F1 en andere autosporten
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
- Berichten: 23726
- Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm
Re: F1
En Ricciardo op pole, slechter kan het niet voor Verstappen.
Re: F1
Integendeel, heel goed nieuws. Wagen wordt dus steeds competitiever.brigade zuid schreef:En Ricciardo op pole, slechter kan het niet voor Verstappen.
Dat hij zelf een fout maakt, dààr moet hij zich over opwinden. Niet hoe zijn teammaat scoort. Denk ook dat Ricciardo nog meer gemotiveerd is, sinds overwinning Verstappen. Dat is alleen maar mooi.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: F1
Hij raakte die vangrail flink. Daar kan geen stang tegenop. Dit kun je niet aan het materiaal wijten.Jinne schreef:Die stuurstang schoot wel erg snel los.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
- AT Toto winner 15/16
- Berichten: 23726
- Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm
Re: F1
Ik zie het toch meer zo dat het beter is dat je teamgenoot minder presteert dan jij.zeux schreef:Integendeel, heel goed nieuws. Wagen wordt dus steeds competitiever.brigade zuid schreef:En Ricciardo op pole, slechter kan het niet voor Verstappen.
Dat hij zelf een fout maakt, dààr moet hij zich over opwinden. Niet hoe zijn teammaat scoort. Denk ook dat Ricciardo nog meer gemotiveerd is, sinds overwinning Verstappen. Dat is alleen maar mooi.
Re: F1
Als je zelf presteert ja. Maar als je faalt door een stuurfout, moet je vooral naar jezelf kijken. Wel kun je mede motivatie halen uit het feit dat je teamgenoot pole rijdt. Dan zit dat dus ook potentieel in jouw wagen. Aan het werk!brigade zuid schreef:Ik zie het toch meer zo dat het beter is dat je teamgenoot minder presteert dan jij.zeux schreef:Integendeel, heel goed nieuws. Wagen wordt dus steeds competitiever.brigade zuid schreef:En Ricciardo op pole, slechter kan het niet voor Verstappen.
Dat hij zelf een fout maakt, dààr moet hij zich over opwinden. Niet hoe zijn teammaat scoort. Denk ook dat Ricciardo nog meer gemotiveerd is, sinds overwinning Verstappen. Dat is alleen maar mooi.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: F1
Hij had 's ochtends de vangrail ook al geraakt, kan ook nog een rol hebben gespeeld. Maar uiteindelijk natuurlijk iets te overmoedig.Jinne schreef:Die stuurstang schoot wel erg snel los.
Red Bull wel met pole.
Maar daar leert ie alleen maar van.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Re: F1
Moet morgen vanuit de pitlane starten, kennelijk:
Ik vind het een weinig verhelderend artikel.
Waarom de ptilane? Waarom een voordeel ivm de regen? (dat hij met de juiste banden kan starten?
Waarom zouden anderen dat niet kunnen? )
De T.Verstappen moet in pitlane starten
Max Verstappen moet zondag vanuit de pitlane beginnen aan de Grote Prijs van Monaco. Bij de 18-jarige Nederlander, die crashte tijdens de kwalificatie, moest na afloop onder zijn bolide een nieuw chassis worden bevestigd.
Red Bull mag nu bij de auto van Verstappen wel meerdere onderdelen vervangen. Dat zou vooral bij een regenrace (die kans zit erin) een voordeel kunnen betekenen voor de winnaar van de GP van Spanje.
Ik vind het een weinig verhelderend artikel.


- Monkey Tonk
- Berichten: 9667
- Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
- Locatie: route 66
Re: F1
Te agressief voor Q1. Hij had de snelste tussentijd op dat moment. Wel te begrijpen dat hij meteen de strijd voor de pole aangaat met Ricciardo, maar zo heb je niks. Twee keer gebeten door Monaco. Een gemiste kans, want een podium was hier zeker mogelijk. Ricciardo op pole. Game on tussen die twee. En elk nadeel hep zijn voordeel, dus leuk voor de race dat Max nu weer wat inhaalmaneuvres kan laten zien.
- Monkey Tonk
- Berichten: 9667
- Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
- Locatie: route 66
Re: F1
De pitlane is een keuze die je hebt. Als je achteraan start vermijdt dat de chaos van de start. En je mag daar ook aan de auto blijven sleutelen; inclusief een 'wet set-up' : http://www.motorsport.com/f1/news/verst ... is-741449/Ferry schreef: Ik vind het een weinig verhelderend artikel.Waarom de ptilane? Waarom een voordeel ivm de regen? (dat hij met de juiste banden kan starten?
Waarom zouden anderen dat niet kunnen? )
Regen is normaal gesproken in het voordeel van Verstappen. Hij werd indertijd ontdekt door Red Bull omdat hij in de regen een seconde (of twee) per ronde sneller was dan de rest van het veld. In de regen wordt langzamer gereden, en wordt het dus belangrijker als je op de grens kan rijden (als anderen daaronder blijven).
Re: F1
Gezien zijn track record in Monaco tot nu toe, moet ie daar nog even op oefenen.Monkey Tonk schreef: In de regen wordt langzamer gereden, en wordt het dus belangrijker als je op de grens kan rijden (als anderen daaronder blijven).

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: F1
Dus als het regent, maar je start vanaf de grid, dan mag je geen "wet setup2 kiezen?Monkey Tonk schreef:De pitlane is een keuze die je hebt. Als je achteraan start vermijdt dat de chaos van de start. En je mag daar ook aan de auto blijven sleutelen; inclusief een 'wet set-up' : http://www.motorsport.com/f1/news/verst ... is-741449/Ferry schreef: Ik vind het een weinig verhelderend artikel.Waarom de ptilane? Waarom een voordeel ivm de regen? (dat hij met de juiste banden kan starten?
Waarom zouden anderen dat niet kunnen? )
Regen is normaal gesproken in het voordeel van Verstappen. Hij werd indertijd ontdekt door Red Bull omdat hij in de regen een seconde (of twee) per ronde sneller was dan de rest van het veld. In de regen wordt langzamer gereden, en wordt het dus belangrijker als je op de grens kan rijden (als anderen daaronder blijven).

- Monkey Tonk
- Berichten: 9667
- Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
- Locatie: route 66
Re: F1
Klote voor Verstappen. Volgens mij kent hij de nieuwe auto nog niet zo goed als de Torro Rosso, want hij raakte in de training ook al de rail met zijn rechterwiel. Twee keer een fout van iemand die normaal vrijwel foutloos rijdt. In Spanje maakte het niet uit dat hij net twee dagen eerder die nieuwe auto was ingestapt, maar op het millimeterwerk van Monaco ... Die spectaculaire inhaalmaneuvres met de Torro Rosso verleden jaar waren ook vaak millimeterwerk, dus als hij nog niet hetzelfde gevoel heeft met de Red Bull kan hij het misschien beter iets rustiger aandoen totdat het weer helemaal naadloos klikt. Als het een voetballer was zou ik hem een wedstrijd op de bank zetten. ;) Er valt nu niks te winnen. Voor de race zelf is het leuk dat er wat inhaalacties op het programma staan. En dit kan de tweede Red Bull overwinning op rij worden. Ook goed voor Max en het vervolg van het seizoen.
-
- AT Toto winner 15/16
- Berichten: 23726
- Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm
Re: F1
Waarom is er een safetycar? Omdat het een beetje regent?
-
- AT Toto winner 15/16
- Berichten: 23726
- Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm
Re: F1
Wat rommelig allemaal, ik vind het eigenlijk ook een circuit van niks, beetje een kermiskoersje.
-
- AT Toto winner 15/16
- Berichten: 23726
- Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm
Re: F1
En er zit nog meer in.
-
- AT Toto winner 15/16
- Berichten: 23726
- Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm
Re: F1
Haha geweldig, wat een kut pitstop van Ricciardo.
-
- AT Toto winner 15/16
- Berichten: 23726
- Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm
Re: F1
Sainz nu 8 en Verstappen 9... pikant.