PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: PSV

Bericht door Cruijff » ma jan 20, 2014 1:40 pm

Jöhnk schreef:Van Marwijk zegt bij Studio Voetbal dat Ruiz volgend seizoen bij HSV speelt.
Duke schreef:Bijzonder. De PSV-watchers verwachten dat Ruiz komende zomer voor een klein bedrag overgenomen kan worden van Fulham.

Dat Van Marwijk bij Studio Voetbal zo stellig beweert dat Ruiz volgend seizoen bij HSV speelt doet vermoeden dat een duistere partij als de Doyen groep zich bemoeit met de financiële wandel en handel van Ruiz.

Kijk er maar niet raar van op als PSV dat miljoen dat Ruiz kost voor 4 maanden louter ritme opdoen in Eredivisie potjes deels extern heeft laten financieren. Met dat soort praktijken hebben ze in Eindhoven totaal geen moeite, wel doet men naar de buitenwereld altijd geheimzinnig over bedragen en percentages (net als met Maher). Ondertussen speelt die maatschappij met de poen (Doyen of een ander?) een spelletje met onze PSV vrinden. Die hebben volledig ongegronde hoop dat ze Ruiz van Fulham kunnen overnemen terwijl Van Marwijk als feit naar buiten brengt dat voor de zomertransfer van Ruiz al een dealtje met HSV is gemaakt. Leve het moderne voetbal. :blush.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 20, 2014 4:03 pm

Emotioneel afscheid ‘Mister PSV’ Ola Toivonen /Sport 20 januari 2014 door Frank Heinen (HP)

Het plotselinge vertrek van Ola Toivonen bij PSV heeft tot emotionele taferelen rond de Herdgang geleid. De aanvallende middenvelder, jarenlang de publiekslieveling van de Eindhovense club, vertrok naar het Franse Stade Rennes. De club uit Bretagne maakt 2,5 miljoen euro over voor de sympathieke Zweed.

‘We hadden Ola dolgraag bij de groep gehouden, maar als een club van het statuur van Stade Rennes komt, dan weet je dat het lastig wordt om hem te houden. Zeker als er dan ook nog zo’n astronomisch bedrag op tafel wordt gelegd,’ aldus technisch directeur Marcel Brands, die vertelt dat het vertrek ook voor veel van Toivonens vrienden binnen de club als een donderslag bij heldere hemel kwam.

Rood-wit bloed
‘Hij is hier in vier jaar niet alleen uitgegroeid tot een echte publieksspeler, maar was ook bij personeel en medespelers geliefd om zijn vriendelijke uitstraling, zijn interesse in anderen en zijn clubliefde die hij te pas en te onpas liet blijken. Sommigen van ons gingen er blind vanuit dat Ola voor altijd in Eindhoven zou blijven. Je vergat soms bijna dat ook aan zijn PSV-periode een einde zou komen – ik geloof nog steeds dat er bij Ola rood-wit bloed door de aderen stroomt.’

De training op de Herdgang voltrok zich maandagmorgen in een sfeer van ongeloof en verdriet. ‘Het is zwaar,’ zuchtte Memphis Depay, die een halfjaar geleden nog bekendmaakte een tatoeage van het gezicht zijn ploegmaat op zijn kuit te laten zetten. ‘Die tattoo komt er nu zeker, ik wil me hem herinneren hoe hij hier was. Altijd lachen, altijd opgewekt, een teamspeler maar tegelijk een individualist. Maar bovenal: een mooi mens.’

Kransen
Vertegenwoordigers van de Supportersvereniging van PSV legden kransen, kaarsen en kaartjes op de plek waar Toivonens leaseauto altijd stond. ‘Ik kan me niet voorstellen dat daar ooit een andere Hummer komt te staan – dat zou ook van weinig respect voor een clubicoon getuigen,’ aldus een supporter. ‘Het is een zwarte dag voor PSV, de clubcultuur wordt verkwanseld voor een handje geld. Hoe ik dit over een paar jaar aan mijn zoon en dochter – die ik allebei Ola heb genoemd – moet uitleggen, interesseert ze geen fuck.’

NAGEKOMEN BERICHT
In een spoedvergadering heeft een commissie voormalige Misters PSV – waarin onder anderen Willy van der Kuijlen, Edward Linskens en Jan Heintze zitting hebben – besloten de titel Mister PSV exclusief aan de Zweedse legende toe te kennen.
Toivonen reageerde geroerd vanuit Rennes: ‘PSV?’
:drecul.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma jan 20, 2014 4:35 pm

Ze gaan hem nog missen, Willem. :hypocrite.gif:

Iets anders: Bakkali heeft nu 14 wedstrijden in PSV1 gespeeld, meldt VI. Dat betekent dat hij volgens de regels dit seizoen nog één keer mag meedoen bij Jong PSV. Met andere woorden, hij moet nu spelen in PSV 1 of in de A1. Zouden ze die jongen niet beter kunnen uitlenen?

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 20, 2014 4:43 pm

Yopi schreef: Iets anders: Bakkali heeft nu 14 wedstrijden in PSV1 gespeeld, meldt VI. Dat betekent dat hij volgens de regels dit seizoen nog één keer mag meedoen bij Jong PSV. Met andere woorden, hij moet nu spelen in PSV 1 of in de A1. Zouden ze die jongen niet beter kunnen uitlenen?
Bakkali mag binnenkort gaan babbelen over een nieuw contract. Hij heeft Ruiz, Narsingh en Jozefzoon als concurrent. Park kan ook op zijn plek spelen. Denk dat Ajax een visje moet uitgooien, talent heeft Bakkali wel. :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 20, 2014 4:43 pm

Verkopen aan Ajax...
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 20, 2014 5:28 pm

Maar Bakkali zou in Jong-PSV sowieso niet meer aan de bak komen, daar heeft ie Schalk natuurlijk voor zich.
I think I lost my fucking headache

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 20, 2014 5:41 pm

Bakkali kwam natuurlijk als een granaat binnen bij PSV. Vervolgens hebben ze die jongen niet weten te temperen en hem veel te veel minuten gegeven. De rek was er direct uit, terugval was enorm en nu zitten ze met een talentvolle jongen die even niet zo lekker in z'n vel zit. Vraag me vervolgens ook nog wel af hoe je dat met zo'n jongen bespreekt, hoor. Voor de winterstop is hij in principe derde keuze en dan moet je hem iets van perspectief bieden. Vervolgens vis je Ruiz nog binnen, waardoor de situatie uitzichtloos wordt (voorlopig). De enige uitweg is nu de A1 of een verhuur.

Met nog 15 wedstrijdjes heb je in de frontlinie Depay, Matavz, Locadia, Ruiz, Narsingh, Jozefzoon, Bakkali en eventueel Wijnaldum en Park die er kunnen spelen. Dat wordt niet fijn om te coachen.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jan 20, 2014 5:53 pm

Bizar inderdaad hoe snel dat verval kan gaan. PSV was half augustus fris en fruitig en Bakkali daarvan nog de overtreffende trap. Inmiddels zijn ze eerder te vergelijken met gistend fruit dat veel en veel te lang op de fruitschaal heeft gelegen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jan 20, 2014 6:40 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Bizar inderdaad hoe snel dat verval kan gaan. PSV was half augustus fris en fruitig en Bakkali daarvan nog de overtreffende trap. Inmiddels zijn ze eerder te vergelijken met gistend fruit dat veel en veel te lang op de fruitschaal heeft gelegen.
Zo slecht vond ik ze niet gisteren. Er mankeert zeker wat aan het elftal, maar ik denk dat ze bodem wel bereikt hebben. Het valt mij mee dat de spelers nog heil zien in Cocu. Niet dat ik hem een ontslag gun, maar als je zulke resultaten behaald dan begint het overal te knagen. Ajax-uit kun je verliezen en PSV moet haar vizier niet meer richten op een kampioenschap. Maar top 4 gaan ze wel halen.
Whitey on the moon.

Arthur

Bericht door Arthur » ma jan 20, 2014 7:45 pm

Ik denk eerder dat ze zich nog een keer wilden oprichten met een alles of niets poging tegen Ajax, maar nu dat mislukt is zullen ze alleen maar verder wegzakken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 20, 2014 7:50 pm

Nee, ze komen er wel redelijk doorheen denk ik. De druk is er nu feitelijk vanaf en ze hebben echt een paar prima spelers staan. De bovenste plaatsen zijn uit zicht maar direct daaronder is haalbaar. Ik zie Ajax en Vitesse om de titel strijden met daarachter Feyenoord, Twente en PSV voor plek 3 t/m 5.
Nil volentibus arduum

Rooie

Bericht door Rooie » ma jan 20, 2014 10:10 pm

Mist Schalk ook nog een pingel bij z'n debuut voor Jong PSV...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 20, 2014 10:30 pm

PSV ontvangt voor Toivonen dus nog ongeveer 2,5 miljoen euro. Dat is gezien de situatie nog een hele aardige deal.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jan 21, 2014 12:47 am

2,5 miljoen is meer dan ze hadden mogen dromen.

Epische uitzending op RTL7 vandaag. :biggrin.gif: Aangezien het in het seizoen 2010/2011 al is opgenomen zal het ongetwijfeld een herhaling zijn geweest, maar ze hebben een halfuur van de zendtijd gevuld met reclame en circa 20 minuten een mini docu over die dikke PSV supporter met die camera. :smile-ajax.gif: Tevens de man die door tante Tiny Sanders er tussen neus en lippen door van beschuldigd werd het befaamde rapport te hebben uitgelekt, want ja, ook hij vergaderde daar over mee:

Afbeelding

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jan 21, 2014 1:04 am

Ik besef me terdege dat het flauw is om hier schijtlollig over te gaan doen. Deze figuur genaamd Willem doet werkelijk niemand kwaad met zijn passie voor PSV, hij zal nu eenmaal niet met een enorm groot intellect zijn geboren en jammer genoeg voor hem in de buurt van 's-Hertogenbosch dus in een 'besmette regio'.

Bovendien sjouwt hij een leuk en origineel cadeau mee naar het Philips Stadion voor zijn grote idool Balázs Dzsudzsák. Die neemt dat vervolgens op zijn gemak in ontvangst en maakt op een sympathieke manier even tijd voor man met veel overgewicht en zoon. Een verademing vergeleken met hoe een pseudo-vedette doorgaans de fans van de clubs waar hij onder contract staat schoffeert.

Zoals al eerder gezegd, deze dikke Willem doet geen vlieg kwaad, van dit soort 'alle draken van wedstrijden slikkende-immer-geld-overmaken-voor-een-nieuwe-seizoenkaart achtige fans' moet een club zoals PSV het in deze tijden hebben. :smile-ajax.gif: Als we heel reëel zijn is onderstaand interview waarmee Phillipje de Philips Sport Vereniging probeert te representeren VEEEEEEL schadelijker voor de club. Beweert Cocu nu echt met droge ogen dat ze over negentig minuten genomen goed hebben gespeeld in de Arena??? :confused.gif:
http://nos.nl/video/599587-cocu-we-hebb ... regen.html

Echt man, wat een droeftoeter interview opnieuw. Als leedvermaak niet zou overheersen zou ik bijna medelijden met zijn werkgever krijgen. :smallgrin.gif:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di jan 21, 2014 9:23 am

Ach, wij hebben ook heel veel 'Willems'. Persoonlijk vind ik het nogal sneu om een volwassen vent in een voetbalshirtje met de naam achterop die zijn zoon had kunnen zijn te zien.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di jan 21, 2014 11:01 am

Zo erg is het toch niet? Hij redt zich zelfs in het Engels.

Alleen die vrouw... Snapt geen hout van buitenspel. Dit moet mijn vriendin zien. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jan 21, 2014 1:05 pm

El Clavo schreef:Ach, wij hebben ook heel veel 'Willems'. Persoonlijk vind ik het nogal sneu om een volwassen vent in een voetbalshirtje met de naam achterop die zijn zoon had kunnen zijn te zien.
Tja. Voor mij persoonlijk is dat ook altijd een reden geweest om nooit de naam van spelers als Eriksen en Anita achterop een Ajax shirt te laten zetten, hoewel ik ze als spelers bij onze club wel waardeerde. Voelt gewoon raar aan om op zo'n manier een veel jonger ventje die ook nog eens drie koppen kleiner dan jouzelf is te adoreren. (En die voor een zak met geld na hun eerste of tweede aanvaardbaar goede seizoen pleite zijn naar een buitenlandse club).

Al sluit ik niet dat als een speler zich Bergkamp of Van Basten achtig ontwikkelt, ik toch met trots zijn naam op een shirt zou dragen. Stel dat Davey Klaassen net zo goed als Bergkamp wordt, wellicht zou ik hem dan wel op deze manier eren en zou het me niet meer uitmaken dat hij van een ander decennium is dan ikzelf.

El Clavo en Yopi hebben gelijk dat dit met die Willem van PSV niet buitensporig vreemd is. Sterker nog, dit is gewoon puur en oprecht.

generaal

Bericht door generaal » di jan 21, 2014 2:31 pm

Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat zindelijke mensen zich opgeven voor een dergelijk format. Dat gold trouwens ook voor al die kantinehelden bij VI. Sociaal en/of intellectueel de bodem van Nederland.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di jan 21, 2014 7:10 pm

Ach. Laten we wel zijn, op dit soort mensen draaien veel voetbalclubs. Aan mij verdient Ajax niet zoveel. Ik koop weinig merchandising en een handtekeningenjager ben ik al helemaal niet.

Supporters heb je in alle gradaties. Dit soort mensen is wat simpel, maar doen geen vlieg kwaad.het heeft wel iets gemoedelijks.

Wat ik overigens echt sneu vind is dat spijkerjack met dat nieuwe Ajax logo, dat kennen jullie wel denk ik? Vreselijk.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 21, 2014 8:05 pm

Yopi schreef:Zo erg is het toch niet? Hij redt zich zelfs in het Engels.

Alleen die vrouw... Snapt geen hout van buitenspel. Dit moet mijn vriendin zien. :smallgrin.gif:
:smallgrin.gif:
Dit zijn dus wel de mensen die vervolgens in het stadion moord en brand schreeuwen als de scheidsrechter niet of juist wel fluit.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jan 23, 2014 1:15 pm

generaal schreef:Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat zindelijke mensen zich opgeven voor een dergelijk format. Dat gold trouwens ook voor al die kantinehelden bij VI. Sociaal en/of intellectueel de bodem van Nederland.
Tamelijk pretentieuze stelling vanuit de luie stoel. Er zijn ook heel wat mensen die lieden die alle tamelijk wrede en bovendien illegale acties die Israël uitvoert op grondgebied dat niet hun eigendom is tot in den treuren blijven verdedigen, tot de sociaal/intellectuele bodem van Nederland rekenen.

Khraa

Bericht door Khraa » zo jan 26, 2014 12:39 pm

PSV roept inmiddels wel sympathieke gevoelens op volgens mij. Volgens mij had het doelpunt van Willems nooit goedgekeurd mogen worden, omdat Locadia(?) hinderlijk buitenspel stond. De verslaggever van Studio Sport heeft er geen woord aan vuilgemaakt.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo jan 26, 2014 12:52 pm

En dat vind jij sympathiek?

Khraa

Bericht door Khraa » zo jan 26, 2014 12:54 pm

Niet vanuit mijn oogpunt...... Het lijkt dat het "ach wat zijn ze zielig" dat een tijdje ook bij Feyenoord heeft gewerkt nu in Eindhoven is neergedaald.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Plaats reactie