Ajax - AZ 05/04/17

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

LucaS

Re: Ajax - AZ 05/04/17

Bericht door LucaS »

Javiskamp schreef:
brigade zuid schreef:Als je vanavond niet wint moet je spelers rust gaan geven en je volledig focussen op Schalke.
Ook het beste Ajax verliest van Schalke... dus daar hoef je je ook niet druk over te maken...
Wat een flauwekul weer. Schalke is dit seizoen gewoon een middenmoter in Duitsland, daar heeft Ajax een prima kans tegen
I think I lost my fucking headache
Javiskamp

Bericht door Javiskamp »

LucaS schreef:
Javiskamp schreef:
brigade zuid schreef:Als je vanavond niet wint moet je spelers rust gaan geven en je volledig focussen op Schalke.
Ook het beste Ajax verliest van Schalke... dus daar hoef je je ook niet druk over te maken...
Wat een flauwekul weer. Schalke is dit seizoen gewoon een middenmoter in Duitsland, daar heeft Ajax een prima kans tegen
Ajax heeft al moeite met Groningen, Roda en Excelsior...
dan schat ik Schalke wel ff wat beter in...

Dus nee... geen flauwekul... alhoewel ik snap dat je dat uit enoties anders ziet
beelzebub

Bericht door beelzebub »

Hmm. Na vandaag heeft Onana dus meer assists op zijn naam staan dan Traore. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Javiskamp schreef:
LucaS schreef:
Javiskamp schreef: Ook het beste Ajax verliest van Schalke... dus daar hoef je je ook niet druk over te maken...
Ajax heeft al moeite met Groningen, Roda en Excelsior...
dan schat ik Schalke wel ff wat beter in...

Dus nee... geen flauwekul... alhoewel ik snap dat je dat uit enoties anders ziet
Ajax had daarentegen weer geen moeite met PAOK, Celta, Panathinaikos, Standard Luik, Legia, Kopenhagen en de kakkies.
Javiskamp

Bericht door Javiskamp »

De Kakkies ja... wordt die toch maar meegenomen als "we hebben er geen moeite mee"?

Grappig... zo slecht zijn ze dus niet... er wordt rekening mee gehouden blijkt...

Ajax is een te wisselend team om van teams als Schalke te winnen en om er maar een kans (over w potjes) tegen te hebben..

Maar ik ben een PSVer schijnt dus het zal daar wrl aan liggen
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini »

4-1 Een prima resultaat tegen AZ, zeker zo kort na de Klassieker. Het beviel me dat Ajax weer veel kansen wist te creëren, net als afgelopen zondag. Zo doorgaan en dan kan het nog een leuk einde van het seizoen worden. Helaas weinig speeltijd voor Neres terwijl Younes er wederom he-le-maal niks van bakte. De pass van Neres op Traore waar de penal uit voortkwam was precies op maat gegeven :biggthumpup.gif:
Ajax!
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Javiskamp schreef:De Kakkies ja... wordt die toch maar meegenomen als "we hebben er geen moeite mee"?

Grappig... zo slecht zijn ze dus niet... er wordt rekening mee gehouden blijkt...

Ajax is een te wisselend team om van teams als Schalke te winnen en om er maar een kans (over w potjes) tegen te hebben..

Waar het mij om gaat is dat juist tegen ogenschijnlijk sterkere tegenstanders Ajax beter speelt dan tegen zwakkere. Ook bijvoorbeeld thuis tegen PSV in afgelopen december. Als Cassiera een beetje normaal had gemikt was die pot ook gewonnen. Natuurlijk kan Ajax verliezen van Schalke. Maar feit is dat de beste wedstrijden dit seizoen tegen de sterkste tegenstanders werden gespeeld. Dat geeft de burger moed.
Lionel

Bericht door Lionel »

Giacomo Puccini schreef:4-1 Een prima resultaat tegen AZ, zeker zo kort na de Klassieker. Het beviel me dat Ajax weer veel kansen wist te creëren, net als afgelopen zondag. Zo doorgaan en dan kan het nog een leuk einde van het seizoen worden. Helaas weinig speeltijd voor Neres terwijl Younes er wederom he-le-maal niks van bakte. De pass van Neres op Traore waar de penal uit voortkwam was precies op maat gegeven :biggthumpup.gif:
Ik vond dat echt een bananenbal. Bal stuiterde ook vier keer ofzo.

Maar Younes gaat nooit diep. Irritant.

Kluivert trouwens... wat een mannetje!
IK GELOOF!!!!!!
LucaS

Bericht door LucaS »

Javiskamp schreef:De Kakkies ja... wordt die toch maar meegenomen als "we hebben er geen moeite mee"?

De mentaliteit van vooraf roepen dat je kanskoos bent tegen een middenmoter uit een topland is wel heel erg PSV ja
I think I lost my fucking headache
Toppie

Bericht door Toppie »

NEC -Ajax alweer Zaterdag :confused.gif: Waarom niet gewoon Zondag belachelijk spelen om de drie dagen :1evil.gif:
Mano

Bericht door Mano »

Op zich een nette winst. Even de weg kwijt voor een minuut of 20. Dat baart dan wel weer zorgen...

op naar de volgende :blub.gif:

Traore in de spits, werkt prima alleen, hij moet echt dodelijker worden.
Ja hij is al dodelijk, voor ajax :hypocrite.gif: (ik kop em vast in...)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

beelzebub schreef:Hmm. Na vandaag heeft Onana dus meer assists op zijn naam staan dan Traore. :ajaxsmiley.gif:
:smallgrin.gif:

Prima overwinning uiteindelijk. Vier doelpunten is ook wel weer eens prettig voor het vertrouwen. Doelsaldo is geen issue meer maar dat wisten we eigenlijk al wel nadat we zondag verzuimden om vier of vijf doelpunten te maken.

Op naar de wedstrijd van zaterdag en dan hopen dat Zwolle dit weekend iets voor ons kan doen.
Nil volentibus arduum
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

Ik heb wel het gevoel dat PEC iets moet gaan doen idd, dit weekend. Als ze daar winnen zie ik het al helemaal niet meer gebeuren.

Nu ook niet, maar ben iig blij dat ik niet voor Jan lul naar NEC-uit ga zaterdag.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Lionel

Bericht door Lionel »

PEC... tja... Ze hebben leuke spelers.

Ergens ben ik blij dat ze met 8-0 hebben gewonnen. Arrogantie ligt op de loer.
IK GELOOF!!!!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Daar hoop ik nu inderdaad op. In polonaise de Kuip uit en dan zondag op je plaat in Zwolle.
Nil volentibus arduum
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

Javiskamp schreef:

Ja, tegen het zeer indrukwekkende/stabiele Schalke zal het inderdaad onmogelijk worden. Ze wonnen in februari toch nog twee potjes achter elkaar, een beangstigende statistiek. Ook van hun laatste vijf Europese wedstrijden wisten ze er maar liefst één (!) te winnen.

Ja, het is echt ongelofelijk naïef van ons om te denken dat we hier überhaupt nog naar uitkijken zeg.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ga jij er nog heen dan? Kansloos. Ik lees wel op teletekst met hoeveel ze hebben verloren. :smallgrin.gif:

Als het in de competitie echt mis gaat is het onze enige kans om het vege lijf te redden zodat we die Rotterdammers alsnog kunnen overbluffen. En dan heb ik het uiteraard over winst van de EL. Interesseert me niet wie we daarvoor moeten omkopen.
Nil volentibus arduum
Lionel

Bericht door Lionel »

Marillion schreef:Daar hoop ik nu inderdaad op. In polonaise de Kuip uit en dan zondag op je plaat in Zwolle.
Laatste zes wedstrijden, 3 verloren en 3 gewonnen. Waarvan wel Vitesse voor de beker en bij ons dan. Gelijk is al genoeg. Voor ons hetzelfde als een nederlaag.
IK GELOOF!!!!!!
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Natuurlijk niet. Verliezen is 10x beter. Als ze dan bij Vitesse nog een keer verliezen, dan komen we zelfs met een gelijkspel weg bij PSV.
Lionel

Bericht door Lionel »

Ik snap ook wel dat verliezen beter is. Maar door het grote verschil in doelsaldo moeten ze 2x iets laten liggen. Niet maar 1x (verlies) wat het geval was geweest als we qua doelsaldo het voordeel hadden gehad.
IK GELOOF!!!!!!
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Iniesta schreef:
mattie schreef:
Iniesta schreef:Ziyech is duidelijk op, dus wat is hier onbegrijpelijk aan?
En deze wissel dan.. Neres komt oke.. maar niet ten koste van Kluivert
Ziyech en Kluivert zaten er duidelijk doorheen, zeer verstandig om hun rust te geven nu.
Precies. Met name Ziyech raakte geen pepernoot in de tweede helft, al kwam dat ook omdat hij veel te veel moest doen. Kan iemand een keertje bij Bosz aangeven dat Younes ook moet meeverdedigen? En niet halfbakken, sjokkend achter zijn man aan moet wandelen. Zijn hele spel speelt zich af op een postzegel.

Traoré blijft onnavolgbaar he. Als die jongen het vizier op scherp krijgt en de rust bewaart, dan is het een wereldspits. Maar gaat dat ooit nog gebeuren?
Lionel

Bericht door Lionel »

Zlatan was ook geen killer. Wat een dribbel heeft die Traore. Geniaal gewoon.
IK GELOOF!!!!!!
Demosthenes

Bericht door Demosthenes »

Lionel schreef:Ik snap ook wel dat verliezen beter is. Maar door het grote verschil in doelsaldo moeten ze 2x iets laten liggen. Niet maar 1x (verlies) wat het geval was geweest als we qua doelsaldo het voordeel hadden gehad.
Twee keer gelijk spelen is ook prima, maar wie ziet Ajax alles winnen?

Schalke? Nummer 14 op de UEFA-ranglijst, na o.a. Bayern en Dortmund maar boven Bayer Leverkussen; Ajax op 28 en Feyenoord op 89, om de verschillen duidelijk te maken. http://www.uefa.com/memberassociations/ ... ings/club/

Op papier is Ajax kansloos, maar juist de wisselvalligheid kan ervoor zorgen dat Ajax een wedstrijd van Schalke wint, al lees ik steeds maar weer dat de Nederlandse competitie internationaal niets voorstelt, m.a.w. waar is dat optimisme op gebaseerd?

Ajax begon afgelopen zondag met een team dat 22,7 jaar gemiddeld was, Feyenoord was, "met al die zelf opgeleide jonge spelers, zoals de 21-jarige Nieuwkoop", gemiddeld 28 jaar, misschien zit daar al een deel van de verklaring voor die wisselvalligheid van Ajax in.

Op whoscored.com kregen Younes (hoogste cijfer), Traore en Sanchez een 8, daar moeten Younes en Traore op AT zeker vier wedstrijden voor voetballen :ajaxsmiley.gif:
https://www.whoscored.com/Matches/10798 ... AZ-Alkmaar
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Lionel

Bericht door Lionel »

Als je kampioen wilt worden moet je gewoon alles winnen. Anders verdien je het gewoon niet. Simpel.

Schalke zie ik ons echt wel verslaan.
IK GELOOF!!!!!!
elliquido

Bericht door elliquido »

Prima wedstrijd. Traore is een prima spits gebleken, maar moet vooral de grotere kansen beter benutten. Wellicht komt dat met de jaren en ervaring.
Nadat Ziyech en Klaassen een paar goede tikken hadden gekregen zakte het in.

Helaas geven we in sommige wedstrijden het te makkelijk weg want ik geniet wel van dit Ajax dit jaar. Natuurlijk kan er een hoop beter, maar ook gisterenavond weer een hoop oehs en ahs op de tribune. Dat hebben we lang niet gehoord. En bosz wissels waren logisch en brengt toch gewoon nouri , prima !

Feyenoord wordt kampioen. Wellicht dat Utrecht iets kan in de kuip, maar Vitesse gaat 3 dagen voor de bekerfinale met fraser echt een b-team opstellen en Zwolle is dolende. Er gaat dus echt geen wonder gebeuren.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Plaats reactie