Christian D. Eriksen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Demosthenes

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Demosthenes » wo aug 28, 2013 8:59 am

Wat Eriksen betreft: zoiets staat Ajax al jaren te wachten, Ajax kan geen team meer opbouwen; jammer, maar er is altijd een "de beste speler", al is de vraag of het niveau t.o.v. de grote competities niet aan het dalen is.

Een bedrag van € 2,5 + € 1 = € 3,5 lijkt mij erg veel voor een 23-jarige speler die buiten de eredivisie niets heeft laten zien. Het heeft misschien te maken met het geringe aantal Nederlanders dat bij Ajax speelt, maar ik mag aannemen dat er een plan-B is, anders betaalt Ajax echt weer de hoofdprijs (Cillessen en Van der Hoorn kostten ook miljoenen, op Janssen is flink verlies geleden)

De euforie over Andersen is tot op heden meer hoop dat aantoonbaar, want (herinnering, ik kan er een paar minuten naast zitten) die elf minuten (competitievoetbal) in ruim een jaar (eind 2012) waren blijkbaar voor het TH niet goed genoeg, want als hij zo goed is ga je toch niet rommelen met "oudere Denen".

Stel dat Ajax lekker bluft en na het vertrek van Eriksen en na het mislukken van het aantrekken van Duarte, een Koné-keuring bij speler plan-C, speler plan-C toch voor een andere club kiest en speler plan-D zwaar geblesseerd raakt, komt met groeibriljant Abdelhek Nouri (volgens een paar Feyenoorders de uitblinker in de wedstrijd van de B1, Ajax verloor mer 3-0), een zestienjarige aanvallend ingestelde B1-speler, dan ... Een droom, vrees ik.

Marcel van der Kraan heeft meegeschreven met Verwey, Van der Kraan had in zijn Feyenoordtijd heel veel contacten binnen de Engelse voetbalwereld, met name bij Arsenal/Londen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 28, 2013 9:11 am

Demosthenes schreef:Marcel van der Kraan heeft meegeschreven met Verwey, Van der Kraan had in zijn Feyenoordtijd heel veel contacten binnen de Engelse voetbalwereld, met name bij Arsenal/Londen.
:confused.gif: Wat bedoel je hiermee?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo aug 28, 2013 9:12 am

Tja, zo gaat dat nu eenmaal. Madrid betaalt te veel voor Bale, de Spurs voor Eriksen en Ajax voor Duarte.

Wat Andersen (of Klaassen of een ander) betreft, zolang een speler geen kans krijgt, kan hij het niet laten zien. De Boer werkt elke dag met die jongens en zal meer kijk hebben op hun mogelijkheden dan wij.

Nouri mag nog even doorgroeien. :biggthumpup.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 28, 2013 9:16 am

wimpey schreef:
banjavi schreef:3.5 miljoen voor Duarte en Maher laten lopen???

Dat lijkt me raar.
Je krijgt maar een deel van Maher i.v.m. Doyen.
Dat is niet waar. PSV verkoopt zelf de rechten.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 28, 2013 9:23 am

Natuurlijk. :hypocrite.gif:

De Franse spits Lamela? Zo goed zijn de contacten van Van de Kraan dus ook weer niet.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo aug 28, 2013 9:23 am

Dat doet PSV niet voor de lol. Het Doyen gebeuren is vooraf ongetwijfeld een eis geweest van het kamp Maher.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo aug 28, 2013 9:31 am

Rishi schreef:Dat is niet waar. PSV verkoopt zelf de rechten.
Net zoals Alex destijds economisch eigendom van PSV was, bedoel je?

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 28, 2013 9:31 am

Jöhnk schreef:Natuurlijk. :hypocrite.gif:
Maher is van ons. :hypocrite.gif:

Naief, Rishi. :blush.gif: Doyen is als de rotary of de vrijmetselaars. Select clubje, die elkaar baantjes en cash toeschuiven. Qua toekomst zit je geramd.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo aug 28, 2013 9:35 am

Volgens Simon Zwartkruis komt TH vandaag nog met een nieuw bod. Voor wat het waard is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 28, 2013 9:36 am

Ik dacht gelezen te hebben in de VI dat PSV achteraf een deel terug kon verdienen door aan Doyen te verkopen.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 28, 2013 9:36 am

Yopi schreef:Tja, zo gaat dat nu eenmaal. Madrid betaalt te veel voor Bale, de Spurs voor Eriksen en Ajax voor Duarte.

Wat Andersen (of Klaassen of een ander) betreft, zolang een speler geen kans krijgt, kan hij het niet laten zien. De Boer werkt elke dag met die jongens en zal meer kijk hebben op hun mogelijkheden dan wij.

Nouri mag nog even doorgroeien. :biggthumpup.gif:
Nouri speelt bovendien meer op de vleugel dan op het middenveld, momenteel. Voor wat betreft Duarte is het interessanter om je af te vragen of hij het elftal beter maakt, dan te tellen hoeveel spelers hij in de zou staan - ik zeg 'zou staan', want het zijn nooit andere spelers die jonge jongens in de weg staan; het is altijd een coach of de speler zelf.

Wat mij betreft voegt Duarte kwaliteiten toe die Ajax op dit moment enorm mist: drive, diepgang (in de loopacties en in de passing) en assertiviteit in het vrijlopen op het middenveld. Daarnaast speelt Duarte op een positie ((controlerende) linkshalf) waar nu iemand wegvalt en waarvoor Ajax niet echt iemand heeft klaarstaan. Dus ja, ik zou Duarte altijd halen (voor een redelijke prijs).
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo aug 28, 2013 9:40 am

Nouri mist op dit moment de duelkracht en de dynamiek voor de A1, laat staan voor Ajax 1. Het duurt nog wel even voor we hem in de Arena zien.

Ik zie ook wel wat in Duarte, al moet je altijd afwachten of hij kan aanhaken. Maar hij is in elk geval een loper in plaats van een speler die pas opleeft als hij de bal aan de voet heeft.

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 28, 2013 9:46 am

Bert schreef: Wat mij betreft voegt Duarte kwaliteiten toe die Ajax op dit moment enorm mist: drive, diepgang (in de loopacties en in de passing) en assertiviteit in het vrijlopen op het middenveld. Daarnaast speelt Duarte op een positie ((controlerende) linkshalf) waar nu iemand wegvalt en waarvoor Ajax niet echt iemand heeft klaarstaan. Dus ja, ik zou Duarte altijd halen (voor een redelijke prijs).
Ik kan me daar, o.b.v. de wedstrijden tegen H'veen en psv, volledig in vinden. :biggthumpup.gif: Prima lopende middenvelder. Een fitte Boilesen lijkt me trouwens ook een mogelijke kandidaat voor linkshalf.

Prio uno blijft voor mij trouwens die momenteel verschrikkelijke rechterkant. Of je daar intern (bijv. Fischer, Andersen) wat doet of extern is me om het even. Áls je maar wat doet.

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 28, 2013 9:58 am

Wie gaat het spel maken als Eriksen weg is en Duarte komt?
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 28, 2013 10:07 am

Yopi schreef:Nouri mist op dit moment de duelkracht en de dynamiek voor de A1, laat staan voor Ajax 1. Het duurt nog wel even voor we hem in de Arena zien.

Ik zie ook wel wat in Duarte, al moet je altijd afwachten of hij kan aanhaken. Maar hij is in elk geval een loper in plaats van een speler die pas opleeft als hij de bal aan de voet heeft.
Er stond bij :"droom".

De vraag is of hij ooit Ajax 1 haalt, op zijn leeftijd heb ik wel meer goede voetballers gezien die het niet gered hebben. Hij is zestien, ziet de jongere Walian en de even oude Dekker naar de A2 gaan, blijft zelf in de B1, terwijl degenen die ik spreek tijdens wedstrijden van de B1 (vorig seizoen), op het begin in B1 na, iedereen hem uitblinker vindt, tenzij hij rechtsbuiten staat of in de spits.

Ajax schuift hem niet door vanwege zijn fysiek? Verwacht Ajax dat hij 1,80 meter wordt? Dat zal niet lukken, lengte zegt niet alles (zie Bakkali) Ik denk dat zijn afkeer van de rondo hem parten speelt, maar misschien dat dit met een andere trainer wel lukt.
Wie gaat het spel maken als Eriksen weg is en Duarte komt?
Combinatievoetbal, geen specifieke spelmaker.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo aug 28, 2013 10:12 am

Demosthenes schreef:De vraag is of hij ooit Ajax 1 haalt, op zijn leeftijd heb ik wel meer goede voetballers gezien die het niet gered hebben. Hij is zestien, ziet de jongere Walian en de even oude Dekker naar de A2 gaan, blijft zelf in de B1, terwijl degenen die ik spreek tijdens wedstrijden van de B1 (vorig seizoen), op het begin in B1 na, iedereen hem uitblinker vindt, tenzij hij rechtsbuiten staat of in de spits.

Ajax schuift hem niet door vanwege zijn fysiek? Verwacht Ajax dat hij 1,80 meter wordt? Dat zal niet lukken, lengte zegt niet alles (zie Bakkali) Ik denk dat zijn afkeer van de rondo hem parten speelt, maar misschien dat dit met een andere trainer wel lukt.
Hij heeft nu een andere trainer.
Nouri steekt er in technisch opzicht bovenuit, maar hij is fysiek zwak en onttrekt zich grote delen van de wedstrijd aan het spel. Zo was dat tenminste zaterdag en zo was het in de wedstrijden die ik via een stream heb gezien. Moderne middenvelders/aanvallers zijn continu in beweging. Hij staat vooral te kijken.

Afkeer van de rondo heeft er niets mee te maken. Je kunt bij de grote jongens niet teren op een paar leuke momenten. Hij is altijd het wonderkind geweest. Dat zie je aan zijn spel.
Ter geruststelling: hij is nog jong, hij kan zomaar stappen maken. Hopelijk doet hij dat snel.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo aug 28, 2013 11:58 am

Kunnen we niet bij Anderlecht shoppen. Dennis Praet vind ik wel een leuk spelertje!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 28, 2013 12:11 pm

Hij heeft nu een andere trainer.
Nouri steekt er in technisch opzicht bovenuit, maar hij is fysiek zwak en onttrekt zich grote delen van de wedstrijd aan het spel. Zo was dat tenminste zaterdag en zo was het in de wedstrijden die ik via een stream heb gezien. Moderne middenvelders/aanvallers zijn continu in beweging. Hij staat vooral te kijken.

Afkeer van de rondo heeft er niets mee te maken. Je kunt bij de grote jongens niet teren op een paar leuke momenten. Hij is altijd het wonderkind geweest. Dat zie je aan zijn spel.
Ter geruststelling: hij is nog jong, hij kan zomaar stappen maken. Hopelijk doet hij dat snel.
Die andere trainer heeft een andere aanpak?

Klopt dat hij zich wel eens onttrekt aan het spel, zeker als de bal rondgespeeld wordt, doet Gino Dekker ook, maar het zijn wel spelers die voor iets origineels kunnen zorgen, kwestie van smaak? Ik vind hem niet passen in het spel van Ajax 1, laat dat duidelijk zijn, maar dat heeft niets met Nouri te maken.

Stappen maken? Laten we het hopen dat hij die bij Ajax maakt.

999

Bericht door 999 » wo aug 28, 2013 12:12 pm

simon zwartkruis
@simonzwartkruis

Hoor net vanuit Engeland dat Spurs vandaag nog met verhoogd bod op #Eriksen wil komen in poging gat vraag/aanbod te dichten #Ajax
Blij met de punten ...

bryan

Bericht door bryan » wo aug 28, 2013 12:15 pm

Marillion schreef:Had Eriksen niet als voorwaarde dat zijn nieuwe club CL moet spelen? Tottenham is een mooie club en kunnen ongetwijfeld een dik contract bieden. Maar aan die voorwaarde kunnen ze niet voldoen.
Tsja, zo'n voorwaarde had Jan Vertonghen ook al. Maar Spurs bood eenmaal meer salaris dan Arsenal. Money talks.

Ik snap niet waarom Ajax zo weinig vraagt voor Eriksen. Spurs verkoopt Bale voor 100 miljoen.

Vraag minstens 30 miljoen voor Eriksen. Als je 15 miljoen vraagt dan weet je dat je bij 10 miljoen uitkomt. Dat is peanuts voor Spurs.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 28, 2013 12:25 pm

bryan schreef:
Marillion schreef:Had Eriksen niet als voorwaarde dat zijn nieuwe club CL moet spelen? Tottenham is een mooie club en kunnen ongetwijfeld een dik contract bieden. Maar aan die voorwaarde kunnen ze niet voldoen.
Tsja, zo'n voorwaarde had Jan Vertonghen ook al. Maar Spurs bood eenmaal meer salaris dan Arsenal. Money talks.

Ik snap niet waarom Ajax zo weinig vraagt voor Eriksen. Spurs verkoopt Bale voor 100 miljoen.

Vraag minstens 30 miljoen voor Eriksen. Als je 15 miljoen vraagt dan weet je dat je bij 10 miljoen uitkomt. Dat is peanuts voor Spurs.
Las ergens dat Ozil ook te koop is of dat Arsenal hem wil, als TH dat te horen krijgt!

zeux

Bericht door zeux » wo aug 28, 2013 12:25 pm

Gaat het uitkomen op 10-12 miljoen voor Eriksen? Is hij dus minimaal 8 minder waard dan Strootman. Hij zou bijtekenen, dus dat aflopende contract kan niet het verschil van 8 mil uitmaken.

Spurs is prachtige tussenstap voor Eriksen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 28, 2013 12:28 pm

Is niet te vergelijken, Strootman had nog een contract voor 3 of 4 jaar.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo aug 28, 2013 12:34 pm

Zeux schreef:Gaat het uitkomen op 10-12 miljoen voor Eriksen? Is hij dus minimaal 8 minder waard dan Strootman. Hij zou bijtekenen, dus dat aflopende contract kan niet het verschil van 8 mil uitmaken.
Onzinredenering, dat weet je zelf ook. PSV had een waterdicht contract voor nog drie jaar, Ajax alleen de belofte van Eriksen dat hij nog een jaar zou blijven als er geen goede club voor hem zou komen.

Die jongen stelt zich loyaal op. Wil hem daarvoor straffen?

999

Bericht door 999 » wo aug 28, 2013 12:37 pm

Yopi schreef:
Zeux schreef:Gaat het uitkomen op 10-12 miljoen voor Eriksen? Is hij dus minimaal 8 minder waard dan Strootman. Hij zou bijtekenen, dus dat aflopende contract kan niet het verschil van 8 mil uitmaken.
Onzinredenering, dat weet je zelf ook. PSV had een waterdicht contract voor nog drie jaar, Ajax alleen de belofte van Eriksen dat hij nog een jaar zou blijven als er geen goede club voor hem zou komen.

Die jongen stelt zich loyaal op. Wil hem daarvoor straffen?

Hoeze stelt hij zich loyaal op ?.
Blij met de punten ...

Plaats reactie