Misschien moeten we Cruijff en Van Gaal er ook even bijhalen?InnerHarbour schreef:De stokpaardjes worden al flink bereden, zal ik ook nog even over Delay beginnen.Raymon schreef:*pakt de popcorn erbij*

Moderator: mods
Misschien moeten we Cruijff en Van Gaal er ook even bijhalen?InnerHarbour schreef:De stokpaardjes worden al flink bereden, zal ik ook nog even over Delay beginnen.Raymon schreef:*pakt de popcorn erbij*
Dat klopt, maar het beleid van de KNVB is ook maar een product van de Nederlandse voetbalcultuur van de laatste 10-15 jaar.wimpey schreef:Dat ben ik dus met je eens. Wanneer Oostveen en Blind al goed genoeg is voor Oranje (zelfs na zo'n historische afgang), dan ben je in feite uitgepraat. Dan ben je niet met topsport + bijbehorende mentaliteit bezig.Le T. schreef: Van Persie de betere voetballer dan Huntelaar? Dat doet er toch helemaal niet toe?
83 keer, of wil je alleen die keren dat hij op zijn eigen positie stond?Duke schreef:Het is natuurlijk de vraag of hij dat kan. Hoe vaak heeft Van Persie echt goed gespeeld in Oranje?
Zo goed als nooit dus.Duke schreef:Het is natuurlijk de vraag of hij dat kan. Hoe vaak heeft Van Persie echt goed gespeeld in Oranje?
Daar stip je een goed punt aan, want op welke positie komt Van Persie optimaal tot zijn recht? Ik zou het niet weten.Le T. schreef:Dat klopt, maar het beleid van de KNVB is ook maar een product van de Nederlandse voetbalcultuur van de laatste 10-15 jaar.wimpey schreef:Dat ben ik dus met je eens. Wanneer Oostveen en Blind al goed genoeg is voor Oranje (zelfs na zo'n historische afgang), dan ben je in feite uitgepraat. Dan ben je niet met topsport + bijbehorende mentaliteit bezig.Le T. schreef: Van Persie de betere voetballer dan Huntelaar? Dat doet er toch helemaal niet toe?
83 keer, of wil je alleen die keren dat hij op zijn eigen positie stond?Duke schreef:Het is natuurlijk de vraag of hij dat kan. Hoe vaak heeft Van Persie echt goed gespeeld in Oranje?
Met hem in de spits ging het best goed in 2010, met hem als aanvoerder en in de spits ging het uitstekend in 2014. Met Huntelaar in de spits was het bagger in 2012 en met Huntelaar in de spits en Sneijder aanvoerder ging het bagger in de kwalificatie 2016.Duke schreef:Daar stip je een goed punt aan, want op welke positie komt Van Persie optimaal tot zijn recht? Ik zou het niet weten.
Dat is de Nederlandse ziekte, die zien de spelmaker uitblinken terwijl het spel bagger is en die weigert de spits aan te spelen. Niemand wordt op zijn feitelijk presteren beoordeeld, en dan verwachten we wel dat ze collectief presteren.Yopi schreef:Dan zie jij andere wedstrijden dan ik, Le T. Van Persie heb ik bij Oranje haast nooit zien uitblinken.
Waarom faalde KJH tijdens het EK 2012 wel en RVP niet? RVP speelde de 3 wedstrijden in z'n geheel uit.Le T. schreef: Met hem in de spits ging het best goed in 2010, met hem als aanvoerder en in de spits ging het uitstekend in 2014.
Dan had hij moeten zorgen dat hij de bal kreeg. Zijn ego is er groot genoeg voor. Denk je dat iemand bij RM het in zijn hoofd haalt Ronaldo níet aan te spelen?Le T. schreef:Dat is de Nederlandse ziekte, die zien de spelmaker uitblinken terwijl het spel bagger is en die weigert de spits aan te spelen.
Overigens zal het jou niet verbazen dat ik dit het eerste goede besluit van Blind vind.Raymon schreef:Misschien moeten we Cruijff en Van Gaal er ook even bijhalen?InnerHarbour schreef:De stokpaardjes worden al flink bereden, zal ik ook nog even over Delay beginnen.Raymon schreef:*pakt de popcorn erbij*
Na zijn in nauwe samenwerking met de media georkestreerde claim op de spitspositie heeft Huntelaar het grootste deel van het EK 2012 in de spits gestaan, waardoor Van Persie plaats moest maken. Waar Van Persie op een posite die de zijne niet was nog wel aardig voetbalde, raakte Huntelaar met zijn grote bek geen knikker, althans, hij raakte de bal wel vaak maar die sprong weer eens alle kanten op. Maar ach, vergeven en vergeten, daarna beginnen we gewoon opnieuw met roepen dat de spits van fucking Schalke het beter zou doen als hij maar de kans kreeg.wimpey schreef:Waarom faalde KJH tijdens het EK 2012 wel en RVP niet? RVP speelde de 3 wedstrijden in z'n geheel uit.Le T. schreef: Met hem in de spits ging het best goed in 2010, met hem als aanvoerder en in de spits ging het uitstekend in 2014.
Dat zeg ik, dat kan alleen in Nederland. Het enige voetballand waar de pers mede de opstelling en de interne hierarchie in het elftal bepaald. Het is dan ook geen toeval dat het het enige voetballand is dat zich niet voor het EK plaatst, het is dan ook geen toeval dat het het enige voetballand is waarvan de buitenlandse pers zich voor elk toernooi afvraagt of ze deze keer ook weer de zelfvernietigingsknop gaan indrukken, of een toernooitje overslaan.Yopi schreef:Dan had hij moeten zorgen dat hij de bal kreeg. Zijn ego is er groot genoeg voor. Denk je dat iemand bij RM het in zijn hoofd haalt Ronaldo níet aan te spelen?Le T. schreef:Dat is de Nederlandse ziekte, die zien de spelmaker uitblinken terwijl het spel bagger is en die weigert de spits aan te spelen.
De poppenkast-generatie.Yopi schreef:Blind zal zwaar inzetten op 'de jongens van Jonk', schat ik. Tete, Riedewald, AEG, Bazoer ook. Dat is wel ironisch, als je erover nadenkt.
Tja, veel beter hebben we momenteel niet, ben ik bang. En als ze goed gebruikt worden valt daar toch best mee te werken? Waarom noem je Bas Dost trouwens Basje? Zo klein is ie toch niet?Peter schreef:Je moet gewoon toe werken aan een selectie die je klaar maakt voor de kwalificatie van het WK. Dat je dan kiest voor andere jongens is je goed recht, maar wat is in godsnaam het alternatief? Basje Dost? Of Luuk de Jong? Of Siempe?
Niet in Nederland hoor, daar gaat het altijd om andere dingen.Mano schreef:Bijzonder dat er nu al gesproken wordt over afvallen van Van Persie.![]()
belachelijk!!! Ben geen fan van RvP maar volgens mij roep je de beste 22 spelers op.
Juist daarom noem ik hem altijd Basje Dost. Vind het namelijk ook lekker bekken haha.Duke schreef:Tja, veel beter hebben we momenteel niet, ben ik bang. En als ze goed gebruikt worden valt daar toch best mee te werken? Waarom noem je Bas Dost trouwens Basje? Zo klein is ie toch niet?Peter schreef:Je moet gewoon toe werken aan een selectie die je klaar maakt voor de kwalificatie van het WK. Dat je dan kiest voor andere jongens is je goed recht, maar wat is in godsnaam het alternatief? Basje Dost? Of Luuk de Jong? Of Siempe?