Voorbereiding 2016-2017
Moderator: mods
Re: Voorbereiding 2016-2017
In de thuiswedstrijd een prachtige (halve) omhaal van Suarez. Daarna idd wel kansen gemist. In de uitwedstrijd was Ajax op mooie acties van Suarez na, en een gelukkige goal van Lindgren, echt helemaal nergens en hadden ze gewoon 5-3 of 6-3 moeten verliezen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Klopt helemaal.Sandro_Calaaabro schreef:In de thuiswedstrijd een prachtige (halve) omhaal van Suarez. Daarna idd wel kansen gemist. In de uitwedstrijd was Ajax op mooie acties van Suarez na, en een gelukkige goal van Lindgren, echt helemaal nergens en hadden ze gewoon 5-3 of 6-3 moeten verliezen.
Nu ja, moeten verliezen, kunnen verliezen... in het Europese voetbal gelden nu eenmaal andere wetten. De op papier grote club heeft met een heel behoorlijke regelmaat nog weleens een aardig mazzeltje of wordt idd gered door hun sterspeler.
In de 4e voorronde tegen Dynamo Kiev speelden we in de uitwedstrijd een sterke pot, Vertonghen ging helemaal uit zijn pan toen hij de 0-1 binnen kopte. Later kreeg een speler van Kiev een 2e gele kaart en toen wij met 11 tegen 10 stonden gingen we opeens lopen klooien en kreeg je de 1-1 nog binnen.
In de return was de sfeer in de Arena echt 'electric' maar met name in de 1e helft kreeg Dynamo Kiev een aantal mega kansen. Stekelenburg hield ons toen op de been.
-
En EL H schoot de 2-0 erin ondanks het feit dat hij de bal on-ge-lo-fe-lijk slecht raakte.
De 1e goal in die wedstrijd, gemaakt door Suárez was grote klasse. Ik zei ook tegen mijn buurman Jeroen die door iedereen Bogdan wordt genoemd (ivm een anekdote met Lobont en nog een andere Roemeen) 15 seconden voordat het kunststukje van Suárez gebeurde: 'nu even opletten'.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:En EL H schoot de 2-0 erin ondanks het feit dat hij de bal on-ge-lo-fe-lijk slecht raakte.
In die tijd speelde Urby onder Jol telkens linksbuiten. Niet vals linksbuiten, op papier was ze de 4-4-3. Urby kwam echter nooit bij de achterlijn, Sulejmani moest banken maar mocht invallen, zetten El Ham vrij voor een leeg doel en El Ham struikelde nog bijna over zijn schoenveters of over de bal heen.
Inderdaad en ook tegen PAOK was hij belangrijk. Al zat hij wel mis bij de 3-3. Toen was het nog even billenknijpen. Al was het dat eigenlijk al vanaf 3-2.Cruijff schreef:Stekelenburg hield ons toen op de been.
Hmmm.Cruijff schreef: Niet vals linksbuiten, op papier was ze de 4-4-3.
Noemde ik Urby nu een 'ze' ?wimpey schreef:Hmmm.Cruijff schreef: Niet vals linksbuiten, op papier was ze de 4-4-3.

Jep redelijk grote fout.Sandro_Calaaabro schreef:Inderdaad en ook tegen PAOK was hij belangrijk. Al zat hij wel mis bij de 3-3. Toen was het nog even billenknijpen. Al was het dat eigenlijk al vanaf 3-2.Cruijff schreef:Stekelenburg hield ons toen op de been.
Goede zaak dat hij daar verder niet van in de war raakte, maar juist zijn goede vorm snel terug had en bizarre ballen pakte. Stekelenburg heeft na 't WK in Zuid-Afrika maar heel kort vakantie gehad.
Heerlijke pot trouwens wel die return tegen Dynamo Kiev.
Ajax in kolkende ArenA naar Champions League:
https://www.youtube.com/watch?v=YBEbTuhOOcQ
RB Leipzig valt me niet mee. Ik weet niet of ze met hun eerste 11 spelen. Klaassen en Dolberg spelen goed.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
- Ajaciedjuh
Mooie goal. 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Mooie goal Younes. Prima pass van Klaassen en goed gelopen.
- Ajaciedjuh
Younes zet zijn goede voornemens om in daden. 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Klaassen is NL ontgroeid.
- Ajaciedjuh
Al lang, maar zo ondergewaardeerd. Blij dat hij er nog is.wimpey schreef:Klaassen is NL ontgroeid.
Vooralsnog zet Ajax beter druk, dan andersom.

Op een paar namen na spelen ze volgens mij wel met hun basisopstelling. In ieder geval wanneer ik deze opstelling vergelijk met die tegen Bayern München.Khraa schreef:RB Leipzig valt me niet mee. Ik weet niet of ze met hun eerste 11 spelen. Klaassen en Dolberg spelen goed.
Spelhervattingen blijven wel een probleem.
- Ajaciedjuh
Ziyech bijna nog niet gezien. De buitenspelers vallen eindelijk eens een keer in positieve zin op. 

- Ajaciedjuh
Paar ongelukkige momenten, maar speelt verder prima.999 schreef:Veldman zit nog in zijn winterslaap ...
Dat laatste niet helemaal. Rechts voortzetting, links snelheid. Het zijn de spelers die in voetbal anno nu nog wat ruimte krijgen. Voor Ajax begrippen heb je daar te weinig kwaliteit staan.Ajaciedjuh schreef:Ziyech bijna nog niet gezien. De buitenspelers vallen eindelijk eens een keer in positieve zin op.
Vind Ajax wel aardig spelen trouwens. Keeper met 2-0.
En Younes met de 3e
- Ajaciedjuh
Younes on fire 

Bij edsv staat het ook 4-1.
Ajax staat lekker te beuken trouwens.

Ajax staat lekker te beuken trouwens.