Ajax - FC Groningen 4 december 2016 16:45
Moderator: mods
Re: Ajax - FC Groningen 4 december 2016 16:45
Goedmakertje voor niet gegeven rode kaart.
Ik zit naar spel te kijken waarvoor FdB vervloekt werd. Ik vind dit trouwens slechter, vooral tactisch.
Ik zit naar spel te kijken waarvoor FdB vervloekt werd. Ik vind dit trouwens slechter, vooral tactisch.
Moeten ook weer niet overdrijven, AJAX speelt ruk.. Maar Grun kan er niet echt van profiteren .. El. G val tot nu toe goed in ...
Blij met de punten ...
Weer oei .. tja kleed um bijna uit ...
Blij met de punten ...
Zonder bal is het dramatisch. Het is dat Groningen nog niet half doorheeft hoeveel ruimte er ligt...wimpey schreef:Goedmakertje voor niet gegeven rode kaart.
El Ghazi valt juist matig in, vind ik. Met zo'n schwalbe scoor je geen punten.
Nog een penalty. Op zijn Feyenoords, dit.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Ook deze wedstrijden moet je gewoon winnen en dat doet Ajax..
Terechte pingel.. embarmlijk slecht ingeschoten..Je zag de twijfel.
Terechte pingel.. embarmlijk slecht ingeschoten..Je zag de twijfel.
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. 

Was te verwachten, zit ook niet echt in de wedstrjjd ...
Blij met de punten ...
Drama. Je zou denken dat Ajax na een week trainen een aardige pot op de mat zou leggen. Niet dus. Viergever, Sinkgraven, Schöne: dan houdt het met de voldoendes eigenlijk wel op.999 schreef:Was te verwachten, zit ook niet echt in de wedstrjjd ...
Ach, ik zie andere ploegen die zo staan te ploeteren verliezen of gelijkspelen ... Gecalculeerd ruk voetbal spelen is ook een klasse 

Blij met de punten ...
Dat druk zetten op man en bal functioneert voor geen meter. Ajax wint door 2 spelhervattingen. Ik zie amper vloeiend lopende aanvallen. Dus al met al: teleurstellend.999 schreef:Ach, ik zie andere ploegen die zo staan te ploeteren verliezen of gelijkspelen ... Gecalculeerd ruk vietbal spelen is ook een klasse
Van mij mag Dolberg meer uitzakken. Die kan met een bal omgaan, Younes en Cerny niet. Het moet m.i. meer door de as, via lopende middenvelders. Ik mis Klaassen ook, vd Beek amper (in de 16) gezien.
Tja, ik ga niet meteen na anderhalve wat mindere wedstrijd er me over druk maken Wimpey ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo dec 04, 2016 6:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
3 punten in de tas, verder snel vergeten. Zeer matig.
El Ghazi met een goede invalsbeurt.
El Ghazi met een goede invalsbeurt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Positief dan maar: 4 keer op rij de nul.
Verschrikkelijke pot. Ik vond Ghazi wel redelijk invallen. In ieder geval gedreven. Zie hem liever dan Traore en op dit moment ook liever dan Cerny.
Hij maakte wat mij betreft ook een betere indruk dan Cerny. Natuurlijk is hij niet ineens twee klassen beter dan voor zijn terugzetting maar er ging bij vlagen wel dreiging vanuit. Wat mij betreft krijgt hij tegen Twente een kans in de basis.
Verder was het niet veel. Dan moeten we maar blij zijn met de drie punten want eerder dit seizoen is het slechter afgelopen bij mindere thuiswedstrijden.
Verder was het niet veel. Dan moeten we maar blij zijn met de drie punten want eerder dit seizoen is het slechter afgelopen bij mindere thuiswedstrijden.
Nil volentibus arduum
Als het goed is zat ie er vandaag weer.Wie kent Cees de Wolf nog? in 't Ajax-NEC topic schreef:Zit ik op het gemakkie op het vaste plekkie, zit ineens Ko a.k.a. Menno P. een paar rijen voor me in het vak. Sinds wanneer zit hij op Noord?
Is sinds de verhuizing die plaats heeft gevonden en het creëren van de staantribune op Zuid definitief naar Noord verkast.
Ziyech ontsnapt aan een ernstige blessure bij die tackel van Bacuna. Was echt een gevaarlijke actie.
Genieten geblazen hoe Schöne zo'n bal uit de lucht neemt bij dat schot waar vervolgens de corner uit komt waar Sanchez 1-0 uit maakt.
Is een gunstig scenario geweest dat Klaassen nu al een schorsing heeft gepakt en dus niet meer op scherp staat nu je Twente uit en PSV thuis voor de kiezen krijgt.wimpey schreef:Van mij mag Dolberg meer uitzakken. Die kan met een bal omgaan, Younes en Cerny niet. Het moet m.i. meer door de as, via lopende middenvelders. Ik mis Klaassen ook, vd Beek amper (in de 16) gezien.
Qua balbehandeling liet Van de Beek wel goede dingen zien, maar je ziet in een pot als deze dus wel wat voor verschillen het maakt wanneer Klaassen een keer niet meedoet.
Bbbrrrrr koud was het op noord.
Matig spel van Donny en cerny. Het was erg rommelig in het geheel.
3 punten, op naar luik.
Matig spel van Donny en cerny. Het was erg rommelig in het geheel.
3 punten, op naar luik.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
-
Yup, hij zat er weer.Cruijff schreef:Als het goed is zat ie er vandaag weer.Wie kent Cees de Wolf nog? in 't Ajax-NEC topic schreef:Zit ik op het gemakkie op het vaste plekkie, zit ineens Ko a.k.a. Menno P. een paar rijen voor me in het vak. Sinds wanneer zit hij op Noord?
Is sinds de verhuizing die plaats heeft gevonden en het creëren van de staantribune op Zuid definitief naar Noord verkast.
Ziyech ontsnapt aan een ernstige blessure bij die tackel van Bacuna. Was echt een gevaarlijke actie.
Genieten geblazen hoe Schöne zo'n bal uit de lucht neemt bij dat schot waar vervolgens de corner uit komt waar Sanchez 1-0 uit maakt.
Slechte pot verder. Voor mij waren Schöne en Viergever de besten. Cerny was een ramp. Dolberg zeer onopvallend. Ziyech maakt ook niet echt het verschil en Sanchez zat er meer dan eens naast. AEG had er zin in. Mag wat mij betreft de basis in. En Younes? Deed precies wat ik hoopte; lekkere dribbels (en bal op de lat) afwisselen met hopeloze fouten. Heerlijk. In de eerste plaats hebben we verder nauwelijks spelers die in staat zijn iemand uit te spelen (en daarmee een overwicht te creëren) en in de tweede plaats interesseert het hem geen ruk als zijn acties mislukken. Hij blijft proberen. Een attitude die een als dood vogeltje spelende Cerny zich mag aanleren.
In de samenvatting was Younes geweldig... ik heb de wedstrijd verder niet gezien...
Younes is wel typisch zo'n speler waar je de meest fantastische 'videoband' van kan maken.
Heb ook niks gezien.
Heb ook niks gezien.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Het was zeker geen goeie wedstrijd maar Ajax heeft geen enkele keer zwaar onder druk gestaan.
Je speelt zwakjes/slordig en komt binnen 10min 1-0 voor, Groningen zet niet heel erg aan. Dan kabbelt zo'n wedstrijd voort.
Cerny voor de 3de x bewezen in de pikorde niet voor Traore te staan, AEG speelde ook beter dan Cerny.
Je speelt zwakjes/slordig en komt binnen 10min 1-0 voor, Groningen zet niet heel erg aan. Dan kabbelt zo'n wedstrijd voort.
Cerny voor de 3de x bewezen in de pikorde niet voor Traore te staan, AEG speelde ook beter dan Cerny.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
-
Ik vond eerlijk gezegd vooral de defensie rammelen. Tegen een ploeg met een iets betere basistechniek wordt je opgerold. Gelukkig sprongen de ballen voornamelijk van de voeten af bij Grun. Maar het is een veeg teken.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Groningen vond ik anders heel aardig voetballen ook. Die waren in de omschakeling meer dan prima. Een van de beste ploegen van de Eredivisie als je het mij vraagt.
Grappig dat er toch lieden zijn die Younes weer goed vonden spelen. Behoudens een knap balletje op de lat en wat gerommel op de vierkante centimeter was het rendement weer als vanouds nu komma nul. Krijgt 'ie de bal in de kansrijke positie en dan gaat hij net zo lang lopen totdat het zo druk wordt dat hij de bal weer kwijtraakt. Die jongen heeft zo'n gigantisch slecht oog voor de ruimte. Hij kan zo af en toe prima twee man uitspelen, maar met wat meer slimheid is het niet eens nodig om twee man uit te spelen. El Ghazi had het geluk dat hij mocht invallen op een moment dat er meer ruimte was en dat de tegenstander moe begon te worden, maar hij had wel de nodige diepgang. Er waren 3 a 4 acties die Younes eens op repeat zou moeten zetten.
Grappig dat er toch lieden zijn die Younes weer goed vonden spelen. Behoudens een knap balletje op de lat en wat gerommel op de vierkante centimeter was het rendement weer als vanouds nu komma nul. Krijgt 'ie de bal in de kansrijke positie en dan gaat hij net zo lang lopen totdat het zo druk wordt dat hij de bal weer kwijtraakt. Die jongen heeft zo'n gigantisch slecht oog voor de ruimte. Hij kan zo af en toe prima twee man uitspelen, maar met wat meer slimheid is het niet eens nodig om twee man uit te spelen. El Ghazi had het geluk dat hij mocht invallen op een moment dat er meer ruimte was en dat de tegenstander moe begon te worden, maar hij had wel de nodige diepgang. Er waren 3 a 4 acties die Younes eens op repeat zou moeten zetten.
Younes is een verschrikking. Een klasse minder dan Elia, dat zegt wel wat.