FC Groningen - Ajax 05-03-2017

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: FC Groningen - Ajax 05-03-2017

Bericht door Marillion »

'Het was volledig mijn fout. Ik denk dat het een overtreding was, maar het is gewoon mijn fout. Waarom ik zo rustig bleef aan de bal? We willen van achteruit voetballen, dat begint bij mij. Ik wil graag rustig blijven. Het was een overtreding als ik de beelden zie, maar voor de scheidsrechter is het ook niet makkelijk. Ik neem het mezelf kwalijk. Het was een hele belangrijke wedstrijd voor ons. Maar we moeten door.'

Bron: AN
Aldus de heer Onana zelf.

@Rishi: Mee eens, het zou allemaal wel wat dynamischer mogen. We zijn in aanvallend opzicht teveel afhankelijk van een individuele actie die moet komen op het moment dat de verdedigers in positie staan. Als die actie dan ook nog eens erg voorspelbaar is (naar binnen) dan maak je het de tegenstander makkelijk. Meer beweging zonder bal zou de aanval minder voorspelbaar maken en tot meer kansen moeten leiden. Waarschijnlijk komt Dolberg dan ook beter tot zijn recht want die jongen heeft het erg moeilijk met de manier waarop we aanvallen.
Nil volentibus arduum
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Laat Traore en Ziyech maar ff op de bank beginnen zondag. Ongemotiveerd zooitje.
Khraa

Bericht door Khraa »

Marillion schreef:
'Het was volledig mijn fout. Ik denk dat het een overtreding was, maar het is gewoon mijn fout. Waarom ik zo rustig bleef aan de bal? We willen van achteruit voetballen, dat begint bij mij. Ik wil graag rustig blijven. Het was een overtreding als ik de beelden zie, maar voor de scheidsrechter is het ook niet makkelijk. Ik neem het mezelf kwalijk. Het was een hele belangrijke wedstrijd voor ons. Maar we moeten door.'

@Rishi: Mee eens, het zou allemaal wel wat dynamischer mogen. We zijn in aanvallend opzicht teveel afhankelijk van een individuele actie die moet komen op het moment dat de verdedigers in positie staan. Als die actie dan ook nog eens erg voorspelbaar is (naar binnen) dan maak je het de tegenstander makkelijk. Meer beweging zonder bal zou de aanval minder voorspelbaar maken en tot meer kansen moeten leiden. Waarschijnlijk komt Dolberg dan ook beter tot zijn recht want die jongen heeft het erg moeilijk met de manier waarop we aanvallen.
Daarom ben ik ook zo dol op Onana, hij zoekt eerst de fout bij zichzelf. Voor de top moet hij dat inderdaad niet doen. Echter de fout blijft bij die randdebiel van een Nijhuis liggen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
LucaS

Bericht door LucaS »

En ik maar denken dat spelers bij Ajax risico mogen leggen in hun acties. EN dat we het vermijden van elk mogelijk risico meer dan zat waren. Maar blijkbaar is het zo dat spelers die risico nemen erom vragen dat ze onreglementair worden afgestraft.
I think I lost my fucking headache
999

Bericht door 999 »

Marillion schreef:

Bas Nijhuis erkent dat hij een fout heeft gemaakt door het doelpunt van FC Groningen tegen Ajax toe te staan. Bryan Linssen maakte daardoor de 1-0.

De Groningen-aanvaller maakte voor zijn treffer een overtreding op doelman André Onana. "Als ik alles gezien had, dan had ik die goal afgekeurd", geeft Nijhuis toe in gesprek met FOX Sports
Aldus de scheidsrechter.Onana zei overigens na het zien van de beelden dat het een overtreding was.Maar blijkbaar is dit het nieuwe " voetbal beoordelen " .. Niet de speler die de overtreding maakt is de foute meneer, nee de speler die een aktie maakt.Dat AJAX matig speelde zoals Wimpey en Bert ook al schreven staat gewoon los van het feit dat dit een overtreding was.Masr het zal wel ..persoonlijk vind ik hoe jij over dit voorval denkt lachwekkend, maar goed het is jou mening ...
Laatst gewijzigd door 999 op zo mar 05, 2017 10:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Voor de laatste keer. Ik ontken helemaal niet dat er een overtreding is gemaakt. Maar dat is niet het enige dat er is gebeurd. Onana neemt risico en is na het uitkappen wat nonchalant waardoor de speler een nieuwe actie kan maken op onze keeper ruim buiten het strafschopgebied terwijl het 0-0 staat. Ja, er is daar sprake van een overtreding maar Onana gaat als keeper niet goed met de situatie om.

Dat hij een fout maakt en dat er sprake is van een overtreding kan naast elkaar bestaan. Precies zoals Onana het na afloop zelf heeft aangegeven.
Nil volentibus arduum
999

Bericht door 999 »

Marillion schreef:Voor de laatste keer. Ik ontken helemaal niet dat er een overtreding is gemaakt. Maar dat is niet het enige dat er is gebeurd. Onana neemt risico en is na het uitkappen wat nonchalant waardoor de speler een nieuwe actie kan maken op onze keeper ruim buiten het strafschopgebied terwijl het 0-0 staat. Ja, er is daar sprake van een overtreding maar Onana gaat als keeper niet goed met de situatie om.

Dat hij een fout maakt en dat er sprake is van een overtreding kan naast elkaar bestaan. Precies zoals Onana het na afloop zelf heeft aangegeven.
Nee, maar dat is nu het punt, Onana maakte geen fout want de Groninger was gewoon gezien.Kijk de beelden maar terug, Onana is hem kwijt , totdat die speler hem van achteren op het moment dat Onana de bal wil weg schieten pootje haakt.Niks nonchelant .. De beelden laten het gewoon duidelijk zien ...

Als Onana na zijn uit kap nog effe vrolijk door gegaan zou zijn zou het een andere zaak zijn ( of daar al aan het stuntelen zijn gegaan ), maar dat is dus NIET het geval, juist daarna wil hij de bal plaatsen en wordt van achteren gehaakt .. dat pootje haken zegt toch al meer dan genoeg, anders was de speler helemaal niet in balbezit gekomen.
Laatst gewijzigd door 999 op zo mar 05, 2017 10:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel »

Hier is dat moment. Slim gedaan van die spits. Lastig te zien voor de scheidsrechter. Lullig voor Onana dat het ook nog punten kost.
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini »

Khraa schreef:Nog triester was de opmerking: Er werd niet geprotesteerd.....
Viel mij ook op, dit was een stupide opmerking. Voor protesteren krijg je bij Nijhuis geel, wat mij betreft terecht, maar gebruik dit dan niet als argument dat spelers het eens zijn met foutieve beslissingen. Nijhuis had meer de hand in eigen boesem mogen steken. Ik vond Onana wel heel verstandig reageren. Gaf toe dat hij fout zat, verschool zich niet achter het feit dat de arbitrage een flinke steek liet vallen.
Ajax!
Mano

Bericht door Mano »

Lionel schreef: Wat ik ook echt dramatisch vond en vind is het volgende... waarom loopt die Veltman nou nooit eens over Traore of Kluivert heen? Zit naar Monaco te kijken en kijk dan naar die Sidibe op het moment dat Moutinho naar voren dribbelt https://u.nya.is/gtyopp.mp4

Kluivert moet uit stilstand iemand voorbij. Als dat niet lukt past hij maar terug naar Veltman. Waarom komt Schone niet voor de kaats en loopt Veltman erover? Beetje beweging godverdomme!

Veltman is niet snel en ik denk dat hij dat conditioneel helemaal niet aankan.
Einde van het seizoen hoop ik dat hij voor een buitenlands avontuur gaat want brengt niets
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Mano

Bericht door Mano »

laat het dit weekend maar weer eens duidelijk zijn dat doellijn-technologie en video-ref gewoon noodzakelijk zijn om een wedstrijd goed te kunnen beoordelen.

Wel fijn dat Feyenoord nu ten onder gaat aan het ontbreken van doellijn-tech. Vorige week hadden ze geluk dat het er wel hing. Wat op zich pure competitie vervalsing is. 1 stadion wel, anderen niet. Aan de andere kant, met een video-ref was doelpunt afgekeurd.

De belangen zijn op dit moment te groot om het over te laten aan één vent met 3 assistenten.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
wimpey

Bericht door wimpey »

Heeft Ajax, m.u.v. de goal, eigenlijk een bal tussen de ballen weten te krijgen?
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Younes op de paal, VD Beek in de laatste minuut hard op de keeper.
Whitey on the moon.
wimpey

Bericht door wimpey »

GangstaRiB schreef:Younes op de paal, VD Beek in de laatste minuut hard op de keeper.
Dat Younes vaak het houtwerk raakt is geen toeval.

Dus 2 ballen tussen de palen in 90 minuten?
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef:Younes op de paal, VD Beek in de laatste minuut hard op de keeper.
Dat Younes vaak het houtwerk raakt is geen toeval.

Dus 2 ballen tussen de palen in 90 minuten?
Ik denk het. Heb alleen de samenvatting gezien. Hoeveel schoten had Dolberg op doel? Dat begint ook wel een probleempje te worden. Hij ligt meer op de grond dan dat ie staat.
Whitey on the moon.
Iniesta

Bericht door Iniesta »

Traore zn inzet zou er denk ik ook wel in gegaan zijn zonder de keeper.
Flauwekul trouwens dat het competitie vervalsing is om de technologie in 1 stadion te gebruiken. Het levert toch geen eenzijdig voordeel op? Het kan net zo goed tegen je werken, geloof niet dat PSV er nu voordeel bij had.
wimpey

Bericht door wimpey »

GangstaRiB schreef: Ik denk het. Heb alleen de samenvatting gezien. Hoeveel schoten had Dolberg op doel? Dat begint ook wel een probleempje te worden. Hij ligt meer op de grond dan dat ie staat.
Hij had een fase waarin ie ze er uit alle hoeken en standen in schoot, ondanks dat ie 2 wasters naast zich heeft staan. Die fase lijkt even voorbij te zijn, helaas. Het rendement van Younes en Traoré is al het gehele seizoen een titelkandidaat onwaardig. Haal Dolberg en Klaassen uit de wedstrijd en je hebt als tegenstander een goede kans tegen Ajax.

Ajax speelt al maanden slecht, houdt in de eredivisie meestal de nul en prikt er zelf een in. Je ziet nu al weer enige tijd het FdB-minimalistenvoetbal. En gisteren dus weer een Vijverberg-scenario. Ze raken verlamd door de extra druk. Ik heb Ziyech in de samenvatting niet gezien. Schöne levert de simpelste ballen in. Dan wordt het lastig he.
Alexander

Bericht door Alexander »

Probleem ligt totaal niet bij Dolberg. Die jongen trekt 90 minuten lang gaten en is continu in beweging. Maar ik geef het je te doen bij Ajax als spits met die 2 prutsers naast je. Hoeveel voorzetten van de zijkant heeft Dolberg gehad de laatste 4 wedstrijden?

Ajax speelt al 3 maanden niet beter dan onder de Boer. Is hier vloeken in de kerk, maar is de waarheid. Schone is heel matig uit de winterstop gekomen. Ziyech is volstrekt onzichtbaar. Ik zie Veltman de meest simpele duels verliezen en ballen inleveren.

Het verkopen van Bazoer en Ghazi gaat Ajax opbreken. Beide zijn gewoon beter dan wat er nu in de basis staat. Dat mag Bosz zich zeer aanrekenen. Verder hoor ik Bosz steeds dat Ajax zo een brede selectie heeft, maar een keer een aantal wijzigingen doorvoeren in het elftal zit er niet in.
Alexander

Bericht door Alexander »

Wat probeerde de kale tovenaar eigenlijk met de wissel van Cassiera in de laatste minuut? Die jongen is brandhout. Wanneer heeft Ajax voor het laatst een goal gemaakt met dat pompen of verzuipen voetbal?
Mano

Bericht door Mano »

Alexander schreef: Het verkopen van Bazoer en Ghazi gaat Ajax opbreken. Beide zijn gewoon beter dan wat er nu in de basis staat.

Tuurlijk :excited.gif:
heb je aandelen in die prutsers? :confused.gif:
Lionel

Bericht door Lionel »

Ik had toch echt het idee dat Ajax zou winnen. Iets wat ik onder Frank niet had.

Traore na 40 seconden, Younes had twee pingels kunnen krijgen, Sanchez eentje. Dolberg had een vrije trap moeten krijgen op 16 meter. Schone met een schot echt net over na goed afleggen van Justin. Je kunt ook een keer pech hebben.

Haal bij Barça Messi en Suarez uit de wedstrijd, bij Bayern Lewandowski en Robben en bla bla bla :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!
Mano

Bericht door Mano »

Iniesta schreef:Flauwekul trouwens dat het competitie vervalsing is om de technologie in 1 stadion te gebruiken. Het levert toch geen eenzijdig voordeel op? Het kan net zo goed tegen je werken, geloof niet dat PSV er nu voordeel bij had.

alle doelpunten in de Kuip worden goed geregistreerd, buiten de kuip niet.
dat is toch niet gelijk :confused.gif:
wimpey

Bericht door wimpey »

Alexander schreef:Probleem ligt totaal niet bij Dolberg. Die jongen trekt 90 minuten lang gaten en is continu in beweging. Maar ik geef het je te doen bij Ajax als spits met die 2 prutsers naast je. Hoeveel voorzetten van de zijkant heeft Dolberg gehad de laatste 4 wedstrijden?

Ajax speelt al 3 maanden niet beter dan onder de Boer. Is hier vloeken in de kerk, maar is de waarheid. Schone is heel matig uit de winterstop gekomen. Ziyech is volstrekt onzichtbaar. Ik zie Veltman de meest simpele duels verliezen en ballen inleveren.
Ik ben het hier wel mee eens. Ik vind Dolberg in het positie kiezen voor het doel niet zo sterk als aan het begin van het seizoen. En ook hij heeft lastig om een goal te maken. Maar z'n loopacties blijven goed en hij trekt gaten voor anderen. Tot aan gisteren tenminste, want ik heb die pot niet gezien.

Dankzij de zwakte van de competitie prikt Ajax er meestal wel een in en houdt het meestal wel de nul. Maar we hebben de handen aan vol aan Legia joh. Groningen kreeg er vorig weekend thuis 3 om de oren van Utrecht. En Ajax schoot dus 2 keer op goal gisteren, begrijp ik? :excited.gif:
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Het gebrek aan goede voorzetten vanaf de vleugels maakt het voor Dolberg absoluut niet makkelijk. Ik zag net dit lijstje met assists van Ajacieden:

Ziyech 8
Sinkgraven 5
Klaassen 5
Dolberg 5
Younes 4
Schöne 4

Daar staat iemand als Traore dus niet eens bij. En die vier van Younes komen denk ik eerder vanuit een actie naar binnen gevolgd door een kort balletje naar een medespeler dan vanuit een actie buitenom met een afgemeten voorzet. Het continu naar binnen trekken van de buitenspelers zorgt ook nog voor een ander probleem. Namelijk dat ze de ruimte dichtlopen.

Natuurlijk heeft Dolberg als jonge speler ook gewoon wel eens een mindere wedstrijd. Maar het zou echt helpen als het elftal hem beter in stelling zou brengen.
Nil volentibus arduum
Alexander

Bericht door Alexander »

Nouri excelleert het hele seizoen al in Jong. Natuurlijk, een ander niveau dan Ajax 1. Maar wat moet die jongen meer doen om eens echt de kans te krijgen in de basis? Zou hij het nou zo veel minder doen dan de jongens die er nu lopen?
Plaats reactie