Ricardo Kishna

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Demosthenes

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Demosthenes » wo feb 26, 2014 3:23 pm

Heb geen tatoeage (was in mijn jeugd voorbehouden aan zeelui en "gespuis"), maar zusje wordt ouder en een tatoeage gaat verschrompelen (heb ik gehoord/gelezen). Ben benieuwd of de tatoeage over 50 jaar nog lijkt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 03, 2014 9:23 am

Plakplaatjes of niet. Hij heeft zich gisteren prima laten zien. Lekkere assist op de belangrijke 1-1. Een actie van een buitenspeler gevolgd door een voorzet op maat. Dat was eventjes geleden. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 03, 2014 9:32 am

Marillion schreef:Plakplaatjes of niet. Hij heeft zich gisteren prima laten zien. Lekkere assist op de belangrijke 1-1. Een actie van een buitenspeler gevolgd door een voorzet op maat. Dat was eventjes geleden. :biggthumpup.gif:
Ooit kwam dit type speler (een aanvaller die iets extra's heeft) met enige regelmaat vanuit de opleiding voort.

Kishna: het grootste aanvallende talent uit de opleiding sinds Kluivert? Mij schiet 1-2-3 niemand anders te binnen... :confused.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma mar 03, 2014 9:35 am

wimpey schreef:
Marillion schreef:Plakplaatjes of niet. Hij heeft zich gisteren prima laten zien. Lekkere assist op de belangrijke 1-1. Een actie van een buitenspeler gevolgd door een voorzet op maat. Dat was eventjes geleden. :biggthumpup.gif:
Ooit kwam dit type speler (een aanvaller die iets extra's heeft) met enige regelmaat vanuit de opleiding voort.

Kishna: het grootste aanvallende talent uit de opleiding sinds Kluivert? Mij schiet 1-2-3 niemand anders te binnen... :confused.gif:
Met regelmaat? Wie nog allemaal meer dan?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma mar 03, 2014 9:38 am

Inderdaad geen idee over welke lichting Wimpey het heeft.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 03, 2014 9:41 am

Raymon schreef: Met regelmaat? Wie nog allemaal meer dan?
In de 80s had je MvB, Kieft, Bosman, Bergkamp, Schip, Rob Witschge, RdB. Misschien nog wel meer, maar deze namen schoten me spontaan te binnen.

Wat hebben we post-Kluivert nog gehad? Mandy en Babel. Misschien vergeet ik iemand... "Iets" is er tussen Kluivert en Kishna verkeerd gegaan qua scouting, begeleiding en ontwikkeling.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » ma mar 03, 2014 9:47 am

wimpey schreef:
Raymon schreef: Met regelmaat? Wie nog allemaal meer dan?
In de 80s had je MvB, Kieft, Bosman, Bergkamp, Schip, Rob Witschge, RdB. Misschien nog wel meer, maar deze namen schoten me spontaan te binnen.

Wat hebben we post-Kluivert nog gehad? Mandy en Babel. Misschien vergeet ik iemand... "Iets" is er tussen Kluivert en Kishna verkeerd gegaan qua scouting, begeleiding en ontwikkeling.
Tja, MvB als Ajax jeugd bestempelen.. Kieft, Bosman en Rob Witschge aanvallende talenten? Niveau Pelle voor de eerste 2, niveau Immers voor de laatste. Ik kan me vergissen (Demo zal het wel weten denk ik) maar RdB was volgens mij vooral opgeleid als middenvelder bij Ajax, niet als aanvaller. Schip heb ik altijd een zwak voor gehad, hele mooie speler.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 03, 2014 9:50 am

Raymon schreef: Tja, MvB als Ajax jeugd bestempelen.. Kieft, Bosman en Rob Witschge aanvallende talenten? Niveau Pelle voor de eerste 2, niveau Immers voor de laatste. Ik kan me vergissen (Demo zal het wel weten denk ik) maar RdB was volgens mij vooral opgeleid als middenvelder bij Ajax, niet als aanvaller. Schip heb ik altijd een zwak voor gehad, hele mooie speler.
Ik denk dat je Kieft en Bosman wat tekort doet. :smallgrin.gif:

Je bent tevreden over het rendement van de opleiding qua offensief talent over de voorbije 2 decennia? Dat mag. Ik vind het rendement beneden alle peil. Ajax-onwaardig. We stonden tussen 1996 en 2010 niet voor niets daar waar we stonden.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » ma mar 03, 2014 9:56 am

wimpey schreef:
Raymon schreef: Tja, MvB als Ajax jeugd bestempelen.. Kieft, Bosman en Rob Witschge aanvallende talenten? Niveau Pelle voor de eerste 2, niveau Immers voor de laatste. Ik kan me vergissen (Demo zal het wel weten denk ik) maar RdB was volgens mij vooral opgeleid als middenvelder bij Ajax, niet als aanvaller. Schip heb ik altijd een zwak voor gehad, hele mooie speler.
Ik denk dat je Kieft en Bosman wat tekort doet. :smallgrin.gif:

Je bent tevreden over het rendement van de opleiding qua offensief talent over de voorbije 2 decennia? Dat mag. Ik vind het rendement beneden alle peil. Ajax-onwaardig. We stonden tussen 1996 en 2010 niet voor niets daar waar we stonden.
Nee, ben er niet tevreden over. Ik denk alleen dat het over de laatste 4 decennia gaat. Dat is mijn punt. We hebben nooit ontzettend veel bovengemiddeld aanvallend talent voortgebracht.

Kieft en Bosman waren goede aanvallers, maar laten we ze nou niet beter maken dan ze waren. Local heroes net als Pelle. Is niets mis mee hoor.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mar 03, 2014 10:00 am

Kieft of Bosman zou er nu minstens 25 maken.

Qua techniek prima spelers. Die lieten de bal niet drie meter wegstuiten van hun voet.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mar 03, 2014 10:07 am

Yopi schreef:Kieft of Bosman zou er nu minstens 25 maken.

Qua techniek prima spelers. Die lieten de bal niet drie meter wegstuiten van hun voet.
Denk je dat echt? Ik denk dat een Kieft het in het huidige Ajax ook erg moeilijk zou hebben, de ruimtes waren toen veel groter, het tempo lager.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 03, 2014 10:10 am

Raymon schreef: Kieft en Bosman waren goede aanvallers, maar laten we ze nou niet beter maken dan ze waren. Local heroes net als Pelle. Is niets mis mee hoor.
Die 2 hebben een Europa Cup en een EK gewonnen. Pelle komt niet eens de voorronde van de Europa Cup door.

En ik dreun dus uit m'n hoofd namen van spelers op die in de 80s binnen 7 jaar in Ajax-1 als jochie debuteerden.

En na de 'professionalisering' van de opleiding begin 90s hield het na Kluivert dus bij Mandy en Babel op. Dan lijkt mij dat er ergens iets flink mis is gegaan.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 03, 2014 10:14 am

Duke schreef: Ik denk dat een Kieft het in het huidige Ajax ook erg moeilijk zou hebben, de ruimtes waren toen veel groter, het tempo lager.
Kieft en Stefan waren allesbehalve snel. Maar ze hadden Pattex aan hun voeten. Waren een meester in het afschermen en vasthouden van de bal. Het zag er niet spectaculair uit, maar technisch waren ze prima onderlegd.

Iemand als Babel heeft steeds een paar balcontacten nodig om z'n first touch te corrigeren. Sowieso zijn de aanvallers die Ajax na Kluivert voort heeft gebracht ronduit matig.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mar 03, 2014 10:14 am

Kieft was drie keer beter dan Sigthorsson.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma mar 03, 2014 10:16 am

wimpey schreef:
Raymon schreef: Kieft en Bosman waren goede aanvallers, maar laten we ze nou niet beter maken dan ze waren. Local heroes net als Pelle. Is niets mis mee hoor.
Die 2 hebben een Europa Cup en een EK gewonnen. Pelle komt niet eens de voorronde van de Europa Cup door.

En ik dreun dus uit m'n hoofd namen van spelers op die in de 80s binnen 7 jaar in Ajax-1 als jochie debuteerden.

En na de 'professionalisering' van de opleiding begin 90s hield het na Kluivert dus bij Mandy en Babel op. Dan lijkt mij dat er ergens iets flink mis is gegaan.
Behalve Van 't Schip zie ik geen buitenspeler in je lijstje. Wel wat spitsen die ook nu er toch een goal of 20 in zouden prikken en 1 talent van buitencategorie.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mar 03, 2014 10:23 am

Yopi schreef:Kieft was drie keer beter dan Sigthorsson.
Alsof dat een argument is. (Los van de vraag of het te bewijzen is).

Maar dat de opleiding de afgelopen 20 jaar te weinig aanvallende talenten opgeleverd heeft staat buiten kijf. Ik heb alleen de indruk dat de jaren '80 wat dat betreft wat geromantiseerd worden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mar 03, 2014 10:32 am

Die Pelle schiet er op z'n 27e eindelijk een paar in en wordt gelijk genoemd met jongens als Bosman en Kieft? Een vreemde vergelijking.

Alexander

Bericht door Alexander » ma mar 03, 2014 11:19 am

Ronald de Boer had gisteren bij Studio Voetbal toch wel een beetje kritiek op Kishna. Hij vroeg zich openlijk af of hij wel voldoende drive heeft om de top te bereiken, of het wel goed in z'n koppie zit.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mar 03, 2014 11:24 am

Das ook prima dat belangrijke mensen binnen de club hem met de beentjes op de grond willen houden. Het is bij tijd en wijlen nogal een arrogant flikkertje. Dat was toen hij pas 15 was al op een stuitend vervelende manier duidelijk.

Overigens zitten jullie er totaal naast dat Ajax tussen 2000 en 2006 geen aanvallers van het niveau Huntelaar of Kluivert zelf opgeleid heeft... :aai.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 03, 2014 11:42 am

Nee, De Boer zei dat Kishna in het verleden moeite had met zijn instelling, het nu goed oppakt en dat hij (De Boer dus) hoopt dat hij deze lijn doorzet.

Dat is heel wat anders.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mar 03, 2014 12:46 pm

Klopt, hij drukt zich mild uit.

Maar intern zijn er bij Ajax heel wat mensen die Kishna echt een pispokke t***** ventje vinden. Dat was al zo voordat hij met Raiola op de proppen kwam.

Wanneer Kishna anno 2014 onderdeel zou zijn van de engnekken-selectie van PSV Eindhoven zou hij zeer akelig vedettegedrag gaan vertonen, gelukkig voor hem zit hij bij Ajax waar ze dit onder De Boer en consorten gewoon niet pikken. Wanneer jongens als Maher en Locadia dit seizoen niet in Eindhoven maar in Amsterdam tot de selectie zouden behoren zouden ze overigens veel beter in de pas lopen dan dat ze nu doen. En zeer waarschijnlijk ook een stuk beter presteren.

LucaS

Bericht door LucaS » ma mar 03, 2014 6:03 pm

Kieft was toch mislukt bij Pisa waarna hij naar PSv toog?
I think I lost my fucking headache

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma mar 03, 2014 6:14 pm

Kieft heeft eerst nog een jaar bij Torino gespeeld alvorens naar PSV te verhuizen. Na drie jaar bij de laatstgenoemde is hij een jaar naar Bordeaux gegaan en weer terug naar Eindhoven voor de die laatste jaren van zijn voetbalcarrière.
YNWA

Rooie

Bericht door Rooie » do mar 06, 2014 11:03 am

Gister z'n debuut gemaakt bij Jong Oranje. Had weer wat aardige acties in petto:

http://www.youtube.com/watch?v=oLx5-fUNg7g

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » do mar 06, 2014 1:50 pm

Ziet er inderdaad veelbelovend uit. Zal dit dan weer eens die megatopper zijn die bij Ajax gaat shinen?
Op naar de vierde ster!

Plaats reactie