Golf

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Sandro

Re: Golf

Bericht door Sandro »

Hij is nu trouwens gestegen naar plek 60.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Sandro_Calaaabro schreef:Hij is nu trouwens gestegen naar plek 60.
En vorig jaar heeft hij het in de weken en maanden net na de KLM Open zo slecht gedaan dat hij de komende tijd amper nog kan gaan dalen, toch?
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

zeux schreef:Vooral die laatste zin. Klopt dat wel?
Natuurlijk niet, maar net zoals de echte dacht dat hij overal verstand van had denkt de namaak dat ook. Er zijn een heleboel criteria hoe je jezelf voor de majors kan kwalificeren, Luiten had het op zijn site gezet en ik heb geen zin om het weer op te zoeken, blijkbaar heeft hij gedurende het seizoen aan één van die voorwaarden voldaan zodat hij aan de laatste twee mocht meedoen. De eerste twee heeft hij gemist.
YNWA
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

InnerHarbour schreef:
Natuurlijk niet, maar net zoals de echte dacht dat hij overal verstand van had denkt de namaak dat ook. Er zijn een heleboel criteria hoe je jezelf voor de majors kan kwalificeren, Luiten had het op zijn site gezet en ik heb geen zin om het weer op te zoeken, blijkbaar heeft hij gedurende het seizoen aan één van die voorwaarden voldaan zodat hij aan de laatste twee mocht meedoen. De eerste twee heeft hij gemist.
Komende majors zal Luiten er gewoon bij zijn.

Tenzij hij weer vakantie wil gaan vieren, natuurlijk. :smile-ajax.gif:
InnerHarbour

Cruijff schreef:Ook in het buitenland speelt Joost Luiten regelmatig een ronde die zo extreem goed is dat niemand in het veld die ronde kan overtreffen.
Oh, kom eens met voorbeelden daarvan en dan met name met regelmatig rondes die zo extreem goed zijn die niemand kan overtreffen. Als je had geschreven dat Joost regelmatig achter een heel stel andere golfers aanloopt had je een betere voorstelling van zaken gegeven.
Cruijff schreef:Vaak combineert hij zo'n geweldige ronde dan met een dag waarop het echt volledig knudde is, net zoals hij ook hier weer één behoorlijk slechte dag had.
Geleuter, hij heeft helemaal geen "één behoorlijk slechte dag had". Hij had TWEE dagen met een ronde van 69 wat betekend dat hij 2 onder par liep. Niks slechts aan. Kap nu eens met te doen alsof je ook maar iets van golf snapt, je weet het verschil niet tussen een lob wedge en een houten 3 maar je probeert jezelf als een autoriteit op golfgebied te presenteren, iemand die het allemaal wel door heeft. Het is zo sneu.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

InnerHarbour schreef:
Had met zijn positie op de RTD te maken kennelijk:
Daarna het Brits Open op Royal Troon, ook in Schotland. Officieel ben ik nog niet gekwalificeerd, maar met mijn positie in de Race to Dubai ben ik eigenlijk nu al zeker van spelen. The Open is natuurlijk een van de mooiste toernooien van het jaar, daar wil je als golfer bij zijn.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

InnerHarbour schreef: Oh, kom eens met voorbeelden daarvan en dan met name met regelmatig rondes die zo extreem goed zijn die niemand kan overtreffen. Als je had geschreven dat Joost regelmatig achter een heel stel andere golfers aanloopt had je een betere voorstelling van zaken gegeven.
Voorbeelden genoeg.
InnerHarbour schreef:Geleuter, hij heeft helemaal geen "één behoorlijk slechte dag had". Hij had TWEE dagen met een ronde van 69 wat betekend dat hij 2 onder par liep. Niks slechts aan.
Een ronde van 69 is niet bepaald top of indrukwekkend. :hypocrite.gif: Mijn oom liep vaak zat ronden van 68. :hypocrite.gif:

Maar goed, dan hernoemen we de vermeende slechte dag en betitelen we het 'voor een winnende positie in het klassement een net iets mindere dag'.
InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:Vaak combineert hij zo'n geweldige ronde dan met een dag waarop het echt volledig knudde is, net zoals hij ook hier weer één behoorlijk slechte dag had.
Geleuter, hij heeft helemaal geen "één behoorlijk slechte dag had". Hij had TWEE dagen met een ronde van 69 wat betekend dat hij 2 onder par liep. Niks slechts aan. Kap nu eens met te doen alsof je ook maar iets van golf snapt, je weet het verschil niet tussen een lob wedge en een houten 3 maar je probeert jezelf als een autoriteit op golfgebied te presenteren, iemand die het allemaal wel door heeft. Het is zo sneu.
Want jij bent op dit forum de enige autoriteit op het gebied van golf, zeker?
InnerHarbour

@ Sandro

Juist dat was ook een criteria, net zoals bij een bepaald toernooi in de top 5 eindigen. Zoals je weet heeft hij het in het begin niet slecht gedaan, zeg maar tot het Spaans open, zoiets moet het geweest zijn.
YNWA
zeux

Bericht door zeux »

Is die baan in Spijk eigenlijk iets?

Als ik -19 zie als eindscore, dan krijg ik niet de indruk dat het een erg uitdagend parcours is.

En er werd zo gejuicht over veel bezoekers, maar ik kreeg juist de indruk dat het behoorlijk leeg was. Zag een tribune met maar een paar mensen er op. En ook bij sommige afslagen allemaal open gaten in het rijtje kijkers.

Ben twee keer op de Kennemer geweest bij KLM Open en dan kon je niet zo makkelijk een plekkie vinden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Sandro

Bericht door Sandro »

Ik vond het er op tv wel leuk uit zien. Ze proberen een beetje die Amerikaanse sfeer te creëren met wat meer spektakel, zoals met dat Challenge the pro's of hoe het dan ook precies heet.

Over Luiten;die is op z'n best top 30 van de wereld, maar als hij ook maar even z'n aandacht van het golfen af houdt dan valt hij bijna de top 100 uit. Wel een beetje objectief blijven he Cruijff, als het over Nederlandse sporters of sportploegen gaat :666.gif:

@zeux:vergeet niet hoe perfect de omstandigheden waren he! Volgens mij was de baan behoorlijk lastig, met veel uitdagende greens qua glooiing.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

zeux schreef:Is die baan in Spijk eigenlijk iets?
Fantastische baan!
InnerHarbour

Geen idee of hij moeilijk is, nog nooit gespeeld al heeft mijn vrouw een vriendin die samen met haar man lid is daar anders kom je er niet op. Je kan niet even bellen om een T-time te reserveren. Ik vind hem er saai uitzien, driver, ijzertje, putten (wat bij mij neerkomt op een goede dag, driver, hybride, kort ijzertje, putten :smallgrin.gif: ) en dat hole na hole, nauwelijks dog legs, nauwelijks hoogteverschil en alles open.

Niet mijn baan dus of ik op een eventuele uitnodiging inga hangt mede van de prijs af.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Doglegs niet zo veel nee. Maar Joost is ook niet zo goed in "moeilijke" banen. Hij zegt zelf ook dat hij niet goed is in links golf. De omstandigheden kunnen wat hem betreft niet perfect genoeg zijn.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Het is voor een toeschouwer, wel een fantastische baan om mee te lopen. Dat is bij de Kennemer een stuk lastiger, daar staat continu een of andere gozer een lint vast te houden en te zeggen dat je er niet langs kunt. Niet dat je daar met je lange stelten niet gewoon langs kunt banjeren. :ajaxsmiley.gif:
zeux schreef:Is die baan in Spijk eigenlijk iets?

En er werd zo gejuicht over veel bezoekers, maar ik kreeg juist de indruk dat het behoorlijk leeg was. Zag een tribune met maar een paar mensen er op. En ook bij sommige afslagen allemaal open gaten in het rijtje kijkers.
Open gaten?
Dat is, ook bij de enorm grote toernooien, altijd zo. De toeschouwers kunnen immers niet zomaar overal staan en als toeschouwer kun je simpelweg niet overal tegelijk staan.
InnerHarbour

Italiaans open was gister een beetje een zooitje, tja je verwacht niet anders, :hypocrite.gif: dankzij het onweer, diversen keren iedereen van de baan. Luiten kon pas om half 7 beginnen en eindigde na 5 holes op -1. Vanmorgen de rest afgemaakt en hij staat nu op -4, 3 slagen achter de leider. Hij gaat om 10 over 12 aan zijn tweede ronde beginnen.

El Sago doet ook mee, nu op -1.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Ja, gisteren par he. Niet zo heel best. Eerst maar eens de cut zien te halen.
zeux

Bericht door zeux »

Double Bogey Luiten, valt terug naar -5, na 14 holes. Tied 12de nu, maar moet nog veel golf gespeeld worden vandaag. Deel is nog niet eens gestart.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Sandro

Bericht door Sandro »

En toen wéér play suspended...
InnerHarbour

Luiten heeft vanmorgen zijn tweede ronde afgemaakt, niet al te best, een ronde van 71 zodat hij op -4 uitkomt, de leiders zitten op -12. El Sago staat op -3.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

InnerHarbour schreef:El Sago staat op -3.
jaja twee birdies op rij nu.
Sandro

Bericht door Sandro »

Sandro_Calaaabro schreef:Ja, gisteren par he. Niet zo heel best. Eerst maar eens de cut zien te halen.
Hoe kan ik eraan getwijfeld hebben :hypocrite.gif: Natuurlijk heeft hij de cut gehaald, zoals hij dat al een jaar lang doet bij elk toernooi dat hij mee doet (21(!) keer op rij). Dat is echt wel een bijzondere reeks. Stenson, Willett, Dustin Johnson, Rose komen allemaal niet in de buurt met een reeks van ongeveer 5 cuts op rij. Spieth staat op 10. Degene die nog het dichtst in de buurt komt, is de nummer 1 van de wereld Day met 17 cuts op rij. McIlroy staat op 15.
InnerHarbour

:biggthumpup.gif:

30 september begint de Ryder Cup, ik ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen als debutant.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Ai, Luiten begint met een double bogey op de eerste hole.
Sandro

Bericht door Sandro »

Leuk voor het publiek dat een Italiaan de Italian Open wint :biggthumpup.gif: , net zoals dat het leuk was dat een Nederlander het KLM Open won. Ik vind dat die Italianen sowieso goed bezig zijn de laatste tijd gegeven het feit dat er relatief gezien niet zo heel veel mensen golf spelen in Italië.

RCB finisht T12. Dat is wel zo'n beetje waar je hem vooraf ongeveer zou verwachten. Hij heeft niet zo gek veel uitschieters naar boven, maar hij zakt nooit door de ondergrens. Begrijpelijk dat een Ryder Cup captain zo'n stabiele kracht oproept. Zeker gegeven het feit dat match play zijn beste spel is. Ben net als IH erg benieuwd hoe hij het over een kleine twee weken gaat doen. Ik hoop goed, want het is al zo zwaar tegen de VS...Volgens mij heeft Rose trouwens best een goede match record in de Ryder Cup, of niet?
Sandro

Bericht door Sandro »

Leuke bonus :)
McIlroy verdient bonus van 9 miljoen euro door winst in Atlanta

Rory McIlroy heeft zich zondag met winst in het Tour Championship na een play-off verzekerd van een extra bonus van 10 miljoen dollar, een kleine 9 miljoen euro.

McIlroy pakte door zijn zege in Atlanta ook de eerste plaats in de strijd om de FedExCup, waarvan het Tour Championship het laatste toernooi was.

Met de Amerikanen Ryan Moore en Kevin Chappell moest de Noord-Ier via een play-off strijden om de toernooizege Chappel viel bij de eerste extra hole af. Pas op de vierde hole besliste McIlroy de verlenging met een birdie.

McIlroy's zege was pijnlijk voor Dustin Johnson. Elke andere uitkomst van de play-off had betekend dat hij de 10 miljoen dollar in zijn zak had mogen steken.

Johnson was de slotdag nog ingegaan als gedeeld koploper met Chappell, maar de 32-jarige Amerikaan speelde met 73 slagen de slechtste ronde van alle 29 deelnemers.

Ongelooflijk

McIlroy, Chappell en Moore kwamen na vier ronden uit op 268 slagen, 12 onder par, waardoor een play-off noodzakelijk was.

"Dit was ongelooflijk'', zei McIlroy, momenteel de nummer drie van de wereld, die voor de winst op de East Lake Golf Club van in Atlanta nog eens 1,53 miljoen dollar opstreek.

Moore hield aan zijn sterke optreden in Atlanta een wildcard over voor het Amerikaanse team dat vanaf vrijdag de strijd met Europa aangaat om de 41e Ryder Cup. Voor de 33-jarige Moore is het zijn eerste deelname.

Door: ANP/NU.nl
Plaats reactie