Ik mis meer het vertrouwen om een actie te maken...Ajaciedjuh schreef: Spelers met een actie hebben we bijna niet in het elftal.

Moderator: mods
Ik mis meer het vertrouwen om een actie te maken...Ajaciedjuh schreef: Spelers met een actie hebben we bijna niet in het elftal.
Dat gedoe met Zivkovic snap ik ook niet. Scoort volop voor Groningen, maar moet bij Ajax in jeugd en moet nu naar Willem II om 'eredividie-ervaring' op te doen (want dat is bij Groningen niet gelukt?). Slecht gescout? Tegengevallen?Yopi schreef:Hadden ze ook Zivkovic kunnen houden.![]()
Snap er geen bal meer van.
Yopi schreef: Koop eens een goede verdediger, zou ik zeggen.
Ik hoop stiekem dat ze Van der Hoorn nog kwijtraken en nog een echte versterking achterin halen. Maar die kans lijkt me klein.brigade zuid schreef:Yopi schreef: Koop eens een goede verdediger, zou ik zeggen.Daar zou wat mij betreft echt de prioriteit moeten liggen.
nee die 5 lijken me niet goed genoeg. 5x jeugdig talent. Moet minimaal een kerel bij.Yopi schreef:Met Kishna, AEG, Fischer, Muric en Cerny hebben we straks vijf van die jongens. Als dat niet genoeg is?
schandelijke gedachte eigenlijk he? Dat je zo slecht scout..Yopi schreef:Die middelmatige aankopen gaan er dus uitgespeeld worden door de talenten die eraan komen. Poeh.
Heul klein zelfs. Als van der Hoorn al weggaat, dan hebben we daar met Heitinga al een vervanger voor gehaald.Ajax Rules schreef:Ik hoop stiekem dat ze Van der Hoorn nog kwijtraken en nog een echte versterking achterin halen. Maar die kans lijkt me klein.brigade zuid schreef:Yopi schreef: Koop eens een goede verdediger, zou ik zeggen.Daar zou wat mij betreft echt de prioriteit moeten liggen.
Ik heb datzelfde gevoel. Maar ik denk dat je ook het grotere geheel moet zien: Ajax (en dat geldt voor alle clubs in de kleinere competities) kan gewoon niet concurreren met de grote clubs die onderhand 3 volwaardige ploegen op de been kunnen krijgen. Wat voor Ajax overblijft is C-garnituur.Mano schreef:herinner jullie die dagen nog dat je tijdens de transfer-periode helemaal enthousiast werd van de spelers die Ajax op het oog had en uiteindelijk ook haalde.....
daar is weinig van over.. ik hoor nu namen en zie aankopen dat ik denk: kunnen we volgend seizoen niet schriftelijk doen
Eigenlijk niet nee. Kun je voorbeelden noemen waar we als Ajax-supporters helemaal enthousiast werden van gehaalde spelers? Sulejmani ofzo?Mano schreef:herinner jullie die dagen nog dat je tijdens de transfer-periode helemaal enthousiast werd van de spelers die Ajax op het oog had en uiteindelijk ook haalde.....
daar is weinig van over.. ik hoor nu namen en zie aankopen dat ik denk: kunnen we volgend seizoen niet schriftelijk doen
En opleiden is de enige manier waarop Ajax incidenteel een Europees succes kan boeken. Ook nooit anders geweest trouwens...Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: De beste Ajacieden komen uit de jeugdopleiding. Het is nooit anders geweest.
In 1988 scoorde Ajax in de EC2-finale anders niet.Raymon schreef:De doelpuntenmakers in 1988 and 1992 waren anders aangekocht ;)
Wat voor Pettersson geldt, geldt ook voor Litmanen, Finidi en in mindere mate Overmars. Het is lastiger geworden. Hetgeen natuurlijk geen aankopen rechtvaardigt van het niveau waarop Ajax zich beweegt.Ook het team van 1995 had 4 belangrijke aankopen en 2 jongens die eerst bij een andere club moesten rijpen.
Machlas.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Kun je voorbeelden noemen waar we als Ajax-supporters helemaal enthousiast werden van gehaalde spelers? Sulejmani ofzo?
Ik bedoelde uiteraard 1987, maar ook de meeste doelpunten in de 1988 EC2 werden gemaakt door aankopen, maar dat terzijde. Hoeveel echte toppers heeft onze jeugdopleiding ooit afgeleverd (of vanaf pakweg 1985)? Dat zijn er niet zo heel veel hoor. We hebben altijd een aantal gerichte aankopen nodig gehad, danwel jonge talenten die op latere leeftijd instromen. Een beetje zoals we nu doen en hopelijk werpt dat z'n vruchten af.wimpey schreef:In 1988 scoorde Ajax in de EC2-finale anders niet.Raymon schreef:De doelpuntenmakers in 1988 and 1992 waren anders aangekocht ;)Destijds kon Ajax een Pettersson nog halen. Nu heb je een lange rij wachtenden voor je. En kiest ie wellicht voor de munten van Sunderland of Augsburg.
![]()
Wat voor Pettersson geldt, geldt ook voor Litmanen, Finidi en in mindere mate Overmars. Het is lastiger geworden. Hetgeen natuurlijk geen aankopen rechtvaardigt van het niveau waarop Ajax zich beweegt.Ook het team van 1995 had 4 belangrijke aankopen en 2 jongens die eerst bij een andere club moesten rijpen.
Mwoah, ik kan wel een aardig rijtje opdreunen van wereldtoppers die tenminste een deel van de opleiding hebben doorlopen.Raymon schreef: Hoeveel echte toppers heeft onze jeugdopleiding ooit afgeleverd (of vanaf pakweg 1985)? Dat zijn er niet zo heel veel hoor.
Met een gerichte aankoop is iedereen blij. Met de ongerichte projectielen die Ajax al sinds jaar en dag vnl. aankoopt niet.We hebben altijd een aantal gerichte aankopen nodig gehad, danwel jonge talenten die op latere leeftijd instromen.
Ik heb voor komend seizoen nog geen gerichte aankoop gezien.Een beetje zoals we nu doen en hopelijk werpt dat z'n vruchten af.
Laat ik het anders zeggen: vroeger had ik meer vertrouwen in de aankopen, ze waren gericht en/of talenten.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Eigenlijk niet nee. Kun je voorbeelden noemen waar we als Ajax-supporters helemaal enthousiast werden van gehaalde spelers? Sulejmani ofzo?Mano schreef:herinner jullie die dagen nog dat je tijdens de transfer-periode helemaal enthousiast werd van de spelers die Ajax op het oog had en uiteindelijk ook haalde.....
De beste Ajacieden komen uit de jeugdopleiding. Het is nooit anders geweest.
Ik doelde op de jeugdspelers die we de laatste jaren hebben aangetrokken, de aankopen voor het eerste zijn vrij waardeloos inderdaad.wimpey schreef:Mwoah, ik kan wel een aardig rijtje opdreunen van wereldtoppers die tenminste een deel van de opleiding hebben doorlopen.Raymon schreef: Hoeveel echte toppers heeft onze jeugdopleiding ooit afgeleverd (of vanaf pakweg 1985)? Dat zijn er niet zo heel veel hoor.
Met een gerichte aankoop is iedereen blij. Met de ongerichte projectielen die Ajax al sinds jaar en dag vnl. aankoopt niet.We hebben altijd een aantal gerichte aankopen nodig gehad, danwel jonge talenten die op latere leeftijd instromen.
Ik heb voor komend seizoen nog geen gerichte aankoop gezien.Een beetje zoals we nu doen en hopelijk werpt dat z'n vruchten af.