Feyenoord - Ajax 22-10-2017

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Javiskamp

Re: Feyenoord - Ajax 22-10-2017

Bericht door Javiskamp »

Keizer zou gezegd hebben dat Younes speelt zondag
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Thijs schreef:Nou Tapia (was er afgelopen week bijgekomen geloof ik), vd Heijden, Botteghin.
Oh, had ik helemaal niet meegekregen. Dank, Thijs. :biggthumpup.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Thijs schreef:Ook Sven van Beek mist de klassieker. Vervelend. Voor hem.
Ook best een beetje jammer voor ons hoor.
Nieuwkoop-Van Beek-St. Juste-Haps als defensie is echt dramatisch slecht.

De spoeling voor Feyenoord om achterin nog iemand te vervangen is vrij dun, maar slechter dan die Sven van Beek kan iemand niet snel zijn.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ze spelen in ieder geval met een gelegenheidsformatie achterin. Geen automatismen. Dan moet het toch mogelijk zijn voor een speler als Ziyech om een aantal keren een speler in stelling te brengen.

Ik ben wel benieuwd hoe Feyenoord gaat spelen. In eigen huis maar het is wel de klassieker en ze hebben dus problemen achterin. Durven ze dan toch te proberen om Ajax onder druk te zetten of spelen ze toch meer voorzichtig?

Ajax is compleet. Ik zie dat alleen Van Leer er niet bij is als reservedoelman. Onana moet dus niet geblesseerd raken want dan komt er een keeper in die niet bij de lat kan.
Nil volentibus arduum
Lionel

Bericht door Lionel »

Amrabat rechtsback en die Nieuwkoop centraal? Zoiets zal het wel worden. Of een 17-jarige centraal achterin. Gertruidia ofzo.

Martin van Geel had laatst een grote mond over Jong Ajax maar volgens mij heeft die ploeg zijn nut wel bewezen.

Ajax moet er vol op knallen want anders wordt het lastig. Is Ajax de laatste jaren daar terug gekomen van een achterstand?
IK GELOOF!!!!!!
Sandro

Bericht door Sandro »

Over de hele historie gezien is het overigens ongelofelijk close wat betreft de wedstrijden die in Rotterdam zijn gespeeld.

Gespeelde wedstrijden 89
Ajax gewonnen 32
Gelijk 24
Fnoord gewonnen 33
Doelpunten Ajax 165
Doelpunten Fnoord 164

Morgen winnen en we komen langszij. Needless to say dat we in Amsterdam historisch gezien heer en meester zijn :ajaxscarf.gif:

EDIT:

In deze statistiek zitten alle wedstrijden in Rotterdam. Maar als we de wedstrijden in de Kuip in eredevisieverband nemen dan lopen we al voor:
Ajax was in de 61 voorgaande edities succesvoller in De Kuip dan Feyenoord (21 zeges tegen 18).Het doelsaldo is wel in evenwicht (113-113).
Laatst gewijzigd door Sandro op za okt 21, 2017 11:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Lionel schreef:Ajax moet er vol op knallen want anders wordt het lastig. Is Ajax de laatste jaren daar terug gekomen van een achterstand?
De laatste jaren één keer via Klaassen van een 1-0 achterstand teruggekomen tot 1-1. Maar dat is een te mager resultaat.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Lionel schreef:Amrabat rechtsback en die Nieuwkoop centraal? Zoiets zal het wel worden. Of een 17-jarige centraal achterin. Gertruidia ofzo.
Diks hebben ze volgens mij wel weer 'fit' die ze bijvoorbeeld rechtsback kunnen zetten.
Lionel schreef:Martin van Geel had laatst een grote mond over Jong Ajax maar volgens mij heeft die ploeg zijn nut wel bewezen.
Ja oliedom die aanvankelijke weigering van Feyenoord om aan die voetbalpiramide mee te doen (en achteraf een lobby om minimaal 1e of 2e Divisie te mogen instromen...) Jong Feyenoord speelt nu alleen potjes voor de kat z'n kut tegen pakweg Jong Cambuur.
Wouter

Bericht door Wouter »

Bij Feyenoord raken ze altijd helemaal van de kook als ze tegen Ajax moeten, dus Ajax zal wel winnen.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Ligt er denk ik een beetje aan hoe ze het eerste kwartier doorkomen. In een Kuip die op ontploffen staat zal fnoord als een bezetene beginnen, dan moet je niet hebben dat er gelijk twee inwaaien ofzo. Meen me te herinneren dat vorig jaar of het jaar daarvoor ze in de eerste 10 minuten iets van drie keer de paal of de lat raakten.
elliquido

Bericht door elliquido »

zijn hoge ballen nu niet het devies vanaf de zijkant met al die mini verdedigers bij feijenoord ?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Ze beginnen altijd vol goede moed, dat is het leuke juist. Als je de eerste 10 minuten rustig blijft en geen goal tegen krijgt win je hem 9 van de 10 keer.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

De selectie:

Andre Onana
Kostas Lamprou
Joël Veltman
Matthijs de Ligt
Max Wöber
Daley Sinkgraven
Nick Viergever
Luis Orejuela
Donny van de Beek
Hakim Ziyech
Lasse Schöne
Siem de Jong
Frenkie de Jong
David Neres
Klaas Jan Huntelaar
Amin Younes
Vaclav Cerny
Kasper Dolberg
Justin Kluivert

Het lijkt er op dat we van Dijks verlost zijn.
Nil volentibus arduum
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Marillion schreef: Het lijkt er op dat we van Dijks verlost zijn.
Dan blijft het toch verbluffend dat we eerst 8 verliespunten hebben opgelopen met hem in de basis. :blush.gif:
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Ja dat zal vast aan 1 speler hebben gelegen. :confused.gif:
YNWA
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona »

:onfire.gif: MatchDay!!! :onfire.gif:
Toppie

Bericht door Toppie »

Ze hoeven niet te sproeien
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Morgen mensen! Hebben je d'r ook zo'n zin in? :onfire.gif: :ajaxscarf.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Toppie

Bericht door Toppie »

De tafel van Kees wat is die Vd Sar een akelig mannetje
Misschien Siem op het middenveld ?
De Dominee

Bericht door De Dominee »

Hoop het. Voor vanmiddag hoop ik op Ziyech - Beek - Siem. Wat zei vd Sar precies?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Javiskamp

Bericht door Javiskamp »

Van der Sar over Bosz-vertrek: "Daar heeft hij Ajax goed voor gebruikt"
Zondag 22 oktober 2017 om 10:44
Ajax-directeur Edwin van der Sar heeft een vervelende nasmaak overgehouden aan het vertrek van Peter Bosz bij Ajax. De trainer leidde de Amsterdammers vorig seizoen naar de Europa League-finale, beloofde volgens Van der Sar dat hij bij Ajax zou blijven en vertrok naar Borussia Dortmund.

Bosz liet onlangs weten dat hij sowieso van plan was om weg te gaan bij Ajax, maar Van der Sar bestrijdt dat. "Dat gaat toch een beetje in tegen de uitspraken die hij rond de finale deed. Toen zei hij: Ik ben volgend jaar trainer van Ajax", laat de voormalige keeper weten bij De Tafel van Kees.

Volgens Van der Sar heeft Bosz Ajax in de steek gelaten. "Iedere speler en trainer wil omhoog, naar de internationale top. Peter had die ambitie ook en hij wist dat hij dat makkelijker via Ajax kon doen dan via Vitesse of Maccabi Tel Aviv. Hij zit nu bij een mooie club en daar heeft hij Ajax op een goede manier voor gebruikt."

Onlangs dook het verhaal op dat Bosz een eigen assistent aan de technische staf wilde toevoegen, maar dat het Technisch Hart van Ajax dit tegenhield. Van der Sar bevestigt dit verhaal gedeeltelijk. "We wilden graag verder met Peter, maar niet tegen die voorwaarden"
Ajax wil minder focussen op de eigen jeugd: 'Moeten die ambitie hebben'
Zondag 22 oktober 2017 om 12:00
Ajax moet zich minder richten op de eigen jeugd en meer investeren in aankopen van buitenaf. Dit beweert algemeen directeur Edwin van der Sar, die zondagochtend te gast was bij De Tafel van Kees.

"Als je kijkt naar de jeugd, hebben we het fantastisch gedaan", aldus de oud-doelman. "Cillessen is vervangen door Onana, Klaassen heeft Eriksen opgevolgd, Milik hebben we voor Dolberg ingeruild, De Ligt staat nu op de plek van Sánchez…" Van der Sar vindt echter dat Ajax van dit beleid moet afstappen. "Als een grote speler vertrekt bij Ajax, dan moeten we de mogelijkheden en de ambities hebben om een gelijkwaardige speler met dezelfde kwaliteit terug te halen."

"Ik denk dat we met Ajax de afgelopen jaren op de goede weg zijn", laat Van der Sar bovendien weten. "We wilden graag aanhaken in Europa en dat hebben we afgelopen seizoen gedaan. Daar betaal je de prijs voor, gezien het aantal spelers dat weg is gegaan. Met één of twee hadden we wel rekening gehouden, maar met Sánchez bijvoorbeeld niet."
999

Bericht door 999 »

Nu maar hopen dat zonne Makkelie een beetje aanvoelt hoe zo'n klassieker in elkaar zit en niet binnen no-time, mede opgehitst door het publiek, met rode en gele kaart(en) gaat wapperen.

Feyenoord zal er vanaf minuut 1 er opklappen, dat is hun speelstijl tot nu toe steeds geweest.Hopende op een vroege goal om van daar uit de voorsprong uit te bouwen.Of dat ze dat lang gaan volhouden ligt aan AJAX.

Eerdere jaren kan ik me herinneren dat AJAX dat zelf deed en met een goal de eerste klap uitdeelde.

Ik kweet niet, maar persoonlijk vind ik het midden veld van Feyenoord sterker, krachtiger.Hun spits in goede doen kan het verschil gaan maken, zeker gezien onze jonge nog niet op elkaar ingespeelde achterhoede.Het probleem zit, gezien de blessures, in de achterhoede bij Feyenoord.De vraag is of onze voorhoede ( en middenveld w.b. creatief zijn ) krachtig en slim genoeg is om hun daar pijn te doen.Je zal als speler, zeker als Younes zijnde, die 2 of 3 keer wel in die positie zal komen , de vrije man voor de goal aan moeten spelen en toe moeten slaan. Neres hopelijk kan gebruik gaan maken van de eventuele ruimte achter de achterhoede van Feyenoord.

Wat ik wel weet is dat je in je 9e wedstrijd en na een voorbereiding nog steeds een team hebt staan wat niet veel automatisme kent ...
Laatst gewijzigd door 999 op zo okt 22, 2017 11:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Sandro

Bericht door Sandro »

Ik droomde vannacht dat Neres gaat scoren.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
999

Bericht door 999 »

Sandro schreef:Ik droomde vannacht dat Neres gaat scoren.
Tja, je weet toch .. Dromen zijn bedrog ... :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Eens kijken of een centrum van twee negentienjarige-jarigen bij Ajax al de hectiek, chaos en vuilspelerij aankan.
Plaats reactie