PEC Zwolle - Ajax 15-01-2017

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: PEC Zwolle - Ajax 15-01-2017

Bericht door Marillion »

Ja, hij heeft het even lastig inderdaad. Maar ik zou er toch niet voor kiezen om dan meteen Huntelaar voor zijn neus te zetten. Die voegt wat betreft voetbal niets toe en heeft bovendien de naam dat hij een lastige jongen is als hij niet speelt.
Nil volentibus arduum
Toppie

Bericht door Toppie »

Cassiera is dus niet minder dan Dolberg
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Dolberg heeft volgens mij nog vrijwel geen enkele keer bij een uitwedstrijd doel getroffen, slechts één (puntgave!) goal in de Kuip.

De keren dat hij wel aan de bal kwam deed hij er meestal wel iets goed mee. Aan wie zou het liggen dat hij weinig balcontacten had? :confused.gif:
999 schreef:Nivootje jupiler L.
Alexander schreef:Overigens zijn er 8 dramatisch bij Ajax. Veltman is verschrikkelijk. Viergever grossiert in foute passes, Sinkgraven is mega slordig, Ziyech is niet dwigend, Dolberg is onzichtbaar en Ghazi is met z'n hoofd duidelijk bij een transfer.
Voetbal anno 2014-2017 is vaak niet bepaald leuk om naar te kijken. In veel wedstrijden is het 75% van de tijd een niveautje Jupiler League en vaak zakt de grens daar nog ver onder.

Menig persoon met een beetje een sportachtergrond die Viergever en Veltman vandaag bezig zag zal toch rap gaan denken 'dit lukt mij op mijn leeftijd ook nog wel'.
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Alexander schreef:Leuk interview met hem op Fox. Zit volgens mij wel een goede kop op. Je ziet de Amsterdamse branie in z'n acties. Na al dat gekut op links heb ik hier erg van genoten.
Hij komt in ieder geval beter uit z'n woorden dan z'n vader. Leuk joch. Viel goed in maar volgende week is andere koek tegen FC Utrecht. Dan staat ie tegenover Troupe die graag mee opkomt. Ben benieuwd. Fijn dat er in ieder geval weer een Nederlandse vleugelspeler doorbreekt uit de jeugd.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Dolberg scoorde weliswaar tegen Leipzig, maar heeft in een officiële wedstrijd inderdaad al een tijdje niet meer gescoord.

Tegen FC Utrecht een erg mooi moment om er weer 1 of 2 in te leggen.
Mano

Bericht door Mano »

je speelt niet best, je wint 1-3

ken genoeg wedstrijden dat het dan 0-0 of 1-1 werd.

Dolberg
Talent en zeker niet stabiel en overtuigend genoeg. Hij mag nog wel een stap maken. In A1 was hij soms ook weken onzichtbaar, kleeft wel aan deze jongen hoor.
Moet je dan een spits halen :confused.gif: voordat hij er 2 in schoot waren we allemaal overtuigd van wel. Na 2 mooie wedstrijden zijn we dat niet meer en lees ik: aankoop zit talent in de weg...
maar als het talent niet presteert? Wat dan?
na Dolberg hebben we Cassierra en dat is niks, die schiet met 2 chocoladebenen.

tel daarbij op dat we geen vleugels spelers hebben, kom je tot de conclusie dat we voorin erg pover zijn....
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Bosz zal blij zijn met het selectiebeleid van Herve Renard.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Duke schreef:Bosz zal blij zijn met het selectiebeleid van Herve Renard.
Je moet er niet aan denken dat we het gisteren zonder hem moesten doen. Speelde in de eerste helft helemaal niet groots (behalve 1 fantastische pass), maar is daarna beslissend.

De bezetting voorin is wel echt veel te mager. Dat was in de zomer zo en dat is na de winter nog steeds zo. Het kost ons vooralsnog geen punten, maar je wordt er wel gek van.
wimpey

Bericht door wimpey »

Peter schreef: De bezetting voorin is wel echt veel te mager. Dat was in de zomer zo en dat is na de winter nog steeds zo. Het kost ons vooralsnog geen punten, maar je wordt er wel gek van.
Daar kun je op wachten. Volgende week Utrecht uit. Ajax mocht bij zijn dat Zwolle zo slecht is. Wat een kansen kregen die lui.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Tegen Utrecht-uit ga je het op deze manier heel lastig krijgen. Een voorhoede met Kluivert-Dolberg-El Ghazi. Als laatstgenoemde vertrekt, dan mag Bosz wel eens verhaal gaan halen bij Marc.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Peter schreef:
Duke schreef:Bosz zal blij zijn met het selectiebeleid van Herve Renard.
Je moet er niet aan denken dat we het gisteren zonder hem moesten doen. Speelde in de eerste helft helemaal niet groots (behalve 1 fantastische pass), maar is daarna beslissend.

De bezetting voorin is wel echt veel te mager. Dat was in de zomer zo en dat is na de winter nog steeds zo. Het kost ons vooralsnog geen punten, maar je wordt er wel gek van.
Het kost vooralsnog geen punten??? Pal voor de winterstop nog 5 punten, dat waren nota bene de twee laatste potjes voorafgaand aan deze!! Juist door de tandenloosheid voorin werden de punten verspeeld tegen 2 tegenstanders die allesbehalve groots speelden.
Alexander

Bericht door Alexander »

Het is te gek voor woorden wat er bij Ajax gebeurd. Het verpatsen van Ghazi zou wel een nieuw dieptepunt zijn. Of je nou gecharmeerd van hem bent of niet, op dit moment heb je die jongen gewoon nodig. Ajax heeft het geld helemaal niet nodig, dan mag je die jongen nu simpelweg niet verkopen. Het is onbestaanbaar dat je het risico van het verspelen van het kampioenschap op het spel zet.

Overigens, ook achterin staat het voor geen meter. We geven al een maand heel veel weg. Sinkgraven doet het redelijk op links, maar veel gevaar gaat over zijn kant. Viergever maakt iedere wedstrijd minimaal 1 grote fout. Sanchez lijkt het redelijk kwijt en Veltman wisselt geweldige wedstrijden af met hele matige.

Ik herhaal nog maar eens mijn woorden. De laatste echt goede wedstrijd van Bosz dateert van oktober. Met een schots en scheve selectie is dan overigens ook de verantwoordelijkheid van van directie.
wimpey

Bericht door wimpey »

Toppie schreef:Cassiera is dus niet minder dan Dolberg
:drecul.gif:

Dolberg kreeg in de 30 minuten die ik zag vrijwel geen bal. En de ballen die ie kreeg verwerkte hij goed. Hij hikt tegen een goal aan, schiet soms wat te snel.

We hebben het hier over een 19-jarige, die qua ontwikkeling veel verder is dan de gehypte Cerny, de Jong en Nouri. Hij kan er niets aan doen dat Ajax voor de spitspositie slechts een volwaardige optie heeft.

Ik ben wel met Alexander eens dat deze selectie schots en scheef in elkaar zit. Dat concludeer ik dit seizoen steeds. Blijkbaar was 5 maanden competitief voetbal voor de directie te weinig om dat vast te stellen en daarop te anticiperen. Dan maar weer niet om de prijzen meedoen he.
999

Bericht door 999 »

Vind dat schots en scheef wel meevallen, heb eerder het idee dat te veel spelers op dit moment niet hun niveau halen van wat ze kunnen halen ....

Daarnaast hebben wij natuurlijk wel makkelijk roepen, ik bedoel wij kunnen wel roepen dat die en die speler een aanwinst zou zijn voor dit AJAX, maar kwa salaris en competitie niveau is AJAX helemaal niet aantrekkelijk voor de wat meer ge-arriveerde met ervaring en meerwaarde ...
Blij met de punten ...
Mano

Bericht door Mano »

Laten we even normaal blijven denken :smile-ajax.gif:
de hele selectie schots en scheef? kom op zeg :excited.gif:

je kan op verschillende manieren het spel bekijken. Ajax komt zeker op bepaalde plekken kwaliteit te kort maar het hele elftal.... :smallgrin.gif:

Viergever speelt dit seizoen redelijk tot goed, is zo en zo beter dan riedewald. (of willen we hier ook weer kopen?)
dat ze redelijk veel tegengoals ontvangen heeft ook te maken met het middenveld dat veel aanvallender is ingesteld dan onder FdB. volgens mij riepen wij het hier: Liever 4-2 winnen dan de bloedeloze 1-0 van FdB.
Sanchez heeft even een klein dipje, logisch is al 12 maanden aan één gesloten aan het ballen en ook jong.

backs vs vleugels
je kan er voor kiezen roadrunners op de back posities te zetten of behoudende spelers maar dan moet je diepgang hebben van de vleugels. Hier gaat het goed mis want zowel Younes als Ghazi hebben geen diepgang, willen alle twee bal in de voet. De backs Sinkgraven en Veltman hebben geen diepgang dus hier mis je kracht en is het spel statisch.
Weet niet wat makkelijker is, vleugelspelers zoeken met diepgang en goeie voorzet of verdedigende backs met loopvermogen en voorzet. (type Trabelsi)
persoonlijk denk ik dat het Ajax spel enorm stijgt als de zijkanten goed in elkaar zitten. dan komt middenveld tot zijn recht, verdediging minder onder druk etc etc.

Nu gaat alles door het midden, lopen er veel middenvelders voor de bal en ben je gezien bij balverlies.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
wimpey

Bericht door wimpey »

999 schreef: Daarnaast hebben wij natuurlijk wel makkelijk roepen, ik bedoel wij kunnen wel roepen dat die en die speler een aanwinst zou zijn voor dit AJAX, maar kwa salaris en competitie niveau is AJAX helemaal niet aantrekkelijk voor de wat meer ge-arriveerde met ervaring en meerwaarde ...
:biggthumpup.gif: Ajax heeft alleen een reële kans in het echelon 'talentvol, jong en nog relatief onbekend'. En in het echelon 'wil binnen NL nog een stap maken'.

Maar mij lijkt dat je tussen Augustus en 31 December toch wel spijkers met koppen kan slaan. Over AEG bijv. las je al in de zomer dat Bosz er geen heil in zag. Younes is de enige linksbuiten (en van een bedenkelijk niveau).

Dan moet 5 maanden voldoende zijn om op 1 januari een alternatief in huis te hebben. Ik heb niet de indruk dat ze een 'schaduw elftal' in kaart hebben. Dus ik heb sterk het vermoeden dat er op deadline-day nog effe wat gegoocheld gaat worden. Kwantiteit i.p.v. kwaliteit en dan teveel betalen.
999

Bericht door 999 »

wimpey schreef:
999 schreef: Daarnaast hebben wij natuurlijk wel makkelijk roepen, ik bedoel wij kunnen wel roepen dat die en die speler een aanwinst zou zijn voor dit AJAX, maar kwa salaris en competitie niveau is AJAX helemaal niet aantrekkelijk voor de wat meer ge-arriveerde met ervaring en meerwaarde ...
:biggthumpup.gif: Ajax heeft alleen een reële kans in het echelon 'talentvol, jong en nog relatief onbekend'. En in het echelon 'wil binnen NL nog een stap maken'.

Maar mij lijkt dat je tussen Augustus en 31 December toch wel spijkers met koppen kan slaan. Over AEG bijv. las je al in de zomer dat Bosz er geen heil in zag. Younes is de enige linksbuiten (en van een bedenkelijk niveau).

Dan moet 5 maanden voldoende zijn om op 1 januari een alternatief in huis te hebben. Ik heb niet de indruk dat ze een 'schaduw elftal' in kaart hebben. Dus ik heb sterk het vermoeden dat er op deadline-day nog effe wat gegoocheld gaat worden. Kwantiteit i.p.v. kwaliteit en dan teveel betalen.
Dat laatste zou best kunnen, of niet natuurlijk.

Neem nu Kluivertje, daar geniet je van.Maar gaat natuurlijk niet elke wedstrijd zo.Dat zie je b.v. ook met Dolberg,Zie hier het dilemma voor AJAX. Younes dumpen ( krijg je bijna niks voor ) en een andere speler halen ( wie dat zou moeten zijn weten wij zelfs niet ( binnen een redelijke budget )) dus ga je in een vijver zoeken die kwalitatief weer richting Younes in heel goede doen gaat.Dat schiet ook niet op.El G. krijgt nu zijn kans, maar echt pakken doet hij het ook niet.Maar beter als dit zou ook EL G. moeten kunnen is mij mening.Al kan ie Real M. vergeten natuurlijk :smallgrin.gif:

Misschien moet Bosz eerder met talenten als Kuivert(je) starten en maar kijken waar het schip strand, maar gaat dat ook mis, zowel voor Kluivert als punten verlies AJAX beginnen we ook weer te klagen.

Frappant is natuurlijk wel dat op het moment dat AJAX elkaar wel weet te vinden, zoals op bepaalde momenten in deze wedstrijd, het een "goed" niveau haalt.En vervolgens zie je het weer in slaap vallen ( en dat gebeurde eerdere jaren ook regelmatig ).M.a.w de spelers en elftal roepen de problemen ook wel een beetje over zich af te veel keren ...
Blij met de punten ...
Alexander

Bericht door Alexander »

Als Ajax wat haalt, zal het wel Larsson zijn. Kan je vergif op innemen.
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Ajax heeft het vizier verplaatst naar Zuid-Amerika. Daar duren de onderhandelingen wat langer met al die dubieuze makelaars. Hopelijk laten ze hun hoofd niet gek maken. Die 5 mio voor Sánchez was een prima bedrag. Ik hoor nu bedragen tussen de 10 en 20 mio voor spelers die net een paar wedstrijden gespeeld hebben. Zou ik nooit doen. Kans op een Sulejmani scenario is dan veel te groot.
Rednose

Bericht door Rednose »

Volgens mij krijg je geen direct inzetbare voorhoede speler voor een bedrag van onder de € 10 miljoen (en dan heb je nog mazzel). Althans, op het niveau dat wij graag zien. Dus we moeten het niet raar vinden dat er geen legers aan vervangers aangekocht wordt.
Was het allemaal maar zo makkelijk.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
zeux

Bericht door zeux »

Rednose schreef:Volgens mij krijg je geen direct inzetbare voorhoede speler voor een bedrag van onder de € 10 miljoen (en dan heb je nog mazzel). Althans, op het niveau dat wij graag zien.
Precies. Market has gone up. Dit is niet meer 2007.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Qua salarishuishouding bij Ajax gelukkig niet. Toen betaalden we ons echt nog scheel aan enorme prutsers.

Olaf Lindenbergh verdiende per jaar meer dan Klaassen nu.
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

En daar is die duim weer, net doen alsof je inzicht hebt in de spelerscontracten.
YNWA
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

[tweet][/tweet]Als je nu gewoon een keer programma's kijkt en dan luistert of dingen leest IH, dan heb je, net als met Kishna een maand terug, zelf ook die informatie.

Spelerscontracten bij Ajax zijn per jaar oplopend. Cillessen en Klaassen zitten alleen in hun laatste contractjaar aan het plafond, net boven 1 miljoen.

Vele mislukkingen, Lindenbergh, Sulejmani, zelfs Evander Sno toucheerden meer.

16 jaar geleden Pierre van Hooijdonk bij Feyenoord. 250.000 per maand dus 3 miljoen (gulden) per seizoen. Exclusief premies.
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Lulverhaal, jij en ik hebben geen idee wat er in die contracten staat. Omdat je de mazzel had om het een keertje bij het 'juiste' eind had bij die Krishna wil niet zeggen dat je weet wat er in het contract staat van Klaassen en Lindenbergh of van wie dan ook. Lekker blijven zuigen vriend, misschien dat er een naïeve geitje in je vak onder de indruk is, ik in ieder geval niet, je weet helemaal niets! :smallgrin.gif:
YNWA
Plaats reactie