Max kon op zijn banden niet binnen vijf seconden van Rosberg blijven; de tijdstraf die Rosberg kreeg voor zijn verkeerde inhaalactie tegen Verstappen. Op de snellere banden kon Ricciardo dat wel. Dat was denk ik de voornaamste reden dat Max zijn teamgenoot doorliet. Voor hetzelfde geld geeft hij daarmee een podiumplek weg - van tweede naar vierde - want Rosberg had een gat dat groter was dan vijf seconden. Een niet goed functionerende stopwatch in de Mercedespits veranderde die vijf seconden in acht, en garandeerde RB het dubbele podium. De straf voor Rosberg vond ik erg licht. Als dat twintig seconden is hoeft Verstappen Ricciardo niet door te laten, en houdt hij uitzicht op p2.Duke schreef:Hij gaf inderdaad aan dat hij als gevolg van de bandenstrategie Ricciardo liet passeren: 'voor het team'. Hij zal binnenkort (bijvoorbeeld in Spa) wel een wederdienst verwachten, zo gaat dat.brigade zuid schreef:Exact. Trouwens net interview gezien met Max en die keek er ook een beetje zuur bij.Monkey Tonk schreef:Normaal geef je zo'n tweede plek niet weg, maar het zal de andere bandenstrategie zijn geweest. Jammer, want met zo'n spectaculaire start verdien je een tweede plek. De actie van de race. Beetje zure derde plek.
F1 en andere autosporten
Moderator: mods
- Monkey Tonk
- Berichten: 9667
- Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
- Locatie: route 66
Re: F1
Re: F1
Wel onnozel dat ze bij Mercedes de straf acht seconden lieten duren, terwijl vijf genoeg was.
Je zult natuurlijk altijd verstokte Rosberg fans vinden die elke actie van hem verdedigen, de algemene opinie is toch wel dat Rosberg fout zat en zich volstrekt belachelijk maakte met z'n commentaar.
Je zult natuurlijk altijd verstokte Rosberg fans vinden die elke actie van hem verdedigen, de algemene opinie is toch wel dat Rosberg fout zat en zich volstrekt belachelijk maakte met z'n commentaar.
Re: F1
Ik was het linkje met de analyse van Sky nog vergeten: https://www.reddit.com/r/formula1/comme ... _incident/
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Re: F1
Verstappen had vanochtend een probleem met zijn versnellingsbak. Als die moet worden vervangen, krijgt hij een gridstraf van vijf plaatsen.
Hamilton start al achteraan door een gridstraf van 55 plaatsen (
) voor het vervangen van motoronderdelen.
Hamilton start al achteraan door een gridstraf van 55 plaatsen (

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
- AT Toto winner 15/16
- Berichten: 23726
- Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm
Re: F1
Lekker dan, komen er 60.000 Nederlanders naar Spa en dan kan je geen eens de derde training rijden en je moet nog maar afwachten wat voor ellende het nog meer veroorzaakt dit weekend.
Re: F1
Wat zal Sainz chagrijnig zijn zeg. Die verliest terrein in zijn TR, komt nu niet eens door Q2, terwijl Verstappen met zijn overstap naar de hoofdmacht met de voorsten meedoet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: F1
Ook reëel in persconferentie als hem gevraagd wordt of pole mogelijk was, geeft duidelijk aan dat hij wellicht wel sneller had gekund, maar dat dat even goed voor rosberg zal gelden en dit dus gewoon terechte uitslag is.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Berichten: 23677
- Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
- Locatie: St. Neots, UK
- Contacteer:
Re: F1
Voor de 'zeurders' onder ons, Ricci zit op een andere strategie morgen dus begint volgens mij op zachtere banden, dus zal die in eerste instantie sneller zijn dan Max ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Re: F1
Juist andersom toch? Max op supersoft, Rosberg en Raikonen op soft.Raymon schreef:Voor de 'zeurders' onder ons, Ricci zit op een andere strategie morgen dus begint volgens mij op zachtere banden, dus zal die in eerste instantie sneller zijn dan Max ;)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: F1
Zoiets meende ik te horen in het commentaar tijdens de persconferentie, maar misschien hoorde ik het verkeerd.Raymon schreef:Max reedt z'n laatste rondje toch niet op supersoft?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: F1
Interview Rosberg op motorsport.com:
"It is going to be a very challenging race, tyres are extremely difficult out there this weekend. (...)
"I think we will see a bit of everything, and with Max on supersoft and Kimi on soft, there will be a whole load of things going on - so definitely won't be an easy one."
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: F1
Hamilton:
En ook Button klaagt:Lewis Hamilton believes that it will be hard to even reach the top 10 in the Belgian Grand Prix starting from the last row of the grid on Sunday.
The reigning champion says that the race will be much tougher than the Chinese Grand Prix, where he started from the back and finished seventh, because the high pressures mandated by Pirelli make it hard to keep the tyres alive over a stint.
"It's completely different to China," said Hamilton. "In China we didn't have [tyre] failures the previous year, and therefore they didn't put the pressure up to a ridiculous number.
"That is the case here. They had failures last year, they're nervous of failures this year, so they put the pressures up to 23 or 24 whatever it is, which is so high, I've never seen pressures like that in my whole racing career. That doesn't help.
"Plus it's very hot, and being at those pressures, we get blisters. In China the tyres went a lot longer, it was cooler, and the tyres behave more normally.
"Here there's not really much you can do to stop the tyres from blistering and overheating. Tomorrow is going to be interesting with that, so it's definitely a much harder race than China ever was."
Hamilton said one of the big problems will be running in traffic.
"As I said before its going to be a very, very hard race. If I had a choice of tracks to start dead last and overtake, this is definitely not in the top three for me in terms of an overtaking circuit.
Motorsport.com
Jenson Button says Formula 1 drivers are having to do 'crazy' things with tyres at this weekend's Belgian Grand Prix to cope with the high pressures.
The weekend at Spa-Francorchamps has been dominated by talk of tyres, with a combination of high minimum pressures and warmer-than-expected temperatures causing excessive degradation.
It has set up the prospect of an exciting race on Sunday, but Button has said that what he has experienced this weekend is unprecedented.
"The pressures are unbelievably high and you can see that by how slow we drive around on the way to the line," explained Button.
"Most cars are not going full throttle at all on the way to their qualifying laps: they are not braking, they are not pushing the tyre at all. They start their lap and they get to Turn 1 and the tyres work.
"It is amazing what we have to do to get these tyres in the working window. If you push on the out-lap then they are done by Turn 3, blistering and overheating.
"What we have to do is crazy. I've never had to do this before in my F1 career."
Although F1 teams had been expecting cooler weather this weekend, Button has said that the main cause of the problems drivers have faced is that the pressures are so high.
"It is the pressures – obviously it not helped by the temperature but we go to hot countries and I think Pirelli know that," he said. "It is a shame that are so high with the pressures because we are in a position at the moment with the tyre where you cannot push the car.
"You are just rolling around the whole time with the tyre, so it is a shame. Hopefully with the new tyres in F1 next year that won't be the case because it is not a nice feeling at the moment."
Button is one of the drivers who will start the race on supersoft tyres – which are expected to last only a handful of laps before needing to be changed.
"The tyres are tricky but I think the supersoft and the soft are very similar in terms of damage on the tyre," he said. "A lot of people are struggling with blistering. It will be a tiny bit cooler tomorrow but not that much cooler. It will be tough for everyone.
"I think we are in a little bit of better shape than most people, especially the cars that are right around me, so both Williams."
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: F1
Mooie kwalificatie. Nou kijken of hij Rosberg onder druk kan zetten. Die heeft een kans om zijn achterstand op Hamilton te verkleinen. Als Verstappen hem kan aanvallen zou het zomaar kunnen zijn dat Rosberg eieren voor zijn geld kiest. Zou wel een enorme stunt zijn als Verstappen zijn 'thuisrace' zou kunnen winnen.
Nil volentibus arduum
Re: F1
Ligt een beetje aan welke wedstrijd het meest slaapverwekkend is. :-)Ramona schreef:zeux schreef:Er zijn meerdere schermen.Ramona schreef:Wat gaan jullie volgen? F1 met onze Max of toch ons aller Ajax?
![]()
![]()
Wat komt op het grootste scherm?
Start F1 is 14.00, Eagles-Ajax start 14.30. Dus het eerste half uur is sowieso voor F1.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring