Golf

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Sandro

Re: Golf

Bericht door Sandro »

InnerHarbour schreef:
brigade zuid schreef:Waarom heeft Joost altijd zoveel bogeys?
Goede vraag, Joost slaat minder ver.
Na jouw bericht van gisteren over de lengte van jouw afslag zie ik niet wat jou nog in de weg staat om het ook een serieuze kans te geven! :smile-ajax.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Een goede ronde van -3 brengt Luiten op -7 en een T15 plaats.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Wat trouwens opvallend is, is dat de drive van Luiten gisteren gemiddeld 296 yards was. Daarmee staat hij qua afstand op plek 12. Best hoog dus. En de complete top 10 in het klassement slaat minder ver.
Sandro

Bericht door Sandro »

Toch weer ruim 33.000 muntjes verdiend. Hij zal ook wel ietsjes stijgen op de world ranking verwacht ik, maar meer dan een paar plekken toch niet.
InnerHarbour

Sandro_Calááábro schreef:Wat trouwens opvallend is, is dat de drive van Luiten gisteren gemiddeld 296 yards was. Daarmee staat hij qua afstand op plek 12. Best hoog dus. En de complete top 10 in het klassement slaat minder ver.
Ik het het over "carry" (Joost 255 meter) Sandro en in vergelijking met long hitters zoals McILroy, Stenson, Watson enz, enz. Die 255 meter carry is niet overdreven lang, wat na die "carry" komt is afhankelijk van de baan, de temperatuur, luchtvochtigheid en wind. Daar moet je niet teveel naar kijken, doen de spelers ook niet als het over "gevaar" gaat. Het is voor hun veel belangrijker om te weten hoe ver ze de bal slaan zonder rol en zonder wind mee of tegen (carry dus).

Als je bij voordeel een bunker hebt liggen op 245 meter en je weet dat jouw "carry" 255 meter is dan hoef je, je niet druk over die bunker te maken. Ligt die daarentegen op 260 meter is het iets om rekening mee te houden.

'Gelukkig' heb ik in beide voorbeelden dat "probleem" niet. :smallgrin.gif:
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Dus misschien had Joost relatief vaak gunstige omstandigheden na de carry.

Hoe zit het met materiaal? Maakt het type golfbal nog wat uit?
zeux

Bericht door zeux »

Het is wel fascinerend dat hij nu de eerste vier toernooien van 2016 prima tot goed presteert na het k-jaar vorig jaar.

What went wrong in 2015?
Zou hij dat zelf weten en daar de oplossing voor gevonden hebben? (er van uitgaande dat de huidige run duurzaam is)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
InnerHarbour

Sandro_Calááábro schreef:Hoe zit het met materiaal? Maakt het type golfbal nog wat uit?
Ja dat maakt zeker wat uit al spelen ze bijna allemaal met hetzelfde soort bal, een 'zachte' kern waarmee ze backspin kunnen creëren. Nu moet je daarvoor ook op een andere manier slaan. Je moet je clubblad wat openzetten en je moet daarvoor "plaggen slaan". Iets wat elke amateur ook kan vooral in het begin :smallgrin.gif: maar die bedoel ik niet. Als je net begint heb je de neiging om eerst het gras te raken en dan de bal, dat is niet de bedoeling. Nee de pro's en goede amateurs hebben een veel stijlere manier waarop ze inkomen op de bal. Daardoor ga je het gras in nadat je de bal geraakt hebt. De bal vliegt hoger en met de juiste bal creëer je dan backspin op de green als je dat wilt.

Zelf speel ik met supersoft van Callaway die een mooie balvlucht geeft en weinig bounce op de green.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Ja backspin is dan net als met snooker zo ongeveer.

Ik heb in m'n tienerjaren veel golfballen in m'n handen gehad. Driving range balletjes die niks waard zijn. En in allerlei kleuren. Naast wit kwam geel het meest voor. Roze ook wel. Blauw was zeldzaam. Die wilde ik graag hebben.

En dan had je nog floaters. Pro's zullen die wel niet gebruiken lijkt me. Maar hoe zit dat onder de amateurs tegenwoordig?
InnerHarbour

Nee joh dat is niet veel die blijven drijven op het water. Als je die gebruikt kan je er geen klote van met watervrees.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Een soort fiets met zijwieltjes ofzo ;-) Ik kwam ze ook niet veel tegen.

Heb toentertijd ook weleens een balletje open gemaakt om te zien wat erin zit. Zit mooi in elkaar.
Sandro

Bericht door Sandro »

zeux schreef:Het is wel fascinerend dat hij nu de eerste vier toernooien van 2016 prima tot goed presteert na het k-jaar vorig jaar.

What went wrong in 2015?
Vorig jaar speelde hij de Amerikaanse tour. Daar leeft golf natuurlijk veel meer, is veel massaler, zakelijker. Dat moet je maar liggen. Hij zal er vast van geleerd hebben en hopelijk neemt hij dat dan mee. Hij heeft ook een nieuwe caddy (niet voor het eerst overigens). Ik kan zelf niet goed inschatten wat voor een verschil dat precies kan maken. Maar je werkt er in ieder geval mee samen en trekt er veel mee op, dus ik kan me zo voorstellen dat het net even die nieuwe impuls kan geven.

Op de wikipedia pagina van Luiten wordt elk jaar dat hij golft trouwens vrij uitgebreid beschreven, maar over 2015 helemaal niks. Dat zegt genoeg :smallgrin.gif:
zeux

Bericht door zeux »

Sandro_Calááábro schreef: Vorig jaar speelde hij de Amerikaanse tour.
Spelen die banen echt wezenlijk anders? Of is het de context?
Weet IH dat?

Viel me wel op dat die wedstrijd in Maleisië dit weekend maar weinig top 100 spelers had, om over top 50 of top 10 maar te zwijgen. Niet heel erg sterk bezet toernooi als ik het zo zag.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Sandro

Bericht door Sandro »

In ieder geval de context, sfeer. Dat van die banen weet IH misschien inderdaad.

Zou het ook niet aan de tegenstanders liggen? We hadden het hier al over het belang van het afslaan, de carry. Volgens mij spelen er op de Amerikaanse tour veel meer spelers die ver slaan (?)
InnerHarbour

Sandro_Calááábro schreef:Dat van die banen weet IH misschien inderdaad.
Wat moet IH weten?
YNWA
zeux

Bericht door zeux »

InnerHarbour schreef:
Sandro_Calááábro schreef:Dat van die banen weet IH misschien inderdaad.
Wat moet IH weten?
Oh ja, ik ben geëxcommuniceerd door je!
:smallgrin.gif:
Sandro

Bericht door Sandro »

De vraag is of de banen op de Amerikaanse tour anders spelen. Wat ik me zelf afvraag ,is of de banen daar vaak langer zijn waardoor Luiten in het nadeel is tussen de hardhitters? Of is het toch alleen de sfeer, het massale en zakelijk dat het verschil maakt.

Ik lees in ieder geval dat hij de banen daar wel mooi vindt en eentje staat zelfs in z'n top 5 van favoriete banen.
InnerHarbour

Sandro_Calááábro schreef:is of de banen daar vaak langer zijn waardoor
Op de tour, de Europeese en de Amerikaanse, zijn alle banen op een uitzondering na lang.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

En de omstandigheden zullen ook wel niet heel anders zijn. De VS is zo groot; daar tref je allerlei soorten klimaten aan , net als op de Europese tour.

Dan is het toch gewoon zo dat het allemaal grootser en zakelijker is. Veel spelers zullen daaraan moeten wennen. Hij heeft nog de tijd.
InnerHarbour

Sandro_Calááábro schreef:Toch weer ruim 33.000 muntjes verdiend. Hij zal ook wel ietsjes stijgen op de world ranking verwacht ik, maar meer dan een paar plekken toch niet.
Nee, nee, één plaats gezakt, 75 nu.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Nah ok. 2 plekken stijgen of eentje zakken, maakt het verschil ook niet natuurlijk. Zoals je al schreef,zal hij een keer een toernooi moeten winnen om een leuke sprong te maken op korte termijn. Paar keer top 3 zou ook leuk zijn.
InnerHarbour

In tegenstelling tot wat er van het weekend naar buiten kwam (volgens iemand in de know kon hij niet eens goed lopen of zitten) zit er volgens hemzelf wel vooruitgang in. :biggthumpup.gif:
YNWA
InnerHarbour

Bijzonder sterk bezet toernooi, donderdag vanaf 19:00 uur op Sport1 of Sky 4. :biggthumpup.gif:
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

McIlroy moet nog een beetje inkomen.

Maar kan iemand mij uitleggen wat er in godsnaam met Kaymer aan de hand is? Hoe kan iemand die op een jonge leeftijd al zo goed was er nu helemaal niks meer van? Ik heb het idee dat hij het zelf ook allemaal niet meer weet.

Nu staat hij nog wel 38e maar dat is voor hem toch veel te laag.
InnerHarbour

Dat jij überhaupt naar zo'n elitaire sport als golf kijkt die die ook nog op Trump National Doral gespeeld wordt en je het is inderdaad van THE Donald. :drecul.gif:
YNWA
Plaats reactie