Er zit wel een verschil of je zo'n ploeg treft in de poule- of knockoutfase. Ik had het idee dat PSG de 1e helft op 70% speelde, lieten de bal rustig rond gaan en vonden het wel prima. Op die vrije trappen van Schone en een paar schoten uit de 2e lijn na heeft Ajax toch niets kunnen afdwingen? Ik vond die vrije trap trouwens wel houdbaar, ging bijna door het midden.Giacomo Puccini schreef:Wederom blijkt maar weer dat het gelul is dat je als Nederlandse ploeg geen resultaat kunt neerzetten tegen een veel kapitaalkrachtigere, Europese topploeg. Wel denk ik dat je met een paar betere spelers vandaag een echt goede kans had gemaakt.
Maar laten we wel wezen, PSG heeft vroeg in de wedstrijd al kansen gehad om de genadeklap uit te delen.
Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014
Moderator: mods
Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014
Dan had PSG maar een betere keeper moeten kopen.
Je moet er zelf in geloven, daar begint het mee. En zonder geluk vaart niemand wel.

Je moet er zelf in geloven, daar begint het mee. En zonder geluk vaart niemand wel.
Daar staat bovendien tegenover dat Boilesen zwaar de fout in gaat bij de 1-0. Die kunnen we dus wel wegstrepen.
Ik heb de vrije trap overigens niet terug gezien maar had wel het idee dat er een aardige curve aan zat. En hij was, in tegenstelling tot de meeste Ajax vrije trappen, behoorlijk op snelheid.
Ik heb de vrije trap overigens niet terug gezien maar had wel het idee dat er een aardige curve aan zat. En hij was, in tegenstelling tot de meeste Ajax vrije trappen, behoorlijk op snelheid.
Nil volentibus arduum
Ik heb wedstrijd vanavond niet gezien. Maar de generieke zorg deel ik volledig.Zuidema schreef:Voor de goede orde: ik heb geen kritiek op je posting. Sluit ik me juist van harte bij aan. Vond de drive waarmee Ajax vooral in de laatste 20 minuten speelde hartverwarmend.Khraa schreef: @Zuidema
Het spel is zwaar kut de laatste tijd. Daar zal ik ook genoeg kritiek op leveren, maar de wijze waarop er de laatste 20 minuten werd gespeeld (met name de inschuivende verdedigers op het middenveld) en de manier waarop de ballen werden terugverdiend deden mij veel deugd. Dat mag dan ook gezegd worden.
Het gaat me meer om de algemene koers van Ajax die ik zorgelijk begin te vinden. We kunnen het vertrek van kwaliteit niet vermijden, maar we reageren daar ook niet adequaat op wat mij betreft. En zo doen we steeds meer stappen terug wat echt niet alleen door talent, aanbiedinkjes en goed teamwork kan worden gecompenseerd. Ik vind Ajax zo sluipenderweg achteruitgaan en de ondergrens wordt daardoor steeds lager. Echt kwalijk laag wat mij betreft.
Dat wordt nog erger omdat een aantal spelers momenteel in een erg matige vorm steken. Moisander bijvoorbeeld. Hopelijk is dat bij hem een tijdelijke kwestie. Over Sigi als de nr. 9 van Ajax heb ik al genoeg gezegd. Ik beperk me nu maar tot: ronduit bespottelijk. Harde werker, maar dit kan écht niet als je Ajax serieus neemt, Frank. De 1e jaars van Ajax vorig seizoen zie ik ook nog niet echt wezenlijk stappen maken. Veltman blijft erg moeizaam spelen, Klaassen bevalt me al lange tijd niet, Boilesen is verdedigend zelfs uitzonderlijk slecht zonder enig signaal op verbetering.
Frank zal vroeg of laat het team wel weer op de rails krijgen, maar we hebben naar mijn mening serieus kwaliteit erbij nodig. Laat je dit op zijn beloop, dan krijg je ergens een forse rekening gepresenteerd en moeten we straks geforceerd alsnog een grote inhaalslag maken met alle risico's op miskleunen van dien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Aardige pot. Ik vond Veltman erg sterk spelen! Was Zlatan een enkele keer kwijt, maar verder zeer verdienstelijk -zowel met als zonder bal.
Nee, is niet louter mentaal. Komt ook mede doordat de intensiteit en het tempo in de Champions League een stuk hoger zijn, door je hersenen schieten dan 5 keer zoveel neutronen en je moet heel snel keuzes maken. De lex immersen van deze wereld zakken dan hopeloos door het ijs, maar iemand als Serero zie je bij dit soort wedstrijden tegen sterkere tegenstanders juist veel beter gedijen dan wanneer er tegen opponenten als Heracles en Cambuur erg veel tegenstanders achter de bal staan.Raymon schreef:Qua kansen had je gewoon 7-0 moeten verliezen maar toch uiteindelijk ontevreden met de 1-1 omdat er in het laatste kwart gewoon meer te halen viel. Ik zag hele mooie dingen van Ajax, eindelijk de wil om naar voren te spelen met alle risico's van dien maar een veel betere intentie dan de laatste paar wedstrijden. Vreemd dat Ajax het tegen PSG, ManCity, Barcelona wel schijnt te kunnen. Is toch een mentaal dingetje volgens mij.
Als Ajax vaker 'grote' wedstrijden speelt, worden onze spelers ook sneller beter. Kijk maar hoe iemand als Blind groeide door een WK. Helaas duren de CL campagnes meestal maar 6 wedstrijden, hopelijk dit jaar meer.
Ben bang dat dit inderdaad klopt.Duke schreef:Al denk ik dat ie aan de andere kant wel gefloten zou hebben.brigade zuid schreef:Kutzooi. Uit de herhaling blijkt het toch geen overtreding.
De Chelsea's en andere kutclubs van deze op geld beluste wereld worden vaak door de scheidsrechter last minute uit zo'n situatie gered.
Figuren als John Terry maken niet eens heel veel minder fouten dan Moisander of Boilesen, ze krijgen wel vaker een handje toegestoken.
Mede ook daarom: trots op Ajax! Stark was niet bepaald sterk, floot vrij laf, gele kaarten verhoudingen klopte ook totaal niet. Maar we knokten ons gewoon terug. Winst was zelfs mogelijk geweest, goed gedaan!
Ik hoef nieteens perse die 400 miljoen te hebben die PSG per jaar spendeert, maar stel dat wij met Zlatan in de spits tegen hen spelen en zij met Milik of Sig. Hoeveel wordt het dan? 17-1 voor ons?
Mee eens. Joël kan het wel, is gewoon ook 3 klassen beter dan zo'n Stefan de Vrij.Jöhnk schreef:Aardige pot. Ik vond Veltman erg sterk spelen! Was Zlatan een enkele keer kwijt, maar verder zeer verdienstelijk -zowel met als zonder bal.
Zou dat op het WK waarschijnlijk al getoond hebben als de voorkeur bij de bondscoach anders had gelegen.
Goede zaak dat dat niet zo was, want we gaan nog veel plezier van hem beleven. De ontwikkeling die hij nog kan maken is groot, dat het met horten en stoten verloopt logisch. Het is nog niet bepaald lang geleden dat hij Alderweireld/Denswil zijn plek over heeft genomen...
Misschien is het meer mensen hier opgevallen; na de toss geeft de arbiter beide aanvoerders een hand, die van PSG kreeg een enthousiaste joviale en die van ons een miezerige handdruk vol minachting. Daarna viel zijn fluiten eigenlijk alleen maar mee, Een neutrale supporter zal hem niet partijdig hebben gevonden.Cruijff schreef:Ben bang dat dit inderdaad klopt.brigade zuid schreef:Kutzooi. Uit de herhaling blijkt het toch geen overtreding.
Al denk ik dat ie aan de andere kant wel gefloten zou hebben.
De Chelsea's en andere kutclubs van deze op geld beluste wereld worden vaak door de scheidsrechter last minute uit zo'n situatie gered.
Heb ik in het stadion niet kunnen zien. Ik vraag me trouwens af of jullie op tv Zlatan nog hebben gezien toen Lucas in de 46e minuut die 100000% kans mistte. Hij bleef een seconden of 40 lang cynisch applaudiseren, zijn blik zei: "Ja, lekker! Goed gedaan sukkel!"Dubbel schreef:Misschien is het meer mensen hier opgevallen; na de toss geeft de arbiter beide aanvoerders een hand, die van PSG kreeg een enthousiaste joviale en die van ons een miezerige handdruk vol minachting. Daarna viel zijn fluiten eigenlijk alleen maar mee, Een neutrale supporter zal hem niet partijdig hebben gevonden.

Ik erger me vaak aan die CL scheidsrechters, omdat ze in sommige wedstrijden zo kort fluiten dat ze het ritme van een wedstrijd helemaal de knop in kunnen breken en zo inconsequent als de neten zijn met kaarten. Vaak eerst een tijdlang waarschuwingen uitdelen aan de rijkste club, daarna als voor hem de maat vol is opeens achter elkaar met kaarten strooien. En dan krijgen vaak spelers die nagenoeg niets hebben misdaan zomaar een prent.
Maar kanonnen: ik sta omdat ik de 1-1 voorspeld had in de AT Toto nu weliswaar 3 puntjes los, maar we hadden vandaag/gister gewoon kunnen winnen!
Wellicht kennen ze elkaar al langer uit 'het UEFA wereldje'.Dubbel schreef:die van PSG kreeg een enthousiaste joviale en die van ons een miezerige handdruk vol minachting.

Of: ook niet uit te sluiten. Zowel de uitspelende club als de scheidsrechter arriveren minimaal op dinsdag al in Amsterdam. Wie weet liepen ze elkaar afgelopen nacht tegen het lijf in hetzelfde bordeel.

Inderdaad complimenten voor de vechtlust die Ajax de tweede helft liet zien, waarmee PSG zowaar in de slotfase nog serieus aan het wankelen werd gebracht. En winst was zeker mogelijk. Alleen, en dat vind ik wel typerend: het gebeurt dus niet. Volgens mij juist omdat we die paar strepen doorslaggevende kwaliteit missen, waardoor het steeds ergens misgaat. Dan laat Klaassen bijvoorbeeld niet de bal van zijn poot springen in een kansrijke positie in de 16. Dan kleunt Veltman er niet zo in, dat Zlatan zijn kont er in kan zetten en weg kan draaien met vrij baan naar het doel. En zo zijn er veel momenten/situaties in een wedstrijd, waarin ik Ajax kwalijk ondermaats bezig vind. Individueel, maar ook als kollektief. Dat mag Frank zich wat mij betreft ook aanrekenen, maar dat is een andere discussie.Cruijff schreef: Mede ook daarom: trots op Ajax! Stark was niet bepaald sterk, floot vrij laf, gele kaarten verhoudingen klopte ook totaal niet. Maar we knokten ons gewoon terug. Winst was zelfs mogelijk geweest, goed gedaan!
Ik hoef nieteens perse die 400 miljoen te hebben die PSG per jaar spendeert, maar stel dat wij met Zlatan in de spits tegen hen spelen en zij met Milik of Sig. Hoeveel wordt het dan? 17-1 voor ons?
Natuurlijk, niemand is onfeilbaar. Bovengenoemde voorbeelden kunnen je overkomen, maar dat zijn in wedstrijden nou net wel de momenten waar kwaliteit zich kan laten gelden en je uiteindelijk aan het langste eind trekt. Bijvoorbeeld de nr 9. Een Zlatan is met zijn individuele acties en als dreh- & angelpunkt voorin kwalitatief natuurlijk van de buitencategorie en volslagen onhaalbaar, maar je ziet wel hoezeer een team zo'n type speler op zich nodig heeft om inderdaad wat klaar te kunnen maken voorin en het aanvalsspel vloeiender te laten verlopen. Die profielschets aan competenties moet Ajax wat wij betreft hanteren als standaard voor de nr. 9, niet het trieststemmende gestumper van een hardwerkende Sigi. Ik vind Sigi dan ook symptomatisch voor Ajax dat het de kwaliteitsstandaarden niet afdoende bewaakt en bewaart. Een speler met die gebreken mag wat mij betreft never nooit niet een basisplaats hebben bij Ajax. En zo zie ik Ajax in het veld qua rollen en intrinsieke kwaliteiten van spelers meer en meer de nodige onvoldoendes scoren.
Nogmaals, ik blijf de koers van eigen jeugd eerst een hele gezonde vinden. Ajax kan ook moeilijk anders gezien de internationale financiele verhoudingen. Prima ook dat de jeugdopleiding flink opgeschud wordt. Maar aan de andere kant vind ik Ajax de laatste tijd erg matig bezig als het op het bewaren/bewaken van die kwaliteitsstandaarden aankomt. We zijn er nationaal nog steeds goed mee weggekomen, maar ergens krijgen we zo vroeg of laat een forse rekening gepresenteerd, omdat we langzaam maar zeker kwalitatief steeds verder wegzakken. De ondergrens wordt sluipenderweg lager, de bovengrens ook. Vind ik een zorgelijke tendens, hoeft volgens mij ook helemaal niet.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Dat ben ik met je eens, ik geloof dan ook niet dat er één spits is die je zou kunnen halen waarmee je elke wedstrijd relaxed achterover kunt leunen. of het zou Zlatan moeten zijn, maar zelfs dan is over de hele linie de kwaliteit zodanig dat je hem niet goed benut. De ondergrens is de bovengrens geworden, wat gewaardeerde werkpaarden zouden moeten zijn, moeten de rol van raspaard op zich nemen.Zuidema schreef:Nogmaals, ik blijf de koers van eigen jeugd eerst een hele gezonde vinden. Ajax kan ook moeilijk anders gezien de internationale financiele verhoudingen. Prima ook dat de jeugdopleiding flink opgeschud wordt. Maar aan de andere kant vind ik Ajax de laatste tijd erg matig bezig als het op het bewaren/bewaken van die kwaliteitsstandaarden aankomt. We zijn er nationaal nog steeds goed mee weggekomen, maar ergens krijgen we zo vroeg of laat een forse rekening gepresenteerd, omdat we langzaam maar zeker kwalitatief steeds verder wegzakken. De ondergrens wordt sluipenderweg lager, de bovengrens ook. Vind ik een zorgelijke tendens, hoeft volgens mij ook helemaal niet.
Dan is het wel heel aandoenlijk als Ajax ineens als Ajax gaat spelen, het is boven hun macht. Het is toegelaten macht, een niet draaiende topclub die denkt de volledige buit binnen te hebben en een heleboel kansen verprutst laat het glippen en gaat alsnog met een resultaat naar huis. Die topclubs maken zich niet zo druk om de poulefase en hoeven niet altijd de 3 punten, gewoon er doorheen komen. Maar om door te gaan naar de volgende ronde zul je de macht moeten hebben om er echt een keer eentje pijn te doen, dat zie ik niet.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014
Apart hoor. Ik ben op zich wel met je eens dat het kwalitatief niet overhoudt bij Ajax, maar "kwalitatief wegzakken"? Alleen de positie van Blind is tov vorig jaar zwakker ingevuld, hoewel Zimling een goede eerste indruk op me maakt. Op alle andere posities zijn we gelijkwaardig of beter geworden (al was het maar omdat die speler weer een jaartje ouder is).
We voetballen ook beter dan eind vorig seizoen (al is dat niet zo moeilijk).
Er is best wat voor te zeggen dat Ajax sneller stappen moet kunnen zetten met al dat geld op de bank, maar ik ben het er niet mee eens dat Ajax erop achteruit gaat.
Ik las overigens ergens dat PSG aangaf op het einde niet meer zo fit te zijn als Ajax, dus dat is wel een pluspuntje voor het trainingsschema van De Boer.
We voetballen ook beter dan eind vorig seizoen (al is dat niet zo moeilijk).
Er is best wat voor te zeggen dat Ajax sneller stappen moet kunnen zetten met al dat geld op de bank, maar ik ben het er niet mee eens dat Ajax erop achteruit gaat.
Ik las overigens ergens dat PSG aangaf op het einde niet meer zo fit te zijn als Ajax, dus dat is wel een pluspuntje voor het trainingsschema van De Boer.
Laatst gewijzigd door Arthur op do sep 18, 2014 7:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Spelend met die instelling zal Ajax in de EL verder kunnen komen. Die drive ontstond volgens mij op het moment dat Ajax een vrije trap verdiende (op eigen helft), die niet kreeg, waarna PSG er wel een kreeg op de rand van het strafschopgebied. Serero kreeg ook nog eens geel. Het leek erop alsof er toen iets "begon".Vond de drive waarmee Ajax vooral in de laatste 20 minuten speelde hartverwarmend.
Ajax heeft geen uitgespeelde kansen gehad, PSG wel. De/mijn euforie geldt ook niet het spel, maar wel de inzet. Qua voetbal komt Ajax tekort. Ik had het gevoel dat PSG te gemakzuchtig was, na zo'n eerste helft en het direct missen van een paar kansen in de tweede helft, want Ajax was niet de hele tweede helft zo aanwezig.Op die vrije trappen van Schone en een paar schoten uit de 2e lijn na heeft Ajax toch niets kunnen afdwingen?
Ik zag alleen het gezicht in beeld; ik kan me de houding (zonder dat applaus, dat hoeft niet) voorstellen, want Zlatan stond er beter voor om te scoren (Was volgens mij bij de kans van Van der Wiel ook het geval, hij kwam inlopen)Ik vraag me trouwens af of jullie op tv Zlatan nog hebben gezien toen Lucas in de 46e minuut die 100000% kans mistte. Hij bleef een seconden of 40 lang cynisch applaudiseren, zijn blik zei: "Ja, lekker! Goed gedaan sukkel!"
Kijk naar onze voorhoede, met een spits die alleen iets kan als er een bal van de flank komt, maar daar staan spelers die naar binnen trekken en over te weinig snelheid beschikken om er buitenom langs te gaan. Tel daar een zwakke Klaassen bij, Moisander en Boilesen met weer eens een fout, dan vraag je je af hoe het mogelijk is dat Ajax 1-1 heeft gespeeld.Inderdaad complimenten voor de vechtlust die Ajax de tweede helft liet zien, waarmee PSG zowaar in de slotfase nog serieus aan het wankelen werd gebracht. En winst was zeker mogelijk. Alleen, en dat vind ik wel typerend: het gebeurt dus niet. Volgens mij juist omdat we die paar strepen doorslaggevende kwaliteit missen, waardoor het steeds ergens misgaat.
Wen er maar aan.Een speler met die gebreken mag wat mij betreft never nooit niet een basisplaats hebben bij Ajax.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Heeft Zlatan geen gebreken? David Luiz heeft vele. Matuidi? Geen speler is perfect en dan helemaal niet bij Ajax. Ze staan aan het begin. Ieder met z'n gebreken, waar nog niet jaren aangewerkt is. Nog niet tot volledige wasdom gekomen. Accept it.Demosthenes schreef:Wen er maar aan.Een speler met die gebreken mag wat mij betreft never nooit niet een basisplaats hebben bij Ajax.
Ajax leidt voetballers op die aan de basis staan van hun carrière. Hoe ze moeten staan tegen Zlatan leren ze alleen maar als ze voetballen tegen Zlatan.
Chris a.k.a Giiser
-
Was weer een gezapig potje waarin Ajax zich in de eerste helft weer veel te ver liet terugdrukken. Tweede helft werd eindelijk een beetje schroom afgeworpen, mede doordat PSG wel erg ging pielen.
Ik ben het met andere posters eens dat je wel degelijk een soort uitholling van de kwaliteit ziet. Mede daardoor komt Ajax niet tot voetballen en worden er alleen maar obligate passjes breed en achteruit gegeven. En dat noemen we dan 'controle'.
Een middenveld met Serero en Andersen.... tsja... lichtgewichten. Serero speelde nog best aardig, maar je raakt niet echt onder de indruk waardoor tegenstanders achteruit gaan lopen.
Boilesen speelde weer ver onder de maat, volgens sommigen hier was hij de oplossing op linksback...... Zo zie je maar, het team is te jong en onervaren waardoor talenten geen enkel aangrijpingspunt hebben.
Ik ben het met andere posters eens dat je wel degelijk een soort uitholling van de kwaliteit ziet. Mede daardoor komt Ajax niet tot voetballen en worden er alleen maar obligate passjes breed en achteruit gegeven. En dat noemen we dan 'controle'.
Een middenveld met Serero en Andersen.... tsja... lichtgewichten. Serero speelde nog best aardig, maar je raakt niet echt onder de indruk waardoor tegenstanders achteruit gaan lopen.
Boilesen speelde weer ver onder de maat, volgens sommigen hier was hij de oplossing op linksback...... Zo zie je maar, het team is te jong en onervaren waardoor talenten geen enkel aangrijpingspunt hebben.
Whitey on the moon.
-
Zlatan voetbalt niet in Nederland, m.a.w. ze dienen te vertrekken als ze dat niveau willen halen. Ik kan me geen ander Ajax herinneren, sinds het eenvoudig is om in een ander land te voetballen, dan een Ajax dat opleidt voor het buitenland, denk aan de zes of zeven spelers (inclusief invallers) uit de wk-finale 2010 die ooit in de Ajaxjeugd speelden. Denk aan aan de Bogarde's, Davidsen enz. die zo snel mogelijk na het Bosman-arrest vertrokken.Ajax leidt voetballers op die aan de basis staan van hun carrière. Hoe ze moeten staan tegen Zlatan leren ze alleen maar als ze voetballen tegen Zlatan.
Blijft Ajax zich gedragen als opleidingsinstituut, dan is de ambitie/belofte om Europees tot de top te behoren in 2016-2018 een farce als spelers pas echt goed worden (zoals ik het citaat lees) als ze tegen de Zlatan's spelen.
Het spelen van jeugdspelers tegen de Zlatan's uit de komende tijd zou ook bij Real Madrid kunnen, bij MU, bij MC; waarom zouden spelers tot hun 24ste bij Ajax blijven?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Tegen een PSG - dat voor mijn gevoel nooit hoger schakelde dan de 4e van 6 versnellingen - was Ajax onthutsend zwak. Voor rust zelfs nichterig. Van Rhijn, die bij de 0-1 maar wegdraait van de bal. Stel je voor dat je 'm in je gezicht krijgt en zo een tegengoal voorkomt...
Na rust was het niet goed. Slechter dan daarvoor kon immers niet. Zimling is een puzzelstukje voor FdB. Gast heeft uitstraling, hij eist de bal op (en doet er dan vaak wat goeds in de juiste richting mee) en trok z'n ploeg uit de lethargie.
Ajax was fitter dan PSG. Verbazingwekkend, gezien al die kilo's spiermassa die PSG op de mat brengt. Je zou denken dat het met de zuurstofopname voor 90+ minuten dan wel goed zit. En je hebt met Schöne iemand die altijd wel een goal kan maken. Dan kom je dus op 1-1. Enkel uit dode momenten was Ajax gevaarlijk.
Cillessen, Veltman, Zimling, Serero en Schöne goed. De rest bagger. Not happy. Het wordt weer een lastige puzzel voor FdB.

Na rust was het niet goed. Slechter dan daarvoor kon immers niet. Zimling is een puzzelstukje voor FdB. Gast heeft uitstraling, hij eist de bal op (en doet er dan vaak wat goeds in de juiste richting mee) en trok z'n ploeg uit de lethargie.
Ajax was fitter dan PSG. Verbazingwekkend, gezien al die kilo's spiermassa die PSG op de mat brengt. Je zou denken dat het met de zuurstofopname voor 90+ minuten dan wel goed zit. En je hebt met Schöne iemand die altijd wel een goal kan maken. Dan kom je dus op 1-1. Enkel uit dode momenten was Ajax gevaarlijk.
Cillessen, Veltman, Zimling, Serero en Schöne goed. De rest bagger. Not happy. Het wordt weer een lastige puzzel voor FdB.
- InnerHarbour
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Had je vooraf anders gedacht? Kijk alleen al naar hun bank en die van ons. Serero viel me ook weer positief op. In topwedstrijden geeft ie echt veel meer dan 100%. En laten we gewoon blij zijn met dit gelijkspel, vooraf gaf niemand dit Ajax een kans en we flikken het gewoon WEER tegen een topploeg. En daarbij had ik het goed in de Toto

-
PSG toont overigens ook geen enkele chemie met elkaar. Afzonderlijk zijn het allemaal prima voetballers, maar in de Lique 1 gaat het vooralsnog ook niet echt goed. Doet een beetje aan Man City denken een paar jaar geleden.wimpey schreef:Tegen een PSG - dat voor mijn gevoel nooit hoger schakelde dan de 4e van 6 versnellingen - was Ajax onthutsend zwak. Voor rust zelfs nichterig. Van Rhijn, die bij de 0-1 maar wegdraait van de bal. Stel je voor dat je 'm in je gezicht krijgt en zo een tegengoal voorkomt...![]()
Whitey on the moon.
-
In een interview zegt Klaassen:"Je moet zo snel keuzes maken". Hij slaat de spijker op z'n kop, dat gebeurt bij Ajax te weinig als die bal wordt rondgespeeld. Er wordt voor de gemakkelijke weg (terug) gekozen. Kiest een speler sneller, dan zit daar meer risico aan vast, maar verdedigers van Ajax moeten worden zo worden opgeleid dat ze kunnen verdedigen met ruimte achter zich, (momenteel?) een probleem. Welke spelers kunnen wel snel die keuzes maken?
-
Tsja... ik zei het voor Heracles al. Boilesen niet meer op linksback, gewoon Viergever daar neerzetten. Overigens blijf ik fan van Boilesen, alleen niet als linksback. Ik zou hem wel eens op linkshalf willen zien.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Trots op mijn club, maar klaar met Boilesen. Naar Jong Ajax met dat jong. Wat mij betreft: Zimling als VM, Viergever als LB.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.
Als je hem als linkshalf wil inzetten mag hij ook wel wat intelligenter gaan spelen. Die jongen is het echt even helemaal kwijt. Ik zou voor nu inderdaad kijken of we het anders kunnen oplossen. Maar hij kan wel degelijk beter. Hopelijk krijgt De Boer hem weer op de rails.
Overigens liet Veltman weer voorzichtig tekenen van herstel zien. Paar keer goed proactief ingegrepen en wat mij betreft een voldoende gehaald in een voor hem toch hele lastige partij.
Overigens liet Veltman weer voorzichtig tekenen van herstel zien. Paar keer goed proactief ingegrepen en wat mij betreft een voldoende gehaald in een voor hem toch hele lastige partij.
Nil volentibus arduum
Ik ook, AR. Boilesen is een talentvolle voetballer, maar hij kan niet verdedigen.
Ik ben blij met het spel van Veltman. Die jongen heeft het in zich maar moet nu echt gaan doorgroeien. Minder vrolijk werd ik van wat Moisander deed. Wat is er met hem aan de hand? Vorig jaar de beste speler van Ajax (ben ik met Wimpey eens), dit jaar een risicofactor.
In de eerste helft was Ajax doodsbang voor PSG, en angst is een slechte raadgever.
@GangstaRib: De Boer gaf aan dat Andersen hem deed denken aan zijn broer. Koning van de training, maar in de wedstrijd lopen zijn benen vol. Andersen heeft het blijkbaar wel in zich.
Ik ben blij met het spel van Veltman. Die jongen heeft het in zich maar moet nu echt gaan doorgroeien. Minder vrolijk werd ik van wat Moisander deed. Wat is er met hem aan de hand? Vorig jaar de beste speler van Ajax (ben ik met Wimpey eens), dit jaar een risicofactor.
In de eerste helft was Ajax doodsbang voor PSG, en angst is een slechte raadgever.
@GangstaRib: De Boer gaf aan dat Andersen hem deed denken aan zijn broer. Koning van de training, maar in de wedstrijd lopen zijn benen vol. Andersen heeft het blijkbaar wel in zich.