F1 en andere autosporten
Moderator: mods
-
Re: F1
Waarom Mercedes Rosberg een nieuw contract heeft aangeboden is me een raadsel. Misschien omdat ie een Duitser is, maar qua rij-kwaliteiten kan ik het me niet voorstellen. Rosberg start van pole, maar je weet dat ie het niet gaat redden. Alleen als Hamilton een grove fout maakt, dan weet ie nog weleens te winnen. Maar head-to-head verliest ie alles. Jammer voor Max, was een flauwe race. Vind RBR strategisch niet al te best overkomen. Dat ie te laat aan z'n flying lap in de kwalificatie begint is knullig, het team moet hem beter plaatsen.
Whitey on the moon.
-
De keren dat Rosberg won was voornamelijk omdat Hamilton problemen had met z'n auto. Zodra z'n auto heel bleef, reed ie Rosberg zoek.Marillion schreef:Volgens mij hebben ze dit seizoen allebei 5 keer gewonnen. Dan zal hij af en toe toch ook wel iets goed doen zeker?
Whitey on the moon.
-
- AT Toto winner 15/16
Ik vind Rosberg gewoon een prima coureur hoor. Ik snap eerder niet dat Raikonen bij Ferrari kan blijven.
-
Die heeft dan weer meer punten bij elkaar gesprokkeld dan Vettel, tot nu toe in dit seizoen.
De schoonmoeder van F1 baas Bernie Ecclestone zou zijn ontvoerd in Sao Paulo. De ontvoerders eisen naar verluid 33 miljoen euro.
Het vermogen van Bernie Ecclestone wordt geschat op ongeveer 3 miljard.
Het vermogen van Bernie Ecclestone wordt geschat op ongeveer 3 miljard.
Klopt.beelzebub schreef:Bernie is 82 ofzo en zijn schoonmoeder 67.

Grote kans trouwens dat hij de ontvoerders een telegram stuurt met de boodschap dat hij de helft van 't geld dat de ontvoerders voor zijn schoonmoeder vragen naar ze opstuurt en dat ze haar mogen houden.

Op Radio NPO1 blijft de Telegraaf journalist bij zijn verhaal en bevestigd de Politie dat er een aanklacht is ingediend/opgemaakt en dat die ( nog ) niet is ingetrokken ...Opa Verstappen over 'mishandeling': géén klappen gevallen
Voormalig autocoureur Jos Verstappen (44) zou zondag, nadat zijn zoon Max op de vijfde plek was geëindigd tijdens de Grand Prix van Hongarije, zijn eigen vader Frans hebben afgetuigd, zo stelt de Telegraaf. Tegenover Radio 538 reageert opa Frans echter verontwaardigd: ,,Er zijn géén klappen gevallen!"
Het is één groot lulverhaal. Jos kapot maken, Max kapot maken en opa kapot maken
Frans Verstappen
Volgens de Telegraaf zou de mishandeling plaats hebben gevonden in Montfort, de woonplaats van Frans Verstappen en raakte hij hierbij gewond. De lezing van opa Verstappen zelf luidt tegenover Radio 538 echter anders: ,,Ik snap niet dat jullie je iets van De Telegraaf aantrekken. Die achterlijke krant. Het is één groot lulverhaal. Jos kapot maken, Max kapot maken en opa kapot maken. Stelletje honden zijn het."
In het stuk van de Telegraaf wordt echter ook een politiewoordvoerder aangehaald. Deze bevestigt tegenover hen dat een eenheid ter plaatse is gegaan na een melding van een mishandeling. Aangekomen op locatie troffen zij een gewond persoon aan. Er werden geen aanhoudingen verricht, maar er werd wel aangifte gedaan. De zaak zou nog in onderzoek zijn. Tegenover het AD kon een politiewoordvoerder weliswaar geen namen noemen, maar werd bovenstaande informatie over de melding, de gewonde persoon en de aangifte bevestigd.
Verleden
Jos Verstappen raakte in het verleden al meerdere keren in opspraak. Hij werd in 2009 veroordeeld voor het belagen van zijn ex-vrouw. Hiervoor kreeg hij een voorwaardelijke celstraf van drie maanden en een boete van dik 1500 euro opgelegd. Begin 2012 kwam Verstappen wederom in aanraking met de politie, nadat hij zou zijn ingereden op een ex-vriendin.
Blij met de punten ...
De familie Verstappen, of beter gezegd Jos, heeft wel vaker losse handjes gehad.999 schreef:Op Radio NPO1 blijft de Telegraaf journalist bij zijn verhaal en bevestigd de Politie dat er een aanklacht is ingediend/opgemaakt en dat die ( nog ) niet is ingetrokken ...Opa Verstappen over 'mishandeling': géén klappen gevallen
Voormalig autocoureur Jos Verstappen (44) zou zondag, nadat zijn zoon Max op de vijfde plek was geëindigd tijdens de Grand Prix van Hongarije, zijn eigen vader Frans hebben afgetuigd, zo stelt de Telegraaf. Tegenover Radio 538 reageert opa Frans echter verontwaardigd: ,,Er zijn géén klappen gevallen!"
Ex vriendin is door Jos weleens afgetuigd, echtgenote (moeder van Max) is eens afgetuigd, een andere deelnemer in het verkeer (die niet tegen zijn wagen botste, hem ook niet afsneed of bijv een obsceen gebaar maakte, nee die hem slechts inhaalde....) is door Jos Verstappen eens zo hard op zijn smoel getimmerd dat het bij de rechter voor moest komen.
Een poging tot doodslag na meerdere malen met een auto op een vrouw in te halen is door Jos Verstappen bij de rechter al eens afgekocht.
Ouder familielid van boven de pensioensleeftijd is al eens eerder door Jos Verstappen (al dan niet) afgetuigd.

Ik heb er verder geen mening over.

De familie Verstappen, of beter gezegd Jos, heeft wel vaker losse handjes gehad.999 schreef:Op Radio NPO1 blijft de Telegraaf journalist bij zijn verhaal en bevestigd de Politie dat er een aanklacht is ingediend/opgemaakt en dat die ( nog ) niet is ingetrokken ...Opa Verstappen over 'mishandeling': géén klappen gevallen
Ex vriendin is door Jos weleens afgetuigd, echtgenote (moeder van Max) is eens afgetuigd, een andere deelnemer in het verkeer (die niet tegen zijn wagen botste, hem ook niet afsneed of bijv een obsceen gebaar maakte, nee die hem slechts inhaalde....) is door Jos Verstappen eens zo hard op zijn smoel getimmerd dat het bij de rechter voor moest komen.
Een poging tot doodslag na meerdere malen met een auto op een vrouw in te halen is door Jos Verstappen bij de rechter al eens afgekocht.
Ouder familielid van boven de pensioensleeftijd is al eens eerder door Jos Verstappen (al dan niet) afgetuigd.

Ik heb er verder geen mening over.

Jaja ... lol ..34 min geleden
De verwondingen die Frans Verstappen opliep tijdens de verhitte discussie met zijn zoon Jos, zijn volgens hem veroorzaakt doordat hij in het heetst van de strijd van zijn stoel viel. Opa Verstappen heeft de aangifte van mishandeling tegen zijn zoon woensdagochtend ingetrokken.
Zijn andere zoon, de broer van Jos, had na de uit de hand gelopen ruzie de politie gebeld. Frans deed thuis in Montfort aangifte van geweldpleging. De gezinsleden hebben later met elkaar gesproken en toen is besloten de aangifte in te trekken.
„Omdat het gewoon een privézaak is tussen mij en Jos”, zegt Frans woensdagmiddag tegen 1Limburg. „Ik wil het binnenshuis houden.”
De opa van Max Verstappen meldt dat hij met zijn zoon een verhitte discussie over Formule 1 voerde en dat hij toen van zijn stoel is gevallen, waarbij hij zich heeft verwond. „Er gingen wat druppels bloed langs de muren, maar meer niet.”
De officier van justitie kan nog wel besluiten onderzoek te doen naar het huiselijke incident.
De Telegraaf bracht woensdag een groot interview met een aangeslagen Frans Verstappen, die uitgebreid vertelde over de uit de hand gelopen ruzie. Later beweerde hij tegenover andere media dat het ’een lulverhaal’ was. Een verslaggever van de krant ontmoette de aangeslagen Frans dinsdag in een ijssalon en zag dat hij onder de blauwe plekken en verwondingen zat.
Blij met de punten ...
999 schreef:Jaja ... lol ..De opa van Max Verstappen meldt dat hij met zijn zoon een verhitte discussie over Formule 1 voerde en dat hij toen van zijn stoel is gevallen, waarbij hij zich heeft verwond. „Er gingen wat druppels bloed langs de muren, maar meer niet.”
De officier van justitie kan nog wel besluiten onderzoek te doen naar het huiselijke incident.
Later beweerde hij tegenover andere media dat het ’een lulverhaal’ was. Een verslaggever van de krant ontmoette de aangeslagen Frans dinsdag in een ijssalon en zag dat hij onder de blauwe plekken en verwondingen zat.

Zo is de moeder van Kenny Tete in een week tijd ook maar liefst 15 keer van de trap gevallen.

Cruijff schreef:
Zo is de moeder van Kenny Tete in een week tijd ook maar liefst 15 keer van de trap gevallen.Ze moet in het vervolg maar iets beter uitkijken, verder niets.
Hing er daarom een doekie met "Familie Tete sterkte"?
Ouwe gossipkoning.

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
-
- AT Toto winner 15/16
Nog even over die race van zondag. Ik heb toch sterk de indruk dat Max in het begin van de race stalorders heeft gekregen om niet gelijk te gaan pushen bij Ricciardo, hij reed die eerste rondes ook telkens een paar tienden langzamer en dat verklaard ook zijn uitspraak over de radio ' i am driving like a grandma'. Als het zo is vind ik het toch wel kwalijk hoor, blijkbaar zien ze Ricciardo toch nog steeds als hun nummer 1 coureur. Gelijk bij de start krijgt hij natuurlijk carte blanche om zijn positie te veroveren maar na een ronde of drie moet hij zich blijkbaar koest houden. Het is dus uitermate belangrijk dat hij zich voor zijn teamgenoot kwalificeert.
Ja die teamorders waren duidelijk. Het "je zit binnen een seconde van zijn Drs" is waarschijnlijk een waarschuwing geweest om iets meer afstand te houden.
Op zich kan ik me wel voorstellen dat ze geen zware gevechten willen tussen de rijders, vooral niet op dat circuit. Het zou tenminste van de banden/ snelheid van beide zijn geweest.
Kwalificatie is dan inderdaad nog belangrijker, maar op veel andere circuits zal het iets makkelijker zijn om te passeren als je wel sneller bent. Dat bewees Max al eerder.
Op zich kan ik me wel voorstellen dat ze geen zware gevechten willen tussen de rijders, vooral niet op dat circuit. Het zou tenminste van de banden/ snelheid van beide zijn geweest.
Kwalificatie is dan inderdaad nog belangrijker, maar op veel andere circuits zal het iets makkelijker zijn om te passeren als je wel sneller bent. Dat bewees Max al eerder.
Zou het een strategie kunnen zijn geweest van het team om te zorgen dat Ricciardo niet voor de zoveelste keer voorbij zou worden gestreefd door Max, waardoor hij verder gefrustreerd zou raken?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Dat hoef je ook niet uit te spreken. En zijn commentaar uit de cockpit maakte volgens mij ook duidelijk dat hij not amused was. Daarnaast moeten ze dat ook niet iedere race doen. Maar volgens mij had Ricciardo een confidence boost nodig.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
De familie Tete heeft recht op privacy.beelzebub schreef:Cruijff schreef:
Zo is de moeder van Kenny Tete ........
........
Ouwe gossipkoning.

Ik wil wel zo vrij zijn om je te vertellen waarom pa en opa Verstappen zo boos zijn.

Jos zijn broer heeft dit interview aan De Telegraaf gegeven. Jos en zijn broer hebben zeg maar een Johan en Henny Cruijff verstandhouding. De Telegraaf heeft vervolgens een interview met de oom van Max Verstappen doodleuk afgedrukt alsof het een direct gesprek met de opa van Max was.

Nu zijn Jos en opa Frans uiteraard zwaar pissed-off dat er zoveel 'familiegeheimen' op straat liggen over Jos die wel degelijk losse handjes heeft.

- InnerHarbour
Wat heeft dit geleuter met de F1 te maken en als we toch aan het leuteren zijn
kunnen we voor A.C. niet een "Prive" topic maken naar zijn grote voorbeeld Henk van der Meyde?

YNWA