Komen en gaan van talenten

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Demosthenes

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door Demosthenes » di aug 12, 2014 7:15 am

Yopi schreef:Ongebruikelijk: een scout met een website.

http://www.futebol.nl/ajax.html#ajaxtop
Geen idee of hij de enige is, maar zou hij met die lijst alle jeugdtransfers willen claimen? Leuk voor de andere scouts.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za aug 23, 2014 8:00 am

Tristan is nog geen tien, Butler en Bailey zijn nog geen achttien en ik vraag me af of wat Barcelona is overkomen (althans tot de volgende uitspraak) Ajax ook kan overkomen.
De FIFA maakte woensdagmorgen bekend dat het beroep tegen de straf die Barcelona kreeg opgelegd, voor het overtreden van de regels bij het binnenhalen van spelers van buiten Europa die onder de achttien waren, verworpen is.

Door het veto van de FIFA kan Barcelona met ingang van januari 2015 voor twee transferperiodes geen spelers halen.

Barcelona kreeg de flinke straf omdat het tussen 2009 en 2013 de regels bij het binnenhalen van tien spelers van buiten Europa die onder de achttien waren, niet in acht had genomen. Behalve de straf kreeg Barcelona ook een boete van 370.000 euro.

Barcelona zegt de straf buitensporig te vinden en meent dat de sanctie op geen enkele wijze strookt met de manier van opleiden bij jeugdinstituut La Masía, het volgens de club beste voorbeeld van een goede jeugdopleiding.
http://www.vi.nl/nieuws/barcelona-naar- ... verbod.htm
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 29, 2014 11:31 am

Ghanaian youngster Fosu Mensah on the verge of sensational move to Manchester United

Manchester United are on the verge of sealing a move for young Dutch-born Ghanaian defender Timothy Fosu Mensah according to widespread reports in the UK.

The 16-year-old was at United's Carrington training grounds on Thursday ahead of his sensational move.

Fosu Mensah's move to the English giants is informed by his impressive outing at the AEGON Future Cup tournament with Ajax in April.

He is reportedly going to cost United £300,000.
Manchester City and Inter Milan are also said to be interested by United's Dutch manager Luis Van Gaal has gotten the headstart and is now on the verge of tying up the deal.

Fosu Mensah's preferred position is left-back but can play as a center half as well as in defensive midfield.

He has played for the junior teams at international level for the Netherlands which makes him still eligible to play for Ghana.
Jammer.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 29, 2014 11:46 am

Groot verdedigend talent: dat zou heel jammer zijn.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr aug 29, 2014 11:47 am

Tja zo gaat dat he, Ajax haalt ze weg bij de amateurs en andere BVO’s in Nederland/Scandinavië en de top komt weer winkelen bij ons.
YNWA

Arthur

Bericht door Arthur » vr aug 29, 2014 12:26 pm

Ik blijf het opvallend vinden dat het vooral de allochtone jeugdspelers zijn die de lokroep van het buitenland niet kunnen weerstaan. Of zijn dat steeds toevallig ook net de grootste talenten?

Misschien hebben die jongens een ander soort begeleiding nodig binnen de jeugdopleiding? Of misschien zijn ze armer opgegroeid en kunnen ze daardoor geen 'nee' zeggen tegen snel geld?

Dit lijkt me zeker het onderzoeken waard, want je kunt nu al op je vingers natellen dat spelers als Nunnely, Castilio en Redan ook aanbiedingen gaan krijgen.

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 29, 2014 12:47 pm

InnerHarbour schreef:Tja zo gaat dat he, Ajax haalt ze weg bij de amateurs en andere BVO’s in Nederland/Scandinavië en de top komt weer winkelen bij ons.
Zo is het.
Arthur schreef:Ik blijf het opvallend vinden dat het vooral de allochtone jeugdspelers zijn die de lokroep van het buitenland niet kunnen weerstaan. Of zijn dat steeds toevallig ook net de grootste talenten?
Het zijn m.n. de Engelse clubs die hier shoppen. En die de fysiek sterke jongens eruit vissen.

zeux

Bericht door zeux » vr aug 29, 2014 12:58 pm

Arthur schreef:Ik blijf het opvallend vinden dat het vooral de allochtone jeugdspelers zijn die de lokroep van het buitenland niet kunnen weerstaan. Of zijn dat steeds toevallig ook net de grootste talenten?

Misschien hebben die jongens een ander soort begeleiding nodig binnen de jeugdopleiding? Of misschien zijn ze armer opgegroeid en kunnen ze daardoor geen 'nee' zeggen tegen snel geld?

Dit lijkt me zeker het onderzoeken waard, want je kunt nu al op je vingers natellen dat spelers als Nunnely, Castilio en Redan ook aanbiedingen gaan krijgen.
Andere sociaal-economische omstandigheden en daarom meer 'drang' om voor het geld te kiezen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr aug 29, 2014 2:44 pm

wimpey schreef:Het zijn m.n. de Engelse clubs die hier shoppen. En die de fysiek sterke jongens eruit vissen.
Precies. Niet per se de beste voetballers.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma sep 01, 2014 4:36 pm

Hoe zit het eigenlijk met die Bailey? Is daar al eens witte rook?

Rooie

Bericht door Rooie » di sep 02, 2014 3:23 pm

Niets meer over gehoord, die Craig Butler heeft wel weer een foto van zichzelf geplaatst bij de Arena. Denk dat we pas wat horen als die jongens 18 worden.

Ander nieuws! Dacht gister Steen Olsen al te spotten als toeschouwer bij de training het 1e van Ajax en blijkbaar niet zonder reden:

https://translate.google.nl/translate?s ... edit-text=

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di sep 02, 2014 10:56 pm

Goed speurwerk! :biggthumpup.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 03, 2014 8:56 am

Dat met die Jamaicanen duurt inderdaad wel erg lang. Ik neem aan dat ze ondertussen daar nog wel gewoon spelen maar voor hun ontwikkeling en eventuele kansen bij Ajax zou je ze toch wel zo vroeg mogelijk willen binnenhalen.

Ajax moet het wel erg in ze zien zitten als je kijkt naar de moeite die ze doen.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo sep 03, 2014 10:32 am

Marillion schreef:Dat met die Jamaicanen duurt inderdaad wel erg lang. Ik neem aan dat ze ondertussen daar nog wel gewoon spelen maar voor hun ontwikkeling en eventuele kansen bij Ajax zou je ze toch wel zo vroeg mogelijk willen binnenhalen.

Ajax moet het wel erg in ze zien zitten als je kijkt naar de moeite die ze doen.
Op AN staat het volgende bericht over de Jamaicanen:
Als ik Instagram goed volg, zijn Butler en Bailey niet meer bij elkaar.
Bailey zit in België als ik het goed zie. De andere zegt Bailey te missen :D
Fosu-Mensah nu definitief bij MU.

elliquido

Bericht door elliquido » wo sep 03, 2014 12:36 pm

Dat zou een interessant lijstje zijn,

Alle nederlandse onder 18 spelers bij buitenlandse clubs en club van herkomst
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 03, 2014 6:08 pm

peter schreef:Goed speurwerk! :biggthumpup.gif:
Loopt stage bij Ajax: http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... ajax-.html

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 03, 2014 6:58 pm

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze in die regio tegen Ajax aankijken. Zodra er iemand boven het maaiveld uit steekt proberen wij 'm zo snel mogelijk naar Amsterdam te halen.

Weer een aanvaller dus. Ooit zal er toch een keer een goed bruikbare spits tussen moeten zitten.
Nil volentibus arduum

Arthur

Bericht door Arthur » wo sep 03, 2014 7:22 pm

Denen die ik heb gesproken waren er erg blij mee dat hun talenten zo'n goede opleiding krijgen. Sowieso zijn Scandinaviërs vaker fan van een PL club dan van een team uit hun eigen land, dus het is niet zo dat we talenten bij hun favoriete clubs weghalen.

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 08, 2014 8:06 pm

Ogararu haalt Gravenberch naar Cluj

CLUJ - Danzell Gravenberch zet zijn loopbaan voort bij FC Universitatea Cluj. De 20-jarige verdediger van Jong Ajax, die afgelopen halfjaar werd verhuurd aan NEC, vertrekt per direct naar Roemenië. Bij de club uit Cluj is voormalig Ajax-speler George Ogararu trainer, terwijl Alfons Groenendijk er technisch directeur is. De ploeg werd vorig jaar 11e in de hoogste Liga I.

Het contract van Gravenberch in Amsterdam liep nog een jaar door. Omdat de transferperiode in Roemenië maandag pas sloot kon hij nog net de transfer maken.

Khraa

Bericht door Khraa » ma sep 08, 2014 8:21 pm

wimpey schreef:
Ogararu haalt Gravenberch naar Cluj

CLUJ - Danzell Gravenberch zet zijn loopbaan voort bij FC Universitatea Cluj. De 20-jarige verdediger van Jong Ajax, die afgelopen halfjaar werd verhuurd aan NEC, vertrekt per direct naar Roemenië. Bij de club uit Cluj is voormalig Ajax-speler George Ogararu trainer, terwijl Alfons Groenendijk er technisch directeur is. De ploeg werd vorig jaar 11e in de hoogste Liga I.

Het contract van Gravenberch in Amsterdam liep nog een jaar door. Omdat de transferperiode in Roemenië maandag pas sloot kon hij nog net de transfer maken.
Wat doet dit in dit topic? :666.gif:
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo sep 10, 2014 7:01 am

Topic heet "Komen en gaan van talenten", de poster vindt het blijkbaar een talent.

In 2012 tekende hij een contract:
07 juni 2012
Ajax heeft jeugdspeler Danzell Gravenberch gecontracteerd. De spits uit de A1 werd op 13 februari 1994 geboren in Amsterdam. De speler tekent een contract dat loopt tot en met 30 juni 2015. Het contract gaat in per 1 juli 2012.
De jeugdinternational speelt sinds seizoen 2002-2003 in de jeugdopleiding van Ajax. ,,Hier heb ik lang voor gewerkt", aldus de achttienjarige spits. ,,Als dat op deze manier wordt beloond is dat heel mooi. Dit seizoen zijn we kampioen geworden met de A1, hebben de NextGen Series gespeeld en ik heb heel veel geleerd. Ik ben iedereen dankbaar die mij heeft gesteund", sprak de Amsterdammer mooie woorden tijdens het plechtige moment.

Technisch manager bovenbouw Wim Jonk is blij met de vastlegging van Gravenberch. ,,Danzell is een fysiek sterke speler, met scorend vermogen waar nog veel rek in zit. Hij heeft de basiskwaliteiten om uit te groeien tot een uitstekende spits.''
http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-nie ... nberch.htm

Fysiek sterke jongen, met scorend vermogen (was de laatste ergens achter gelaten) volgens Jonk en vervolgens wordt hij opgesteld als centrale verdediger, want de laatste jaren heeft hij zelden in de spits gestaan.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo sep 10, 2014 5:38 pm

Ik begrijp dat Mink Peeters van de C1 naar Real Madrid gaat. Twee jaar geleden maakte hij de overstap van PSV naar Ajax.

Jammer, maar wat doe je eraan? Spelers moeten hun eigen keuzes maken. Of het verstandig is? De tijd zal het leren.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 10, 2014 5:41 pm

Nu al een clubhopper. Is het inmiddels definitief? Het verhaal gaat inderdaad al even.

Je doet er natuurlijk niets aan. Het enige dat Ajax kan doen is zoveel mogelijk investeren in de kwaliteit van de opleiding. En laten zien dat je als talent ook daadwerkelijk de kans krijgt om door te breken. Dat is waarmee we het verschil kunnen maken ten opzichte van andere clubs waar spelers veel moeilijker en vaak ook later pas in aanmerking komen voor speeltijd.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo sep 10, 2014 6:25 pm

Die grote clubs halen jeugdspelers ook voor de handel.

Mink is best een aardig talent, maar Real Madrid? :confused.gif:

Maar wie weet is het juist slim van hem. Bij Ajax heb je ook geen garanties.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr sep 12, 2014 11:22 am

Afbeelding

Lijstje geeft aan of een speler het gemaakt heeft bij zijn eerste (grote) club in het buitenland. In sommige gevallen is het naderhand toch nog goed gekomen. Jongens als Rekik, Ozyakup, Van Aanholt, Hoesen en Ebicilio zitten op het niveau waar ze horen te zitten, denk ik. Niemand kan zeggen of ze beter waren geworden als ze in Nederland waren gebleven.

Ze hadden ook niet allemaal veel keus. De clubs zullen niet in de rij gestaan hebben voor Jordy Brouwer (kreeg geen contract bij Ajax), Arsenio Halfhuid of Christian Gandu.

Plaats reactie