Kasper Dolberg
Moderator: mods
Re: Kasper Dolberg
Hij is geblesseerd terug gekeerd naar Amsterdam....rugblessure naar het schijnt. Zat er wel een beetje aan te komen he.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Hij was weer prima. Kreeg amper een bal op maat, nul steun van buitenspelers en amper van z'n middenveld. Maar die jongen is ijskoud en 2 acties laten z'n potentiele wereldklasse zien. Die goal natuurlijk en die pirouette einde wedstrijd rond de middenlijn. Beste Ajax-spits in ages.
Waarom mag hij geen vrije trappen nemen, eigenlijk? Met zoveel power kan hij afwisselen met de meer subtiele touch van Ziyech en Schöne.
I'm always ready to learn, although I do not always like being taught.
Hij moet alleen zijn zaalschoenen inruilen voor een paar met noppen. Man, wat ligt hij vaak op zijn snuit door het wegglijdenwimpey schreef:Hij was weer prima. Kreeg amper een bal op maat, nul steun van buitenspelers en amper van z'n middenveld. Maar die jongen is ijskoud en 2 acties laten z'n potentiele wereldklasse zien. Die goal natuurlijk en die pirouette einde wedstrijd rond de middenlijn. Beste Ajax-spits in ages.
-
GangstaRiB
Als Ziyech dichterbij hem kan komen en je hebt buitenspelers die complementair zijn, dan knalt ie er 30 in.
Whitey on the moon.
-
Demosthenes
Als dit en als dat, ja dan speelt hij in januari bij RM of legt MU meer geld voor hem op tafel dan voor Pogba. Wimpey schrijft dat het 'de beste spits in ages' (Vroeger vertaald met eeuwen) is, dan is hij beter dan Zlatan, Suarez, Van Basten en Cruijff? Is Dolberg zijn toekomstige schoonzoon?GangstaRiB schreef:Als Ziyech dichterbij hem kan komen en je hebt buitenspelers die complementair zijn, dan knalt ie er 30 in.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
-
GangstaRiB
Hij is nog jong he.... maar als je ziet hoe ie em er vandaag in-lobt en nog 2 kansen voor zichzelf creëert.... die jongen heeft wat 'over', nu al.Demosthenes schreef:Als dit en als dat, ja dan speelt hij in januari bij RM of legt MU meer geld voor hem op tafel dan voor Pogba. Wimpey schrijft dat het 'de beste spits in ages' (Vroeger vertaald met eeuwen) is, dan is hij beter dan Zlatan, Suarez, Van Basten en Cruijff? Is Dolberg zijn toekomstige schoonzoon?GangstaRiB schreef:Als Ziyech dichterbij hem kan komen en je hebt buitenspelers die complementair zijn, dan knalt ie er 30 in.
Whitey on the moon.
-
Demosthenes
Laten we het hopen, maar ik vind het een klassiek doelpunt, ik verwacht niet dat dit doelpunt de wereld over gaat. Hij is inderdaad nog jong, hij is er nog niet en dat is het verschil met de mening van Wimpey, die vindt hem al beter dan de door mij genoemde spitsen. Ik zie niet in dat hij beter is dan de vier door mij genoemde spitsen, ik hoop dat Wimpey gelijk krijgt. In de topic zijn er genoeg posters die hem constant zien uitglijden, maar blijkbaar hebben die ongelijk, iemand wil hem zelfs vervangen vlak voor het doelpuntGangstaRiB schreef:Hij is nog jong he.... maar als je ziet hoe ie em er vandaag in-lobt en nog 2 kansen voor zichzelf creëert.... die jongen heeft wat 'over', nu al.Demosthenes schreef:Als dit en als dat, ja dan speelt hij in januari bij RM of legt MU meer geld voor hem op tafel dan voor Pogba. Wimpey schrijft dat het 'de beste spits in ages' (Vroeger vertaald met eeuwen) is, dan is hij beter dan Zlatan, Suarez, Van Basten en Cruijff? Is Dolberg zijn toekomstige schoonzoon?GangstaRiB schreef:Als Ziyech dichterbij hem kan komen en je hebt buitenspelers die complementair zijn, dan knalt ie er 30 in.
Hij krijgt de bal in de kluts mee, prima, deed de door mij bewonderde Suarez bij Ajax constant, een goed lezer ziet de grap (die niet wordt uitgelegd)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Zullen we nog een seizoen van hem kunnen genieten?
Was net even op Redcafe aan het kijken en daar wordt hij in ieder geval al genoemd....
Was net even op Redcafe aan het kijken en daar wordt hij in ieder geval al genoemd....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
60 miljoen kost ie voor Engelse clubs. wat mij betreft dan.
I think I lost my fucking headache
Denk het wel. Hij breekt net pas door. Heeft het naar z'n zin bij Ajax ook.Khraa schreef:Zullen we nog een seizoen van hem kunnen genieten?
-
Demosthenes
Minimaal.LucaS schreef:60 miljoen kost ie voor Engelse clubs. wat mij betreft dan.
Zo'n laatste actie was prachtig, jammer dat hij niet scoorde, maar in de wedstrijdtopic was er nogal wat commentaar op hem, tot zijn doelpunt, in de samenvatting laat hij zich vooral aftroeven, maar scoort wel en daar leeft een spits van. Laat hij zich maar ontwikkelen, Engelse clubs zullen dan wel komen.
Heb ook even gekeken, maar zag zijn naam in één bericht ("Get Jasper Golberg from Ajax. Only 18 year old, fantastic prospect, look to the future.") Met Rashford heeft MU toch niet een onaardige spits, Martial loopt er ook nog rond en Zlatan speelt er dit seizoen. Jasper is verkeerd, Golberg klopt niet en de leeftijd is onjuist, echt een ingewijde.Was net even op Redcafe aan het kijken en daar wordt hij in ieder geval al genoemd....
Laatst gewijzigd door Demosthenes op zo okt 23, 2016 9:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wie kent Cees de Wolf nog?
Waarom glijdt hij zo vaak op zijn snufferd?
Als ik journalist was en ik mocht hem nu één vraag stellen dan was dat hem denk ik. Het valt echt enorm op.
Misschien speelt ie expres op korte noppen zodat ie wendbaarder is?
Die pipo's van VI claimen dat Jonk niet wilde dat Dolberg kwam. Iets van waar?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Daar is volgens mij zeker wel iets van waar.
'Veel weerstand binnen Ajax bij komst van Dolberg voor 350.000 euro'
dinsdag 27 september 2016 om 09:15
Kasper Dolberg is opgestaan bij Ajax. De Deense spits scoort vaak als hij speelt. Het had niet veel gescheeld of Dolberg had niet in Amsterdam gespeeld. Marc Overmars en Dennis Bergkamp staken daar een stokje voor.
De Telegraaf meldt dat de weerstand tegen de komst van Dolberg bijzonder groot was in de jeugdopleiding. Dit vanwege het feit dat hij andere talenten in de weg zou staan in hun ontwikkeling. Overmars en Bergkamp wilden daar niks van weten en drukten de transfer er doorheen, waardoor Dolberg nu de kans krijgt om zich te bewijzen in het eerste van Ajax.
De achttienjarige Dolberg tekende in 2015 een overeenkomst bij Ajax, na vele positieve rapporten van talentenscout John Steen Olsen, die ook Zlatan Ibrahimovic ontdekte. Uiteindelijk moest Ajax een transferbedrag van 350.000 euro overmaken naar Silkeborg, de vorige club van Dolberg. Inmiddels is hij ongetwijfeld een veelvoud van dat bedrag waard én ligt Dolberg tot medio 2021 vast.
Hmmm. Mooi dat het gewoon door ging.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
Demosthenes
Lijkt me weer eens gebrul van de heren, want Jonk zat toen toch niet meer bij de besprekingen van het TH? Jonk zal hem gezien hebben tijdens een stage in september 2014, meer niet.zeux schreef:Die pipo's van VI claimen dat Jonk niet wilde dat Dolberg kwam. Iets van waar?
Ik kan me wel voorstellen dat Jonk in het algemeen geen nieuwe spits in deze leeftijdscategorie wilde aantrekken, los van de voetballer Dolberg, want januari 2015 tekende El Azzouzi een vijfjarig contract (https://www.wikiwand.com/nl/Zakaria_El_Azzouzi) en die is een jaar ouder dan Dolberg. In die tijd speelde ook El Idrissi die februari 2015 een driejarig contract tekende (http://www.ajax.nl/streams/ajax-actueel ... drissi.htm) en ook uit 1997 is. Beiden speelden al een tijd bij Ajax. Jonk had verder de spitsen Walian (december 2013 een driejarig contract getekend), Karlsson juli 2013, een driejarig contract getekend, (http://www.ajax.nl/streams/ajax-actueel ... rlsson.htm) en Bulut aangetrokken. De latste had indruk gemaakt op de jeugdtrainers van de Toekomst, maar Overmars wilde hem geen contract geven
https://www.ajaxshowtime.com/article/ho ... ract-bulutBulut overtuigde weliswaar de jeugdtrainers op De Toekomst met onder meer 21 treffers, maar Marc Overmars weigert vooralsnog een contract te geven. Bulut zit daarom in de wachtkamer aangezien hij tweedejaars Ajunior is en zodoende alleen kans maakt op Jong Ajax met een krabbel.
Ik kan me voorstellen dat de jeugdtrainers o.l.v. van Jonk de komst van weer een spits (misschien liep Vermeij er ook rond) niet nodig vonden, nog steeds los van Dolberg. Wel kan gesteld worden dat Dolberg geen overweldigende indruk heeft gemaakt op Jonk en de jeugdtrainers i.t.t wat soms op fora te lezen valt.
Ja ik post het maar ff om te laten zien wat een belachelijke vergelijkingen er gemaakt worden wanneer het over Dolberg gaat. "Ze lijken wel op elkaar" zeggen en vervolgens eigenlijk geen enkele overeenkomst opnoemen
Maar ik word sowieso (krijg ik nu een pluim Beelzebub?
) moe van al die onzinnige vergelijkingen tussen spelers. Laat hem vooral Kasper Dolberg zijn.
Ajax-revelatie Kasper Dolberg wordt regelmatig in één adem genoemd met Zlatan Ibrahimovic. Joël Veltman kan zich wel vinden in de vergelijking tussen deze twee Scandinaviërs.
In een interview met Ajax-kenner Menno Pot voor Ajax TV benoemt de verdediger van de Amsterdammers zowel de overeenkomsten als de verschillen tussen Dolberg en Zlatan. "Ze lijken inderdaad wel op elkaar, maar Kasper is misschien nog nét wat behendiger", aldus Veltman in gesprek met het clubkanaal van Ajax.
"Vooral in de 1-tegen-1-situatie is Kasper echt dodelijk. Maar Zlatan is natuurlijk weer wat sterker en balvaster. Die heeft weer andere kwaliteiten", vervolgt de Ajacied
-
Demosthenes
Daarin is hij inderdaad erg goed. In de wedstrijden die ik van hem heb gezien (A-jeugd, hij deed niet vaak mee) waren de ruimtes kleiner, de tegenstander speelt 5-3-2 met twee verdedigende middenvelders als het naar De Toekomst moet en nu komt hij in één-tegen-één omdat de bal sneller naar voren wordt gespeeld."Vooral in de 1-tegen-1-situatie is Kasper echt dodelijk.
Ik vind Zlatan wel beter in één tegen acht: https://www.youtube.com/watch?v=zpSGk5FOKMQ
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Vet! 
Ajax heeft nog nooit een wedstrijd verloren wanneer hij in de basis startte.
I think I lost my fucking headache