NEC

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Sandro

Re: NEC

Bericht door Sandro » di sep 20, 2016 9:50 am

Breinburg is natuurlijk verre van een Vitassenaar.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wouter

Bericht door Wouter » di sep 20, 2016 5:12 pm

Hij begon als jongetje in het geelzwart van Vitesse 1892. Wel triest dat het dan zo beroerd met hem afloopt. Eerst De Graafschap en dan nek.

Zo zie je maar: al kom je uit nog zo'n goed nest, je kunt altijd afglijden in deze harde maatschappij.

Sandro

Bericht door Sandro » wo sep 21, 2016 3:33 pm

Inderdaad, kijk maar naar Room en Foor.

Anyway, NEC is interessant om te volgen. In potentie hebben ze een heel aardig team. Vooral de snelheid in de voorhoede is niet normaal.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » do okt 06, 2016 2:29 pm

Zet 't hier 'maar' neer, omdat het vanuit NEC perspectief geschreven is...

NEC verliest in ‘geheime’ oefenwedstrijd van Ajax

Ramona

Bericht door Ramona » zo okt 23, 2016 12:18 pm

Au.

Sandro

Bericht door Sandro » zo okt 23, 2016 12:24 pm

:blush.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » zo okt 23, 2016 1:28 pm

Pfieuuuuuuuuuuw; mooi de warme hand van Foor aan het eind! :biggthumpup.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » zo okt 23, 2016 7:14 pm

Gefeliciteerd met het punt, Ramona.

Vitesse raakt steeds in paniek in de slotfase van een wedstrijd.

Ramona

Bericht door Ramona » ma okt 24, 2016 5:37 am

Thnx, Wouter... :biggthumpup.gif:
Jullie ook gefelies met 1 punt!

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma okt 24, 2016 1:11 pm

Haa, mooie column op staantribune over die geschminkte NEC mafkees van gisteren. Volg de link voor de foto's: http://staantribune.nl/column-geschminkt-naar-nec/

Column: Geschminkt naar NEC

Over NEC – Vitesse is al genoeg geschreven. Het werd 1-1 en daarmee waren ze in Nijmegen het meest blij. Het oog viel tijdens de live-uitzending op een volwassen man van ongeveer een jaar of achtenvijftig. Hij werd meerdere malen close in beeld gebracht door de regisseurs. Dat was waarschijnlijk ook zijn bedoeling. Sommige mensen hebben dat, dat camerageile. Net even wat anders aantrekken dan andere supporters. Een witte jas doet het in de winter bijvoorbeeld altijd goed tussen alle zwarte jassen. Deze man ging een stap verder. Hij had in ieder geval een oldschool-NEC-shirt aan én een sjaal om, maar om het helemaal af te maken was hij geschminkt.

Schminken gebeurt veel bij kinderen. Dat vinden ze leuk, om er als een konijn of een muis bij te lopen. En bij die kids van een jaar of vijf is dat ook leuk, die gekke sprietjes rondom de mond. Kinderen mogen ook de clubkleuren op hun gezicht geschminkt hebben. Niet vaak, maar gewoon soms, omdat het kan. Iets oudere kinderen hebben weleens met twee of drie streepjes de clubkleuren op hun wangen. Vrouwen hebben het ook weleens. “Lekker gek”, zeggen ze dan. Deze man was dus ongeveer achtenvijftig jaar oud, maar dat is moeilijk schatten als iemands hele gezicht onder de schmink zit.

Echt helemaal onder? Ja, echt. De rechterkant van zijn gezicht was gevuld met groen en rood, de clubkleuren van NEC. Het leek er allemaal vrij professioneel op getekend te zijn. Zelfs met zijn onderkin was rekening gehouden, die was deels mee gekleurd. De linkerkant van zijn gezicht bestond uit een adelaar, uit het clublogo. Hiermee leek hij een klein beetje op de zanger van rockband Kiss, maar dan een stuk minder ‘cool’. De man moet langer met dit idee hebben gespeeld, want dit laat je niet zomaar even op je gezicht schilderen. Dit was niet even impulsief. De vraag is of je zoiets thuis overlegt met je vrouw. Of ze heeft het er zelf op getekend, omdat ze het heel goed kan. Misschien heeft zij het wel bedacht allemaal. Maar laat ik niet meteen de vrouw de schuld geven en er even vanuit gaan dat het zijn eigen plan was. Opeens had hij het deze week: “Het is de derby en ik ga gek doen.”

Zou hij van tevoren zijn vrienden hebben ingelicht? “Mannen, let op, ik heb voor zondag iets in de planning, dat wordt echt lachen. Hier hebben ze het over tien jaar nog steeds over.” De beste man ging dus zondag waarschijnlijk op tijd naar De Goffert. Even wat drinken bij de amateurclub om de hoek. Mensen keken hem vast vreemd aan met het idee van “Doe even normaal man, je bent toch geen clown?” Het kan bijna niet anders dat mensen er ook wat van hebben gezegd. Maar hij dacht waarschijnlijk dat hij met zijn geschminkte hoofd heel de wereld aankon en er was vast ook wel een vriend die hem steunde in deze gekkigheid. Die jarenlange vriend die overal om lacht, omdat hij zelf stiekem geen mening heeft.

De regisseur van FOX Sports had de geschminkte eNieSee’er snel in de smiezen en televisiekijkend Nederland kreeg hem geregeld in beeld. Eerst treurend, toen Vitesse voorstond, en tijdens de laatste minuten feestvierend, omdat NEC inmiddels had gelijkgemaakt. Tussendoor kwam hij nog een keer langs met de handen voor zijn ogen, alsof de wereld verging. Veel van die televisiekijkers moeten dit ook hoofdschuddend hebben aangezien. Een volwassen man, met dit volgetekende gezicht.

De vraagt die rijst is wanneer de man de schmink er weer vanaf heeft gehaald. Heeft hij gewacht tot de samenvatting van Studio Sport? Heeft zijn vrouw hem bij thuiskomst snel naar boven gestuurd om zijn gezicht te wassen? Was hij er zelf wel een keer klaar mee? Of zou hij er nog mee de hond hebben uitgelaten, na diezelfde hond eerst heel erg te hebben laten schrikken. Even nog met de schmink erop door de wijk met de hond. Zo van: “Kijk mij eens gek zijn van mijn cluppie”. Laatste optie is dat hij ermee in slaap is gevallen op de bank en dat de kleuren zijn uitgelopen op de bank. Dat zou stiekem erg mooi zijn.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

zeux

Bericht door zeux » ma okt 24, 2016 2:06 pm

Heb je wel eens het publiek van een NFL-wedstrijd bekeken?

Afbeelding

Afbeelding
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 24, 2016 2:25 pm

Très camp. Sowieso rugby for softies met die helmen en al die padding he. :neutral.gif:

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma okt 24, 2016 2:35 pm

De gasten van jou sporen niet zeux. Die hadden allang Twix moeten heten. :ajaxsmiley.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » ma okt 24, 2016 3:10 pm

Reactie op fb van die man zelf over die zure column...
Stef Verhagen Jullie zouden het ook aan de man zelf kunnen vragen, dat ben ik namelijk. Wat dat schminken betreft. Dat doe ik al zolang als ik de derby bezoek. Ja ik heb een vrouw nee ik heb geen hond en ik doe dit dus zelf. Wat anderen hiervan denken interesseert me nagenoeg geen moer. Als het Nederlands elftal speelt zijn hele volksstammen geschminkt en camera geil? Over schaatsen maar te zwijgen!
Altijd makkelijk om voor anderen te denken zonder info in te winnen.
Verder krijg ik alleen maar positieve reacties.
Ik moet er wel om lachen.
Als u het weten wil.... ik woon in Heerenveen en rij dus 300 km met schmink op mijn gezicht... dat doe ik al 22 jaar en daarvoor al een 25 jaar. Zo voldoende info?
Toen er geen tv was deed ik dat en ik zal het blijven doen tot ik er bij neerval!!!!! Sa ist en net oars!

Ramona

Bericht door Ramona » ma okt 24, 2016 3:15 pm

Tot mijn grote verbazing las ik elders dat Van Wolfswinkel en Kashia in de Arnhemse editie van de Gelderlander de sfeer in het stadion roemden. Kasia noemt de NEC-fans zelfs cult. :biggthumpup.gif:

Dat zijn ze in eigen huis natuurlijk niet gewend... :aai.gif: :666.gif:

zeux

Bericht door zeux » ma okt 24, 2016 3:21 pm

beelzebub schreef:De gasten van jou sporen niet zeux. Die hadden allang Twix moeten heten. :ajaxsmiley.gif:
Hihi. Ze kunnen dit acht keer per jaar doen. Het is een hobby.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » za nov 26, 2016 10:21 pm

Dat NEC heeft dan wel een selectie waarbij de helft van de namen klinkt als die van belegen oorlogsmisdadigers (Julian Von Haacke, Gregoor Beinburg, Wojiech Golla, Andre Fomitschow brrrrr) maar ze winnen wel weer van FCT.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Ramona

Bericht door Ramona » za nov 26, 2016 11:12 pm

Grot daarentegen... :headbang.gif:

*gniffel @ Wouter* :666.gif:

999

Bericht door 999 » di dec 06, 2016 5:52 pm

NEC zet Owusu-Abeyie uit selectie

NEC heeft Quincy Owusu-Abeyie uit de
A-selectie gezet.De clubleiding heeft
daartoe besloten na een "opeenstapeling
van incidenten",zo is te lezen op de
website van de Nijmeegse club.

De aanvaller speelt tot nader order bij
de beloften."Technisch manager Edwin de
Kruijff:"We hebben ieders volledige
inzet en toewijding aan ons sportieve
doel van handhaving hard nodig.Dat is
momenteel bij Quincy niet het geval."
Blij met de punten ...

Ramona

Bericht door Ramona » di jan 03, 2017 5:43 am

Hij zal niet meer terugkeren bij NEC...

Iets anders...Wat denken de wijze mannen hiervan? Aanwinst voor NEC? Boeien ongetwijfeld, maar kom op...in deze prumentijd...?! :666.gif: :smallgrin.gif:

Larsson eerste winterse nieuwkomer voor NEC

Sandro

Bericht door Sandro » di jan 03, 2017 8:01 am

De zoon van Henrik Larsson. Grappig...

beelzebub

Bericht door beelzebub » di jan 03, 2017 9:45 am

Ik heb alvast de URL www.voetbalzonen.nl aangevraagd. Hopelijk klaagt die andere site die erop lijkt me niet aan. :ajaxsmiley.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » di jan 03, 2017 6:59 pm

Ramona schreef:Hij zal niet meer terugkeren bij NEC...

Iets anders...Wat denken de wijze mannen hiervan? Aanwinst voor NEC? Boeien ongetwijfeld, maar kom op...in deze prumentijd...?! :666.gif: :smallgrin.gif:

Larsson eerste winterse nieuwkomer voor NEC
Heeft een buitengewoon lelijke kop. Past dus prima daar.

Ramona

Bericht door Ramona » vr jan 06, 2017 6:07 am

Wouter

Bericht door Wouter » vr jan 06, 2017 9:05 am

Kwam tot alinea 2. Daarin staat iets wat volgens mij niet klopt. De clubkleuren van Vitesse zijn namelijk gekozen i.v.m. met het familiewapen van de familie Van Pallandt, die in 1900 voor de shirts ging betalen.

Plaats reactie