Voetbal International (TV)

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door InnerHarbour » ma jul 07, 2014 7:44 am

InnerHarbour schreef:Mmmmm, nu 6-6, dat is fijn. :1evil.gif:
Pffffff toch nog 7-6 gewonnen in 12 innings, maar dat doe je als je bovenaan staat. :hypocrite.gif:
YNWA

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jul 07, 2014 8:02 am

Genee en Derksen konden niet zonder VI, Gijp kan dat wel, denk ik. Die komt wel ergens anders binnen, als hij dat wil.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jul 07, 2014 12:36 pm

GangstaRiB schreef:Ik denk dat Gijp op deze manier voorzichtig wil zeggen dat VI veel te ver gaat. Veel te ver met commercie, te ver met het aanprijzen van eigen waar en te ver met de demonisering van bepaalde personen.

Maar goed, Derksen en z'n groep staan nu toch al eeuwig voor lul. Die man kan je niet serieus nemen. Het wordt tijd die vooringenomen babyboom generatie eens voor eeuwig oprot van de TV. Vroeger was alles beter enzo.... stelletje fossielen. En ja, je hoeft niet te kijken. Maar de manier waarop de media elkaar napraten en de manier waarop LvG is aangepakt is echt ongekend. Zelfs in de UK maken ze het niet zo bont.

In dit kader een geweldige spijker op de kop column van Youp trouwens:
Column: Urinevlekken
5 juli 2014

Welke zender je ook kijkt: ze zitten er. De voetbalbejaarden. Hees van hun eigen gelijk schudden ze ontstemd hun quasi wijze hoofden waardoor er steeds meer roos op hun schouders dwarrelt. Ze beheersen alle zenders. De publieke en de commerciële. Uitwijken naar de Belg helpt niet. Testbeelden zijn het. Ze gaan tekeer over romantiek, Hollandse scholen en wel of niet te spelen systemen. Ze proberen de alsmaar winnende bondscoach op oude uitspraken te vangen. De gloriërende Louis, die er in hun door beroepsstaar verblinde ogen eigenlijk niks van kan. Hij is een onhebbelijke eikel waarmee ze allemaal nog een boomgaard appeltjes te schillen hebben en voor wie ze hopen dat hij zo snel mogelijk wordt uitgeschakeld. Als Nederland scoort dan juichen ze niet omdat dat iets voor het gepeupel is, maar als Nederland verliest vrees ik dat ze voor de laatste keer in hun leven met een oerkreet klaarkomen van genot. Louter omdat Louis verliest. Ze bidden op dit moment elke nacht tot de Heilige Johan of hij iets voor ze kan regelen. Louis moet verliezen. De haat zit zo diep. Een van de bejaarden heeft zelfs een heel boek aan de bondscoach besteed. En dat boek is weer uitgegeven door het vroegere bedrijf van een van de andere oudjes. Een geur van doorgekookte spruitjes walmt uit mijn televisie. Alle pakken moeten nodig naar de stomerij. Er zitten urinevlekken rond de gulp. Ze zien het zelf niet. Wijkzuster, houdt u een oogje in het zeil?

Ik kijk al weken naar één grote omroep MAX op alle zenders en geniet me ondertussen suf van de bondscoach, die zich niet uit zijn dug-out laat lokken. Hij blijft kalm en lacht ze voorlopig met zijn resultaten allemaal vierkant uit. Alleen al voor hem hoop ik dat Nederland wereldkampioen wordt. Dat zou geweldig zijn. En smeek hem om ook dan superieur te blijven zwijgen. Hoop zo dat hij dan niet als een buiten zinnen geraakte führer gaat staan schreeuwen vanaf een balkonnetje, maar dat hij ze vermorzelt met een superieure glimlach.

Al die boze Waldorfjes en Statlers avond aan avond op de televisie. Waarom eigenlijk? Omdat de gemiddelde leeftijd van de kijkers naar dit soort programma’s ver boven de vijftig is? Ik denk het. Alle generaties daaronder kijken uitsluitend naar de wedstrijden en de rest zal ze worst wezen. Zij weten wie Depay is. En Cillesen. En Kuyt. En Van Persie! Maar de namen van die murmelende gebitsprotheses, die in 1978 ook al hun uiterst kritische licht op het WK in Argentinië lieten schijnen, zal ze toch jeuken. Snurk. Snurk Hupsakee.

Of Nederland wereldkampioen wordt? Voor Louis hoop ik het, maar of het lukt? Er spelen te veel factoren mee. Waar staat de paal? Rensenbrink wordt er na vijfendertig jaar nog steeds over lastiggevallen. Hoe laag ligt de lat? De Chileen Pinilla weet dat na de laatste wedstrijd tegen Brazilië heel goed en heeft dit drama zelfs op zijn lijf laten tatoeëren. Hij is trouwens een van de weinige voetballers die nog een stukje vel voor een vers plaatje over had. Wat een wandelende stripboeken. En de belangrijkste factor om wel of geen wereldkampioen te worden mogen we absoluut niet vergeten: hoe blind is de scheids? Robben vindt het toch niet raar dat hij in Mexico sinds zondag de bijnaam Hölzenbein heeft? Bij ons thuis lachen we Arjen al jaren uit. Als er iemand bij ons gaat slapen zei hij vroeger: “Ik ga liggen”, maar sinds een jaar of tien roept iedereen steevast: “Ik ga Robben!”

Heerlijke WK tot nu toe. Stel er zelfs steeds mijn vakantie voor uit omdat ik de finale absoluut met mijn vrienden en familie wil kijken. En de bejaarden? Die horen er gewoon bij. Elk dorp heeft zo’n bankje.

Of voetbal oorlog is? Als ik de beet van Suarez vergelijk met het huidige geweld in het Midden Oosten, dan valt het in Brazilië nogal mee. Waarom gaan ze daar eigenlijk niet voetballen in plaats van dat verschrikkelijke vechten wat ze daar al jaren doen? Zou zoveel ellende schelen. Is dat een slecht idee. Nee, absoluut niet. Niet: voetbal = oorlog, maar: voetbal in plaats van oorlog. Waar ze het moeten houden? Er schijnen in Qatar een paar prachtige stadions te staan. En er willen vast wel wat bejaarde tulbanden commentaar geven. Nu al zin in.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jul 07, 2014 12:47 pm

Duke schreef:Genee en Derksen konden niet zonder VI, Gijp kan dat wel, denk ik. Die komt wel ergens anders binnen, als hij dat wil.
Gijp heeft wel een mega goed contract bij VI hoor.

gaizka

Bericht door gaizka » ma jul 07, 2014 1:22 pm

Volgens mij is Gijp, mede dankzij dat boek, al lang en breed binnen!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma jul 07, 2014 3:35 pm

Derksen slaat snoeihard terug met zijn column die morgen in VI verschijnt. Kwartiertje geleden uitgelekt.

Geniet:

http://www.geenstijl.nl/archives/images ... erGIJP.jpg

Het einde van VI lijkt me nu wel nabij.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

zeux

Bericht door zeux » ma jul 07, 2014 3:42 pm

Johan de grote samaritaan. :biggrin.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jul 07, 2014 4:37 pm

Volgens mij zitten er een paar te lang dicht op elkaar. :smile-ajax.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » ma jul 07, 2014 4:42 pm

Vanavond kijken. Ramptoerisme. :-)

20.30, RTL4, showtime!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma jul 07, 2014 4:53 pm

gaizka schreef:Volgens mij is Gijp, mede dankzij dat boek, al lang en breed binnen!
Volgens mij ook. Dus hij kan het zich veroorloven om er direct uit te stappen, als hij het niet meer leuk vindt. En die drempel kan hij dan behoorlijk laag leggen. Als ik dat stukje van Derksen lees en Vd Gijps gedrag gisteravond zie, zijn we kennelijk hard op weg daar naar toe. Het geschimp van Derksen in die column lijkt mij in ieder geval niet bij te dragen tot een of andere verzoening op korte termijn. Eerder tot een verdere verwijdering. Kan dus nog 'leuk' worden de komende week, want ze zitten zolang nog elke avond met elkaar opgescheept.

Die Van Gaal toch. Komt ie straks misschien thuis met de wereldbeker, overladen met lof voor zijn geweldige coachwerk en krijgt ie ook nog te horen dat VI inmiddels uitmekaar geknald is door geruzie. Het kan verkeren... :666.gif:
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jul 07, 2014 4:55 pm

Kon weleens de laatste worden in die samenstelling. Eerlijk gezegd dacht ik vorige week nog, wat is die van der Gijp toch veel aan het woord, als Derksen zijn verhaal klopt begrijp ik waarom. Het respect tussen die twee is volkomen weg, zo kan je niet meer met iemand werken.
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jul 07, 2014 5:41 pm

Volg het programma niet, maar is dit niet gewoon een truc om meer kijkers te krijgen? Genee en Derksen hebben toch ook altijd ruzie, Kraaij en Derksen toch ook?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

zeux

Bericht door zeux » ma jul 07, 2014 5:45 pm

Demosthenes schreef:Volg het programma niet, maar is dit niet gewoon een truc om meer kijkers te krijgen? Genee en Derksen hebben toch ook altijd ruzie, Kraaij en Derksen toch ook?

Geinig. Ik zette het net als reactie bij iemand op FB. Vanavond eindelijk betere kijkcijfers voor VI!!! Ze zijn er hoerig genoeg voor. Maar het kan zeker wel het laatste seizoen zijn. Formule is uitgewerkt.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jul 07, 2014 5:53 pm

Dat denk it toch niet VIO trekt 1.1 miljoen kijkers, ik kan me niet voorstellen dat je zo over elkaar praat om 200.000 meer kijkers te trekken. Nee dit vormt echt een probleem.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » ma jul 07, 2014 6:17 pm

InnerHarbour schreef:Dat denk it toch niet VIO trekt 1.1 miljoen kijkers, ik kan me niet voorstellen dat je zo over elkaar praat om 200.000 meer kijkers te trekken. Nee dit vormt echt een probleem.
De NOS-variant zit op 1.8 geloof ik. Nog een weekje te gaan.

Misschien inderdaad net te tacky om elkaar zo fundamenteel onderuit te schoppen met nog hoogstens een dag of zes te gaan.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma jul 07, 2014 6:54 pm

InnerHarbour schreef:Dat denk it toch niet VIO trekt 1.1 miljoen kijkers, ik kan me niet voorstellen dat je zo over elkaar praat om 200.000 meer kijkers te trekken. Nee dit vormt echt een probleem.
De kijkcijfers waren een paar weken geleden gezakt van 1,1 M naar 800.000. RTL heeft die daling toen onderzocht en daaruit kwam naar voren dat de kijkers baalden van het voortdurende negatieve gedoe van met name Derksen richting Van Gaal en daarom overstapten naar Studio Brasil. Kort daarna kon je ook merken aan Derksen dat hij van bovenaf teruggefloten was. Hij was ineens voor zijn doen erg ingehouden over Van Gaal en hij zat vaak hier en daar nog wat na te mokken dat zijn mening niet geapprecieerd werd en zo.

De ruzies tussen Derksen en Genée gingen soms zeker langs het randje, maar dit conflict tussen Vd Gijp en Derksen vind ik nu toch wel van een andere orde en het diept zich ook razendsnel uit. Hier is echt iets goed mis en het kan zelfs het programma opblazen. Dit gooi je niet in de strijd om de kijkcijfers op te krikken. Derksen en Genée hebben de poen nodig, zoals hierboven al aangegeven, dus die willen wel verzoenen bij een conflict. Maar Vd Gijp kan heel rap vertrokken zijn, heeft maling aan alles. Je kon gisteravond ook merken aan Genée en Kraaij jr dat ze zich moeilijk een houding konden geven tussen de loopgraven. Dat leek me geen toneelspel.

Kieft was gisteravond gewoon weer Kieft, die valt werkelijk niks meer op. Willem is vermoedelijk al voor 90% hersendood, heeft zijn bovenkamer vrijwel compleet aan gort gesnoven. Volgens mij beseft die gast pas 10 jaar na zijn dood dat ie inmiddels overleden is. "Ik vond het al zo vreemd dat ik er de laatste jaren zo slecht uit begon te zien."

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jul 07, 2014 7:04 pm

@Zuidema
Dit gooi je niet in de strijd om de kijkcijfers op te krikken.

maar jij kijkt wel? :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma jul 07, 2014 7:13 pm

Demosthenes schreef:@Zuidema
Dit gooi je niet in de strijd om de kijkcijfers op te krikken.

maar jij kijkt wel? :ajaxsmiley.gif:
:666.gif:

Ik kijk geregeld naar VI, als ik in de gelegenheid ben. Tussen al die banale voetbalkroegborrelpraat komen er soms best nog wel zinnige dingen voorbij. En vanavond kijk ik zeker, dat is RTL dan wel weer 'gelukt'. :666.gif:

Wat me trouwens zelf erg stoort aan Vd Gijp is dat ie nou geregeld kritiek op anderen heeft, terwijl hij zelf als voetballer een ongelooflijke flierefluiter was, die bij lange na niet eruit heeft gehaald wat ie in zich had. Zonde, want die jongen kon beslist verdomde goed voetballen. Alleen liet hij het maar een uurtje of zo per seizoen zien. Lui van klasse, helaas.

zeux

Bericht door zeux » ma jul 07, 2014 7:22 pm

Ze gaan het adresseren. Publieke relatiebemiddeling.

zeux

Bericht door zeux » ma jul 07, 2014 7:43 pm

De enige reactie die Gijp kon geven.
(voor wie het niet heeft gezien, hij zei dat hij tegen Derksen heeft gezegd: 'pak je pen, schrijf op wat je vind, want het interesseert mij geen hol, ik neem het voor kennisgeving aan'.)

zeux

Bericht door zeux » ma jul 07, 2014 7:51 pm

Wat ik buitengewoon zwak vind aan Derksen is dat hij in die column Van der Gijp zo hard pakt op de depressie waar hij last van heeft (gehad).
Ongelooflijk zwak en goedkoop.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jul 07, 2014 7:56 pm

zeux schreef:De enige reactie die Gijp kon geven.
(voor wie het niet heeft gezien, hij zei dat hij tegen Derksen heeft gezegd: 'pak je pen, schrijf op wat je vind, want het interesseert mij geen hol, ik neem het voor kennisgeving aan'.)
Klinkt leuk maar hij zit met rode vlekken van ingehouden woede in zijn gezicht. "Interesseert mij geen hol" tuuuuuuuurlijk. :excited.gif:
YNWA

Iniesta

Bericht door Iniesta » ma jul 07, 2014 8:19 pm

Zeer trieste column uiteraard. Als het waar is van dat pillengebruik is het zeer triest voor om te melden ten koste van de patiënt. Als het niet waar is, is het uiteraard nog triester(of even triest).

zeux

Bericht door zeux » ma jul 07, 2014 8:22 pm

InnerHarbour schreef:
zeux schreef:De enige reactie die Gijp kon geven.
Klinkt leuk maar hij zit met rode vlekken van ingehouden woede in zijn gezicht. "Interesseert mij geen hol" tuuuuuuuurlijk. :excited.gif:
Tuurlijk.
Maar wat moet hij anders? Hem naar zijn strot vliegen? En Derksen zijn zin geven, die als een platte, banale straatschoft heeft lopen trappen en provoceren in die column?

Hij kon niets anders. Maar natuurlijk is hij woest. En terecht.
Desondanks is hij wel degene die daarna probeert om gewoon het programma te maken. Klasse.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jul 07, 2014 8:32 pm

Wat hij dan moet zeggen? Nou gewoon, niet dat het hem geen hol interesseert.
YNWA

Plaats reactie