Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

elliquido

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door elliquido » wo jun 14, 2017 5:59 pm

Naast de sierlijke buitenspeler kan ik Simon Tahamata herinneren vooral van een Interland in de kuip midden jaren 80 ik meen tegen Griekenland. Nederland speelde niet best, met name Simon T. ( het werd volgens mij 1-1 ) en het hele stadion scandeerde " Simon eruit, Simon eruit, Simon Simon Simon eruit "
Ik meen dat Rob de Wit inviel voor Simon nadat dit gezang een kwartier doorging en bij de eerste actie van de Wit (welke mislukte) scandeerde het hele stadion " Simon erin, Simon erin, Simon Simon Simon erin " :smallgrin.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopii

Bericht door Yopii » wo jun 14, 2017 11:04 pm

Hij is tegenwoordig Belg. Nederland doet hem niets. :smallgrin.gif:

Hij mag tegenwoordig wel weer naar de Molukken, heb ik begrepen. Dat zal wel komen doordat ze daar tegenwoordig meer met Messi bezig zijn dan met een oud-Ajacied op leeftijd.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jun 15, 2017 4:02 pm

'FC Twente in onderhandeling met goaltjesdief Tom Boere'

FC Twente heeft in Tom Boere de opvolger van Enes Ünal gevonden. De club uit Enschede is met FC Oss in onderhandeling over een verhuizing van de topscorer van de Jupiler League naar Twente.

Dat meldt het Brabants Dagblad. Volgens directeur Peter Bijvelds is er een concreet bod gedaan op de 24-jarige spits uit Breda, die het afgelopen seizoen met 33 goals de revelatie bleek in de eerste divisie.

Onderhandeling
Volgens Bijvelds heeft FC Twente ook toestemming gevraagd om te mogen onderhandelen met Boere, die bij FC Oss nog tot juli 2018 onder contract staat. Er is al een gesprek tussen de spits en zijn nieuwe potentiële werkgever geweest. Over het bod op Boere is FC Oss met FC Twente in gesprek.
www.rtvoost.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jun 15, 2017 5:32 pm

Vroeger had je boring Arsenal, toen boring Ajax, als dit doorgaat.......... :hypocrite.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jun 18, 2017 5:52 pm

Twee fijne voetballers.
YNWA

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jun 19, 2017 9:34 am

Club Brugge en Van Rhijn kijken naar oplossing

Ricardo van Rhijn staat aan de vooravond van een voortijdig afscheid van Club Brugge, dat bereid is mee te werken aan een transfer.

Van Rhijn kwam afgelopen zomer van Ajax naar Club Brugge. Maar het Belgische avontuur werd niet wat de 26-jarige verdediger en de club ervan hadden verwacht. Na een jaar lijkt een vertrek de beste oplossing voor beide partijen.

'Ricardo heeft aangegeven dat hij garanties wil om te spelen. En die kunnen wij hem niet geven. We bekijken en bespreken samen de mogelijkheden', zegt algemeen directeur Vincent Mannaert in Het Nieuwsblad.

Volgens de directeur voelt Van Rhijn zich minder op zijn gemak in de Jupiler Pro League. 'Hij heeft het niet makkelijk met de Belgische manier van verdedigen. Veel verdedigend werk opknappen of duels aangaan: dat ligt hem minder', aldus Mannaert.

Naar verluidt is er al interesse in Van Rhijn, die zijn carrière een vervolg kan geven in Portugal of Frankrijk.
www.vi.nl

Mmm, of dat de interesse nu ten goed komt...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Arthur

Bericht door Arthur » ma jun 19, 2017 9:43 am

Jammer hoor, ik vond het altijd een sympathieke gozer.

elliquido

Bericht door elliquido » ma jun 19, 2017 10:36 am

de mens van rijn kan ik niet beoordelen, de voetballer vond ik vreselijk. Dat halfbakken ingrijpen, treuzelen, tegenstanders in de 16 laten komen en vooral die voorzet vanaf de zijkant waren om te huilen... Was opgelucht dat hij verkocht werd hoe leuk en aardig hij misschien wel is
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jun 19, 2017 11:40 am

Toen die begon had ik echt het gevoel dat hij de komende 10 jaar de rechtsback van het Nederlands elftal zou zijn, maar hoe ouder hij werd leek het er voor mij steeds meer op dat hij voetbal er maar een beetje bij deed.
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jun 19, 2017 11:47 am

Hij lijkt in veel opzichten op Gregory van der Wiel. Begon veelbelovend en zakte daarna eigenlijk steeds verder weg. Enige verschil is dat Van der Wiel dat doet bij clubs die wat beter betalen.

Ik had inderdaad ook nooit de indruk dat hij er echt helemaal voor ging. Hij zal best graag willen winnen maar als het een keertje niet lukt is het ook wel goed. Dat straalt hij op het veld een beetje uit.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma jun 19, 2017 11:50 am

Van de Wiel had tenminste nog die mooie bananenvoorzet waaruit Siem uit mijn hoofd de 1-0 maakte op 15 mei 2011.

We hebben de laatste jaren uit de opleiding alleen maar zwarte jongens als back, hoe komt dat zo? Wiel, Rhijn, Tete, Zeefuik, Larty-Sanniez... (Veltman tel ik niet mee die kwam binnen als RCV :ajaxsmiley.gif: )
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jun 19, 2017 11:56 am

beelzebub schreef:Van de Wiel had tenminste nog die mooie bananenvoorzet waaruit Siem uit mijn hoofd de 1-0 maakte op 15 mei 2011.
Dat was Landzaat. Siem scoorde de 1-0 met de voet uit een lage voorzet (ook van Van der Wiel).

In het algemeen hield de voorzet van Van der Wiel helaas niet over trouwens.

Historicus

Bericht door Historicus » di jun 20, 2017 9:29 pm

Reiziger wordt de nieuwe coach van Jong Ajax, aldus Ajax.nl.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jun 22, 2017 3:25 pm

Frank de Boer op weg naar Londen

Frank de Boer wordt vrijwel zeker de nieuwe trainer van Crystal Palace. Diverse Engelse media melden dat de voormalige coach van Ajax en Inter vandaag tot een akkoord komt met de club uit de Premier League. De Boer moet bij de club van Oranje-international Patrick van Aanholt Sam Allardyce opvolgen. De voormalig bondscoach van Engeland had nog een contract tot medio 2019, maar hij wil na een hectische periode niet langer actief blijven in het voetbal.
Crystal Palace? Moeilijke club, in de afgelopen 6 jaar 12 trainers gehad.
YNWA

De Dominee

Bericht door De Dominee » do jun 22, 2017 4:08 pm

Mooi toch? Weer even een paar miljoen harken in een half jaartje....
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jun 22, 2017 4:17 pm

:drecul.gif:
Op 19 augustus is het al Liverpool-CP, gezellig.
YNWA

Historicus

Bericht door Historicus » vr jun 23, 2017 3:21 pm

Reiziger krijgt Winston Bogarde als assistent bij Jong Ajax. :biggthumpup.gif:

T82

Bericht door T82 » vr jun 23, 2017 9:10 pm

Als iemand weet wat trainen is...!

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr jun 23, 2017 9:54 pm

At least they covered their back. :ajaxsmiley.gif:

Ik las dat Alex Pastoor het wel jammer vond dat zijn assistent Reiziger is vertrokken. Die wilde op termijn technisch manager worden en Reiziger hoofdtrainer maken.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Historicus

Bericht door Historicus » ma jun 26, 2017 2:02 pm

Voetbalzone: "Ole Tobiasen wordt volgend seizoen de nieuwe rechterhand van Alex Pastoor, zo heeft Sparta Rotterdam maandag bekend gemaakt via de officiële kanalen. De Deen neemt de vrijgekomen plek in van Michael Reiziger, die naar Jong Ajax is vertrokken. Tobiasen, die in het verleden voor onder meer sc Heerenveen, Ajax en MVV Maastricht speelde, was trainer van Jong Sparta. Naast de voormalige verdediger worden ook Nico Jalink en Arjan van der Laan toegevoegd aan de staf van het eerste elftal."

Historicus

Bericht door Historicus » ma jun 26, 2017 2:04 pm

En Crystal Palace meldt dat Frank de Boer er aan de slag gaat.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jun 26, 2017 8:04 pm

Historicus schreef:Voetbalzone: "Ole Tobiasen wordt volgend seizoen de nieuwe rechterhand van Alex Pastoor, zo heeft Sparta Rotterdam maandag bekend gemaakt via de officiële kanalen. De Deen neemt de vrijgekomen plek in van Michael Reiziger, die naar Jong Ajax is vertrokken. Tobiasen, die in het verleden voor onder meer sc Heerenveen, Ajax en MVV Maastricht speelde, was trainer van Jong Sparta. Naast de voormalige verdediger worden ook Nico Jalink en Arjan van der Laan toegevoegd aan de staf van het eerste elftal."
Goh, zat die jongen al daar? Nooit iets van meegekregen.

Als ik de naam Tobiasen hoor moet ik altijd denken aan zijn blessuregevoeligheid én de 1-7 tegen Utrecht onder leiding van Morten Olsen waarbij Ole er twee maakte.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 27, 2017 9:21 pm

Jonk verspreidt visie Cruijff en tekent bij Vlaamse voetbalbond

Wim Jonk heeft zich met zijn organisatie Cruyff Football aan de Vlaamse voetbalbond verbonden. De trouwe volgeling van Johan Cruijff, die eerder hoofd jeugdopleiding bij Ajax was, zette dinsdag een handtekening onder een overeenkomst voor twee jaar, meldt Cruyff Football zelf via de officiële kanalen.

De samenwerking houdt in dat Cruyff Football gaat helpen bij de ontwikkeling van de Belgische jeugdtrainers. Met Cruyff Football willen zij de visie van de voetballegende wereldwijd verspreiden. Jonk sloot zich aan bij het bedrijf nadat hij in 2015 werd weggestuurd bij Ajax. Onder de naam ‘Cruyff Football by Team Jonk’ promoot Jonk, samen met onder anderen Ruben Jongkind en Jordi Cruijff, de visie van Cruijff wereldwijd. Samen met nog een tiental medewerkers, met name oud-Ajacieden die onderdeel uitmaakten van de Cruijff-revolutie bij Ajax, probeert Jonk de ideeën van Cruijff in leven te houden.

Eerder gaf de oud-middenvelder van onder meer Ajax, PSV en Internazionale in gesprek met de NOS aan de nalatenschap van El Salvador middels het bedrijf voort te zetten. “Zie ons als een voetbalkennisbedrijf. Veel clubs zoeken kennis en wij hebben die kennis. Ook toen ik nog bij Ajax zat, kreeg ik veel vragen. Als clubs of bonden willen verbeteren en zeker op een duurzame manier, dan kunnen ze gebruikmaken van onze mensen."

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo jun 28, 2017 5:55 pm

Hoe groot is die Vlaamse bond?

Fischer naar Mainz na jaartje Engeland.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jun 28, 2017 7:58 pm

Gaan we daar nog wat voor vangen?

Plaats reactie