Ajax - FC Utrecht 06-10-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

GangstaRiB

Re: Ajax - FC Utrecht 06-10-2013

Bericht door GangstaRiB »

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef:
wimpey schreef:
Ah ja. De een heeft gelijk wanneer hij bonje krijgt met wereldsterren, de ander ongelijk wanneer hij een local hero eruit mikt. Het is me duidelijk. :excited.gif:

Kan me persoonlijk goed voorstellen dat FdB zoiets had van: he poffertje, ga jij lekker divagedrag vertonen bij Excelsior, Derby of Willem II ofzo.
Toch vraag ik me af waarom je LvG in deze discussie introduceerde.
Omdat je met 2 maten meet. LVG verzwakt zijn werkgever door met wereldsterren te ruziën.

Terwijl je FdB kritiseert nadat hij een provincieheld eruit kiept en vervolgens kampioen wordt.
Nogmaals, wat maakt mij het reilzen en zeilen van LvG uit? Ik heb het over FdB die niet om kan/wil gaan met met een provincieheld omdat hij te lang op de WC zit of een bal wegtrapt. Ik stel mezelf dan de vervolgvraag hoe FdB zal reageren als iemand van het kaliber CR oid zoiets doet.
Whitey on the moon.
999

Bericht door 999 »

Zuidema schreef:Het bovenstaande vind ik eigenlijk wel typerend voor Franks spelopvatting. Geduld betrachten, balverlies beperken, risico's zoveel mogelijk vermijden. De tegenstander kapot spelen met de grote rondo en dan komen de kansen uiteindelijk wel eens een keertje. En misschien kan je met deze beperkte spelers ook wel niet anders. Wellicht levert het je ondanks de voortdurende kaalslag zelfs wel weer een titel op. Maar genieten van dit Ajax? Mwah...

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: We verschralen.
Verschralen. Dat is het woord dat ik zocht. Dankjewel Cees. Verder volledig eens met je posting hierboven. Zo ervaar ik het ook.
Ben ik nu de enige die vind dat FdB probeerd AJAX op de Barcelona ( en sinds kort ook de Bayern M. manier ) manier te laten spelen en dat het gros van de spelers daar nooit ( of niet ) de kwaliteiten voor hebben of zullen krijgen. ?.Of vergis ik me nu ?.

Want behalve dat ze bij Barcelona en sinds kort ook BM kwalitatief gezien daar wel de juiste spelers voor hebben w.b. voetballend vermogen, zijn het ook nog eens spelers met dat gogme, creativiteit enz..En zijn ze niet voorhanden in de jeugd dan wordt er gericht gekocht, op kwaliteit w.b. voetballend vermogen maar zeker ook kwa gogme creativiteit ...
Blij met de punten ...
wimpey

Bericht door wimpey »

GangstaRiB schreef: Nogmaals, wat maakt mij het reilzen en zeilen van LvG uit?
De ene trainer is de andere niet. Wat je bij A prijst, neem je B kwalijk. Dat kan ik niet volledig volgen...

FdB heeft EH niet nodig. Bayern Ribéry en Lahm daarentegen...
999

Bericht door 999 »

wimpey schreef:
De ene trainer is de andere niet. Wat je bij A prijst, neem je B kwalijk. Dat kan ik niet volledig volgen...

En dat uit jou mond .. :)
Blij met de punten ...
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Komende zaterdag een mooie test om te zien waar we nu echt staan. Twente lijkt heel behoorlijk te draaien en wij hebben het lastig in uitwedstrijden. Kans op revanche voor de slechte prestatie in Eindhoven.

Ik hoop dat de blessure van Siem de Jong meevalt. Een hamstringblessure is toch iets om voorzichtig mee te zijn. Straks ben je 'm weken kwijt.
Nil volentibus arduum
GangstaRiB

wimpey schreef:

Ik neem het FdB niet kwalijk als hij door zijn beslissing Ajax beter laat voetballen, maar dat vind ik juist tegenvallen. Je stelt dat EH 2 wedstrijden droog stond en dus maar beter kon vertrekken. Ik weet niet of je Sigtorsson iedere week ziet ploeteren, maar EH kan het nauwelijks slechter hebben gedaan. Maar het feit dat FdB 3x kampioen is geworden, doet iedere discussie verder verstommen. Je hoort steeds meer (op dit forum en in de media) dat Ajax een zoutloos elftal is zonder enig risico en flair.
Whitey on the moon.
ferry

Bericht door ferry »

Marillion schreef:Komende zaterdag een mooie test om te zien waar we nu echt staan. Twente lijkt heel behoorlijk te draaien en wij hebben het lastig in uitwedstrijden. Kans op revanche voor de slechte prestatie in Eindhoven.

Ik hoop dat de blessure van Siem de Jong meevalt. Een hamstringblessure is toch iets om voorzichtig mee te zijn. Straks ben je 'm weken kwijt.
Komende zaterdag is er geen competitievoetbal, dus Siem heeft nog een weekje extra om te herstellen. Hopelijk is dat genoeg!
999

Bericht door 999 »

Marillion schreef:Komende zaterdag een mooie test om te zien waar we nu echt staan. Twente lijkt heel behoorlijk te draaien en wij hebben het lastig in uitwedstrijden. Kans op revanche voor de slechte prestatie in Eindhoven.

De19e Oktober pas Marillion .. :) ..
Blij met de punten ...
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Huh? Nou, komt niet heel slecht uit dan denk ik. Kan De Jong mooi rustig herstellen. Maar zijn er weer interlands dan?
Nil volentibus arduum
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

GangstaRiB schreef:Ik neem het FdB niet kwalijk als hij door zijn beslissing Ajax beter laat voetballen, maar dat vind ik juist tegenvallen. Je stelt dat EH 2 wedstrijden droog stond en dus maar beter kon vertrekken. Ik weet niet of je Sigtorsson iedere week ziet ploeteren, maar EH kan het nauwelijks slechter hebben gedaan.
EH is geen teamspeler, als die zou blijven staan had je er donder op kunnen zeggen dat het op die beruchte 15 mei 2011 in de soep was gelopen. Waar een pure teamspeler als Siem de Jong toen de absolute hoofdrol opeiste, zou EH in zelfzuchtig gepingel zijn verzand en zo de kansen op de titel hebben vergooid.

Het geploeter van Sigthórsson begint wel elke week meer pijn aan de ogen te doen. Ik vind het zelfs een beetje zielig en persoonlijk ook erg jammer, omdat ik zijn type in de basis wel mag. Hij verzet bergen met werk, dat hij in vrijwel elke wedstrijd verzaakt komt absoluut niet doordat hij er ooit er ook maar een beetje met de pet naar zal gooien. Nee, die jongen gaat er altijd de volle 100% voor maar komt een schrijnend grote hoeveelheid techniek tekort voor het Ajax niveau. :blush.gif:

Hij is best wel een goede kopper, maar veel te klein om het merendeel van de duels te winnen. Wat een enorm verschil met Pellè. :blush.gif:
999

Bericht door 999 »

Marillion schreef:Huh? Nou, komt niet heel slecht uit dan denk ik. Kan De Jong mooi rustig herstellen. Maar zijn er weer interlands dan?
Yep, het LvG afzeikweekje voor sommige personen komt er weer aan :) ..
Blij met de punten ...
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ok dan, iedereen zijn stokpaardjes weer bij de hand?

:hdg.gif:

:smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum
Le T.

Bericht door Le T. »

Zeux schreef:Goed aankopen is inderdaad een kunst. Wanneer je dat net zo serieus neemt als je jeugdopleiding kun je best een eind komen.

Wat je voor aankopen zegt, geldt natuurlijk net zo goed voor jeugdtalent. Het ene talent haalt het, het andere flopt. Er bestaan - volgens mij - geen 100 % slagingskansen.

Ik denk ook dat het overmoedig is om te denken dat je de selectie duurzaam met kwaliteit kunt voeden vanuit louter de jeugdopleiding.

Ik ben het eens dat een aankoop moet 'landen' in een kwalitatieve selectie, waardoor die aankoop ook echt rendeert.
Zo kun je aan de andere kant stellen dat een jeugdtalent beter tot ontwikkeling kan komen in een selectie waarin meer ervaren kwaliteit zit.
Het is ook een kwestie van kansrekening. Vergelijk het met dobbelen. Als je met 2 dobbelstenen de nr's 2 t/m 12 allemaal 1 keer moet gooien dan moet je heel vaak gooien. Als je 3 van die nummers vrij mag invullen dan kun je eerst kijken wat je al gegooid hebt voor die eerste 8 nummers, en dan aanvullen. Dat scheelt je veel en veel meer dan 3 worpen.

Zo vergroot je het rendement van een jeugdopleiding ook enorm door de gaten die vallen op te vullen met aankopen.
999 schreef:Ben ik nu de enige die vind dat FdB probeerd AJAX op de Barcelona ( en sinds kort ook de Bayern M. manier ) manier te laten spelen en dat het gros van de spelers daar nooit ( of niet ) de kwaliteiten voor hebben of zullen krijgen. ?.Of vergis ik me nu ?.

Want behalve dat ze bij Barcelona en sinds kort ook BM kwalitatief gezien daar wel de juiste spelers voor hebben w.b. voetballend vermogen, zijn het ook nog eens spelers met dat gogme, creativiteit enz..En zijn ze niet voorhanden in de jeugd dan wordt er gericht gekocht, op kwaliteit w.b. voetballend vermogen maar zeker ook kwa gogme creativiteit ...
Balbezit is de beste verdediging lijkt het motto. Ook bij Barcelona vond ik dat al niet denderend, zeker niet qua vermaak maar vooral ook niet qua kracht van het elftal. Het is volgens mij niet de manier om Messi en een fantastische voetballer als Iniesta te laten renderen, hoe goed die laatste dat spelletje ook beheerst.

De Boer maakt het dan nog een stukje erger door structureel te kiezen tegen puur voetbaltalent, tegen brille, tegen gogme, tegen branie, tegen lef, tegen creativiteit, en blijkbaar ook tegen ingetrainde aanvalspatronen die voor een tegenstander wel verrassend zijn.
Wollt ihr den totalen Mensch?
wimpey

Bericht door wimpey »

GangstaRiB schreef: Je stelt dat EH 2 wedstrijden droog stond en dus maar beter kon vertrekken.
Nee, dat stel jij. Feit is dat EH op 30/10 (Heracles uit) voor Ajax scoorde. Daarna 5 eredivisieduels en 2 keer in de CL niet.

Spits uit vorm werd door FdB in Milaan buiten de basis gelaten. Daarna was ie 'ziek'.

Nadat hij enige tijd aan het ziekbed was gekluisterd, was zijn inbreng bij optredens in Ajax-1 te verwaarlozen. En zijn vervanger Siem was in enorme mate bij 3 landstitels betrokken. Timmermansoog dus van onze trainer, ook al gezien het feit dat EH bij Fiorentina flopte.
GangstaRiB

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Je stelt dat EH 2 wedstrijden droog stond en dus maar beter kon vertrekken.
Nee, dat stel jij. Feit is dat EH op 30/10 (Heracles uit) voor Ajax scoorde. Daarna 5 eredivisieduels en 2 keer in de CL niet.

Spits uit vorm werd door FdB in Milaan buiten de basis gelaten. Daarna was ie 'ziek'.

Nadat hij enige tijd aan het ziekbed was gekluisterd, was zijn inbreng bij optredens in Ajax-1 te verwaarlozen. En zijn vervanger Siem was in enorme mate bij 3 landstitels betrokken. Timmermansoog dus van onze trainer, ook al gezien het feit dat EH bij Fiorentina flopte.
Ok, het waren een paar wedstrijden meer. Toch scoorde hij in een half seizoen meer dan Sigtorsson in een hele. Ook werd provincieheld EH kampioen met AZ.

Het gaat mij niet om de speler EH specifiek. Het gaat mij erom dat FdB niet veel opheeft met spelers die een eigen wil hebben. EH en Janssen zijn daar voorbeelden van. Het zijn echter vaak wel de spelers die iets in huis hebben die je 3 punten opleveren en waarvoor mensen naar het stadion komen. Let op Wimpey: dit slaat niet direct op EH, maar in het algemeen.
Whitey on the moon.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

GangstaRiB schreef:Het gaat mij niet om de speler EH specifiek. Het gaat mij erom dat FdB niet veel opheeft met spelers die een eigen wil hebben. EH en Janssen zijn daar voorbeelden van. Het zijn echter vaak wel de spelers die iets in huis hebben die je 3 punten opleveren en waarvoor mensen naar het stadion komen. Let op Wimpey: dit slaat niet direct op EH, maar in het algemeen.
Met name bij Theo Janssen in Ajax shirt kun je je sterk afvragen in welke wedstrijden hij die drie punten heeft opgeleverd. Poulsen had een belangrijke rol in fraaie overwinningen van Ajax op Manchester City en PSV.

Met Theo in de ploeg hebben we potjes van dat kaliber niet gewonnen.
wimpey

Bericht door wimpey »

GangstaRiB schreef: Het gaat mij niet om de speler EH specifiek. Het gaat mij erom dat FdB niet veel opheeft met spelers die een eigen wil hebben. EH en Janssen zijn daar voorbeelden van.
I.m.o. slechts een aanname. FdB haalde Janssen n.b.

Wat natuurlijk feit is, is dat FdB spelers graag in dienst van het team ziet spelen. Dit i.t.t. bijv. Jol en HtC, die het team in dienst van een of twee spelers lieten spelen.
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Dus De Boer heeft niets met spelers die iets extra's hebben waarvoor de mensen naar het stadion komen?

Denk dat de waarheid in het midden ligt. De Boer is heel erg van doe maar gewoon..., en tegelijkertijd zijn EH en Janssen twee omhooggevallen pseudovedetten die denken dat de wereld om hen draait.
999

Bericht door 999 »

Yopi schreef:Dus De Boer heeft niets met spelers die iets extra's hebben waarvoor de mensen naar het stadion komen?

Denk dat de waarheid in het midden ligt. De Boer is heel erg van doe maar gewoon..., en tegelijkertijd zijn EH en Janssen twee omhooggevallen pseudovedetten die denken dat de wereld om hen draait.
EH zou kunnen, maar van Theo Janssen kan ik niks ontdekken van wat jij nu weer beweert .. Weer zo'n bewering die, maar dat is mijn mening, nergens op gebaseerd is ....

Maar daar gaat toch ook niet om ?.Het gaat er om dat als het wegtrappen van de bal, telang op de WC zitten een reden is om zoveel heisa te maken ( van beide kanten ) dat dan beide heren iets heel goed fout doen.Zoiets mag toch nooit de reden zijn waarom je een speler niet mag, wegstuurd en al die heise voor gaat maken ...
Blij met de punten ...
wimpey

Bericht door wimpey »

Yopi schreef:Dus De Boer heeft niets met spelers die iets extra's hebben waarvoor de mensen naar het stadion komen?
Inderdaad. Hij laat spelen zoals hij zelf speelde. :hypocrite.gif:
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Janssen had, met zijn kwaliteiten, verder moeten komen dan de Nederlandse competitie of Racing Genk. Helaas heeft hij altijd iets te zeiken.
GangstaRiB

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Het gaat mij niet om de speler EH specifiek. Het gaat mij erom dat FdB niet veel opheeft met spelers die een eigen wil hebben. EH en Janssen zijn daar voorbeelden van.
I.m.o. slechts een aanname. FdB haalde Janssen n.b.

Wat natuurlijk feit is, is dat FdB spelers graag in dienst van het team ziet spelen. Dit i.t.t. bijv. Jol en HtC, die het team in dienst van een of twee spelers lieten spelen.
Daar doe je Jol en HTC echt tekort mee. Die gasten hebben hun sporen verdiend door kleine clubs boven hun kunnen te laten spelen. Dat red je niet als je alles gokt op 1 of 2 spelers.

Maar goed, het gaat allemaal wel erg off-topic. Vooralsnog is het vrij matig wat ze op het veld vertonen en dat lijkt me het meest essentiele.
Whitey on the moon.
999

Bericht door 999 »

Yopi schreef:Janssen had, met zijn kwaliteiten, verder moeten komen dan de Nederlandse competitie of Racing Genk. Helaas heeft hij altijd iets te zeiken.
Wat is dit nu weer voor slap gelul ?.Als er een persoon zich niet druk heeft gemaakt om zijn carriere is het Theo Janssen wel.Tuurlijk, als je hem vraagt of dat er meer in zat krijg je een eerlijk antwoord.Maar verder maakt hij zich daar niet al te druk om.Niet b.v. wat zo'n Fischer steeds doet van dat er zoveeeeeeeeeeel interessen in hem is...

Dit lijkt veel meer op het goed praten van wat de Boer met Janssen heeft gedaan.Overigens De Boer wilde Janssen met alle geweld, tja, blijkbaar niet al te best ingeschat hé ...
Blij met de punten ...
wimpey

Bericht door wimpey »

GangstaRiB schreef: Daar doe je Jol en HTC echt tekort mee. Die gasten hebben hun sporen verdiend door kleine clubs boven hun kunnen te laten spelen. Dat red je niet als je alles gokt op 1 of 2 spelers.
Wat ze bij RKC, Roda, Go Ahead, Vitesse, Fulham e.c. doen, interesseert me als Ajacied niet zoveel.

HtC haalde veel te weinig uit een prima Ajax-selectie met Sneijder. En het Jol-effect bij Ajax was uitgewerkt op het moment dat Suarez er doorheen zat.

Ik denk eerder dat je het werk van FdB ernstig onderschat en tekort doet. Hij weet ieder seizoen een optimaal rendement uit niet geweldig materiaal te peuren. Bij Jol en HtC was de koek na een maand of 15 bij Ajax volledig op.
Maar goed, het gaat allemaal wel erg off-topic. Vooralsnog is het vrij matig wat ze op het veld vertonen en dat lijkt me het meest essentiele.
Dit seizoen is het tot dusver niet best, nee. Ik vind Ajax de laatste wedstrijden wel aan de beterende hand. Het elftal speelt nog te poeperig. Gisteren laten ze Utrecht lekker in de wedstrijd komen i.p.v. vroeg te storen, er kort op te zitten en door te dekken. Bij 2-0 kunnen ze dat ineens wél.
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Nee, dat vond ik meteen al. Janssen is de typische local hero en hij past ook niet bij Ajax.

Hij maakt zich niet druk over zijn carrière? Veel plezier ermee dan. :excited.gif:
Die man kan verschrikkelijk goed voetballen, maar de mentaliteit voor de top heeft hij niet. Ik had hem er ook uit geschopt als ik De Boer was.
Plaats reactie