Nou heel fijn hoor, dat ie zo zuinig is. Misschien had ie toch geld willen trekken voor ene Tadic die nu moeiteloos meedraait in de PL. Maar nee, Sana kon je voor 3 ton niet laten lopen. Penny wise, pound foolish.Cruijff schreef:Wat ik vooral dubieus vond is dat Martin van Geel bij Feyenoord zichzelf een salarisverhoging gaf van ruim twee ton toen hij in onderhandeling was met een Engelse club. Dat is gewoon echt schofterig graaien.
Wanneer een bankdirecteur 600.000 vast en dan ook nog 1,3 miljoen variabel pakt, dan is dat inderdaad zeer onfris. Overmars in dit geval, pakt het leeuwendeel bij het behalen van een kampioenschap. Als je club Ajax heet vind ik dat opzich wel fair. De Boer haalt die titel met zijn spelers binnen, maar het maakt voor de club echt 12 tot 15 miljoen verschil uit.
Wanneer een technisch directeur met tientallen miljoenen gaat smijten om voor de korte termijn succes te boeken en dus die titel en bonus binnen te trekken, dan gaat het dubieus worden. Maar Overmars doet juist het omgekeerde: hij gaat ongekend zuinig met ons kasgeld om. Het lijkt er op dat vlak op dat hij zuiver op de graad is. Gelukkig hebben we bij Ajax geen trainers en beleidsmakers meer zitten die grof bijverdienen aan de transfers van spelers. De bonus is relatief hoog, maar dat iemand bij AZ standaard 500.000 euro pakt zonder dat er enige targets zijn vind ik veel schrijnender.
Frank de Boer had in een ander leven een PR man geweest. De manier waarop Frank de vuile was binnen houd en niet afgeeft op het beleid is prijzenswaardig. Maar je jaagt Frank natuurlijk wel met iets hoger tempo Amsterdam uit.