomen, als je de huidige plek op de FIFA ranking handhaaft ben je groepshoofd. Dan kun je in de 1/8e finale weer een land als Slowakije tegenkomen, maar ook een tegenstander van het formaat Portugal/Italië. Het moet een beetje mee zitten, mazzel is van essentieel belang. Het team van Van Marwijk had in 2010 voor hetzelfde geld roemloos in de kwartfinale kunnen worden uitgeschakeld.
De loting van de kwalificatiepoule zat zeker niet tegen, maar het is toch wel netjes dat alle wedstrijden gewoon zijn gewonnen. Daarnaast is er vertrouwen getankt in oefenwedstrijden, de 0 houden tegen Duitsland met deze verdediging, dat hadden velen niet verwacht. Tegen Portugal was Nederland niet de mindere, tegen Italië zelfs de betere ploeg.
Op het WK moet je sowieso de poule doorkomen, als je de huidige plek op de FIFA ranking handhaaft ben je groepshoofd. Dan kun je in de 1/8e finale weer een land als Slowakije tegenkomen, maar ook een tegenstander van het formaat Portugal/Italië. Het moet een beetje mee zitten, mazzel is van essentieel belang. Het team van Van Marwijk had in 2010 voor hetzelfde geld roemloos in de kwartfinale kunnen worden uitgeschakeld.
- InnerHarbour
Vooral die het met hem eens zijn dat hij over water kan lopen. Een keeper van 1 meter 80 selecteren, een die alleen bekerwedstrijden keept, een linksback die niet kan verdedigen de duels als een zwanger wijf aangaat en waarbij stoffel het schildpad een wonder van snelheid is selecteren. Maar ja dat zijn nu juist de mensen die hem geweldig vinden of anders een vader hebben die elke dag zijn kont kust.wimpey schreef:Het selectiebeleid heeft veel weg van waan van de dag. Dat hij Rekik op Basis van vorm selecteert: prima. Dat VDV ook al ruim een jaar in vorm is, is me ontgaan.Yopi schreef: Vind jij het selectiebeleid van LVG logisch en consistent?
VDW, Sneyder: te kleurrijk? Letterlijk.![]()
LVG wil vooral nette jongens bij Oranje hebben, zo lijkt het.
YNWA
Dat is maar één naam. Je hebt een lange lijst die hij niet had moeten selecteren. Misschien even twee lijstjes maken? De ene wie niet. En de andere welke dan wel.Yopi schreef:Tja, je hoeft Kuijt niet op te roepen, je kunt ook Siem nemen.
Van Gaal is volop aan het experimenteren. Kan ook bij oefenwedstrijden en een kwalificatie die al vrijwel in de pocket is. Dus: ik vind het prima. Laat hem maar lekker jongens uit de eredivisie bekijken.
Ergens april/mei 2014 moet de definitieve selectie er zijn. Dan maar eens kijken hoe het met vorm en blessures van de diverse kandidaten zit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Moet ik nu het werk van de bondscoach doen?
Ik vind Van der Wiel beter dan Van Rhijn of Verhaegh. Bijvoorbeeld.
Het heeft geen zin om spelers te selecteren die het niveau niet hebben. Ook niet voor één keer.

Ik vind Van der Wiel beter dan Van Rhijn of Verhaegh. Bijvoorbeeld.
Het heeft geen zin om spelers te selecteren die het niveau niet hebben. Ook niet voor één keer.
Uhm, jij hebt kritiek. En vindt dat het anders moet. Mijn vraag: wie dan?
Dus nee, jij hoeft het werk voor de bondscoach niet te doen, die heeft dat al gedaan. Als je daar kritiek op hebt, moet je ook aangeven wat dan alternatieven zijn.
Dus nee, jij hoeft het werk voor de bondscoach niet te doen, die heeft dat al gedaan. Als je daar kritiek op hebt, moet je ook aangeven wat dan alternatieven zijn.
Ik moet niets.
Waarom zou ik spelers moeten aandragen? Krijg ik soms een miljoen per jaar betaald om geschikte spelers te ontdekken?

Waarom zou ik spelers moeten aandragen? Krijg ik soms een miljoen per jaar betaald om geschikte spelers te ontdekken?
De bondscoach ook niet. Wanneer het WK op een fiasco uitdraait, ligt het aan de spelers en de media. Maar dat is logisch...Yopi schreef:Ik moet niets.![]()
Hij wikt en weegt en roept de halve eredivisie op. Bij ieder ander trainer zou dat als twijfel en zwaktebod worden geinterpreteerd. Maar voor LVG gelden blijkbaar andere regels.
De eredivisie is volgens hem niet minder dan de PL. Nou, dat mag ie dan in 2014 laten zien.
Yopi schreef:Ik moet niets.![]()

Je weet vrij stellig dat het selectiebeleid niet deugt, maar kunt ook niet aangeven wat dan wel.
Hij heeft toch iets van 22 posities te vullen. :-)
Wat een onzin, zeg. Stel dat een chirurg een mes in de maag van de patiënt laat zitten. Dat mag ik best constateren dat de operatie fout gegaan is, ook zonder jarenlange studie medicijnen.
Hij doet maar wat, elke speler die een bal recht vooruit kan trappen wordt opgeroepen. Hij maakt al net zo'n zwakke indruk als tijdens zijn vorige periode als bondscoach.
Hij doet maar wat, elke speler die een bal recht vooruit kan trappen wordt opgeroepen. Hij maakt al net zo'n zwakke indruk als tijdens zijn vorige periode als bondscoach.
Volgens mij volg je het spelletje behoorlijk intensief. Zoveel voetballers met een Nederlands paspoort die in aanmerking komen voor het NL elftal zijn er nu ook weer niet.
Je weet erg stellig dat Van Gaal er nu een zootje van maakt, dan moet het voor jou - als zeer geïnteresserde volger van zowel de eredivisie als de competities daarbuiten - toch niet zo moeilijk zijn om een indicatie te geven welke spelers dan wél in aanmerking komen voor de nationale selectie?
Je weet erg stellig dat Van Gaal er nu een zootje van maakt, dan moet het voor jou - als zeer geïnteresserde volger van zowel de eredivisie als de competities daarbuiten - toch niet zo moeilijk zijn om een indicatie te geven welke spelers dan wél in aanmerking komen voor de nationale selectie?
Met het oog op Brazilie moet je Seedorf niet afschrijven.
Bij een groot voetballand als Engeland heeft de bondscoach in de Premier League maar de keuze uit 75 a 80 Engelse voetballers, door de vele buitenlanders. Er spelen niet zoveel Engelsen in het buitenland op top niveau, dus een op de vier maken kans op een selectie. Wat een armoe is het daar.

Bij een groot voetballand als Engeland heeft de bondscoach in de Premier League maar de keuze uit 75 a 80 Engelse voetballers, door de vele buitenlanders. Er spelen niet zoveel Engelsen in het buitenland op top niveau, dus een op de vier maken kans op een selectie. Wat een armoe is het daar.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Ik voel me niet geroepen. Je kunt het zelf namelijk ook bedenken.
Sneijder wordt van aanvoerder afgevoerde. Spelers moeten in vorm zijn om geselecteerd te worden en dan weer niet. Huntelaar is eerste spits en dan weer niet. Spelers die niet eens in de voorselectie zitten komen er opeens bij en krijgen een basisplaats. De bondscoach geeft aan dat hij er binnenkort mee ophoudt, omdat hij zijn werk als een opoffering ziet en er eigenlijk niets aan vindt.
Spannend allemaal. Het wordt een geweldig WK van één ronde.
Sneijder wordt van aanvoerder afgevoerde. Spelers moeten in vorm zijn om geselecteerd te worden en dan weer niet. Huntelaar is eerste spits en dan weer niet. Spelers die niet eens in de voorselectie zitten komen er opeens bij en krijgen een basisplaats. De bondscoach geeft aan dat hij er binnenkort mee ophoudt, omdat hij zijn werk als een opoffering ziet en er eigenlijk niets aan vindt.
Spannend allemaal. Het wordt een geweldig WK van één ronde.
Het helpt denk ik ook dat je Van Gaal een megalul vindt. :-)
Hij is lekker aan het experimenteren en prikkelen en kwalificeert NL tussendoor ook nog even voor het WK. Mooi.
Hij is lekker aan het experimenteren en prikkelen en kwalificeert NL tussendoor ook nog even voor het WK. Mooi.
Allemaal leuk en aardig dat experimenteren, maar het is ook wel zo prettig als Van Gaal ervoor zorgt dat Oranje één geheel is en dat er een basis staat.
Nu speelt zo ongeveer iedere wedstrijd een ander team, waardoor er nauwelijks vaste spelpatronen en automatismen zijn.
Van Gaal heeft aangegeven dat er op dit moment 3 spelers zeker zijn van hun plaats in de selectie, dat vind ik er te weinig.
De as had al vast moeten staan, zodat die op elkaar ingespeeld zijn.
Nu speelt zo ongeveer iedere wedstrijd een ander team, waardoor er nauwelijks vaste spelpatronen en automatismen zijn.
Van Gaal heeft aangegeven dat er op dit moment 3 spelers zeker zijn van hun plaats in de selectie, dat vind ik er te weinig.
Dat op elkaar inspelen krijg je volgens mij beter voor elkaar in een trainingskamp vlak voor de WK, dan een jaar daarvoor.Baseman schreef:Allemaal leuk en aardig dat experimenteren, maar het is ook wel zo prettig als Van Gaal ervoor zorgt dat Oranje één geheel is en dat er een basis staat.
Heb je straks een ingespeeld team, komen er blessures, raken jongens uit vorm en dan heb je een probleem.
Ik vind het wel prima dat hij tot de winter nog wat experimenteert.
- InnerHarbour
Snap ik dan kan je grote vriend die zichzelf steeds maar weer op de borst slaat dat hij zo consequent is zijn inconsequente beleid blijven uitvoeren.
YNWA
Nu heeft ie de mazzel dat ie een extreem zwakke poule heeft. Al zijn de Roemeense en Hongaarse leagues natuurlijk niet minder dan de PL.Yopi schreef: Hij maakt al net zo'n zwakke indruk als tijdens zijn vorige periode als bondscoach.

Het doet erg denken aan MvB nu. Al werd die afgefikt vanwege Denneboom, vd Bergh, Castelen e.c. Won wél fluitend de kwalificatiegroep. Die ook niet zwaar was.
Precies!InnerHarbour schreef:Snap ik dan kan je grote vriend die zichzelf steeds maar weer op de borst slaat dat hij zo consequent is zijn inconsequente beleid blijven uitvoeren.
Niets heerlijker dan om te zien hoe Van Gaal de Cruijff-posse bij de ballen heeft en daar soms ook even een venijnig draaitje aan geeft, zodat de spite weer rijkelijk door 's lands fora kan gieren. :-)
Het probleem voor Van Gaal is, denk ik, dat een paar jongens - Sneijder, Huntelaar, Van der Vaart - een beetje past their prime beginnen te raken. Met Robben daarbij, die zomaar weer geblesseerd kan zijn.
Daarom ook het geëxperimenteer met jongere spelers denk ik. Van Gaal wil zien hoe diep het vijvertje is waaruit hij kan putten. En dat met eigen ogen op het trainingsveld en niet vanachter de tv of op de tribune. De huidige periode leent zich daar prima voor. Of hij daar vrolijk van wordt is een tweede.
Het zou ook wel een kleine studie waard zijn om te zien of Van Gaal nu echt zoveel meer verschillende spelers oproept dan de bondscoaches voor hem. Heb niet het idee dat dit uit de pas loopt.