Ajax - Go Ahead Eagles 28-09-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Re: Ajax - Go Ahead Eagles 28-09-2013

Bericht door Bert »

Jinne schreef:Waarom werd Siggi nou weer zo snel gewisseld? Als ie was blijven staan had ie er toch nog minimaal bij geprikt wat lekker was geweest voor zijn zelfvertrouwen.
Hij is doordeweeks weer nodig.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Mooi dat Boilesen op de weg terug is. Die jongen kan, mits hij zijn niveau haalt, echt iets toevoegen aan Ajax.

Voor de rest, ik heb er niets van gezien. Ik lees dan dat GAE weinig voorstelde. Tja, we hebben een loodzwaar programma gehad. Op een gegeven moment komen de mindere tegenstanders aan de beurt.
zeux

Bericht door zeux »

Yopi schreef:Mooi dat Boilesen op de weg terug is. Die jongen kan, mits hij zijn niveau haalt, echt iets toevoegen aan Ajax.

Voor de rest, ik heb er niets van gezien. Ik lees dan dat GAE weinig voorstelde. Tja, we hebben een loodzwaar programma gehad. Op een gegeven moment komen de mindere tegenstanders aan de beurt.
Daar ben ik het wel mee eens. Rond Kerst kun je denk ik pas iets zeggen over de krachtsverhoudingen in de competitie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Bert schreef:
Jinne schreef:Waarom werd Siggi nou weer zo snel gewisseld? Als ie was blijven staan had ie er toch nog minimaal bij geprikt wat lekker was geweest voor zijn zelfvertrouwen.
Hij is doordeweeks weer nodig.
Inderdaad. Er zitten maar zo'n 70 uurtjes tussen het einde van deze wedstrijd en het begin van die pot tegen Milan.

Dat hij in amper een paar minuten uit 2 kansen 2 doelpunten heeft gemaakt is al goed genoeg voor zijn zelfvertrouwen geweest. In principe is een doelpunt maken tegen Go Ahead Eagles bijna hetzelfde als scoren tegen AC Milan. Wanneer je 1 op 1 met de keeper komt moet je de bal met binnenkant voet perfect in de hoek plaatsen en dan hangt ie.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Is het uitvallen van Bojan een vloek of een zegen voor Ajax? Ik denk het laatste....
Whitey on the moon.
LucaS

Bericht door LucaS »

Gisteren in ieder geval een echte buitenspeler. Wellicht (ikzelf kan dat niet zo goed beoordelen) niet de meest klasserijke en talentvolle, maar alleen al het feit dat er een buitenspeler meedoet zal Ajax goed doen.
I think I lost my fucking headache
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

LucaS schreef:Gisteren in ieder geval een echte buitenspeler. Wellicht (ikzelf kan dat niet zo goed beoordelen) niet de meest klasserijke en talentvolle, maar alleen al het feit dat er een buitenspeler meedoet zal Ajax goed doen.
Inderdaad, ik denk ook dat alleen al het feit dat een speler op rechts het veld breed houdt en met zijn snelheid een aantal dreigende acties maakt, ons spel al gevaarlijker en lastiger te verdedigen maakt. De Sa dus gewoon maar laten staan dinsdagavond! :biggthumpup.gif:
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

De Sa, 1 meter 70, 40 kilo, laat maar thuis tegen een ploeg als Milan.
YNWA
wimpey

Bericht door wimpey »

999 schreef:Inderdaad, dat hosanna geroep na de wedstrijd komt een beetje genant over ...
Ajax prikte er 6 in. Dat was gewoon goed en vooral belangrijk voor het vertrouwen. Niets meer, niets minder.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

wimpey schreef:
999 schreef:Inderdaad, dat hosanna geroep na de wedstrijd komt een beetje genant over ...
Ajax prikte er 6 in. Dat was gewoon goed en vooral belangrijk voor het vertrouwen. Niets meer, niets minder.
Amen! :biggthumpup.gif:
wimpey

Bericht door wimpey »

InnerHarbour schreef:De Sa, 1 meter 70, 40 kilo, laat maar thuis tegen een ploeg als Milan.
Gaat vooral om je veldbezetting. Die was gisteren okay. Het was maar Go Ahead, maar het was ook 'maar' PEC.

Die jongen hield de lijn, dat deed het veldspel van Ajax goed en creerde ruimte voor bijv. Fischer. Ajax speelde als ploeg gisteren met drive, plezier en niet verkrampt. Dat was effe geleden.
InnerHarbour

Als je Tegen AC met dat soort lichtgewichten speelt denderen ze op het middenveld over je heen. Compact met voldoende mensen achter de bal spelen en hopen dat je met mazzel een puntje pakt. Anders de nederlaag zo klein mogelijk houden. Celtic verloor er toch met 2-0, daar moet je je op richten.
YNWA
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

InnerHarbour schreef:Als je Tegen AC met dat soort lichtgewichten speelt denderen ze op het middenveld over je heen. Compact met voldoende mensen achter de bal spelen en hopen dat je met mazzel een puntje pakt. Anders de nederlaag zo klein mogelijk houden. Celtic verloor er toch met 2-0, daar moet je je op richten.
Celtic was in San Siro een stuk sterker dan Milan en mistte bij een 0-0 stand 5, 6, opgelegde kansen.
InnerHarbour

Ja dat is een kwaliteit van Italianen. Laten denken dat je sterker bent en je vervolgens met 2-0 naar huis te sturen
YNWA
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Ballen die binnenkant paal het doel weer uitrollen terwijl de keeper aan de grond genageld toe staat te kijken kan ik moeilijk een kwaliteit van Italianen noemen. AC Milan is niet ongenaakbaar, nooit geweest ook de laatste 2,5 decennia. Wat ik ooit wel heel knap van deze club vond is hoe ze een 3-0 voorsprong in een CL finale hebben kunnen verneuken. :smallgrin.gif:

Als PSV of Ajax op die manier had lopen kloten dan had ik de 'Holland-critici' / 'Catenaccio-lovers' graag los horen gaan.

De speler waar ik in het huidige Milan het meest van onder de indruk ben is Nigel de Jong. Die is helaas echt in staat om in zijn eentje het hele Ajax middenveld op te vreten. Italiaanser dan Italiaans die gozer, al heeft hij dat dus helemaal niet in Italië geleerd maar bij ons... :blush.gif:
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

By the way... het scheelde gisteren maar een haartje of we hadden na 12 minuten 0-1 achter gestaan dankzij Cillessen die even flink mis zat bij een hoge bal................. :blush.gif:
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Cruijff schreef:By the way... het scheelde gisteren maar een haartje of we hadden na 12 minuten 0-1 achter gestaan dankzij Cillessen die even flink mis zat bij een hoge bal................. :blush.gif:
Ja, zat er lekker bij he?

Ik denk dat Vermeer ernstig gemengde gevoelens heeft over dit potje. Zijn concurrent gaat ook de mist in maar komt er dankzij Poulsen mee weg. En na dat eigen doelpunt stort Eagles definitief in en loopt Ajax ineens naar een ruime score en veel zelfvertrouwen. Dat had eerder dit seizoen ook zomaar een keertje zo kunnen lopen in een wedstrijd waarin hij de mist in ging. Alleen vielen de ballen dan net de andere kant op.

Maar goed, ik ben blij dat Ajax er een paar heeft ingeschoten. Misschien dat het wat vertrouwen brengt en dat we in de competitie nu aan een goede serie kunnen gaan beginnen. Doen we dat is er puur kijkend naar de ranglijst weinig aan de hand.
Nil volentibus arduum
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Tja, dat geluk moet je hebben.

Is me bijgebleven: Menzo blunderde in belangrijke wedstrijden, Van der Sar in competitiewedstrijden als Ajax al een - vaak forse - voorsprong had. Dat is net het verschil tussen gewisseld worden en blijven staan. Elke keeper gaat wel eens de mist in, tenslotte.
LucaS

Bericht door LucaS »

Ik las dat dit de 100e wedstrijd in Ajax I van Vermeer geweest zou zijn, dus die gemengde gevoelens zullen er zo en zo zijn.
I think I lost my fucking headache
InnerHarbour

Cruijff schreef:
De speler waar ik in het huidige Milan het meest van onder de indruk ben is Nigel de Jong. Die is helaas echt in staat om in zijn eentje het hele Ajax middenveld op te vreten. Italiaanser dan Italiaans die gozer, al heeft hij dat dus helemaal niet in Italië geleerd maar bij ons... :blush.gif:
Weet je ik kom hier in de mooie Residentie bergen met ADO en Feyenoord fans tegen die over het algemeen niet zo dol zijn op Ajacieden en als ik deze en veel van jouw post lees begrijp ik precies wat ze bedoelen. Die infantiele nergens op gebaseerde arrogantie. Nigel de Jong was een totaal andere middenvelder toen hij bij ons wegging. Hij heeft zich tot de hedendaagse middenvelder ontwikkeld bij HSV, City, het Nederlandselftal en nu Milan. Het claimen dat het zo'n gigant is omdat hij dat allemaal bij Ajax geleerd is is werkelijk misselijkmakend.
YNWA
Rednose

Bericht door Rednose »

InnerHarbour schreef: Weet je ik kom hier in de mooie Residentie .......
Over smaak valt te twisten....... :666.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Ik vind de residentie ook best wel mooi. :blush.gif: Lekker veelzijdige, ook wel groene stad (alhoewel volgens de officiële registers geen stad) en een aantal heel fijne stranden binnen handbereik met de fiets of de tram. :biggthumpup.gif:

Bovendien lekker veel hoerenbuurten en Chinese massagesalons, ook niet onbelangrijk. :smile-ajax.gif: Maar voor mij gaat de Hoofdstad nog altijd boven de Hofstad.

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:
Weet je ik kom hier in de mooie Residentie bergen met ADO en Feyenoord fans tegen die over het algemeen niet zo dol zijn op Ajacieden en als ik deze en veel van jouw post lees begrijp ik precies wat ze bedoelen. Die infantiele nergens op gebaseerde arrogantie. Nigel de Jong was een totaal andere middenvelder toen hij bij ons wegging. Hij heeft zich tot de hedendaagse middenvelder ontwikkeld bij HSV, City, het Nederlandselftal en nu Milan. Het claimen dat het zo'n gigant is omdat hij dat allemaal bij Ajax geleerd is is werkelijk misselijkmakend.
Supporters van Ado en Feyenoord mogen mij meestal wel. Ze noemen me liefkozend een smerige 020-er of vieze vuile stinkjood, maar ik heb door de jaren heen geleerd om hun humor enigszins te doorgronden en vrij aardig met die gasten om te kunnen gaan. Doordat ik 6 jaar lang via mijn werk vrij regelmatig bij die clubs op de tribunes zat is dat steeds wat meer gegroeid, ik merk dat een heleboel Ajacieden nauwelijks Feyenoorders en al helemaal geen Hagenezen in hun kennissenkring hebben. Dat is geen heel vreemde keuze / samenloop van omstandigheden, maar persoonlijk vind ik het juist wel grappig om af en toe wel met dat volk om te gaan. :smile-ajax.gif:

Wat betreft je post: je hebt gelijk dat ik hier niet met droge ogen kan gaan beweren dat Nigel de Jong bij Ajax als gigant en complete middenvelder vertrokken is. Met name bij Manchester City heeft hij stappen gemaakt die hij met nog een aantal jaren Eredivisie als bagage never nooit zou hebben gemaakt. Hij is in de Bundesliga en PL dusdanig sterk geworden dat hij in 2010 één van de allersterkste schakels van het WK finale team was.

Dankzij de weerstand in de grote competities is Nigel zo'n enorme vechter geworden. Toch zag je in zijn vroegste Ajax optredens al dat dit er bij hem in zat. Toen Ajax 1-1 speelde op Highbury (in 2003, enkele weken later ging Ajax wel door naar de CL kwartfinale, Arsenal vloog eruit) gaf ons team een indrukwekkend visitekaartje af. Steven Pienaar was die avond absoluut de beste speler, maar Nigel de Jong liet ook een bepaald gif zien dat geen enkele Arsenal speler op dat moment had. Maakte ook nog eens het Ajax doelpunt.

Net als bij Van der Vaart is bij Nigel de Jong rond 2004, 2005 de carrière flink in het slop geraakt. De Jong heeft zich in mijn ogen sterker teruggeknokt dan VDV. Wanneer Nigel nooit op de velden zou hebben rondgelopen, had Man City voor heel veel miljoenen een of andere prutser van Everton of Aston Villa gekocht voor een plek op het middenveld. De landstitel van 2012 zou City zonder De Jong niet hebben gepakt. Ook bij AC Milan is hij een absolute sterkhouder. Ik ben meer beducht voor Nigel dan voor de middenvelders met een Italiaanse nationaliteit die bij Milan op de loonlijst staan.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

InnerHarbour schreef:Weet je ik kom hier in de mooie Residentie bergen met ADO en Feyenoord fans tegen die over het algemeen niet zo dol zijn op Ajacieden en als ik deze en veel van jouw post lees begrijp ik precies wat ze bedoelen. Die infantiele nergens op gebaseerde arrogantie.
We zijn niet arrogant. We zijn gewoon de besten.
Lionel

Bericht door Lionel »

De Nigel toen tegen Arsenal is toch een compleet andere voetballer (helaas) dan de huidige controleur bij Milan?
IK GELOOF!!!!!!
InnerHarbour

Rishi schreef:De Nigel toen tegen Arsenal is toch een compleet andere voetballer (helaas) dan de huidige controleur bij Milan?
Ja natuurlijk. Ben alweer klaar voor vandaag met die namaak Cruijff, op lucht gebaseerde stuitende arrogantie. :excited.gif:
YNWA
Plaats reactie