F1 en andere autosporten
Moderator: mods
Re: F1
Twee gelijkwaardige coureurs in 1 team is vragen om moeilijkheden, Hamilton en Max in 1 team lijkt me dan ook geen verstandige zet, los van de vraag of mogelijk is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Monkey Tonk
Einde van de eerder genoemde conversatie:
Max: "I was catching you ... on the intermediates."
Hamilton: "Not really." (laughing)
Max: "I was..."
Max: "I was catching you ... on the intermediates."
Hamilton: "Not really." (laughing)
Max: "I was..."
- Monkey Tonk
Volgens velen het moment van de race:
http://www.formula1.com/en/latest/headl ... orner.html
Uit de kunst!
http://www.formula1.com/en/latest/headl ... orner.html
Uit de kunst!
-
- AT Toto winner 15/16
Sinds zijn overstap is ie al 4 x verkozen tot 'driver of the day'.
https://www.formula1.com/en/championshi ... e-day.html
https://www.formula1.com/en/championshi ... e-day.html
Nu zegt dat wellicht meer over zijn fanbase dan over zijn kwaliteiten, maar goed. Hij is zeker een buitengewoon talent, daar is geen twijfel over.
https://www.formula1.com/en/latest/feat ... itain.htmlMax Verstappen
Calling Max Verstappen the revelation of the season might sound trite, but it’s true. Yet again the 18 year-old Dutchman showed class, poise and awesome speed as he gave Rosberg a serious run for his money and eventually finished runner-up again to Hamilton. Truly, we are witnessing the emergence of the next great talent in F1, and the British Grand Prix was yet another reminder that even Hamilton might have to work to hold on to his laurels if Verstappen ever gets a fully competitive machine.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Gaat een lastige zaak worden voor Ricciardo want Hongarije zou volgens de kenners Verstappen erg goed moeten liggen.
Bron:
http://www.msn.com/nl-nl/sport/motorspo ... ar-BBuAJN1
Ricciardo wil teamgenoot Verstappen stoppen
Zijn teamgenoot Daniel Ricciardo begint zich inmiddels licht ongemakkelijk te voelen over het feit dat hij overvleugeld lijkt te worden door Max Verstappen. Sinds zijn tussentijdse komst naar Red Bull Racing stond de jonge Limburger al driemaal op het podium, waarvan eenmaal op de hoogste trede.
Zondag, bij de Hongaarse Grand Prix, hoopt Ricciardo een voor hem negatieve trend te kunnen stoppen. ,,Dat is wel het doel, ja.”
Na de vorige Formule 1-race op Silverstone, waar Verstappen achter winnaar Lewis Hamilton als tweede finishte en daarmee opnieuw Ricciardo (vierde) aftroefde, vatte oud-coureur Robert Doornbos de veranderende verhoudingen binnen de Oostenrijkse renstal goed samen: ,,De lach op Ricciardo’s gezicht wordt alsmaar kleiner en die op Max z’n gezicht steeds groter.”
In zes races voor Red Bull scoorde Verstappen inmiddels 77 WK-punten tegenover Ricciardo ’slechts’ 64. Waarbij moet worden aangetekend dat Verstappen eenmaal uitviel (crash Monaco) en bovendien de handicap had (en heeft) van het moeten wennen aan een nieuw team en vooral aan een nieuwe auto na zijn plotselinge promotie van Toro Rosso naar Red Bull. Vooral ook om die reden was Ricciardo aanvankelijk steeds superieur in de kwalificaties op zaterdag, maar in Silverstone viel ook die schijnzekerheid weg voor de Australiër. ,,Ik wilde dit seizoen voor een perfecte score gaan in kwalificaties. Dus ik ben best wel een beetje pissed off”, grapte Ricciardo na die sessie, als een boer met kiespijn.
'Midden in de puberteit'
Inmiddels zal de coureur uit Perth, die toevalligerwijs in hetzelfde appartementencomplex in Monaco woont als Verstappen, beseffen dat hij een tandje moet gaan bijschakelen. ,,Max zit midden in de puberteit. Ik weet niet wat dat betekent. Of hij steeds beter wordt of dat op een gegeven moment de aftakeling begint. We zullen het zien, maar het is zeker dat hij flink aan het pushen is en het ontzettend goed doet. Ik wil hem vanzelfsprekend voorblijven. En andersom. Dus in die zin denk ik dat hij het beste in ons beiden naar boven brengt”, zegt Ricciardo.
'Frustrerend moment'
Bij de Oostenrijkse GP op de Red Bull Ring, een week voor Silverstone, werd Ricciardo in de openingsfase van de race met een mooie gedurfde actie ingehaald door Verstappen. Ook dat was een mentaal tikje. Ricciardo, daarover: ,,Dat was een frustrerend moment, maar ik moet de schuld daarvan bij mezelf zoeken en van mijn fouten leren. Ik moet zorgen dat het hem de volgende keer niet meer lukt.”
Sinds de drivers swap tussen Daniil Kvyat en Verstappen is de dynamiek binnen het team in elk geval veranderd, vervolgt Ricciardo, die voorheen intern onbetwist de eerste coureur was. ,,Eigenlijk al vanaf dag één is er veel meer commotie. En dat werd versterkt doordat Max ook nog eens zijn eerste race won in Barcelona. Het was allemaal vrij chaotisch. Daar kwam Monaco nog eens overheen, met de crash van Max en de mislukte pitsstop van mij. Er gebeurt steeds van alles. Maar dat is alleen maar goed.”
Hij wil er maar mee zeggen dat er voor de automatische piloot geen ruimte meer is. In de WK-stand bedraagt het verschil tussen Ricciardo (vierde) en Verstappen (zesde) nog maar tien punten.
Christian Horner
Volgens Red Bull-teambaas Christian Horner gaat Ricciardo goed om met de tegenslagen van de laatste tijd en de mentale tikjes die Verstappen heeft uitgedeeld. Vrees voor Mercedes-achtige taferelen heeft hij geenszins, want animositeit tussen beiden is er volgens hem niet.
,,We hebben twee sterke coureurs die elkaar pushen, dat is fantastisch om te zien. Je merkt aan alles dat het vertrouwen binnen het team groeit, de auto wordt beter en beter. En we zijn nu al zover dat we op bepaalde circuits de strijd kunnen aangaan met Mercedes. Hopelijk zitten we er komend weekeinde in Hongarije, op een circuit dat ons ligt, nog iets dichterbij.”
In het constructeurskampioenschap staat Red Bull Racing derde, op slechts zes punten van Ferrari. Het tekent de teamspirit bij Red Bull Racing dat beide coureurs zijn gebrand om die tweede plaats achter Mercedes uiteindelijk uit het vuur te slepen. Het levert het team ettelijke miljoenen euro’s extra aan prijzengeld op.
Ricciardo: ,,Er komen voor ons een paar goede circuits aan. Ik ben zeer onder de indruk van waar we als team nu staan, zeker in vergelijking met vorig seizoen. Wat dat betreft ziet het er allemaal goed uit voor ons.”
Bron:
http://www.msn.com/nl-nl/sport/motorspo ... ar-BBuAJN1
Dit circuit zou Red Bull goed moeten liggen; de auto doet het goed op een bochtig circuit waar weinig lange rechte stukken in zitten. Dat geldt voor zowel Verstappen als Ricciardo, dus het wordt een leuk race-weekend denk ik.
Je gaat bijna verwachten dat Verstappen weer op het podium eindigt, maar dat is nog geen vanzelfsprekendheid natuurlijk.
Je gaat bijna verwachten dat Verstappen weer op het podium eindigt, maar dat is nog geen vanzelfsprekendheid natuurlijk.
Als ik de courreurs hoor heeft de FIA het karakter van het Hungaroring baantje vermoord. Het hobbelige asfalt is vervangen door strak nieuw asfalt, brede uitloopstroken en ze hebben er dezelfde kerbstones neergelegd als op alle andere nieuwe circuits. Nog meer eenheidsworst dus. Het schijnt nu zelfs sneller te zijn om een uitstapje buiten de baan te maken dan het circuit te volgen. 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Dat verschil valt overigens nog behoorlijk mee aangezien daar bij Verstappen een overwinning en twee 2e plaatsen bij zitten (die beiden aanvankelijk een 3e plaats leken te worden.)In zes races voor Red Bull scoorde Verstappen inmiddels 77 WK-punten tegenover Ricciardo ’slechts’ 64.
Max Verstappen kreeg donderdag te horen dat dankzij hem de belangstelling voor de Formule 1 in Argentinië een enorme impuls heeft gekregen.
Volgens de Argentijnse media geldt de 18-jarige Nederlander momenteel als één van de meest populaire sporters in het Zuid-Amerikaanse land, zo vertelden zij op de persconferentie in aanloop naar de Grand Prix van Hongarije.
Verstappen: "Dat is mooi om te horen. Helemaal omdat mijn favoriete restaurant een Argentijns steakhouse is.”
Duke schreef:Helemaal omdat mijn favoriete restaurant een Argentijns steakhouse is

Die Max Verstappen snapt wel hoe een simpele quote de media in slingeren werkt, hoor.
Hij geeft een vrij simpel antwoord, maar je weet echt wel: meerdere Argentijnse kranten koppen nu 'Verstappen dol op Argentijnse keuken' / 'Max Verstappen: Ik kom graag in een Argentinian steakhouse, het is mijn favoriete eten' etc etc
Logisch ook wel dat hij in zo'n land populair is. De mensen daar willen sport met actie zien. Het liefst vrijwel elke ronde een inhaal manoeuvre, als het kan een paar crashes. Een race die van kop tot finish wordt gewonnen op een bandenstrategie of twee coureurs uit hetzelfde team ver van het veld wegrijden (en waarbij Hamilton vaak ook nog duidelijk sneller dan Rosberg is), vinden die mensen niet interessant.
Haha, heeft hij dat echt gezegd? Kan het bijna niet geloven.Duke schreef:Helemaal omdat mijn favoriete restaurant een Argentijns steakhouse is
Hij is echt maar met één ding bezig he, en dat is racen. Olav Mol zei dat een tijdje terug ook op de radio: hij lijdt aan sportief autisme.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
- InnerHarbour
Die jongen is on-Nederlands goed, vind het nog steeds geen sympathiek ventje maar hij maakt zijn grote muil waar. Chapeau!
YNWA
-
Topsporters zijn vaak ook niet sympathiek, komt toch een bepaalde vorm van egocentrisch gedrag bij kijken wil je de beste zijn, het is ieder voor zich in die wereld.InnerHarbour schreef:Die jongen is on-Nederlands goed, vind het nog steeds geen sympathiek ventje maar hij maakt zijn grote muil waar. Chapeau!
Ik mag hem eigenlijk juist wel.InnerHarbour schreef:Die jongen is on-Nederlands goed, vind het nog steeds geen sympathiek ventje maar hij maakt zijn grote muil waar. Chapeau!
Ik kan me een boel redenen bedenken waarom je Verstappen junior een verwaande kwast zult vinden en dat jij hem dan zeker niet mag is dan helemaal logisch

Ja hij is een autist, ja hij heeft een grote mond, maar hij oogt ook heel erg relaxt en neemt ontzettend rustig de tijd om aan simpele interviewers uit de polder uit te leggen wat hij gaat doen in zo'n race. Of om handtekeningen uit te delen aan fans.
Klopt. Maar wel de juiste vorm van autisme.Sandro_Calaaabro schreef:Hij is echt maar met één ding bezig he, en dat is racen. Olav Mol zei dat een tijdje terug ook op de radio: hij lijdt aan sportief autisme.
Van jongs af aan ben ik in contact geweest met vrij veel verschillende topsporters, met name ook daarom vind ik Max echt cool, relaxt, goed in zijn interviews, ook sympathiek zelfs wel.
Marco van Basten bijvoorbeeld is een toffe kerel, heeft humor, is uber droog in de omgang. Maar Marco is ook een enorme self centered egoïst.
Een product van zijn vader Joop, want Joop van Basten en Marco's moeder hebben op werkelijk elk vlak van het begin af aan Marco centraal gezet. Van Basten had een broer die ook voetbalde, maar zijn pa zei 'dat hij geen zin had om naar dat gepruts van Marcel zijn broer te kijken'. Die broer was toen 14.
Op pedagogisch vlak een lekker stukje opvoeding.

Marco van Basten bijvoorbeeld is een toffe kerel, heeft humor, is uber droog in de omgang. Maar Marco is ook een enorme self centered egoïst.
Een product van zijn vader Joop, want Joop van Basten en Marco's moeder hebben op werkelijk elk vlak van het begin af aan Marco centraal gezet. Van Basten had een broer die ook voetbalde, maar zijn pa zei 'dat hij geen zin had om naar dat gepruts van Marcel zijn broer te kijken'. Die broer was toen 14.

Natuurlijk heeft hij dat gezegd.Sandro_Calaaabro schreef:Haha, heeft hij dat echt gezegd? Kan het bijna niet geloven.Duke schreef:Helemaal omdat mijn favoriete restaurant een Argentijns steakhouse is

- InnerHarbour
Ja, jij begint ook graag je zinnen met "ik".Cruijff schreef:Ik mag hem eigenlijk juist wel.InnerHarbour schreef:Die jongen is on-Nederlands goed, vind het nog steeds geen sympathiek ventje maar hij maakt zijn grote muil waar. Chapeau!
Ik kan me een boel redenen bedenken waarom je Verstappen junior een verwaande kwast zult vinden en dat jij hem dan zeker niet mag is dan helemaal logischmaar ik vind hem juist relatief 'cool'.
Ja hij is een autist, ja hij heeft een grote mond, maar hij oogt ook heel erg relaxt en neemt ontzettend rustig de tijd om aan simpele interviewers uit de polder uit te leggen wat hij gaat doen in zo'n race. Of om handtekeningen uit te delen aan fans.
Klopt. Maar wel de juiste vorm van autisme.Sandro_Calaaabro schreef:Hij is echt maar met één ding bezig he, en dat is racen. Olav Mol zei dat een tijdje terug ook op de radio: hij lijdt aan sportief autisme.

YNWA
Liever nog met 'wij' of 'mijn koninkrijk'. 'ik/wij, majesteit.'InnerHarbour schreef:Ja, jij begint ook graag je zinnen met "ik".

Zal geen moment ontkennen dat ik zelf niet ook een groot deel van mijn jeugd als (verwend) prinsje behandeld ben.

Kinderen die als kind opgroeien hebben het risico op te groeien als verwende ettertjes, bij iemand die wel degelijk een (half)zus heeft maar continu in het middelpunt staat en dat heel normaal vindt

Liever nog met 'wij' of 'mijn koninkrijk'. 'ik/wij, majesteit.'InnerHarbour schreef:Cruijff schreef:Klopt. Maar wel de juiste vorm van autisme.InnerHarbour schreef:Ja, jij begint ook graag je zinnen met "ik".

Zal geen moment ontkennen dat ik zelf niet ook een groot deel van mijn jeugd als (verwend) prinsje behandeld ben.

Kinderen die als kind opgroeien hebben het risico op te groeien als verwende ettertjes, bij iemand die wel degelijk een (half)zus heeft maar continu in het middelpunt staat en dat heel normaal vindt

Het lijkt er op dat de Red Bulls steeds dichter bij de Mercedessen komen. Verstappen maar 2 duizendste langzamer in de derde vrije training dan Rosberg. Benieuwd wat zo de kwalificatie laat zien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Hongarije is wel een uitmuntend circuit voor ze.zeux schreef:Het lijkt er op dat de Red Bulls steeds dichter bij de Mercedessen komen. Verstappen maar 2 duizendste langzamer in de derde vrije training dan Rosberg. Benieuwd wat zo de kwalificatie laat zien.
Waar Oostenrijk en Silverstone uiterst beroerde circuits voor Red Bull zijn maar in beide races werd Verstappen nog even wel 2e.
In Oostenrijk kwalificeerde hij uiteraard wel slechts als 9e en was het verschil in snelheid groot.
-
- AT Toto winner 15/16
Max vierde en achter Ricciardo. Op dit circuit schijnt inhalen moeilijk te zijn dus ik had liever gehad dat ie voor zijn teammaat gekwalificeerd was.