F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: F1

Bericht door Duke »

Volgens mij kon VER hier niet veel aan doen. Op Reddit geven de meesten de schuld aan RAI.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
zeux

Bericht door zeux »

Nog los van het incident zelf, zou de FIA ook nog even mogen kijken naar de actie van Raikkonen er direct na, waarbij hij Max van de baan ramt en bij gevolg ook Vettel en Alonso.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Ik vraag me af of Vettel hier geen (mede)schuld aan heeft. Waar moest Verstappen heen?
zeux

Bericht door zeux »

Gezien de reactie van Vettel geven ze bij Ferrari Max niet voluit de schuld. Anders zou hij zeker met andere teksten zijn gekomen, lijkt mij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Duke

Bericht door Duke »

Ja, VET krijgt ook de nodige verwijten.

Salvador Dali
zeux

Bericht door zeux »

Ricciardo flikt het gewoon. Sluipmoordenaar die gast. Laat zich niet gek maken en rijdt prima resultaten.
Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk »

Ik begin zolangzamerhand in voodoo-vloeken te geloven.

Staat ie op de eerste rij, met regen, en een wagenwijde kans naar de overwinning, wordt ie gesandwiched door twee Ferraris, en bleek het toch wat minder dan wagenwijd.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

zeux schreef:
Marillion schreef: En dan laat ik de Davis Cup nog liggen. :smile-ajax.gif:
Dat zou ik ook doen. :-)
Toch blij dat ik de F1 snel heb laten vallen en hierop ben overgegaan. Mooie prestatie om van 0-2 achter terug te komen. En veel meer mooie sport dan je in een heel F1 seizoen bij elkaar ziet.
Nil volentibus arduum
Sandro

Bericht door Sandro »

Marillion schreef:
zeux schreef:
Marillion schreef: En dan laat ik de Davis Cup nog liggen. :smile-ajax.gif:
Dat zou ik ook doen. :-)
Toch blij dat ik de F1 snel heb laten vallen en hierop ben overgegaan. Mooie prestatie om van 0-2 achter terug te komen. En veel meer mooie sport dan je in een heel F1 seizoen bij elkaar ziet.
Zo, dat wist ik nog niet. Erg knap :biggthumpup.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

zeux schreef:Gezien de reactie van Vettel geven ze bij Ferrari Max niet voluit de schuld. Anders zou hij zeker met andere teksten zijn gekomen, lijkt mij.
Mwah op de officiele twitteraccount van Ferrari F1 geven ze deze lezing:

'Verstappen took Kimi out and then he went to Seb'

Hier kwam een hoop commentaar op (oa van Horner) en vervolgens reageren ze met:

'What we tweeted was a factual description of events. No need to speculate on this.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Volgens mij is het toch vooral een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Vettel pakt een defensieve lijn om te zorgen dat hij als eerste de bocht in kan. Tegelijkertijd heeft Raikkonen echt een superstart maar die zit wel aan de lastige binnenkant. Die moet dus wel naar rechts om de bocht aan te gaan snijden. En aangezien dat allemaal niet met de snelheid van een paar stadsauto's bij een rotonde gaat was dit dan het resultaat. De omstandigheden helpen daarbij dan natuurlijk ook niet.
Nil volentibus arduum
Duke

Bericht door Duke »

Dat is wel een heel vrije interpretatie van wat er gebeurd is.

https://gfycat.com/SaltyOddAcaciarat

Salvador Dali
zeux

Bericht door zeux »

Duke schreef:Dat is wel een heel vrije interpretatie van wat er gebeurd is.

https://gfycat.com/SaltyOddAcaciarat
Mooi shot. Vettel's fout.
Als je gaat betogen dat Raikkonen op dat punt naar 'binnen' moet om de bocht aan te kunnen snijden, waarom beweegt Vettel dan naar buiten?
Vettel. All the way.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Hmm, ik geef toe dat het er vanuit deze hoek uit ziet dat Vettel de deur hard dicht doet.

Vraag me wel af of de hoek dan misschien een vertekend beeld geeft want er is immers geen straf uitgesproken. Het oordeel is daarmee dus toch dat het een race ongeval is.
Nil volentibus arduum
Sandro

Bericht door Sandro »

Roll with the punches zou ik zeggen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Maargoed wat moeten we nou met Max? Hij heeft veel pech maar er zullen toch een keer resultaten moeten komen. Als je je eerste wedstrijd in de Red Bull gelijk wint en als je dan ziet hoe hij er nu voorstaat is dat niet best. Volgend seizoen zal toch echt van moeten zijn. Hij kan zelf wel soms dreigen om ergens anders naartoe te gaan (Mercedes of Ferrari) maar er moet maar net op het juiste moment een stoeltje voor hem zijn als ze hem uberhaupt al willen. Red Bull heeft ook niet eeuwig geduld met hem natuurlijk, vooralsnog zal die nog steeds te boek staan als een mega talent en toekomstig wereldkampioen maar nogmaals het moet er wel een keer uit gaan komen.
Khraa

Bericht door Khraa »

Op de officiele FIA site krijgt Verstappen de schuld. Hij zou "overcompensated" hebben voor de actie van Vettel. Ik heb niks met het omhooggevallen jochie, maar als je de beelden ziet,dan kan je als onpartijdige organisatie toch niet tot deze conclusie komen?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Wie kent Cees de Wolf nog?

F1

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Ze zijn dan ook niet onpartijdig, want uit de ruif pikt Ferrari een enorm aandeel; vanuit de gedachte: Ferrari is groter dan de F1.
zeux

Bericht door zeux »

Khraa schreef:Op de officiele FIA site krijgt Verstappen de schuld. Hij zou "overcompensated" hebben voor de actie van Vettel. Ik heb niks met het omhooggevallen jochie, maar als je de beelden ziet,dan kan je als onpartijdige organisatie toch niet tot deze conclusie komen?
Vanuit de cockpit kun je zien dat Verstappen absoluut niet flink naar links stuurde.
Volstrekte nonsens dit.
Iniesta

Bericht door Iniesta »

Het probleem ligt duidelijk bij Vettel, maar die heeft natuurlijk niet door dat Raikonen de lijn van verstappen afsnijdt. Wat Vettel doet wordt bij elke start gedaan, en is volgens mij ook legaal. Denk dat je gewoon moet accepteren als 20 auto s in een paar seconden van 0 naar 300 gaan, dat er kans is op dit soort ongelukken ook als iedereen zich wel aan de regels houdt.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

brigade zuid schreef:Maargoed wat moeten we nou met Max? Hij heeft veel pech maar er zullen toch een keer resultaten moeten komen. Als je je eerste wedstrijd in de Red Bull gelijk wint en als je dan ziet hoe hij er nu voorstaat is dat niet best. Volgend seizoen zal toch echt van moeten zijn. Hij kan zelf wel soms dreigen om ergens anders naartoe te gaan (Mercedes of Ferrari) maar er moet maar net op het juiste moment een stoeltje voor hem zijn als ze hem uberhaupt al willen. Red Bull heeft ook niet eeuwig geduld met hem natuurlijk, vooralsnog zal die nog steeds te boek staan als een mega talent en toekomstig wereldkampioen maar nogmaals het moet er wel een keer uit gaan komen.
Aan motorische pech kan ie niet veel doen. Gisteren was hij ook redelijk kansloos in die sandwich met Ferrari. Maar dat gezegd hebbende... hij zit wel vaak in de penarie. Te snel willen inhalen, geen geduld hebben etc etc. Ricciardo brengt z'n auto wel iedere keer naar de finish. Max is veel te ongeduldig.
Whitey on the moon.
zeux

Bericht door zeux »

GangstaRiB schreef:Te snel willen inhalen, geen geduld hebben etc etc. Ricciardo brengt z'n auto wel iedere keer naar de finish. Max is veel te ongeduldig.
Yep. Eens. That said: wat had hij gisteren moeten doen?

Afbeelding

Afbeelding

Ook als ik deze beelden zie, zeg ik: Vettel.
Mano

Bericht door Mano »

Heeft Max pech of vraagt hij regelmatig te veel van zijn machine :confused.gif:
Tel daar dit soort sandwiches bij op en hij begint erg veel op zijn vader te lijken.

Ik denk dat hij over de grens van zijn auto gaat en dat hij moet leren binnen de gegeven grenzen te blijven.
Jeugdig ongeduld?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Iniesta

Bericht door Iniesta »

Het probleem ligt duidelijk bij Vettel, maar die heeft natuurlijk niet door dat Raikonen de lijn van verstappen afsnijdt. Wat Vettel doet wordt bij elke start gedaan, en is volgens mij ook legaal. Denk dat je gewoon moet accepteren als 20 auto s in een paar seconden van 0 naar 300 gaan, dat er kans is op dit soort ongelukken ook als iedereen zich wel aan de regels houdt.
zeux

Bericht door zeux »

Iniesta schreef:Het probleem ligt duidelijk bij Vettel, maar die heeft natuurlijk niet door dat Raikonen de lijn van verstappen afsnijdt. Wat Vettel doet wordt bij elke start gedaan, en is volgens mij ook legaal. Denk dat je gewoon moet accepteren als 20 auto s in een paar seconden van 0 naar 300 gaan, dat er kans is op dit soort ongelukken ook als iedereen zich wel aan de regels houdt.
Toch is het interessant dat bij Raikkonen wordt gezegd dat hij naar binnen 'moest' om de bocht goed aan te kunnen snijden. Waarom gaat Vettel dan zo ver naar buiten?
Als je weet dat die kant van veld 'naar binnen' moet, kun je op je vingers natellen dat je een aantal auto's flink in de weg gaat rijden als je zo nadrukkelijk naar buiten beweegt. De kans op een sandwich - ook al zie je de buitenste auto niet ziet - is dan gewoon groot. Het is direct na de start hé. Dan zit alles dicht op elkaar. Dus dat het 'onverwacht' is dat daar auto's rijden lijkt me ook niet...
Maar goed, hij heeft zijn ultieme straf: uitvallen en verder achterop in het kampioenschap.

Ging er nu even om dat Verstappen soms nog te ongeduldig is, maar dit keer niet.
Plaats reactie