Abdelhak Nouri

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Yopii

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Yopii » za jul 15, 2017 10:44 am

http://www.voetbalzone.nl/social_item.asp?uid=9405

Zo hard is het leven.

De vader van Appie wilde zo graag dat zijn zoon een voorbeeld was voor Marokkaanse jongeren; ook dat hij kon helpen het beeld van Marokkanen te verbeteren, gewoon door te zijn wie hij was.

Zie deze beelden nu, het intense verdriet, en moet aan die woorden denken. Wie had ooit gedacht dat het zo zou lopen. Onrechtvaardig en wrang.

@Alexander: welke foto's bedoel je dan?

http://www.at5.nl/artikelen/171127/broe ... n-zijn-oor

Mooie woorden van Appie's broer.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za jul 15, 2017 1:48 pm

Ik zag een interview met Veltman op de dag voordat dit gebeurde. Het ging even over white water rafting, wat de selectie daar net gedaan had. Als nieuwe aanvoerder werd Veltman ook over de groep gevraagd, en hij haalde ondermeer aan dat Nouri dat rafting op die rivier niet zo leuk had gevonden, omdat hij in het water was gevallen en zijn hoofd hard tegen een steen had gestoten.

Lionel

Bericht door Lionel » za jul 15, 2017 2:04 pm

Echt? Raar dat dit niet wordt genoemd.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » za jul 15, 2017 2:05 pm

Volgens mij had iedereen wel een helm op.Dit ter info.
Blij met de punten ...

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za jul 15, 2017 2:18 pm

Zeker. Toch zou ik er, op een beter moment dan deze rouwperiode, graag wat meer van willen weten. Hoe hard was die klap? Is het mogelijk dat hij met een lichte hersenschudding in het veld stond?

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 15, 2017 2:18 pm

Uit het Parool, over het raften:
Nouri houdt van een dolletje. De lach is bij hem nooit ver weg. Daarom is hij ook zo geliefd binnen de club, waarvoor hij al vanaf zijn zevende voetbalt. Na de lunch komt hij vrijdagmiddag grinnikend de lobby van het hotel binnenstappen. Hij wijst op een bult op zijn voorhoofd. 

"Souvenirtje van Klaas." Klaas is Klaas-Jan Huntelaar, die hem een dag daarvoor tijdens het raften op de rivier de Ziller ongelukkig heeft geraakt.
Dit lees je nu toch in een ander perspectief.... of is dit vergezocht?
Ajax!

Sandro

Bericht door Sandro » za jul 15, 2017 2:27 pm

Vergezocht...hoofd, hart.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za jul 15, 2017 2:28 pm

Giacomo Puccini schreef:Uit het Parool, over het raften:
Nouri houdt van een dolletje. De lach is bij hem nooit ver weg. Daarom is hij ook zo geliefd binnen de club, waarvoor hij al vanaf zijn zevende voetbalt. Na de lunch komt hij vrijdagmiddag grinnikend de lobby van het hotel binnenstappen. Hij wijst op een bult op zijn voorhoofd. 

"Souvenirtje van Klaas." Klaas is Klaas-Jan Huntelaar, die hem een dag daarvoor tijdens het raften op de rivier de Ziller ongelukkig heeft geraakt.
Dit lees je nu toch in een ander perspectief.... of is dit vergezocht?

Dit nav Schumacher. De vrouw van Liam Neeson wordt ook genoemd. http://www.bbc.com/news/health-25548459

999

Bericht door 999 » za jul 15, 2017 2:33 pm

Moet dit nu ?.
Blij met de punten ...

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za jul 15, 2017 3:04 pm

999 schreef:Moet dit nu ?.
Ik weet het niet. Aan de ene kant is de verslagenheid, aan de andere kant de vraag hoe zoiets nou kan gebeuren. Van Schumacher weten we dat hij een klap tegen zijn kop kreeg, en dat hij een helm droeg.

Dit zeer tragische voorval is nu voor altijd onderdeel van onze clubgeschiedenis. Het begrip 'Ajax' heeft er een nieuw element bij. Daarom kaart ik het liever nu aan, nu het nog fris is, en alles nog vers in het geheugen zit bij zij die erbij waren. Ik zou, op een beter tijdstip, graag een aantal medische experts hierover willen horen.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 15, 2017 3:23 pm

Mooie foto kwam ik tegen:
Afbeelding
Ajax!

zeux

Bericht door zeux » za jul 15, 2017 3:31 pm

In Amerika spelen ze in het honkbal soms met een 'patch' op het shirt als een herinnering/support aan iets of iemand. Het zou best een mooi idee zijn als Ajax dit seizoen met een nummer 34 op de mouw speelt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » za jul 15, 2017 3:36 pm

Broer Nouri bedankt voor eerbetoon: ‘Ik zal alles fluisteren in zijn oor’

Abderrahim Nouri laat via Ajax weten dat de familie enorm ontdaan is door het eerbetoon aan ‘hun’ Abdelhak. ‘Het is niet te beschrijven wat dit met ons deed en doet’, schrijft hij aan AT5.

‘We willen iedereen, iedereen, maar dan ook iedereen die er was of niet was; moslim of geen moslim, Ajacied of Feyenoorder, donker of wit, oud en jong bedanken voor de steun en met name voor het prachtige eerbetoon van gisteren’, schrijft Abderrahim over de honderden mensen die gisteravond naar het ouderlijk huis van Appie Nouri kwamen in Geuzenveld. ‘Vandaag gaan wij Appie bezoeken in het AMC en ik zal alles fluisteren in zijn oor. Dank jullie wel en blijf vertrouwen op God en blijf bidden en accepteer wat God voor hem heeft en gaat bepalen. Namens de familie Nouri dank jullie wel.’

Bron: AT5
Mooi

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jul 15, 2017 5:00 pm

Lionel schreef:Echt? Raar dat dit niet wordt genoemd.
En zoals ik al eerder zei, hij sliep ook al een paar dagen slecht. Misschien had je die jongen niet mee moeten laten doen.

Sandro

Bericht door Sandro » za jul 15, 2017 5:20 pm

Was een grapje van Huntelaar waardoor dat gebeurde. Had het idee obv de beelden dat Huntelaar extreem stuk zit en zat na wat er met Nouri gebeurd is. Als hij zich maar niet schuldig voelt, want dat zou volledig onterecht zijn.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jul 15, 2017 5:48 pm

Voor de rest hoeven wij er ook niet te diep in te duiken maar ik kan me voorstellen dat zijn naasten op een gegeven moment toch graag willen weten hoe die laatste dagen verlopen zijn.

Wat we weten:
- er werd hard getraind
- het was warm
- voorvalletje met de kano
- hij sliep slecht

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za jul 15, 2017 5:53 pm

Ik ga er verder niet meer over lezen, want het helpt niet, maar ik kwam via een klap op de kop snel uit bij 'talk-and-die syndrome'; waarbij mensen heel normaal lijken na zo'n klap, gewoon blijven lachen en praten etc, en dan opeens na een aantal uren of de volgende dag in elkaar zakken. Het schijnt zeldzaam te zijn, maar dus niet zeldzaam genoeg dat ze er geen speciale naam aan gaven. For what it's worth. Klotezooi.

Sandro

Bericht door Sandro » za jul 15, 2017 6:08 pm

brigade zuid schreef:Voor de rest hoeven wij er ook niet te diep in te duiken maar ik kan me voorstellen dat zijn naasten op een gegeven moment toch graag willen weten hoe die laatste dagen verlopen zijn.

Wat we weten:
- er werd hard getraind
- het was warm
- voorvalletje met de kano
- hij sliep slecht
En dat zijn stuk voor stuk geen bijzondere dingen. Voor zijn debuut bij Ajax 1 sliep hij ook heel slecht bijvoorbeeld.

Het moet natuurlijk ergens door zijn gekomen, zoals altijd bij alles, maar ik houd het voor mezelf op een noodlottig drama.

Yopii

Bericht door Yopii » za jul 15, 2017 7:04 pm

@MT: het is duidelijk hoe de herschade ontstaan is: door hartritmestoornissen en vervolgens een hartstilstand. Als de verhalen kloppen, tenminste.

Bij dat syndroom dat jij beschrijft is de hersenschade rechtstreeks het gevolg van een klap op het hoofd o.i.d.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jul 15, 2017 8:38 pm

Ik snap de behoefte wel om er achter te komen wat er precies is gebeurd en of het te voorkomen was geweest. Voor Ajax is het professioneel ook gewoon enorm van belang want ook van tragische gebeurtenissen kun en moet je leren.

Maar realiseer je daarbij wel dat wij hier slechts kunnen gissen op basis van de beelden en verhalen. Veel feiten kennen we niet en verhalen kunnen we slecht op waarde schatten. Vergelijken met andere gevallen is dan gewoon eigenlijk niet te doen want iedere situatie is uniek. Ik ben er daarom heel terughoudend mee.

De bijeenkomst van gisteravond heeft veel indruk gemaakt. Op een moment als dit is iedereen één. Voor welke club je bent, waar je vandaan komt, welke taal je spreekt. Het maakt allemaal niet uit. Werkelijk iedereen toont zijn medeleven. Het drama maar ook de lach en de levensvreugde van Appie maakt mogelijk wat geen politicus of wie dan ook voor elkaar krijgt.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » za jul 15, 2017 8:48 pm

Zeker en dat is heel mooi. Maar buiten de Ajaxsupporters zelf zal het grootste deel van de medeleven betuigende supporters over een maand of wat Appie weer vergeten zijn, en de fanatieke zullen ouderwets op jodenjacht gaan.
Neemt niet weg dat de solidariteit en het medeleven erg indrukwekkend en mooi zijn.
I think I lost my fucking headache

Sandro

Bericht door Sandro » za jul 15, 2017 8:55 pm

LucaS schreef:Zeker en dat is heel mooi. Maar buiten de Ajaxsupporters zelf zal het grootste deel van de medeleven betuigende supporters over een maand of wat Appie weer vergeten zijn, en de fanatieke zullen ouderwets op jodenjacht gaan.
Neemt niet weg dat de solidariteit en het medeleven erg indrukwekkend en mooi zijn.
Over een maand? Denk wel wat eerder. Maar wat is daar vreemd aan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jul 15, 2017 8:57 pm

Natuurlijk blijft het niet zo. Maar de eenheid in de reactie van mensen is in mijn ogen wel uniek.
Nil volentibus arduum

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za jul 15, 2017 9:58 pm

Ik weet het ook niet, Yopi. Iedereen is er doodziek van, en hoe je het ook bekijkt, niemand heeft er verder iets aan om te kijken of het verhaal wel of niet precies klopt. Je draait het toch niet meer terug.

Yopii

Bericht door Yopii » za jul 15, 2017 10:13 pm

Dat is ook zo, MT. Speculaties zijn ook pijnlijk voor de familie.

Topsport is ongezond en soms zelfs fataal. Moet je daarom geen topsporter worden? Een zo droevig lot als Appie trof, treft maar een enkeling.

Niemand heeft dit gewild en iedereen (zeker de artsen ter plekke) heeft keihard gewerkt om die jongen te redden. Het moest blijkbaar zo zijn.

Niet met Luuk eens, dit vergeet je niet snel meer. Ooit maakten we bij Ajax een ander drama mee, dat met Robbie de Wit. Ik krijg nog steeds een knoop in mijn maag als zijn naam valt. En op gezette tijden denk ik nog aan Lloyd Doesburg, de ongelukkige reservekeeper die omkwam bij de SLM-ramp.

Plaats reactie