Golf
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: Golf
Dustin Johnson wint het US open, jongen is van ver teruggekomen, leuk voor hem. Maar iets van 5 man onder Par, kan je nagaan wat een duivels moeilijke baan dat is.
YNWA
Ja, ik heb nog zitten kijken vannacht. Was echt wel verdiend. Lawry klapte helemaal in elkaar, Johnson bleef gewoon goed spelen, ook na tegenslag.
Er was nog even een gedoe; op de 5e hole maakt Johnson een oefenswing voor zijn putt, raakt de bal niet, maar die beweegt toch iets. Even overleg met een official, en die geeft aan dat er niks aan de hand is zolang hij zijn putt nog niet 'geadresseerd' had. Iedereen speelt vrolijk verder, Johnson staat op -5 en Lawry op -3 of -4 als Johnson apart genomen wordt op de 12e hole door officials die hem doodleuk vertellen dat hij een strafslag kan verwachten, maar dat ze de beelden NA de ronde met hem willen bekijken. Die potentiele strafslag wordt aan iedereen die nog in de race is ook medegedeeld. Daardoor wist eigenlijk niemand meer precies wat de leidende score was. Gelukkig bleef hij er stoicijns onder en won uiteindelijk met 3 slagen verschil waardoor die discussie eigenlijk overbodig werd. Maar tjonge, waarom nemen die gasten geen beslissing adhv videobeelden zodat iedereen meteen weet waar ie aan toe is?
Al met al knap van Johnson dat hij zich niet liet afleiden door dat gedoe.
Er was nog even een gedoe; op de 5e hole maakt Johnson een oefenswing voor zijn putt, raakt de bal niet, maar die beweegt toch iets. Even overleg met een official, en die geeft aan dat er niks aan de hand is zolang hij zijn putt nog niet 'geadresseerd' had. Iedereen speelt vrolijk verder, Johnson staat op -5 en Lawry op -3 of -4 als Johnson apart genomen wordt op de 12e hole door officials die hem doodleuk vertellen dat hij een strafslag kan verwachten, maar dat ze de beelden NA de ronde met hem willen bekijken. Die potentiele strafslag wordt aan iedereen die nog in de race is ook medegedeeld. Daardoor wist eigenlijk niemand meer precies wat de leidende score was. Gelukkig bleef hij er stoicijns onder en won uiteindelijk met 3 slagen verschil waardoor die discussie eigenlijk overbodig werd. Maar tjonge, waarom nemen die gasten geen beslissing adhv videobeelden zodat iedereen meteen weet waar ie aan toe is?
Al met al knap van Johnson dat hij zich niet liet afleiden door dat gedoe.
Rondje -2 voor Luiten op het BMW open door een goede serie laatste holes.
Niet goed, niet slecht. Laat hem nu maar eens vier dagen lang geen slechte dag hebben, want dat wil de laatste tijd niet zo lukken.
Niet goed, niet slecht. Laat hem nu maar eens vier dagen lang geen slechte dag hebben, want dat wil de laatste tijd niet zo lukken.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
- InnerHarbour
- InnerHarbour
Misschien is hij ziek en heb ik niets gezegd maar anders. Als je op je 27st zo smerig vet bent heb je echt het doorzettingsvermogen van een kuikentje. Ik kijk niet als hij in beeld is.
YNWA
Ik weet toevallig een beetje hoe het er daar in Thailand aan toe gaat. Dit is gewoon een verwend ventje die toevallig goed kan golfen. En als het niet lukt met golfen dan is het ook geen probleem. Genoeg centjes van pappa en mamma.InnerHarbour schreef:Misschien is hij ziek en heb ik niets gezegd maar anders. Als je op je 27st zo smerig vet bent heb je echt het doorzettingsvermogen van een kuikentje. Ik kijk niet als hij in beeld is.
- InnerHarbour
- InnerHarbour
Joost met -3 in de top 5 op het Franse Open, 5 slagen achter de leider. Doet El Sago ook mee Sandro?
YNWA
- InnerHarbour

Nette vierde plek van Rafa. Hele goede laatste ronde. Hij speelt elke ronde beter, daar waar Luiten vaak minder gaat spelen hoe langer het toernooi vordert. Ook nu weer.
- InnerHarbour
Ik weet dat het pas begin juli is maar ik krijg steeds meer het gevoel dat het seizoen van Luiten en misschien wel zijn hele carrière, hij is tenslotte al 30, als een nachtkaars aan het uitgaan is.
YNWA
- InnerHarbour
Hoe het mogelijk is blijft voor mij een raadsel maar Luiten speelt vanaf donderdag het Open. 

YNWA
Ja sowieso de hele mondiale top 4 niet.
Allemaal als reden om niet te gaan de kans op het zika virus. De golfers zijn zo ongeveer de enigen die ik om deze reden zie afhaken.
Overigens zijn eerder gegeven adviezen om de Spelen uit te stellen tot oktober of de organisatie helemaal van de Brazilianen af te nemen in mijn ogen helemaal zo gek nog niet. Het is écht op verschillende vlakken een enorme zooi daar.
Maarja wat mij betreft blijft iedereen in 2018 en 2022 ook weg bij de WK's in Rusland en Qatar. Gaat allemaal nooit gebeuren.
Allemaal als reden om niet te gaan de kans op het zika virus. De golfers zijn zo ongeveer de enigen die ik om deze reden zie afhaken.
Overigens zijn eerder gegeven adviezen om de Spelen uit te stellen tot oktober of de organisatie helemaal van de Brazilianen af te nemen in mijn ogen helemaal zo gek nog niet. Het is écht op verschillende vlakken een enorme zooi daar.
Maarja wat mij betreft blijft iedereen in 2018 en 2022 ook weg bij de WK's in Rusland en Qatar. Gaat allemaal nooit gebeuren.
Er is geen geld te verdienen en ook geen punten, dus verzinnen die golfers een lulsmoes als zika. Het is op de spelen riskanter om een soa op te lopen door een gescheurd condoom als je de verhalen over het Olympisch dorp mag geloven.
Lekker dan die hele lobby om golf op de spelen te krijgen. Ik hoop dat een nobody wint. Luiten dus.
Lekker dan die hele lobby om golf op de spelen te krijgen. Ik hoop dat een nobody wint. Luiten dus.

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Is de locatie van de baan misschien een reden om extra voorzichtig te zijn? Ik heb geen kennis van dit virus maar kan me zomaar voorstellen dat je op een golfbaan meer risico loopt dan in het zwembad.
Nil volentibus arduum
Als bijvoorbeeld wielrenner loop je volgens mij net zoveel risico. De kans is trouwens ook echt heel klein dat je er serieuze complicaties aan over houdt. De golfers hebben er gewoon erg weinig trek in.Marillion schreef:Is de locatie van de baan misschien een reden om extra voorzichtig te zijn? Ik heb geen kennis van dit virus maar kan me zomaar voorstellen dat je op een golfbaan meer risico loopt dan in het zwembad.
Over die golfbaan gesproken, daar is nogal gedoe over geweest:
http://www.foremagazine.nl/item/7189-vo ... gen-worden