FC Twente
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Re: FC Twente
Mokhtar gaat bij FCTwente voor vier jaar tekenen als hij medische keuring vandaag goed doorstaat.
Ze zijn flink aan het investeren bij Twente, ondanks eerdere uitspraken van Munsterman. Je zou bijna verwachten dat Tadic nog weggaat.
Ze zijn flink aan het investeren bij Twente, ondanks eerdere uitspraken van Munsterman. Je zou bijna verwachten dat Tadic nog weggaat.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Jinne
- Site Admin
Wellicht hopen ze nog op een Russische club voor Tadic. Die zie ik nog wel 10M uitgeven voor een speler als Tadic. Voor andere landen wordt het toch lastig. Al ging Luuk de Jong natuurlijk ook veel, maar gezien zijn eerste seizoen bij BMG was dat iets teveel.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Maar of tien miljoen nou zin heeft voor Twente. Betaalden de Tukkers niet circa acht miljoen voor Tadic destijds?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Ajaciedjuh
7,7 miljoen dacht ik.Bert schreef:Maar of tien miljoen nou zin heeft voor Twente. Betaalden de Tukkers niet circa acht miljoen voor Tadic destijds?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Jinne
- Site Admin
Met 10M bedoelde ik ook het minimum bedrag dat ie op moest brengen. Zie clubs uit andere landen dat toch niet zo snel doen voor een speler van FC Twente.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Dat denk ik ook niet. Zeker omdat hij zich bijvoorbeeld op Europees niveau niet kan laten zien. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat Twente van hem af wil vanuit financieel oogpunt. Als er geld nodig is dan zal dat voornamelijk van een transfer van Tadic moeten komen. Er lopen er niet nog twee of drie die voor een dikke transfersom kunnen vertrekken. Dan maken ze misschien geen klapper ten opzichte van de oorspronkelijke transfer. Maar dat gaat sowieso een moeilijk verhaal worden.
Nil volentibus arduum
Hoezo dit?Ajaciedjuh schreef:Ze zijn flink aan het investeren bij Twente, ondanks eerdere uitspraken van Munsterman.
Mokthar zal niet veel kosten en Corona is door externe investeerders gekocht...meer spelers zijn er niet gehaald volgens mij.
- Ajaciedjuh
Djordjevic, Martina, Koppers, Ebecilio, Stevens, Corona, Mokhtar....
-
Moet zeggen dat Twente aardig z'n selectie op orde heeft. Bijna iedereen dacht dat Twente gedoemd was en dat Munsterman een te groot pak aan had.... valt allemaal wel mee zo te zien.Ajaciedjuh schreef:Djordjevic, Martina, Koppers, Ebecilio, Stevens, Corona, Mokhtar....
Whitey on the moon.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Laten ze eerst maar zien dat ze het juiste niveau hebben.GangstaRiB schreef:Moet zeggen dat Twente aardig z'n selectie op orde heeft. Bijna iedereen dacht dat Twente gedoemd was en dat Munsterman een te groot pak aan had.... valt allemaal wel mee zo te zien.Ajaciedjuh schreef:Djordjevic, Martina, Koppers, Ebecilio, Stevens, Corona, Mokhtar....
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Ik moet zeggen dat ik de selectie van Ajax een stuk beter vind.GangstaRiB schreef:Moet zeggen dat Twente aardig z'n selectie op orde heeft. Bijna iedereen dacht dat Twente gedoemd was en dat Munsterman een te groot pak aan had.... valt allemaal wel mee zo te zien.Ajaciedjuh schreef:Djordjevic, Martina, Koppers, Ebecilio, Stevens, Corona, Mokhtar....
Deze spelers zijn transfervrij of voor kleinere bedragen gehaald, alleen Corona heeft meer dan 1 miljoen gekost en hij is dan ook gehaald met hulp van externe investeerders. Flink investeren vind ik dan ook overdreven.Ajaciedjuh schreef:Djordjevic, Martina, Koppers, Ebecilio, Stevens, Corona, Mokhtar....
Die spelers krijgen ook salaris, vermoed ik.
-
Joh....Yopi schreef:Die spelers krijgen ook salaris, vermoed ik.
Twente durft blijkbaar wel te investeren en ja.. dat kost geld.
Whitey on the moon.
En het leverde heel wat op, de afgelopen jaren. 

Vind ik wel ja. Twente is van een grijze middenmoter geworden tot een club waar voor de bovenste prijzen rekening mee wordt gehouden. Ze zijn zelfs een keer kampioen geworden. Dat ze de CL gaan winnen verwacht niemand, maar ze hebben de afgelopen jaren daar wel echt goed werk geleverd.
De afgelopen twee jaar 6e en geen Europees voetbal toch?
I think I lost my fucking headache
-
Twente heeft volgens mij de grootste stappen gemaakt in Nederland. Van een grauwe middenmotor vechtend tegen degradatie tot aan kampioen met een groot nieuw stadion. Maar veel spelers kopen is natuurlijk uit den boze, dat kan niet goed gaan.... volgens ons Orakel.Yopi schreef:En het leverde heel wat op, de afgelopen jaren.
Whitey on the moon.
De grootste stappen zetten ze zonder dure aankopen. Toen ze die gingen halen werd het alleen maar minder.
Dat hangt af van wat je duur vindt. Voor Ruiz hebben ze meen ik 5 milj. betaald en je kan moeilijk beweren dat hij die transfersom niet waard was. Jöhnk was al vol lof over Ruiz toen hij nog in België speelde.
Vind jij Twente nu niet verder en stabieler dan een jaar of achter geleden?LucaS schreef:De afgelopen twee jaar 6e en geen Europees voetbal toch?
-
Als het om aankopen gaat herinneren wij ons meestal de succesvolle aankopen, de aankopen Ruiz en Chadli worden als voorbeeld genoemd, maar de vele mislukkingen vergeten we gemakshalve, Akram die het eerste niet haalde, de ster van Kazachstan die het eerste niet haalde. Bajrami, Denneboom, Parker, Janko, Buysse, Verhoek enz.Jabu schreef:Dat hangt af van wat je duur vindt. Voor Ruiz hebben ze meen ik 5 milj. betaald en je kan moeilijk beweren dat hij die transfersom niet waard was. Jöhnk was al vol lof over Ruiz toen hij nog in België speelde.
Vind jij Twente nu niet verder en stabieler dan een jaar of achter geleden?LucaS schreef:De afgelopen twee jaar 6e en geen Europees voetbal toch?
Offtopic:
Een sterker beeld is er van Heerenveen; dankzij generatiegenoot Derksen gelooft voetballend Nederland dat Van der Velde een gouden hand had in het aantrekken van vooral Scandinavische spelers, maar er zijn er meer mislukt dan geslaagd. Hoeveel keepers (niet uit Scandinavië) zijn er mislukt? Bak Nielsen, Tarvarjari enz. Op http://www.ronaldzwiers.0catch.com/Heerenveen/2007.htm staan zeven spelers uit Scandinavië en vier van het Amerikaanse continent.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
-
Twente had die spelers nodig om op niveau te blijven. Ze zijn weliswaar 1 keer kampioen geworden, maar ook een paar keer 2de en zowiezo top 5/6 geëindigd. Dat is gewoon een hele goede prestatie van een club die tot 6 jaar geleden niet meetelde. Je kan schamper doen om mislukkelingen, maar degenen die wel slaagden zijn vervolgens voor een leuke prijs verkocht.Arthur schreef:De grootste stappen zetten ze zonder dure aankopen. Toen ze die gingen halen werd het alleen maar minder.
Whitey on the moon.
-
Niet schamper, relativerend, net zoals hij Heerenveen enz.GangstaRiB schreef:Twente had die spelers nodig om op niveau te blijven. Ze zijn weliswaar 1 keer kampioen geworden, maar ook een paar keer 2de en zowiezo top 5/6 geëindigd. Dat is gewoon een hele goede prestatie van een club die tot 6 jaar geleden niet meetelde. Je kan schamper doen om mislukkelingen, maar degenen die wel slaagden zijn vervolgens voor een leuke prijs verkocht.Arthur schreef:De grootste stappen zetten ze zonder dure aankopen. Toen ze die gingen halen werd het alleen maar minder.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Met Demo eens, er zijn heel wat spelers mislukt bij Twente.
Las een paar maanden geleden een interview met Munsterman. Daaruit begreep ik toch echt dat Twente op te grote voet had geleefd.
Ach, er zit een hoop toeval bij, hè?
http://www.ajaxshowtime.com/voetbalnieu ... 5-mei.html
Wat een kansen kreeg Twente toen. Ongelooflijk. Het had zomaar anders kunnen aflopen.
Ik krijg nu nog kippenvel als ik die beelden zie...
Las een paar maanden geleden een interview met Munsterman. Daaruit begreep ik toch echt dat Twente op te grote voet had geleefd.
Ach, er zit een hoop toeval bij, hè?
http://www.ajaxshowtime.com/voetbalnieu ... 5-mei.html
Wat een kansen kreeg Twente toen. Ongelooflijk. Het had zomaar anders kunnen aflopen.
Ik krijg nu nog kippenvel als ik die beelden zie...

-
Als je opklimt van grijze middenmoot tot titelkandidaat vind ik dat eerlijk gezegd geen toeval.
Whitey on the moon.