Wat is er geworden van .... (deel II)
Moderator: mods
Re: Wat is er geworden van .... (deel II)
Boerrigter begon prima bij Ajax, haalde zelfs oranje. Tot zijn rugblessure. Ik heb geen idee hoe hij er nu voor staat, jullie wel begrijp ik?
I think I lost my fucking headache
Scoorde bij z'n debuut! Oh wacht even, Hoesen en Gudelj deden dat ook...Ik heb ook geen idee hoe hij er nu voor staat, maar hij is 29 en heeft al jaren niks gepresteerd. Niet voor niks transfervrij en tot op heden niet opgepikt. Roda is in paniek na de slechte seizoenstart en zou deze gok kunnen wagen.Boerrigter begon prima bij Ajax
"Hate it or love it, the underdog's on top".
-
De man heeft een chronische rugblessure die al zijn wapens wegneemt waarmee hij ervoor effectief was.LucaS schreef:Boerrigter begon prima bij Ajax, haalde zelfs oranje. Tot zijn rugblessure. Ik heb geen idee hoe hij er nu voor staat, jullie wel begrijp ik?
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
Milik minimaal een half jaar aan de kant. Zonde voor die jongen.
Ja, dat is heel vervelend. Na zijn goede start was hij daar natuurlijk helemaal de man. Nu moet je eerst maar afwachten hoe goed het herstel gaat en hoe snel hij weer op zijn oude niveau zit. Dit is echt een vervelende blessure. Beterschap voor die jongen.
Nil volentibus arduum
Omdat de clowns dezer dagen veel in het nieuws zijn een blogje van Mario Melchiot over 'clown' Richard Witschge en het 'boertje' Gerald Sibon.

http://mariomelchiot.com/
Pranksters
When I was at Ajax a player called Gerald Sibon joined the club from Roda, and like most people from the capital, we thought that people from places outside of Amsterdam were a little slower and more naive sometimes. When they arrive at Ajax they have to be twice as aware of everything.
It only took a couple of training sessions to see that Gerald needed some time to settle in. We used to do a drill where it would be three on three plus a keeper on both sides. The idea was that tackles would come flying in and you could shoot from one goal to another if you aren’t closing down your man quick enough. Whenever we would play this intense game Sibon would close you down so late that you really felt like you were training with your grandmother in the park. He would get bullied with trickery like crazy, by any teammate.
Sibon would get nutmegged over and over and keep falling on the floor, so his teammates would be screaming to him: “come on, are you awake Gerald?” When the training was done this guy looked like he was lost and didn’t know what happened to him.
His teammates were angry because they lost, and this was a game that was played seriously at the weekend because the coaches were standing around the pitch screaming “Reds are beating yellows so easy, oh my god!”
Trust me, every player would get pumped from this. After this intense game we would be back in the dressing room gloating, dancing around and celebrating because we won. All just to make them feel worse – we acted like kids and we didn’t care.
We could see Gerald Sibon sitting in his chair and Richard Witschge, the clown of the team, walked over to him and asked, “bro you need to work on studying the game because it’s going too fast for you. We are all getting TVs tomorrow so that no one has an excuse not to be ready to understand every training session and set up.”
Gerald said: “I need more than that to keep up but that’s a great start.” Richard responded: “Good we should get the TVs in a couple of days.”
Two days later we enter the dressing room and four players had a box at their seats. Gerald asked: “Why isn’t everyone getting TVs?” Richard said: “Some got given their TVs yesterday and some will get them today, including you.”
Gerald was super excited and said: “Great because I brought my wife’s car with me today.” You cloud see the excitement in his face.
We finished training and Gerald was helped by some players to get the box to his car because it was really heavy. The next morning we were supposed to play this fast intense game again at training, so Gerald came into the dressing room and the coach explain what we were going to do.
Richard said: “Whoever is on Gerald’s team is going to have a problem because he prepared very well. Tell them Gerald.”
Gerald looked up angry and said: “You guys are D******* for tricking me!” Everyone asked what happened and Gerald explained: “I came home tired from training and struggled for a long time to carry this heavy box inside the house on my own. In the evening I decided to unpack it, I’m super excited and opened the box to set up my TV and found the box is full of stones!”
Imagine a group of guys, and bare in mind most of us didn’t know what had happened, so everyone including the coach just started laughing and rolling on the floor. We couldn’t believe he was so stupid to think the club is just going to hand out TVs to players to learn about the training sessions (clubs would give you a video tape or a DVD, but that would be it, you have to go and buy a TV yourself).
The moral of the story is, whenever you are new at a job find the clown and don’t take him serious because he’ll get you.
#mmlove
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Hmm, ik vraag me hier gelijk bij af of dit soort trainingsmethodes in dergelijke gevallen niet vooral een garantie zijn om een aankoop te doen mislukken. Daar zal niet bewust voor zijn gekozen maar stel je eens voor dat je als lange ietwat statige spits uit de provincie nieuw binnenkomt en iedere keer voor paal staat tijdens zo'n trainingssessie. Dat is niet héél prettig voor je zelfvertrouwen schat ik zo in. En dat neem je dus bij elke volgende situatie ook weer mee. Zo'n jongen ziet er binnen no time tegenop om 's morgens naar het stadion te rijden.
Nil volentibus arduum
Zo is het toch ook gegaan? Sibon schonk ons een KNVB beker, maar hij verloor de strijd van jongens als Arveladze, Machlas, Gronkjaer, Laudrup om de drie plekken voorin en was weer in no-time weg. De rijpere versie van Sibon was wel bruikbaar geweest voor Ajax, maar toen koos hij voor PSV als ik me niet vergis.
Ja, maar dit gebeurd natuurlijk veel vaker. Stel je voor dat je als nieuwe aankoop bij Ajax binnenkomt. Jong, beetje onwennig, afkomstig uit een rustige streek en niet bekend met de wetten van een grote club en stad. En dan spelen ze je op training ieder uur gemiddeld vier keer door de benen. Nou, dan zit je 's avonds niet vol zelfvertrouwen op de bank. Doe dat één week en je kunt een speler afschrijven.
Met zo'n Machlas zal dat op een andere manier ook zo werken. Die dacht in Arnhem op een gegeven moment natuurlijk dat hij god zelf was. Alles wat hij aanraakte viel in het net. Het hele stadion stond de sirtaki te dansen en Nikos moest waarschijnlijk op de Korenmarkt niet veel zelf te betalen. Dan kom je met een dik prijskaartje om je nek de Arena binnen lopen en ben je opeens zo ongeveer de slechtste voetballer van de hele selectie en valt alles net aan de andere kant van de paal. Ook niet heel prettig voor je zelfvertrouwen. Overigens is Machlas in zekere zin wel geslaagd. Niet als voetballer maar wel als artiest. Ik heb na hem namelijk nooit meer iemand zo prachtig zien falen. Dat was kunst.
Nu kun je natuurlijk stellen dat je dan misschien simpelweg niet geschikt bent. Maar er zitten natuurlijk best wel eens jongens tussen die met een klein zetje in de rug later toch kunnen uitgroeien tot een geweldige speler.
Met zo'n Machlas zal dat op een andere manier ook zo werken. Die dacht in Arnhem op een gegeven moment natuurlijk dat hij god zelf was. Alles wat hij aanraakte viel in het net. Het hele stadion stond de sirtaki te dansen en Nikos moest waarschijnlijk op de Korenmarkt niet veel zelf te betalen. Dan kom je met een dik prijskaartje om je nek de Arena binnen lopen en ben je opeens zo ongeveer de slechtste voetballer van de hele selectie en valt alles net aan de andere kant van de paal. Ook niet heel prettig voor je zelfvertrouwen. Overigens is Machlas in zekere zin wel geslaagd. Niet als voetballer maar wel als artiest. Ik heb na hem namelijk nooit meer iemand zo prachtig zien falen. Dat was kunst.
Nu kun je natuurlijk stellen dat je dan misschien simpelweg niet geschikt bent. Maar er zitten natuurlijk best wel eens jongens tussen die met een klein zetje in de rug later toch kunnen uitgroeien tot een geweldige speler.
Nil volentibus arduum
Op zich was Sibon een geschiktere aankoop dan Machlas. Maar als je een statisch aanspeelpunt haalt moet je ook accepteren dat die niet per se heel lichtvoetig is en in de problemen komt bij trainingsvormen waarin dat belangrijk is. Machlas illustreerde vooral de Ajax-paradox, je creeert veel kansen dus haal je iemand om die af te maken, maar met een afmaker creeer je die kansen niet meer. Er bleven genoeg over voor Machlas om te missen, maar die val moeten we niet meer intrappen en gewoon accepteren dat je met een afmaker meer inlevert dan het oplevert.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Jurgen Seedorf nu bij The Voice.
En hij komt niet door de ronde heen...
En hij komt niet door de ronde heen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Onze Mike v/d Hoorn is allang vergeten door de meesten nu we Davinson 'Baas van Beroep' Sanchez hebben, maar hij stond wel in het elftal van de week van de Premier Liek afgelopen weekeind volgens whoscored.
Geen boek over kabouters, maar een Sinterklaasboek van onze Wesley.

http://www.metronieuws.nl/xl/sport/2016 ... geschreven
Wesley Sneijder heeft sinterklaasboek geschreven
Ooit een echte ‘Wesley Sneijder’ in je boekenkast willen hebben? Dat kan vanaf 16 november, want dan ligt De strijd om de Scoorsteen in de boekhandel. De speler van Galatasaray en Oranje is de eerste voetballer en sporter die een sinterklaasboek op zijn naam zet. Carry Slee, Kim van Kooten, Paul van Loon, Herman van Veen, Paul de Leeuw, Susan Smit, Youp van 't Hek, Martine Bijl, Carice van Houten, Ivo Niehe, Najib Amhali, prinses Laurentien, Johnny de Mol, Winston Gerschtanowitz en Halina Reijn gingen hem voor.
Heel vereerd
„Ik heb schrijven altijd leuk gevonden”, aldus Sneijder tegen ANP. „Als kleine jongen had ik twee passies: voetballen én schrijven. Ik vond het op school ook nooit erg om opstellen en verslagen te maken. De lat ligt hoog, maar ik ben heel vereerd dat ze mij hiervoor gevraagd hebben. Voor kinderen schrijven is het mooiste dat er is. Ik heb de kans gekregen om mijn fantasie de vrije loop te laten gaan en ik hoop dat als de kinderen dit boek lezen hun fantasie geprikkeld wordt.”
Een van de drie
De illustraties in Sneijders boek zijn gemaakt door de Fransman Benjamin Chaud, bekend van zijn prentenboek Wat me nu toch Gebeurde op weg naar School. Sneijder is een van de drie bekende Nederlanders die dit jaar een sinterklaasboek hebben geschreven. Binnenkort wordt bekendgemaakt wie de tweede en derde schrijvers zijn.
Verhoeven keept in de derde divisie. Schandalig dat hij ooit onder contract bij Ajax heeft gestaan wat mij betreft.
Wat is er gebeurd met Serero? Wie heeft die jongen vermoord dat hij niet meer met Jong-Ajax mee mag spelen? Krankzinnig en onbeschoft gedrag van Ajax om zo met iemand om te gaan die 100 potjes in Ajax 1 heeft gespeeld en zich nooit heeft misdragen.
Nou inderdaad. Volgens mij proberen ze hem weg te pesten voordat hij over een half jaartje gratis wegloopt.
- InnerHarbour
Hoezo? Maken ze zijn salaris niet meer over? Mag hij niet meer meetrainen? Heeft hij zijn lease-auto moeten inleveren? Niet zo overdrijven Alexander.
YNWA
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Wat een geweldige beelden van Ruud Krol gisteren bij DWDD. Terugkijk-tip.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
-
Linksback Marvin Zeegelaar in Oranje?
Zijn debuut in Ajax 1, uit tegen Volendam, na de zaterdag dat ik hem bij ADO als linksbuiten niemand zag passeren, zijn acties mislukten allemaal!
Het kan verkeren.
Zijn debuut in Ajax 1, uit tegen Volendam, na de zaterdag dat ik hem bij ADO als linksbuiten niemand zag passeren, zijn acties mislukten allemaal!

Het kan verkeren.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Voor degenen met Replay TV of TV gemist... Om 20.30u is de docu The King over Jari Litmanen op Ziggo Sport begonnen. 

-
Jan Mulder schuift niet meer aan bij Studio Voetbal: http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/702 ... euze-.html
- InnerHarbour
Het lijkt mij een beetje onzin om een andere inhoudelijke koers in te slaan alleen omdat Tom Egbers geen orde kon houden.Historicus schreef:Jan Mulder schuift niet meer aan bij Studio Voetbal: http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/702 ... euze-.html
Wollt ihr den totalen Mensch?
Ik zit een beetje door dat boek van Astrid Holleeder te banjeren. Zij is dus de moeder van Miljuschka Witzenhauzen (1985). Jawel, die lekkere van de TV. In 1985 had Miljuschka een oudere halfbroer van 8 a 9 jaar oud. Terugrekenend kom je dan op 1976/1977 uit. Voor mij is dan 1+1=2. Is Mendel Witzenhausen haar broer? En hoe zou het met hem zijn? Toen hij nog bij Ajax2 zat medio jaren negentig begon hij al wat dikkig te worden...
Waar is Cruijff met sappige (al dan niet zelf verzonnen) details?
Waar is Cruijff met sappige (al dan niet zelf verzonnen) details?