PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » di jul 15, 2014 11:15 am

Depay? Dat is een complottheorie, volgens Baseman.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di jul 15, 2014 11:31 am

Liefde maakt blind. :hypocrite.gif:

Doyen wil geld verdienen. Voor wat hoort wat.

Baseman

Bericht door Baseman » di jul 15, 2014 12:47 pm

Tuurlijk Yopi...bewaar je sprookjes voor je boeken.
VI: Porto polst Bakkali, mogelijk onderdeel deal Defour?

Voetbal International meldt dat FC Porto belangstelling heeft voor Zakaria Bakkali. De Belgische vleugelspeler is via een tussenpersoon benaderd door de grootmacht uit Portugal. PSV heeft nog niets van Porto gehoord, maar zit deze week met die club om de tafel om over Defour te praten.

De zaakwaarnemer van Defour gaf eerder vandaag aan dat er mogelijk een speler van PSV betrokken wordt in de onderhandelingen.
Rik Elfrink ‏@RikElfrink 7 min.
#Defour is over een week (dinsdag) terug van vakantie en zeer geinteresseerd in het voorstel van #PSV.

Rik Elfrink ‏@RikElfrink 8 min.
Steven #Defour zit daarom volgende week al aan tafel met #PSV om te praten over een transfer.

Rik Elfrink ‏@RikElfrink 11 min.
FC Porto heeft Steven #Defour toestemming gegeven om met #PSV te gaan praten over een transfer.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 15, 2014 12:52 pm

Hoe zou het middenveld er bij PSV uit gaan zien als Defour komt? Schaars, Defour en Wijnaldum denk ik dan. Met Maher vanaf de bank?
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » di jul 15, 2014 12:53 pm

Schaars ligt er nog een half jaar uit, dus Defour ipv Schaars.
Verder Wijnaldum en Maher neem ik aan.

Le T.

Bericht door Le T. » di jul 15, 2014 12:56 pm

Yopi schreef:Leuk, De Boer geeft dus aan dat LVG De Boertjes niet naar Barcelona had moeten halen. :666.gif:
Zij hadden niet mogen gaan, maar da is een andere kwestie.
In Engeland zijn ze anders dan in Catalonië. Wenger doet niet anders dan Fransen kopen.
Van Gaal probeerde destijds voort te bouwen op zijn werk, maar dan bij een andere club. Dat was een fout. Hij heeft ook al laten zien dat hij sneller is gaan werken, hij heeft minder tijd nodig om spelers zijn manier van spelen voldoende te laten uitvoeren. Bij Man U hebben ze wel tot november geduld, dus het is niet nodig om spelers te halen die al 'om' zijn.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 15, 2014 7:46 pm

Is Defour in 2014 wat Van Bommel in 2012 voor de fans van psv was? Zo'n type home coming queen waar jaren naar gesmacht is?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 15, 2014 8:33 pm

Daarvoor moet je in de regel wel eerst ergens vertrokken zijn. Kan me niet herinneren dat hij al eerder in Eindhoven onder contract stond.

Ik ben wel benieuwd wat Bakkali gaat doen. Als je ziet hoe stroef het allemaal loopt tussen hem en PSV zal hij wel vertrekken. Met de keuze voor een nieuwe club laat hij wat mij betreft zien waar zijn prioriteiten liggen. Hij moet nu namelijk echt wekelijks gaan spelen.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 15, 2014 8:57 pm

Marillion schreef:Daarvoor moet je in de regel wel eerst ergens vertrokken zijn. Kan me niet herinneren dat hij al eerder in Eindhoven onder contract stond.
Ging me meer om het type. Ervaren, winnaar, stuurman van jonge spelers. Je weet wel, al datgene dat Van Bommel psv zou gaan brengen... Tussen al die nederlagen door.

Defour redt het bij Porto niet en was fringe player bij Belgie. Of die dan goed genoeg is om psv een boost te geven. Geen idee, ken de speler niet echt...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo jul 16, 2014 8:40 am

@Jöhnk: waarom heeft Defour het niet gered bij Porto?

Brands wil door met het duo Rekik-Bruma. :neutral.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo jul 16, 2014 11:30 am

Yopi schreef: Brands wil door met het duo Rekik-Bruma. :neutral.gif:
En heeft voor 5,5 M een spits gekocht die 0 goals maakte in 2013-14.

In NL draaien we vrolijk de klok nog wat verder terug. Dost bij de kakkies, Milik bij Ajax, Luuk bij psv. Statisch. De wereldkampioen voetbal speelt bewegings- en omschakelingsvoetbal. Dat gaat met deze spitsen niet lukken.

Kwestie van zeer korte tijd dat Zivkovic bij Ajax in de spits zal staan, lijkt me.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 16, 2014 3:13 pm

Zivkovic is qua actieradius, qua looplijnen, qua combinatiespel en qua handelingssnelheid echt nog niet op niveau. Ik verwacht binnen afzienbare tijd Klaassen in de spits.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 16, 2014 6:34 pm

Ik verwacht ook Živković al snel. Moet inderdaad nog een hoop leren, maar dat doe je door veel te spelen. Met zijn unieke talenten (snelheid, afmakerskwaliteiten, persoonlijkheid) gaat hij het snel oppakken. Milik als stand-in zal minder aan spelen toekomen. Klaassen kan zich lekker richten op het middenveld.
Ajax!

generaal

Bericht door generaal » wo jul 16, 2014 6:47 pm

Zivkovic is een klasbak en toekomstig topscorer. Bakkali + geld voor Defour zou een werelddeal voor PSV zijn en daarom geloof ik er niet in. Luuk de Jong vindt z'n draai in de Eredivisie. Desondanks valt me weer op dat Brands nog niet met geld smijt voor de achterhoede. Rekik is de favoriet om terug te halen, tja..

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 16, 2014 7:28 pm

Transfer Defour naar PSV interessant vanwege investeerder Doyen

De mogelijke transfer van Steven Defour is niet alleen om sportieve redenen interessant. PSV staat voor een interessante financiële keus. De club kan de transferrechten van de speler voor honderd procent overnemen, of niet. Hoe dat zit?

In het verleden verkocht FC Porto een deel van die rechten op Defour aan twee investeerders: Doyen en Robi. Doyen heeft 33,33 procent van de aandelen in zeg maar de transferrechten-B.V. Steven Defour. Robi beschikt over 10 procent van die vennootschap. De investeerders hebben geen meerderheidsbelang en kunnen dus niet beslissen over een transfer, laat staan het opstellen van de speler. Wel kunnen zij hun stem uiteraard laten horen. FC Porto is eindbeslisser.

Besluit PSV om Defour voor 100 procent over te nemen, dan moet de club dus met drie partijen overeenstemming zien te bereiken over het overnemen van de transferrechten. Lijft de club alleen de aandelen van FC Porto (56,67 procent) in, dan kan Defour nog steeds voor PSV uitkomen en tegen een relatief geringe prijs in Eindhoven voetballen. Nadeel is wel dat PSV in dat geval niet de volle eigendom van de speler heeft en een eventuele transferopbrengst lager zal zijn dan normaal. Bovendien zal de investeerder, al heeft hij geen stemrecht, proberen om een zo hoog mogelijke opbrengst te genereren van eigen aandelen. De club krijgt te maken met onduidelijke en nog niet helemaal te taxeren invloeden.

De marktwaarde van de Defour wordt getaxeerd op pakweg 6 miljoen euro. Zou PSV slechts 56% van de aandelen in zijn transferrechten verwerven, dan zou Defour voor een kleine 3,5 miljoen euro in Eindhoven kunnen voetballen. Als hij zelf tenminste rondkomt met de club, want dat zou ook nog een struikelblok kunnen vormen.

ED
Mooie constructies. :excited.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo jul 16, 2014 8:53 pm

Mooie constructies.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen of de toekomst voor het voetbal in competities als de Nederlandse. Ik geloof dat Portugal al lang bekend is met eigendomsrechten van spelers die elders zijn ondergebracht. Veel Brazilianen zullen zo hun weg naar Portugal gevonden hebben. De Portugese topploegen doen het sportief beter (Porto, Benfica) dan de Nederlandse, uitgaande transfers leveren vaak ook veel op.

Twente heeft al met Doyen te maken, Feyenoord eerst met de talentpools (BMI, De Vrij en Clasie zitten nog in een of andere pot) en nu blijkt dat de VvF voor 30 miljoen aan aandelen heeft. ADO is van Chinezen, Vitesse is van een Rus, het zal er niet bij blijven. Kan een Defour voor 3,5 miljoen komen, kost het PSV niet veel, maar met drie of vier spelers op dat niveau (investering van 10-15 miljoen) kan misschien wel het kampioenschap worden behaald, met de CL-inkomsten tot gevolg. Leuk wordt het als Feyenoord, PSV en Twente zo gaan investeren en Ajax kampioen wordt.

Ajax heeft geld en is voorzichtig met uitgeven. Voor mij hoeft Ajax niet in zee te gaan met zo'n financiële club, maar ik ben ervan overtuigd dat als er grote investeringen worden beloofd, het stadion gewoon vol loopt. Chelsea, MU, MC trekken ook nog steeds toeschouwers. Voor mij zal het een mooi punt zijn om afscheid te nemen van het voetbal als Ajax van een Doyen, een Rus of een Chinees wordt. Gevoelsmatig heb ik er niets mee, de CL gaat ook al aan mij voorbij. Zeven van de acht kwartfinalisten zijn bekend, de achtste mag een verrassing zijn. Ajax als verrassing? Ik hoop het, maar zie nog niet in hoe.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jul 17, 2014 9:14 am

Demo, bij Ajax proberen ze het op een andere manier. Waardeer dat nou maar, want het is niet gemakkelijk in deze tijd. Een club die financieel onafhankelijk wil blijven moet aanzienlijke reserves opbouwen om niet in slechte tijden gedwongen te worden toch met een investeringsmaatschappij in zee te gaan.

PSV kan het financieel niet meer bolwerken en heeft zich aangesloten bij het netwerk van Doyen. Ajax wil dat niet. Het wordt steeds lastiger, omdat veel spelers eigendom zijn van investeringsmaatschappijen. Zou Ajax Defour willen kopen, dan zou dat al niet kunnen, omdat Ajax niet met Doyen wil werken.
In het verleden verkocht FC Porto een deel van die rechten op Defour aan twee investeerders: Doyen en Robi. Doyen heeft 33,33 procent van de aandelen in zeg maar de transferrechten-B.V. Steven Defour. Robi beschikt over 10 procent van die vennootschap. De investeerders hebben geen meerderheidsbelang en kunnen dus niet beslissen over een transfer, laat staan het opstellen van de speler. Wel kunnen zij hun stem uiteraard laten horen. FC Porto is eindbeslisser.

Besluit PSV om Defour voor 100 procent over te nemen, dan moet de club dus met drie partijen overeenstemming zien te bereiken over het overnemen van de transferrechten. Lijft de club alleen de aandelen van FC Porto (56,67 procent) in, dan kan Defour nog steeds voor PSV uitkomen en tegen een relatief geringe prijs in Eindhoven voetballen. Nadeel is wel dat PSV in dat geval niet de volle eigendom van de speler heeft en een eventuele transferopbrengst lager zal zijn dan normaal. Bovendien zal de investeerder, al heeft hij geen stemrecht, proberen om een zo hoog mogelijke opbrengst te genereren van eigen aandelen. De club krijgt te maken met onduidelijke en nog niet helemaal te taxeren invloeden.
Dat lijkt me voorzichtig uitgedrukt. Doyen is geen liefdadigheidsinstelling. Doyen pompt geen geld in de markt, het onttrekt geld aan de markt. Doyen wil geld verdienen, en voor niets gaat de zon op. Porto kan de wens van Doyen niet negeren, het heeft Doyen nodig. Een transfer van Defour naar PSV zou betekenen dat ze de speler afgeschreven hebben. Financieel totaal niet interessant.

Waarom zou Doyen ermee akkoord gaan dat Defour naar PSV gaat? Dat moet er wel mee te maken hebben dat bepaalde spelers van PSV deels aan Doyen zijn verpatst of zullen worden verpatst. Vorig jaar ging al het verhaal dat Maher bij Doyen zat. Misschien geldt inmiddels hetzelfde voor andere spelers. Dan denk ik meteen aan Depay, want aan hem valt iets te verdienen. Van de rest zie ik dat niet zo.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do jul 17, 2014 11:24 am

Demo, bij Ajax proberen ze het op een andere manier. Waardeer dat nou maar
Waarom weer iemand indelen?

Ik geloof niet in een simpele oplossing, zoals nu: gewoon een la met talenten vullen en na een paar jaar win je een Europese beter of doe je echt mee om de winst. Ik weet niet hoe het wel moet, heb ik al meermalen geschreven, ik constateer alleen dat geld een steeds grotere rol is gaan spelen. De ploeg met het meeste geld wordt kampioen en krijgt weer meer geld uit de CL-pot enz. Iemand zal wel een voorbeeld kunnen vinden waar een club met duidelijk minder geld kampioen wordt (Wit-Rusland?), maar de tendens is duidelijk, zie Manchester City, PSG.
het is niet gemakkelijk in deze tijd. Een club die financieel onafhankelijk wil blijven moet aanzienlijke reserves opbouwen om niet in slechte tijden gedwongen te worden toch met een investeringsmaatschappij in zee te gaan.
Ik ben bang dat in slechte tijden die reserves zullen verdampen; laten we hopen dat die slechte tijden er voor Ajax niet komen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jul 17, 2014 12:06 pm

Het is geen simpele oplossing. De simpele oplossing is: ga met een investeringsmaatschappij om de tafel zitten en haal de spelers die jou aangeboden/opgedrongen worden.

Kijk naar PSV - leven van de spelershandel kan een tijdje goed gaan, maar er komt een moment dat de wal het schip keert. PSV was bijna failliet.

Baseman

Bericht door Baseman » do jul 17, 2014 12:20 pm

Yopi schreef:PSV kan het financieel niet meer bolwerken en heeft zich aangesloten bij het netwerk van Doyen.
Jezus man, jij slaat tegenwoordig echt onwaarschijnlijk veel onzin uit!
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat PSV in zee is gegaan met Doyen?

Vorig seizoen heeft PSV een gesprek gehad met Doyen, waarin oa Maher is besproken, maar uiteindelijk heeft PSV besloten om die transfer volledig zelf te financieren en daarna ook geen percentage te verkopen aan Doyen.
Nu heeft PSV interesse in een speler, waarbij Doyen een 33% belang heeft. Porto heeft een meerderheidsbelang en bepaalt dus wat er gebeurt, zij willen Defour ook verkopen. PSV kan nu beslissen om alleen het aandeel van Porto te betalen, of ook de aandelen van de overige 2 partijen (Doyen en Robi) te betalen. Een verschil tussen een 6 miljoen betalen of een 3,5 miljoen.

Ik hoop dat PSV kiest voor het volledige bedrag om zodoende volledig 'eigenaar' te zijn.
Maar dat is heel wat anders dan wat jij verkondigt.
Waarom zou Doyen ermee akkoord gaan dat Defour naar PSV gaat?
Omdat ze er niets over te zeggen hebben, Porto heeft een meerderheidsbelang en bepaalt dus.
Doyen heeft wel meerderheidsbelangen in andere spelers, waardoor ze bij die spelers wel bepalen wat er gebeurt. Daar is bij Defour echter geen sprake van.

Maar gezien het onzingedeelte van je post over Maher is jouw geheugen aan gort of is je fantasie weer eens op hol geslagen...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do jul 17, 2014 12:23 pm

Yopi schreef:Het is geen simpele oplossing. De simpele oplossing is: ga met een investeringsmaatschappij om de tafel zitten en haal de spelers die jou aangeboden/opgedrongen worden.

Kijk naar PSV - leven van de spelershandel kan een tijdje goed gaan, maar er komt een moment dat de wal het schip keert. PSV was bijna failliet.
Is inderdaad een simpele oplossing, maar zeggen: "jeugdopleiding verbeteren" is net zo simpel, want ik lees wel dat er nu gerouleerd wordt door de trainers, maar niet de wetenschappelijke (is een vies woord in de voetballerij) onderbouwing is. Ik hoor wel Hordijk (onderbouw) in zo'n promotiefilmpje vertellen dat de jongste jeugd er de meeste baat bij heeft (dus hoe minder ervaring mee, des te beter is het resultaat?), maar ook dat het "nieuwe trainen" niet wetenschappelijk onderbouwd is, net als Jongkind in zo'n ander promotiefilmpje heel nadrukkelijk zegt dat het niet wetenschappelijk is (zie Discussie: meten is weten/weten is meten) Op basis van wat ben je met de jeugd bezig? Er lopen wel studenten rond die aan het meten zijn, oogt spectaculair, liggend op de grond.

Ik zie alleen de B1 en A1, ik zie nog geen individuele verbetering bij spelers; Melvin Vissers draait nog steeds verkeerd, Walian is m.i. niet vooruit gegaan en het duo Mirani-Van der Bruggen zou met echte tegenstand moeten spelen, zie Barcelona-uit, het verschil vond ik enorm toegenomen t.o.v. een paar jaar geleden. Het kan zijn dat Barcelona nu een betere lichting heeft, dat kan ik niet beoordelen. Onze backs passen nog steeds de ballen te vaak terug en op het middenveld zie ik weinig creativiteit. Ik hoop dat het allemaal ineens goed komt, het wonder van 2016?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do jul 17, 2014 1:01 pm

Hoe werken die transferrechten eigenlijk?

Stel Defour vertrekt transfervrij en hij wordt aangetrokken door een club, moeten die dan alsnog geld overmaken aan Doyen als ze hem verkopen?

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 17, 2014 1:08 pm

Volgens mij niet. Dat recht hebben ze tot zijn contract afloopt.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jul 17, 2014 1:32 pm

Baseman schreef:
Yopi schreef:PSV kan het financieel niet meer bolwerken en heeft zich aangesloten bij het netwerk van Doyen.
Jezus man, jij slaat tegenwoordig echt onwaarschijnlijk veel onzin uit!
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat PSV in zee is gegaan met Doyen?
Arias en Schaars waren gedeeltelijk eigendom van Doyen voor ze naar PSV kwamen, Defour zit bij Doyen, Labyad is gekocht door Doyen, PSV wilde Ilori met behulp van Doyen halen en nu zou Benfica (dat hechte banden heeft met Doyen) het oog hebben laten vallen op Zoet. Verder wil Porto PSV verlossen van Bakkali, hoe zou dat zitten? Maar verder niets aan de hand, hoor.

In deze topic staan wat linkjes:

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum20/1703-475.php

http://www.ibtimes.co.uk/tiago-ilori-li ... bon-494584

Bij FC Twente doen ze het openlijk, maar Brands is een stiekemerd. :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jul 17, 2014 2:38 pm

Yopi schreef:@Jöhnk: waarom heeft Defour het niet gered bij Porto?
Ik heb geen idee, volg de Portugese competitie niet. Ik begrijp dat hij is omgeturnd tot een verdedigende middenvelder, waar hij vroeger meer aanvallend dacht. Wellicht is dat niet zo'n succes geworden?

Plaats reactie