AC Milan - Ajax 11-12-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Le T.

Re: AC Milan - Ajax 11-12-2013

Bericht door Le T. » do dec 12, 2013 11:37 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:In essentie ontbreekt eigenlijk maar 1 ding: een spits met Torinstinct. We missen een goalgetter. Dat zullen Sigh, Hoesen en Bojan nooit worden; Siem ook niet trouwens.
Dat lijjkt me onzin. Ajax moet juist een voetballende spits hebben. Bij een goed Ajax zijn de doelpunten altijd verdeeld over veel spelers en is de spits niet de topscorer van Nederland, en vaak niet eens van Ajax.

Wat ontbreekt is de vaardigheid van de trainer om talenten en kwaliteiten te herkennen en die op de positie neer te zetten waar ze tot hun recht komen, voor de wedstrijd en gedurende de wedstrijd.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do dec 12, 2013 12:16 pm

We hebben iets van 4 a 5 serieuze kansen gecreëerd. Een goeie spits maakt er daar 1 of 2 van.

Afijn Le T.; De Boer is overduidelijk een prutser. Zou jij even van de Olympus willen afdalen en ons eenvoudige stervelingen laten weten dankzij welke thans door jou aan ons op te geven opstelling, rekening houdend met de kwaliteiten en talenten in onze selectie, we Milan overtuigend kapot gespeeld en verslagen zouden hebben?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 12, 2013 12:23 pm

4 a 5 kansen? Welke WkCdWn?
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do dec 12, 2013 12:32 pm

2 schoten Fischer, kopbal op de paal Poulsen, kopbal en schot Klaassen. Zijn omhaal tel ik niet mee. We hebben op de een of andere manier geen spelers die makkelijk van binnen de 16 raak schieten/koppen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do dec 12, 2013 12:36 pm

Die omhaal was inderdaad geen kans. Het was wel de ultieme wraak geweest voor dat doelpunt van een aantal jaren geleden waardoor we op het allerlaatste moment werden uitgeschakeld.

Het moment was achteraf denk ik de kopbal van Poulsen. Als die valt wint Ajax. Want dit Milan is geen ploeg die dan even hadden geschakeld om Ajax van de mat te blazen.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 12, 2013 12:36 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: De Boer is overduidelijk een prutser.
Frank is een zeer goede trainer. Nu nog een zeer goede coach worden. Hij is nog te hectisch in zijn coachen. Er moet er 1 in. Dat bereik je niet met breekijzers, al 20 minuten voor het einde.

Hopelijk neemt ie deze ervaring mee in zijn rugzak en leert eruit. In dat kader vond ik "anti-voetbal" en de scheids geen goed teken trouwens.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do dec 12, 2013 12:40 pm

Nee, ik was in die zin negatief verrast door De Boer. Hij verloor zichzelf in de emotie van het moment. Veel te snel kiezen voor de lange bal. Emotionele reactie na afloop. Ik had verwacht dat hij rustiger zou blijven.

Maar goed, laat hem hier maar van leren. Het is nog altijd geen schande deze prestatie. 8 punten in een moeilijke poule. Nu op naar een mooi EL avontuur. Mits compleet en in de vorm van de laatste weken kunnen we daar nog een aantal leuke duels spelen. Hoofddoel is natuurlijk de 4e titel.
Nil volentibus arduum

Arthur

Bericht door Arthur » do dec 12, 2013 12:48 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:2 schoten Fischer, kopbal op de paal Poulsen, kopbal en schot Klaassen. Zijn omhaal tel ik niet mee. We hebben op de een of andere manier geen spelers die makkelijk van binnen de 16 raak schieten/koppen.
Mwa, ik vind dat Ajax te weinig kwalitatief goede kansen heeft gecreëerd om te kunnen zeggen dat er daar absoluut een goal uit had moeten vallen.
Ajax speelde gisteren in te lange periodes weer zoals in het begin van dit seizoen: traag en ineffectief.

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 12, 2013 12:50 pm

Ach, logisch dat hij zich een beetje verloor. Hij ziet zijn spelers geschopt worden en de scheids doet niks.. Hij ziet de coach van de tegenstander als een volslagen idioot (die gast moeten ze ontslaan) langs de kant staan en een bal uit de handen van Blind tikken..

De Boer is een romanticus en dan is het moeilijk voor te stellen dat je verliest van een ploeg als Milan.

Dat vergeef ik hem wel. Vind het alleen jammer dat hij zo waardeloos wisselde en geen plan B had. Want hoe verzin je het om Sigthorsson rechtsbuiten op te stellen en Hoorn in de spits?
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » do dec 12, 2013 1:08 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:We hebben iets van 4 a 5 serieuze kansen gecreëerd. Een goeie spits maakt er daar 1 of 2 van.
Het zijn niet echt spitsenkansen, het zijn juist kansen voor iemand die van de zijkant komt of die de bal teruggelegd krijgt. Dat zijn ook kansen waarvan je er wat meer nodig hebt, omdat het wat kleinere kansen zijn dan als je een speler met tijd en ruimte alleen voor de keeper zet.
Afijn Le T.; De Boer is overduidelijk een prutser. Zou jij even van de Olympus willen afdalen en ons eenvoudige stervelingen laten weten dankzij welke thans door jou aan ons op te geven opstelling, rekening houdend met de kwaliteiten en talenten in onze selectie, we Milan overtuigend kapot gespeeld en verslagen zouden hebben?
Het begon de laatste weken ergens op te lijken, maar bij mij ging de vlag nog niet uit omdat het vooral toevallig tot stand was gekomen en ik vreesde dat De Boer het weer teniet zou doen met zijn keuzes wanneer hij meer te kiezen heeft. Dat is ook niet voor het eerst, dan gooit hij het heel vaak door elkaar en als er dan veel blessures en schorsingen zijn valt het daardoor een keer op zijn plek, en dan nog heeft hij moeite daar aan vast te houden. Zowel tussen wedstrijden, als qua wissels, zeker als hij weer even boven elke kritiek verheven staat.

Dan vind ik het knap irritant als hij juist in de belangrijkste wedstrijd van het jaar met de grootste mogelijkheden en waarin het nog mee zit ook, hij het slechtste van zichzelf laat zien. Dan is de progressie dus gewoon nul, negatief zelfs tov de laatste keer dat Ajax en Milan om de punten speelden. Er zijn ook trainerskwaliteiten die hij wel heeft, maar gisteren propte hij al zijn gebreken in één wedstrijd. En daarmee was het prutswerk. Of wil jij beweren dat Ajax weer het echte Ajax is als we met 11 tegen 10 een dure miskoop van een verdediger in de spits zetten om kick and rush te gaan spelen?

Ik moet nog zien wat er nu van dat goede gevoel en het vertrouwen overblijft. Ik denk ook dat veel spelers iets anders tegen hun trainer aan zijn gaan kijken gisteren.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do dec 12, 2013 1:16 pm

De Boer is natuurlijk geen prutser. Hij is een jonge trainer die nog moet werken aan zijn zwakke punten.

Dit was een harde les voor de spelers. Talenten tegen geharde profs - het was op voorhand een zware opgave. Ik lig er niet wakker van dat het niet gelukt is. Ajax is toch nog niet rijp voor een hoofdrol in de CL. Ergens ben ik wel opgelucht dat we nu niet in de volgende ronde worden geslacht door Bayern of Madrid.

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 12, 2013 1:22 pm

Le T. schreef: Ik moet nog zien wat er nu van dat goede gevoel en het vertrouwen overblijft. Ik denk ook dat veel spelers iets anders tegen hun trainer aan zijn gaan kijken gisteren.
Dat kan. En kan ook niet. Andersom kan het natuurlijk eveneens het geval zijn. Van het prutswerk van Rhijn, Denswil, Blind, Bojan, Fischer, Sig, Hoesen gisteren wordt een trainer evenmin vrolijk. Dat is allemaal ook niet zo belangrijk. Je faalt collectief wanneer je tegen 10 man niets klaar speelt. Hopelijk leren ze er wat van: op een ander niveau dan de eredivisie wordt wat meer verlangd...

Ik kan me een trainer herinneren wiens elftal weggevaagd werd door Parma. Hij kwam niet verder dan Finidi en z'n miskoop Vossen van flank te laten wisselen. FdB moet van deze ervaring leren. We zullen zien of dat het geval zal zijn...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do dec 12, 2013 1:26 pm

Veel te negatief, maar dat komt omdat we er zo dichtbij waren. We hebben onze kansen gehad, zoals Weekend Cees al aangaf.

Kijk eens even naar een paar maanden terug. Kansloos waren we toen in de poule en bagger in de competitie. Nu balen we er van dat we niet door zijn in de CL, omdat we er dicht bij waren en dat het gewoon verdiend zou zijn geweest.

In het verleden zouden we ook nog tegen een counter zijn aangelopen, nu heeft Milan geen kans gehad. Dus de restverdediging in de omschakeling staat een stuk beter (zie ook de weinige tegengoals in de competitie de laatste wedstrijden). Een jonge ploeg die de 'vedetten' van Milan met de rug tegen de muur zet (chargeer een beetje :666.gif:). Milan dat alle registers opentrekt (inclusief ballenjongens, trainer) en een arbitrage die dat toestaat.

We zijn op de goede weg, maar hebben nog stapjes te maken. Gisteren hebben we vooral Veltman gemist en ook een alternatief voor Blind op de linksback (zodat Blind op 6 had kunnen spelen). Het klote gevoel wat bij ons allemaal leeft, is een goed teken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Le T.

Bericht door Le T. » do dec 12, 2013 1:27 pm

Yopi schreef:De Boer is natuurlijk geen prutser. Hij is een jonge trainer die nog moet werken aan zijn zwakke punten.
Daar mag hij dan wel eens mee beginnen, want erg veel schot zit er tot nu toe nog niet in. Zoals ik al aangaf heeft hij wel degelijk kwaliteiten, maar wat hij gisteren neerzette lijkt mij naar elke objectieve maatstaf prutswerk. Wat zouden de reacties op het kick and rush wel niet zijn bij een trainer die minder scoorde op de uithangbord of boegbeeldfactor?
Dit was een harde les voor de spelers. Talenten tegen geharde profs - het was op voorhand een zware opgave. Ik lig er niet wakker van dat het niet gelukt is. Ajax is toch nog niet rijp voor een hoofdrol in de CL. Ergens ben ik wel opgelucht dat we nu niet in de volgende ronde worden geslacht door Bayern of Madrid.
Nog steeds bang voor Real? Waar is dan de progressie van de afgelopen jaren?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do dec 12, 2013 1:30 pm

Ik had de indruk dat er De Boer veel aan gelegen was om het 'gouden' middenveld in stand te houden. Het was een verkeerde keuze om daaraan te tornen, zeker tegen 10 man.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do dec 12, 2013 1:33 pm

Donderdag: nieuwe Balgevoel-column op NUsport, in de nasleep van Milan - Ajax. De mistige ogen van Daley Blind ontroerden me.

HIER LEZEN.

K.
Still alive...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do dec 12, 2013 1:39 pm

De progressie? Ajax heeft in vier van de zes wedstrijden het initiatief kunnen nemen.

In verdedigend opzicht stond het gisteren heel behoorlijk. Helaas was het in aanvallend opzicht niet veel.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do dec 12, 2013 1:45 pm

Laten we eens blij zijn dat we met zo'n jonge groep tot de laatste dag om de volgende ronde CL mee hebben gedaan in een zware poule.

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 12, 2013 1:47 pm

El Clavo schreef:Laten we eens blij zijn dat we met zo'n jonge groep tot de laatste dag om de volgende ronde CL mee hebben gedaan in een zware poule.
Zware poule?
IK GELOOF!!!!!!

Arthur

Bericht door Arthur » do dec 12, 2013 1:54 pm

Zware poule

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do dec 12, 2013 1:56 pm

Zware poule ja.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do dec 12, 2013 2:00 pm

Lijkt me wel. Vooraf waren velen hier bang voor een afstraffing in deze poule.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do dec 12, 2013 2:10 pm

En weer thuis. (En op m'n werk)

Leuke trip, zwaar balen van het resultaat. Heb niets gemerkt van de ongeregeldheden overigens.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Ronald!

Bericht door Ronald! » do dec 12, 2013 2:10 pm

Heb nog net de laatste 15 minuten kunnen zien. Daardoor had ik minder tijd om me op te vreten voor de tv, en dat heeft wellicht geholpen om makkelijk over dit gelijke spel heen te stappen. Immers, elk jaar onder FdB lijken we het beter te doen in CL, staat het team eerder op de rails. Bovendien denk ik dat er aan het einde van het seizoen minder sleutelspelers zullen vertrekken dan de afgelopen jaren. Siem zal vast vertrekken, maar het middenveld Serrero, Klaassen, Blind heeft toekomstperspectief, verdedigend staan er nieuwe jonge klasbakken klaar en Moisander zie ik niet vertrekken. Aanvallend is het behelpen, maar wat dat betreft kunnen we er enkel op vooruit gaan. Als klap op de vuurpijl doen we dit jaar nog mee aan een Europees toernooi waarbij we daadwerkelijk een kans hebben om te winnen. We spelen niet meer om het geld maar om de prijzen (geld hebben we al voldoende bij mekaar geraapt dit seizoen). Ik verschuif daarom mijn 0-2 voorspelling naar de Europa League finale en kijk alvast vooruit naar CL-overwintering volgend jaar. :ajaxscarf.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do dec 12, 2013 2:13 pm

Marillion schreef:Lijkt me wel. Vooraf waren velen hier bang voor een afstraffing in deze poule.
Vooraf was een derde plaats een zekerheidje, en was er hoop op meer. Achteraf viel Milan behoorlijk tegen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie