Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Marillion »

Nee hoor, het is voor alle grote clubs in de PL een afgang van formaat. Dat is juist het leuke van deze stunt van Leicester. Zelfs met de wetenschap dat er daar ook gewoon een investeerder achter zit.

Alleen is het een extra pijnlijk moment als die club de kans krijgt om de titel daadwerkelijk te pakken in het stadion van één van de grootmachten.
Nil volentibus arduum
Sandro

Bericht door Sandro »

We hebben over Man U onder Van Gaal nu eenmaal een apart topic, dan krijg je dat. Misschien dat iemand eens een topic:"Arsenal onder Wenger" kan openen :-)
"Hate it or love it, the underdog's on top".
zeux

Bericht door zeux »

Sandro_Calaaabro schreef:We hebben over Man U onder Van Gaal nu eenmaal een apart topic, dan krijg je dat.
Precies! Dit is het Grote Van Gaal Bash Topic. Heel prettig dat dit er is. Dat houdt de inhoud fijn helder.

En het houdt het Engeland-topic vrij voor het echte posten over de PL.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Sandro

Bericht door Sandro »

Dat zei ik niet....als je een topic over Arsenal onder Wenger zou hebben dan zou daar ook aardig vaak in gepost worden over Wenger. Niet zoveel als in dit topic, maar toch. En ja, er zijn er hier inderdaad ook een paar die het topic gebruiken om LvG te bashen. Aan de andere kant zijn er ook veel die het presteren van hem gewoon onder de maat vinden.
zeux

Bericht door zeux »

Sandro_Calaaabro schreef: Aan de andere kant zijn er ook veel die het presteren van hem gewoon onder de maat vinden.
Yep, zonder meer. En ook met valide argumenten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Geweldig, de enige keer dat dat zooitje van Leicester moet winnen is op OT, klote counter club.
YNWA
Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk »

Ik zou Schmeichel naar MU halen. Die is twee spelers waard: doelman en laatste verdediger. Daarnaast zet hij, in tegenstelling tot de Gea, zijn verdediging wel actief neer. De Gea is door zijn razendsnelle reflexen een prima en spectaculair ogende lijnkeeper, maar wordt al zwakker bij een hoge bal voor het doel; een van de redenen waarom MU nog steeds kwetsbaar is bij corners en vrije schoppen.

Historisch wel een grap dat Leicester met kick-and-rush voetbal kampioen wordt. Zonder Vardy blijft er aanvallend niet veel van over. Het plan was geloof ik om zo snel mogelijk te gaan liggen als de bal in de buurt van de middellijn was, want dan kon er weer een hoge vrije trap in de richting van het strafschopgebied MU. MU laat hier twee peperdure punten liggen, zeker gezien het (voorspelbare) verlies van City by Southampton. Ze gingen agressief op jacht naar de openingstreffer, en die kwam ook vroeg. Een fout die MU maakt is dat ze bij een voorsprong controlerender gaan spelen, terwijl ze veel beter net zo agressief voor de 2-0 kunnen gaan. Nu laten ze te vaak een tegenstander terug in de wedstrijd. Als je wel doorgaat voor de 2-0 krijgt de tegenstander het gevoel dat je ze alle hoeken van het veld laat zien en wordt het verzet vanzelf minder. Maar als je ze teruglaat in de wedstrijd denken ze straks nog dat ze kunnen winnen ook. Bovendien is doordrukken leuker voor het publiek. Alleen begint het ook bij de keeper, want als die meevoetbalt haal je een counter er veel sneller uit, zoals Schmeichel die eerder bij de bal was dan de doorgebroken Lingard.
zeux

Bericht door zeux »

Dure punten ja. Nu is het voor MU hopen dat City van Arsenal verliest, maar zelf moet het nog tegen West Ham, ook geen makkelijke.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

AR schiet heerlijk door in de overdrijving. De periode na Ajax tot de periode bij AZ is over de gehele linie onvoldoende. Barcelona periode 1 was nog een krappe voldoende, het Nederlands Elftal was het grootste falen qua bondscoach ooit, Barcelona periode 2 was zwaar onvoldoende en het Technisch Directeurschap was ook zwaar onvoldoende. Van 97-05 was het dus over de gehele linie vrij rampzalig. Bij AZ was de start aardig en daarna was het ook daar een seizoen lang kommer en kwel. Veel credits voor Dirk dat hij hem toen niet heeft ontslagen. Bij een middenmoter als AZ kan je dat blijkbaar makkelijker dulden. Hij heeft vervolgens een topseizoen gedraaid in 2008/2009. Dus na 1997 was dat het tweede 'magische' moment. Bij Bayern begon hij voortvarend, maar daarna raakte hij het daar (ook) volledig kwijt met een vroeg ontslag als gevolg. Bij Oranje heeft hij vervolgens het maximaal haalbare gepresteerd met een vrij matige groep. Noem het magisch, maar ik vind het ook weer niet zo'n 'heldendaad', hoor. Goede loting en uiteindelijk een fantastische derde plek. Maar derde plekken op een WK zijn nu ook weer niet zo 'magisch'. En nu dus twee jaar ManUtd. En daar is het (ook weer) onvoldoende.

Je ziet gewoon dat hij met de absolute top niet meekan. Oranje I was van topniveau en Bayern, Man Utd en Barcelona zijn absolute topclubs, maar daar is zijn filosofie moeilijk toepasbaar. Niet voor niets faalt hij hier dus ook 4x. Bij Ajax, AZ en Oranje II kom je vanuit de underdogrol en is het elftal goed te kneden en dat is zijn kracht. Daar zie je hem dus ook topprestaties leveren. Het is eigenlijk jammer dat hij voor de absolute top gekozen heeft, want ik denk dat zijn carrière een stuk imposanter was geweest als hij had gekozen voor iets kleinere clubs.
Sandro

Bericht door Sandro »

Je kunt AR van veel beschuldigen maar hier heeft hij weinig mee te maken :smallgrin.gif: Typefoutje, kan gebeuren.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Monkey Tonk schreef:Ik zou Schmeichel naar MU halen. Die is twee spelers waard: doelman en laatste verdediger. Daarnaast zet hij, in tegenstelling tot de Gea, zijn verdediging wel actief neer. De Gea is door zijn razendsnelle reflexen een prima en spectaculair ogende lijnkeeper, maar wordt al zwakker bij een hoge bal voor het doel; een van de redenen waarom MU nog steeds kwetsbaar is bij corners en vrije schoppen.
Ik moet er eerlijk bij vertellen dat ik die Schmeichel nooit zie spelen. Maar De Gea zou nu niet bepaald de eerste basisspeler zijn die ik zou vervangen als coach bij United. Wat ik die er allemaal uit heb zien halen. Dat hij dan misschien iets minder sterk is bij een hoge bal zou ik wel accepteren.

Ander verhaal is als hij zou vertrekken natuurlijk. Daar was eerder sprake van. Maar ik weet niet of hij nog wil vertrekken. Er moet ook maar net ergens een plekje zijn bij een grote club.
Nil volentibus arduum
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Je snapt natuurlijk toch wel waarom er door de fan-boys wordt afgegeven op De Gea. Die heeft er in zijn eentje vorig seizoen voor gezorgd dat United vierde werd en dat kan natuurlijk niet. Alleen van Gaal is verantwoordelijk voor de goede prestaties. Dus wordt De Gea nu afgebrand,appeltje eitje. :smallgrin.gif:
YNWA
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Peter schreef:AR schiet heerlijk door in de overdrijving. De periode na Ajax tot de periode bij AZ is over de gehele linie onvoldoende. Barcelona periode 1 was nog een krappe voldoende, het Nederlands Elftal was het grootste falen qua bondscoach ooit, Barcelona periode 2 was zwaar onvoldoende en het Technisch Directeurschap was ook zwaar onvoldoende. Van 97-05 was het dus over de gehele linie vrij rampzalig. Bij AZ was de start aardig en daarna was het ook daar een seizoen lang kommer en kwel. Veel credits voor Dirk dat hij hem toen niet heeft ontslagen. Bij een middenmoter als AZ kan je dat blijkbaar makkelijker dulden. Hij heeft vervolgens een topseizoen gedraaid in 2008/2009. Dus na 1997 was dat het tweede 'magische' moment. Bij Bayern begon hij voortvarend, maar daarna raakte hij het daar (ook) volledig kwijt met een vroeg ontslag als gevolg. Bij Oranje heeft hij vervolgens het maximaal haalbare gepresteerd met een vrij matige groep. Noem het magisch, maar ik vind het ook weer niet zo'n 'heldendaad', hoor. Goede loting en uiteindelijk een fantastische derde plek. Maar derde plekken op een WK zijn nu ook weer niet zo 'magisch'. En nu dus twee jaar ManUtd. En daar is het (ook weer) onvoldoende.
Precies, het beeld is wisselend.
Geen schande natuurlijk. Juist heel normaal. Absolute buitencategorie voetbalgoden die nooit falen bestaan niet.

Je ziet gewoon dat hij met de absolute top niet meekan. Oranje I was van topniveau en Bayern, Man Utd en Barcelona zijn absolute topclubs, maar daar is zijn filosofie moeilijk toepasbaar. Niet voor niets faalt hij hier dus ook 4x. Bij Ajax, AZ en Oranje II kom je vanuit de underdogrol en is het elftal goed te kneden en dat is zijn kracht. Daar zie je hem dus ook topprestaties leveren. Het is eigenlijk jammer dat hij voor de absolute top gekozen heeft, want ik denk dat zijn carrière een stuk imposanter was geweest als hij had gekozen voor iets kleinere clubs.
Mee eens, vooropgesteld dat hij voor de juiste kleine clubs had gekozen.
LVG past zeker niet bij elke club. Hij moet alle ruimte krijgen, er mag niemand zitten die níet de voeten van de Grote Roerganger kust. Bovendien moet er een (jonge) spelersgroep met perspectief zijn, een goed functionerende scouting, een uitmuntende opleiding. Is aan al die voorwaarden voldaan, dan mag je topprestaties van hem verwachten. O ja, en last but not least: de 'Umwelt' moet zijn gedrag kunnen verdragen, wat niet vanzelfsprekend is, uiteraard.

Zijn ego zit hem in de weg, hij moet de alfa-aap zijn. De grootste fouten heeft hij gemaakt bij Bayern. Daar moest hij zo nodig armpje drukken met de leiding. Met een beetje meer tact had hij daar járen kunnen zitten en beker na beker kunnen binnenslepen. Hoeness heeft immers naderhand aangegeven dat ze LVG een goede trainer vonden, maar dat ze gek werden van zijn gedrag.

Maar ik begrijp dat hij een journalist aan zijn haren getrokken heeft? En gehint heeft naar zijn intieme ervaringen met 'der Truss'? :smallgrin.gif:
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Yopi schreef: Maar ik begrijp dat hij een journalist aan zijn haren getrokken heeft?
Nee, dat klopt niet.
Nil volentibus arduum
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Haha, dat valt dan weer mee. :smallgrin.gif:

Fellaini heeft zo veel haar. Verleidelijk om aan te trekken. Misschien een nylon kous over zijn hoofd?
Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk »

Marillion schreef:
Monkey Tonk schreef:Ik zou Schmeichel naar MU halen. Die is twee spelers waard: doelman en laatste verdediger. Daarnaast zet hij, in tegenstelling tot de Gea, zijn verdediging wel actief neer. De Gea is door zijn razendsnelle reflexen een prima en spectaculair ogende lijnkeeper, maar wordt al zwakker bij een hoge bal voor het doel; een van de redenen waarom MU nog steeds kwetsbaar is bij corners en vrije schoppen.
Ik moet er eerlijk bij vertellen dat ik die Schmeichel nooit zie spelen. Maar De Gea zou nu niet bepaald de eerste basisspeler zijn die ik zou vervangen als coach bij United. Wat ik die er allemaal uit heb zien halen. Dat hij dan misschien iets minder sterk is bij een hoge bal zou ik wel accepteren.
Wat dat betreft zit je meer op de lijn-LVG dan ik. Met een meevoetballende keeper kun je aanvallender spelen, want je hebt een extra verdediger. Zeker bij een diepe bal en snelle counter is dat handig. Lingard werd zo een 100% kans onthouden door de ver uitkomende Schmeichel. Bij de Gea was dat of een spectaculaire redding geweest, of een doelpunt dat niemand hem aangerekend had. Heel laat in de wedstrijd voorkwam Schmeichel zo nog een 100% kans, omdat hij net eerder bij de bal was. Zeg dat je een keeper wilt die goed is op de lijn, goed is bij een hoge bal voor de goal, goed is in het organizeren van zijn verdediging, en goed is als laatste meevoetballende verdediger bij een counter. De Gea scoort daarin maar een op vier.
Lionel

Bericht door Lionel »

Met Schmeichel i.p.v. De Gea stond United nu 9e.
IK GELOOF!!!!!!
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Lionel schreef:Met Schmeichel i.p.v. De Gea stond United nu 9e.
Hoe weet je dat zo zeker?
Heb je op keepers kwaliteiten net zo'n goede kijk als op het voorspellen van CL uitslagen, competitiewedstrijden van Barça en inzetten op Unibet?
Lionel

Bericht door Lionel »

De Gea is natuurlijk wel ff beter dan Schmeichel.
IK GELOOF!!!!!!
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Waarom stellen / stelden ze die De Gea dan nooit op in het Spaanse elftal. Waarom won Spanje zonder hem wel alle beschikbare prijzen en presteren ze met hem geen ene pepernoot?

De Gea heeft een beetje de Kenneth Vermeer factor. Valt op door fantastische reflexen en een aantal buitengewoon spectaculaire reddingen, maar opvallend is dat met hem/hen in het doel er ook veel meer doelpogingen ontstaan voor de tegenstander dan met bijv Stekelenburg, Schmeichel of Cillessen.

Dat geeft wel wat te denken, in ieder geval moet dat toch ergens aan liggen (aan de Gea, misschien?)
Lionel

Bericht door Lionel »

Leicester speelt ander voetbal. Ajax dit jaar ook dan onder Vermeer.
IK GELOOF!!!!!!
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Lionel schreef:Leicester speelt ander voetbal. Ajax dit jaar ook dan onder Vermeer.
Ja, maar die Schmeichel trekt Leicester ook op heel veel momenten er doorheen. Dat jij zegt dat Man U met Schmeichel op plek 9 zou staan, is nergens op gebaseerd. Dat kun je totaal nergens mee staven. Grote kans dat ze op exact dezelfde plek of net iets hoger zouden eindigen. Lager dan nu of lager dan pakweg Chelsea lijkt me amper mogelijk.

De Gea lijkt door sommige wereld safes heel goed, maar wat grijpt hij vaak mis. Die titel van 2012 van Manchester City, hetzelfde City dat in de CL een pak op de broek van Ajax kreeg, hebben ze grotendeels aan De Gea te danken. United eindigde in dat seizoen 2e achter City en met de fouten en blunders van de Gea uit dat seizoen kun je een hele dvd vullen.

En ook al is hij inmiddels een stuk beter, die fouten maakt hij nog steeds te vaak.

Dat Leicester City met een andere keeper dan Schmeichel lager dan de 1e plaats zou staan, daar kan ik empirisch ook geen bewijs voor leveren. Ze spelen immers niet met een andere keeper. Toch denk ik dat jij me moet nageven dat wanneer hun doelman niet Kasper Schmeichel heet, maar Jeroen Zoet, een club als Leicester die titel kan shaken. De ladingen goals van Vardy en Mahrez te spijt.

De keeper is dus wel degelijk een belangrijke factor. En De Gea kan goed keepen, maar wint zelden prijzen. Dan heeft hij dus toch een aantal cruciale gebreken.
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Wat zegt dat? Een keeper kan ze er moeilijk zelf in schieten.

De Gea pakt punten. Daar gaat het toch om?
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Yopi schreef:Wat zegt dat? Een keeper kan ze er moeilijk zelf in schieten.

De Gea pakt punten. Daar gaat het toch om?
Hij pakt punten maar hij kost ook met behoorlijke regelmaat punten.

In 2016 lang niet zoveel punten meer als in 2012, maar het is en blijft toch behelpen. Ook is het bizar dat ze hem jaren hebben laten staan, want zoveel fouten maken als in 2011/2012 en ook daarna nog kan gewoonweg niet.... Door selecteren is sowieso niet bepaald een sterk punt van Manchester United.
Lionel

Bericht door Lionel »

Want die Schmeichel was in 2012 een topper :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!
Plaats reactie