Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Spanje

Bericht door InnerHarbour »

Lionel schreef:We worden geroofd. Let maar op. Ziyech en Dolberg.
Ajax doet precies hetzelfde, die roven alleen uit aan andere vijver.
YNWA
Lionel

Bericht door Lionel »

Maar dat interesseert mij niet.
IK GELOOF!!!!!!
beelzebub

Bericht door beelzebub »

Heeft Neymar nu ook al Raiola als zaakwaarnemer? Een vechtpartij op de training uitlokken met een nieuweling, zodat je snel wordt getransfereerd? :ajaxsmiley.gif:

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... st-up.html
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Nu ben ik geen grote, sterke kerel, maar je zou toch als verdediger zo'n Neymar het liefst helemaal door midden willen zagen?
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik zou het in ieder geval een keer proberen. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum
InnerHarbour

Geen idee of het klopt natuurlijk maar als het klopt wordt die naaiclub genaaid en zijn zijn hun grootste naaier kwijt, scheelt toch zo'n 10 pingel en 50 kaarten voor de tegenstander per seizoen. :smallgrin.gif:
Neymar en de wraak van de Qatar

FC Barcelona dacht dat een prijs van 222 miljoen euro op het hoofd van Neymar meer dan genoeg was om kapers af te schrikken. Maar nu wil Paris Saint-Germain het betalen, in een complexe operatie die de Franse club meer dan 500 miljoen zal kosten.

Door Edwin Winkels

De vanwege de bedragen onwaarschijnlijk geachte overgang van Neymar van Barcelona naar Parijs kwam gisteren in een stroomversnelling, met berichten - overigens niet door de betrokkenen officieel bevestigd - uit de halve wereld die de puzzel van de megatransfer compleet maken.

Samengevat reist de Braziliaan vandaag vanuit Sjanghai, waar hij publicitaire verplichtingen had, naar Doha, de hoofdstad van Qatar. Daar zal hij een medische keuring ondergaan. En daarvandaan volgt een vlucht naar Parijs, waar hij volgens verschillende Franse media in de loop van de week groots, ergens in het centrum, als de nieuwe ster van Paris Saint-Germain zal worden gepresenteerd.

Wraak

Wraak en rancune lijken aan de basis te liggen van de operatie waar PSG - of beter gezegd de eigenaar van de club, de Qatar Investment Authority (QIA) - in totaal tussen de 500 en 600 miljoen euro voor over heeft: 222 miljoen voor de ‘vrijheidsclausule’, 36 miljoen als tekengeld voor Neymar en een recordsalaris van 60 miljoen euro bruto per jaar gedurende vijf seizoenen, volgens zowel Franse als Spaanse media.

In Qatar is de beslissing van Barcelona om het contract met shirtsponsor Qatar Airways niet te verlengen en in zee te gaan met het Japanse Rakuten slecht gevallen. Qatar Airways werkt nauw samen met QIA, de eigenaar van PSG, en bij Barça zijn ze ervan overtuigd dat de rijke Arabieren alle records willen breken om het aanvalstrio MSN (Messi, Suárez en Neymar) te ontbinden.

Wanhoop
De Qatarese krant Al-Watan meldde gisteren dat de Braziliaan, die zelf de laatste weken zijn mond heeft gehouden en daarmee ook zijn medespelers tot wanhoop heeft gedreven, vandaag een medische keuring in Doha ondergaat. Daar zou hij dan ook PSG-voorzitter Nasser Al-Khelaifi ontmoeten. Het zijn ook de mensen uit Qatar die de speler het geld zouden geven om zich vrij te kopen bij Barça.

De clausule waarin het bedrag staat van 222 miljoen moet immers door de speler worden betaald, níet door de club die hem contracteert. Om over dat geld te kunnen beschikken tekent Neymar een contract van, naar verluidt, 300 miljoen euro met QIA, waarmee hij onder meer ‘ambassadeur’ van het WK 2022 wordt.

Straf

Met deze constructie zou PSG ook een mogelijke straf van de UEFA kunnen ontlopen. Andrea Traverso, directeur van het Financial Fair Play-programma van de bond, zei gisteren tegen het Spaanse persbureau EFE dat er bij een dergelijke transfer automatisch een onderzoek wordt geopend. ,,Zo’n transfer heeft een grote impact op de financiën van een club. PSG zal moeten bewijzen dat het gedurende drie jaar geen verliezen lijdt van 30 miljoen euro of meer.”

PSG is al eens eerder door de UEFA gestraft voor het overtreden van de Financial Fair Play-regels. Maar als QIA de komst van Neymar uit een ander potje betaalt, blijft de club erbuiten.

Het meest gelukkig met de situatie is voorlopig de vader van Neymar. Hij was gisteren in Barcelona, waar hij als zaakwaarnemer van zijn zoon vorig jaar nog een premie van 26 miljoen euro voor een contractverlenging tot 2021 had bedongen. Dat bedrag moest gisteren voldaan worden. Bij de club vermoeden ze dat Neymar zelf niets over zijn akkoord met PSG heeft willen zeggen tot dat geld betaald zou zijn.
YNWA
beelzebub

Bericht door beelzebub »

Slim/sluw van Neymar en co. Hij heeft een bonus in zijn contract, als hij op 31 juli 2017 nog speler van Barcelona was ontvangt hij een bonus van 25 mln euro.
999

Bericht door 999 »

Achterlijk en bij het onbeschofte af dit.
Blij met de punten ...
beelzebub

Bericht door beelzebub »

Je zou denken van wel. Dat het allemaal om meer meer meer geld draait voor hem en zijn entourage. Maar zou er niet een ieniemini klein beetje sportief aspect meespelen, zoals uit sportieve schaduw van Messi willen stappen?

Dit heb ik niet zelf bedacht natuurlijk, maar gejat van de BBC: http://www.bbc.co.uk/sport/football/40767713 :ajaxsmiley.gif:
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

999 schreef:Achterlijk en bij het onbeschofte af dit.
Het is achterlijk. Het systeem is onhoudbaar. Ik denk dat we zo langzamerhand toe moeten naar het Amerikaans system.
Whitey on the moon.
Lionel

Bericht door Lionel »

Hij wilt ook uit de schaduw van Messi en 30 miljoen per jaar. Zlatan was daar al een god. Hij kan helemaal onsterfelijk worden.
IK GELOOF!!!!!!
Sandro

Bericht door Sandro »

GangstaRiB schreef:
999 schreef:Achterlijk en bij het onbeschofte af dit.
Het is achterlijk. Het systeem is onhoudbaar. Ik denk dat we zo langzamerhand toe moeten naar het Amerikaans system.
Is dat leuk dan?
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Wat versta je dan onder 'het Amerikaans systeem'?

Een salary cap waar clubs zich aan moeten houden? Of een systeem om spelers beter te verdelen zoals hun draft?
Nil volentibus arduum
InnerHarbour

De rijke teams zoals de MF Yankees en de Dodgers hebben bout aan die SC en betalen gewoon. De zogenaamde arme clubs zoals Miami houden hun payroll bewust zo laag mogelijk om zoveel mogelijk uit die gecreëerde ruif te kunnen eten.

Kut systeem wat geen enkele verandering heeft gebracht.
YNWA
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Hoe werkt dat dan? Betalen de Yankees dan per saldo mee aan de salarissen van Miami?
Nil volentibus arduum
InnerHarbour

Uit mijn hoofd, de grens ligt op 180 miljoen dollar aan payroll maar bind mij er niet op vast, voor alles wat je daar overheen gaat betaal je een percentage boete dat in een pot komt en verdeeld wordt onder en 'arme' teams, hoe lager je payroll hoe meer je krijgt.

Miami loopt al jaren de boel te flessen, die hebben het een keer gepresteerd om al hun goede spelers te traden voor talent omdat ze anders niet voldoende uit de ruif zouden krijgen, voor sommige eigenaren is het gewoon een verdienmodel.
YNWA
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Nooit geweten. Ik dacht altijd dat er simpelweg een maximum zat aan wat je mocht uitgeven aan spelers. En vroeg me al af hoe ik dat moest rijmen met de bedragen die ik in relatie tot de Yankees wel eens voorbij zie komen.
Nil volentibus arduum
InnerHarbour

Ik volg het MLB wat minder nu ik niet meer naar de VS op vakantie ga en er zijn een tijdje geleden weer nieuwe afspraken gemaakt dus het kan wat afwijken maar hier kwam/komt het op neer.
YNWA
InnerHarbour

As details emerged from the new agreement – one that will extend an unprecedented period of labor peace for the sport — it was widely noted that the threshold for the competitive-balance (or “luxury”) tax will rise in each year of the five-year agreement, going from $189 million this past season to $195 million next season, then increasing to $197 million, $206 million, $208 million and $210 million in future years. The players pressed for, and won, those increases, arguing that rising revenues (just under $10 billion annually) warranted them.
Ah dit is er dus veranderd, hij gaat jaarlijks omhoog, zullen de rijke eigenaren leuk vinden, hoeven ze minder af te dragen.
YNWA
InnerHarbour

Kijk die Engelse clubs toch het voelbal verpesten. :smallgrin.gif: Ik zou de strafschopgebieden in Frankrijk maar stofvrij maken, de grootste duiker ter wereld komt eraan. :excited.gif:
YNWA
beelzebub

Bericht door beelzebub »

Volgens de verhalen gaat PSG hem niet transferen, maar krijgt Neymar 220 miljoen (uit Qatar?) om zelf zijn contract af te kopen en leggen ze hem daarna transfervrij vast. De enige reden om het zo te doen is om de Financial Fairplay regels te omzeilen denk ik.

Het zou grappig zijn als Neymar die 220 miljoen houdt en dan toch bij Barcelona blijft. Maar dan leeft hij niet lang meer vrees ik.

Als Barcelona de Zuid-Amerikaanse MSN tridente wil handhaven kloppen ze binnenkort bij Ajax aan voor Neres natuurlijk. :ajaxsmiley.gif:
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Behalve het geld snap ik niet dat Neymar dit wil. Hij gaat naar een club die weliswaar groot is maar toch wel kleiner dan Barca maar vooral gaat hij naar een mindere competitie.
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Ja dat snap ik ook niet, hij zal er ook niet makkelijk weg komen als blijkt dat de competitie weinig voorstelt.
InnerHarbour

Als hij naar een betere, zwaardere en mooiere competitie had willen overstappen had hij naar de EPL moeten komen, City had mij wel wat voor hem geleken die hebben al een hoog duikers gehalte ofschoon het wel erg lastig voor hem zou zijn geworden, vanaf dit seizoen krijg je 2 wedstrijden schorsing voor een dive, dus om na elke wedstrijd die je speelt automatisch geschorst te zijn lijkt mij ook niet ideaal. :hypocrite.gif:
YNWA
zeux

Bericht door zeux »

Het gaat ook helemaal niet meer over prestaties. Vorig jaar voor Barcelona: 45 wedstrijden, 20 goals (4 in CL in 9 wedstrijden). Jaar daarvoor 49 wedstrijden, 31 goals (3 in CL in 9 wedstrijden).

Aardige cijfers, prima aanvaller om er bij te hebben, maar om daar nou in totaal ruim een half miljard euro over vijf jaar voor te betalen... Zijn beste jaar was 14/15: 51/39 (10 CL).
Beter zal hij niet worden de komende jaren. Dit wordt zijn laatste contract en hij hoeft eigenlijk niets meer te presteren. Vraag me af of hij PSG de CL gaat leveren (mocht dat de ambitie zijn). Of zouden ze nou echt zoveel shirtjes gaan verkopen, dat ze er marketing-wise iets uit gaan slepen? Ik zie eigenlijk geen enkele incentive die het bedrag rechtvaardigt, los van 'gewoon omdat het kan en we zin hadden om wat rond te klooien in de spelersmarkt'.
Een 'albatros contract' noemen ze dit in de MLB.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Plaats reactie