We zitten tenslotte pas op 60%.

Moderator: mods
Ajax dreigt Eriksen kwijt te raken
Spurs-voorzitter in ArenA
Van onze Telesportredactie
Zojuist meldt het nieuwe tv-sportprogramma Fox Sport Centraal dat Ajax vandaag uitgebreid heeft onderhandeld met topman Daniel Levy van Tottenham Hotspur.
Jaap de Groot, chef Telesport, zegt in Fox Sport Centraal: "Namens de Ajax-directie hebben Michael Kinsbergen en Marc Overmars in de Amsterdam ArenA enkele uren met de Spurs-voorzitter gesproken. Het is duidelijk dat beide clubs dichter bij elkaar zijn gekomen en dat Tottenham het bod van 8 miljoen euro tot boven de 10 miljoen heeft verhoogd. De verwachting is dat de transfer snel word afgerond.”
Eerder was het verhaal dat er überhaupt geen vervanger zou komen.Peter schreef:We gaan nu meemaken hoe goed Ajax zijn huiswerk heeft gedaan. Ik neem aan dat de alternatieven klaar staan, want een ieder zag dit scenario aan komen.
Maar zullen we ook de groepsfase van de CL overleven? Dat is dit jaar de doelstelling!Yopi schreef:Doodzonde maar niets aan te doen. We zullen het wel overleven.
De Boer en Overmars hebben toch al lang gezien dat je zonder de Jong en Eriksen met een disfunctioneel middenveld speelt? Er klopt dan werkelijk waar geen jota meer van. Duarte is een (erg) logische aankoop nu.Ajax Rules schreef:Eerder was het verhaal dat er überhaupt geen vervanger zou komen.Peter schreef:We gaan nu meemaken hoe goed Ajax zijn huiswerk heeft gedaan. Ik neem aan dat de alternatieven klaar staan, want een ieder zag dit scenario aan komen.
Binnen de selectie is gebleken dat er nog geen vervanger voor de Jong en al helemaal niet voor Eriksen is. Alderweireld is opgevangen met van Hoorn. Ben ook benieuwd wat het TH gaat doen.Ajax Rules schreef:Eerder was het verhaal dat er überhaupt geen vervanger zou komen.Peter schreef:We gaan nu meemaken hoe goed Ajax zijn huiswerk heeft gedaan. Ik neem aan dat de alternatieven klaar staan, want een ieder zag dit scenario aan komen.
Cruijff schreef:Maar zullen we ook de groepsfase van de CL overleven? Dat is dit jaar de doelstelling!Yopi schreef:Doodzonde maar niets aan te doen. We zullen het wel overleven.
Ik durf zelfs wel te stellen dat het vooral van de loting afhangt. Er zijn nu eenmaal een fors aantal ploegen sterker. Ook als Eriksen wel bij Ajax speelt.Yopi schreef:Dat hangt ook van de loting af.
Nee, dat er jongens binnen de club waren die een vertrek konden opvangen. Ajax gaat natuurlijk voor Duarte. En terecht. Duarte is zeker klaar voor de top van de Eredivisie. Ik merk dat mensen hier nog wel eens schamper over hem doen, maar ter vergelijking: Huntelaar, een andere jongen die in de jeugd een groot talent was maar wat langer de tijd nodig had om zich te ontwikkelen, was maar een half jaar jonger dan Duarte toen hij naar Ajax kwam. Duarte is een uitstekende speler, waarin nog veel rek zit. Dat komt heus goed met hem.Ajax Rules schreef:Eerder was het verhaal dat er überhaupt geen vervanger zou komen.
Nee, ik ben er zeker van dat het een goede keus is. Dat betekent niet dat hij slaagt. Het betekent dat hij op basis van meerdere factoren klaar is voor een stap omhoog. Of hij die stap daadwerkelijk maakt, zal blijken.Yopi schreef:Je bent wel erg zeker van je zaak, Bert. Hij mag het goed gedaan hebben bij Heracles, Ajax is een heel andere held.