Duitsland
Moderator: mods
Re: Duitsland
Dit is het lijstje:
15/16
uitgaven: 86m
inkomsten: 31,5 m
verschil: - 54,5m
14/15:
uit: 52,1m
in: 53,7m
verschil: + 1,6m
13/14:
uit: 62m
in: 40m
verschil: - 22m
12/13:
uit: 70,3m
in: 0,5m
verschil: -69,8m
11/12:
in: 5m
verschil: - 47,1m
10/11:
uit: 17m
in: 6m
verschil: -11m
Conclusie: Bayern heeft in de seizoenen 11/12 en 12/13 flink in de selectie geïnvesteerd, zonder wezenlijk te verkopen. En zo een fantastisch fundament neergezet. En dit seizoen opnieuw geïnvesteerd.
15/16
uitgaven: 86m
inkomsten: 31,5 m
verschil: - 54,5m
14/15:
in: 53,7m
verschil: + 1,6m
13/14:
uit: 62m
in: 40m
verschil: - 22m
12/13:
uit: 70,3m
in: 0,5m
verschil: -69,8m
11/12:
in: 5m
verschil: - 47,1m
10/11:
uit: 17m
in: 6m
verschil: -11m
Conclusie: Bayern heeft in de seizoenen 11/12 en 12/13 flink in de selectie geïnvesteerd, zonder wezenlijk te verkopen. En zo een fantastisch fundament neergezet. En dit seizoen opnieuw geïnvesteerd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Waarde. Müller is 75 M waard, dat heeft ie niet gekost.Lionel schreef:Zijn dat ook de aankoopbedragen? Of is dat de waarde van het team?
Bayern lijkt bij 40 M transfers de limiet te leggen. Voor dat geld halen ze dan wel wereldtop. Elders in Europa leggen ze die bedragen neer voor Bony, Schneiderlin, Depay, Herrera, Firmino, Mangala enzo.
Gisteren luisterden de voorste 6 naar de namen Coman, Costa, Lewandowski, Thiago, Xabi en Müller. Dan zóu je denken dat er in de omschakeling voor Wolfsburg wat te halen valt. Maar als je de arbeidsethos van die gasten zonder bal ziet en de manier waarop ze collectief druk zetten en de onderlinge afstanden beperken...

Daar zou menig zgn. talent in NL nog wat van kunnen leren. Die behoren misschien tot de 1.500 besten in Europa. Misschien. Die jongens van Bayern behoren minimaal tot de 100 besten.
Chelsea zit dus op zo'n 542m, ManCity 514,5m, Arsenal 402m, ManU 393,5m, Real 718m, Barcelona 657,5m, Atletico 346,5m, PSG 408,5m, Juventus 390m, Napoli 260,75m, Inter 244m, Milan 211m.Lionel schreef:Ik vind de waarde dan niks zeggen eerlijk gezegd. Ben wel benieuwd wat de totale kosten zijn van de selecties van de topclubs. Maar ook al zou de waarde van Bayern het hoogste zijn, de club doet alles met eigen middelen.
Bij de Engelsen is het merendeel gekocht. Bayern heeft zelf ontwikkeld. Knap.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ze hoéven niet te verkopen he. En ze halen voor een relatief gering bedrag Neuer, Boateng, Martinez, Lewandowski (0), Thiago, Costa, Coman, Götze. Allemaal jonge gasten, stuk voor stuk mondiale top. Lahm, Müller, Alaba uit de opleiding.zeux schreef: Conclusie: Bayern heeft in de seizoenen 11/12 en 12/13 flink in de selectie geïnvesteerd, zonder wezenlijk te verkopen. En zo een fantastisch fundament neergezet. En dit seizoen opnieuw geïnvesteerd.
En gasten die over hun top heen zijn, bijv. Schweinsteiger, die laten ze gaan. 3 jaar geleden was ie echt niet vertrokken... Die lui zijn als club voortreffelijk bezig, al vind ik wel dat ze dit seizoen de CL moeten winnen. Dat moet met dit materiaal, want er is geen betere ploeg in Europa.
Precies. Alleen moet je als club wel de financieën hebben om de 'luxe' te hebben niet te hoeven verkopen.
Ik ben het hier natuurlijk niet mee eenswimpey schreef:Ze hoéven niet te verkopen he. En ze halen voor een relatief gering bedrag Neuer, Boateng, Martinez, Lewandowski (0), Thiago, Costa, Coman, Götze. Allemaal jonge gasten, stuk voor stuk mondiale top. Lahm, Müller, Alaba uit de opleiding.zeux schreef: Conclusie: Bayern heeft in de seizoenen 11/12 en 12/13 flink in de selectie geïnvesteerd, zonder wezenlijk te verkopen. En zo een fantastisch fundament neergezet. En dit seizoen opnieuw geïnvesteerd.
En gasten die over hun top heen zijn, bijv. Schweinsteiger, die laten ze gaan. 3 jaar geleden was ie echt niet vertrokken... Die lui zijn als club voortreffelijk bezig, al vind ik wel dat ze dit seizoen de CL moeten winnen. Dat moet met dit materiaal, want er is geen betere ploeg in Europa.

Barca straks met Turan wordt er ook weer een sterker op. Rakitic, Iniesta, Busquets + Turan is genieten. Die kunnen ook lekker rouleren straks.
IK GELOOF!!!!!!
Next best in Duitsland is Borussia met een waarde van 308 miljoen. De helft van Bayern...Lionel schreef: Het scheelt wel dat er niet een club is die echt met ze mee kan doen voor de langere tijd. Dortmund met Lewandowski en Gotze had een gooi kunnen doen.
Die waarde zegt me niet zoveel. Ze kunnen m.i. beter de betaalde transfersommen optellen en daar de ROI tegen afzetten. Dan ziet het er belabberd uit voor de Engelsen, maar dat schetst dan ook wel een reëel beeld.zeux schreef: Next best in Duitsland is Borussia met een waarde van 308 miljoen. De helft van Bayern...
Het probleem is vooral dat Bayern zich niet alleen versterkt, maar dat ook doet door de concurrenten uit de Bundesliga te verzwakken. Bayern moet en zal de beste Duitse spelers hebben, en ook nog een paar van de beste buitenlanders. Op die manier houden ze die fantastische Bundesliga, met zijn grote goed gevulde stadions van vooral gezonde clubs met leuk supporters klein. En daarmee blijft het verschil in niveau tussen de BuLi en de top van de CL relatief groot. Daardoor moet Bayern in het voorjaar een extra stap zetten.zeux schreef:Next best in Duitsland is Borussia met een waarde van 308 miljoen. De helft van Bayern...Lionel schreef: Het scheelt wel dat er niet een club is die echt met ze mee kan doen voor de langere tijd. Dortmund met Lewandowski en Gotze had een gooi kunnen doen.
Eerst maar eens meedoen om de hoofdprijs ipv weggeblazen worden door Real of Barca, winnen is nog 2 stappen verder. Je hebt gelijk qua spelers, maar de tactiek van Guardiola moet nog geschikt blijken voor deze spelers op dat niveau.wimpey schreef:Ze hoéven niet te verkopen he. En ze halen voor een relatief gering bedrag Neuer, Boateng, Martinez, Lewandowski (0), Thiago, Costa, Coman, Götze. Allemaal jonge gasten, stuk voor stuk mondiale top. Lahm, Müller, Alaba uit de opleiding.zeux schreef: Conclusie: Bayern heeft in de seizoenen 11/12 en 12/13 flink in de selectie geïnvesteerd, zonder wezenlijk te verkopen. En zo een fantastisch fundament neergezet. En dit seizoen opnieuw geïnvesteerd.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Bayern piekt weer in het najaar.
Barca koopt toch ook gewoon Turan van Atletico en heeft verschillende spelers van Sevilla gekocht (Madrid ook). Zie het probleem niet zo.
City heeft Nasri en Clichy van Arsenal gekocht. Arsenal pikt de toptalenten uit Spanje. Shit happens.
City heeft Nasri en Clichy van Arsenal gekocht. Arsenal pikt de toptalenten uit Spanje. Shit happens.
IK GELOOF!!!!!!
Da's het glas half leeg. Half vol betekent dat Bayern een van de weinige clubs is die prima inkoopt zonder waanzinnige bedragen te betalen.Le T. schreef: Het probleem is vooral dat Bayern zich niet alleen versterkt, maar dat ook doet door de concurrenten uit de Bundesliga te verzwakken. Bayern moet en zal de beste Duitse spelers hebben, en ook nog een paar van de beste buitenlanders. Op die manier houden ze die fantastische Bundesliga, met zijn grote goed gevulde stadions van vooral gezonde clubs met leuk supporters klein.
Ook dat is half leeg. Half vol: er zijn 2 selecties die mee kunnen dingen, die spelen in Spanje. Taak aan Guardiola om zijn selectie zo te prepareren dat het na het behalen van de landstitel niet inkakt, maar dat ze er in April en Mei ook nog staan.En daarmee blijft het verschil in niveau tussen de BuLi en de top van de CL relatief groot. Daardoor moet Bayern in het voorjaar een extra stap zetten.
Mee eens. Je zou toch denken dat ze het in april/mei kunnen afmaken. Spelers moeten dat juist topfit zijn (blessures niet meegenomen dan).
IK GELOOF!!!!!!
Op zich wel, alleen heeft de BuLi de potentie om zich met de grootste competities te meten. Dat gebeurt niet als Bayern de binnenlandse concurrentie zo blijft verzwakken, en dat komt uiteindelijk ook weer bij Bayern terug.wimpey schreef:Da's het glas half leeg. Half vol betekent dat Bayern een van de weinige clubs is die prima inkoopt zonder waanzinnige bedragen te betalen.Le T. schreef: Het probleem is vooral dat Bayern zich niet alleen versterkt, maar dat ook doet door de concurrenten uit de Bundesliga te verzwakken. Bayern moet en zal de beste Duitse spelers hebben, en ook nog een paar van de beste buitenlanders. Op die manier houden ze die fantastische Bundesliga, met zijn grote goed gevulde stadions van vooral gezonde clubs met leuk supporters klein.
Volgens mij heeft dat minder met inkakken te maken en meer met tactiek. Zo ging het gisteren allemaal even net te snel voor Wolfsburg, en dan worden die weggetikt. Maar zodra een net iets betere tegenstander het tempo wel bij kan houden, hebben ze een probleem. Na twee mislukkingen is aan het Guardiola om dit jaar te bewijzen dat zijn tactiek wel werkt.Ook dat is half leeg. Half vol: er zijn 2 selecties die mee kunnen dingen, die spelen in Spanje. Taak aan Guardiola om zijn selectie zo te prepareren dat het na het behalen van de landstitel niet inkakt, maar dat ze er in April en Mei ook nog staan.En daarmee blijft het verschil in niveau tussen de BuLi en de top van de CL relatief groot. Daardoor moet Bayern in het voorjaar een extra stap zetten.
De BuLi doet toch niet onder voor de PL, PD en Serie A? BVB, Stuttgart en Wolfsburg hebben bewezen dat anderen ook kampioen kunnen worden.Le T. schreef:
Op zich wel, alleen heeft de BuLi de potentie om zich met de grootste competities te meten.
Kijk naar de resultaten de voorbije 2 seizoen, nadat de landstitel binnen was...Volgens mij heeft dat minder met inkakken te maken en meer met tactiek.
Absoluut. Dit zal z'n laatste seizoen zijn en hij heeft een dijk van een selectie. Dan moet die CL gewonnen worden. Speltechnisch moet dat kunnen. Vraag me wel af of Costa, Coman e.c. ook tegen bijv. Madrid in de semi final het topniveau halen. En of Guardiola z'n selectie dit seizoen fysiek, mentaal en tactisch wel top prepareert met oog op de lente.Na twee mislukkingen is aan het Guardiola om dit jaar te bewijzen dat zijn tactiek wel werkt.
Van Coman liggen ze bij Barca en Madrid natuurlijk niet wakker. Van Costa en Robben wel.
Pep moet niet gek doen met de opstelling. Gewoon het team van gisteren met Robben voor Coman. Beter gaat Bayern het niet krijgen. Misschien iemand anders op de plek van Xabi. Wordt er ook niet jonger op.
Pep moet niet gek doen met de opstelling. Gewoon het team van gisteren met Robben voor Coman. Beter gaat Bayern het niet krijgen. Misschien iemand anders op de plek van Xabi. Wordt er ook niet jonger op.
IK GELOOF!!!!!!
Ja, de helft van de keren is de titel voor Bayern, en de andere helft wordt verdeeld onder een tiental clubs. Het punt is dat Dortmund de stap naar rivaal niet kan maken wanneer Lewandowski en Gotze worden weggekocht. Om een echte topcompetitie te zijn moet het voor elke club moeilijker zijn om kampioen te worden.wimpey schreef:De BuLi doet toch niet onder voor de PL, PD en Serie A? BVB, Stuttgart en Wolfsburg hebben bewezen dat anderen ook kampioen kunnen worden.Le T. schreef:
Op zich wel, alleen heeft de BuLi de potentie om zich met de grootste competities te meten.
Ik zie het presteren van Bayern meer varieren met de kracht van de tegenstander dan met het moment in het seizoen. Met Guardiola's tactiek blinken teams vaak uit in het volledig in elkaar rammen van dwergen, maar blijken ze tegen tegenstanders van eigen formaat ineens niet veel verder te komen dan balbezit houden. De kracht meet je af aan de confrontatie met de sterksten, niet met de toch al zwakkeren.Kijk naar de resultaten de voorbije 2 seizoen, nadat de landstitel binnen was...Volgens mij heeft dat minder met inkakken te maken en meer met tactiek.
Zijn spelopvatting zal niet veranderen, en juist daar lijkt het probleem hem te zitten.Absoluut. Dit zal z'n laatste seizoen zijn en hij heeft een dijk van een selectie. Dan moet die CL gewonnen worden. Speltechnisch moet dat kunnen. Vraag me wel af of Costa, Coman e.c. ook tegen bijv. Madrid in de semi final het topniveau halen. En of Guardiola z'n selectie dit seizoen fysiek, mentaal en tactisch wel top prepareert met oog op de lente.Na twee mislukkingen is aan het Guardiola om dit jaar te bewijzen dat zijn tactiek wel werkt.
Nederland's meest onderschatte trainer gaat trouwens niet Stuttgart maar Hoffenheim redden, dit seizoen. 

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
En dat gaat ook gewoon wéér lukken he.wimpey schreef:Nederland's meest onderschatte trainer gaat trouwens niet Stuttgart maar Hoffenheim redden, dit seizoen.
Tja, zijn reputatie heeft in Nederland een deuk opgelopen doordat hij is mislukt bij PSV. Waarschijnlijk wilde hij die baan té graag.wimpey schreef:Nederland's meest onderschatte trainer gaat trouwens niet Stuttgart maar Hoffenheim redden, dit seizoen.
Ideale crisismanager.
- Ajaciedjuh
Wat een voetbal weer van Bayern. 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Zijn beste klus is denk ik nog altijd de prestatie met Roda JC met de tweede plaats achter Ajax. Als ik me niet vergis konden wij twee keer niet van ze winnen (allebei 1-1).Yopi schreef:Tja, zijn reputatie heeft in Nederland een deuk opgelopen doordat hij is mislukt bij PSV. Waarschijnlijk wilde hij die baan té graag.wimpey schreef:Nederland's meest onderschatte trainer gaat trouwens niet Stuttgart maar Hoffenheim redden, dit seizoen.
Ideale crisismanager.
Was Ajax dat jaar niet zo ontzettend sterk geweest dan hadden ze zomaar voor de titel kunnen gaan.
Nil volentibus arduum
Klopt. 2* gelijk.
Counter van Bayern. Wauw. Niet te stoppen deze ploeg.
Counter van Bayern. Wauw. Niet te stoppen deze ploeg.
IK GELOOF!!!!!!
- Jinne
- Site Admin
Hernandez doet het lekker bij Leverkusen. Onverwacht.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!