Willem II - AFC Ajax 28-10-17

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Willem II - AFC Ajax 28-10-17

Bericht door InnerHarbour »

Oh jee gered door een oud gediende en de zogenaamde talenten zakte weer eens door het ijs. :excited.gif:
YNWA
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

De routiniers lijken de situatie inderdaad langzaam over te nemen. Van de Beek begon prima aan het seizoen, maakte ook een aantal keer een belangrijk doelpunt. Maar ik zie het wel gebeuren dat Siem de Jong binnenkort zijn plek overneemt. Als hij fit blijft tenminste, want dat wil ik dan nog wel even zien.

Als dat daadwerkelijk gebeurd heb je uiteindelijk:
Huntelaar voor Dolberg
Schöne voor Frenkie de Jong
Siem de Jong voor Van de Beek

Ik ben wel benieuwd hoe het er aan het einde van het seizoen dan uit ziet. Weten de jonkies zich terug te vechten in de basis of niet?
Nil volentibus arduum
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Ik kijk niet al te veel Ajax wedstrijden dit seizoen. Heb zelf geen Foxsports en moet zelf vaak voetballen op zondag. Dus gisteren bij uitzondering weer eens een potje gekeken, maar van het niveau word ik wel droevig. Zoals Marillion hierboven terecht zegt worden spelers als VD Beek niet beter. In zo'n slechte wedstrijd en dan niet boven komen drijven op techniek of slimheid... dat geeft te denken. Siem komt erin en er gebeurt gelijk wat, zoals slim vrijlopen zonder bal enzo.
Whitey on the moon.
Sandro

Bericht door Sandro »

Marillion schreef:De routiniers lijken de situatie inderdaad langzaam over te nemen. Van de Beek begon prima aan het seizoen, maakte ook een aantal keer een belangrijk doelpunt. Maar ik zie het wel gebeuren dat Siem de Jong binnenkort zijn plek overneemt. Als hij fit blijft tenminste, want dat wil ik dan nog wel even zien.

Als dat daadwerkelijk gebeurd heb je uiteindelijk:
Huntelaar voor Dolberg
Schöne voor Frenkie de Jong
Siem de Jong voor Van de Beek

Ik ben wel benieuwd hoe het er aan het einde van het seizoen dan uit ziet. Weten de jonkies zich terug te vechten in de basis of niet?
Voor F de Jong zie ik het dit seizoen somber in. Huntelaar zal voorlopig wel de voorkeur blijven krijgen boven Dolberg. S de Jong vs Vd Beek is de meest spannende denk ik. Mits fit maakt De Jong een goede kans, maar bij een blessure verwacht ik dat hij er lastig weer inkomt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Gisteren niet live kunnen zien, maar de samenvatting laat zien dat ik niet veel gemist heb. Wel goed dat we weer gewonnen hebben.

Het zal idd niet lang meer duren dat Siem in de basis staat. Voegt diepgang, fysiek, kopkracht en scorend vermogen toe aan dit elftal. In de winterstop kunnen we hopelijk een klasbak op linksbuiten halen en een goede linksback.

Hopelijk denkt Vitesse vanmiddag niet te aanvallend en gaan ze vanuit de omschakeling spelen. Niet voor niks halen die voornamelijk de punten buitenshuis.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Is iemand al erachter gekomen waarom Wober eruit moest en niet Viergever? De teller balverlies stond bij Nick in de rust al op 14 ofzo... Zeer slechte pot van hem. Wober deed het prima.

Verder was het echt niet zo drmatisch slecht als velen hier doen voorkomen. Het was lang niet sprankelend, maar we hebben flink wat kansen gehad (gecreerd). Volgens hadden we iets van 25 schoten richting doel, en gewoon en aantal 100% kansen die door voornamelijk Huntelaar werden gemist. Wel een mooi assist van hem bij de 2-1 van Siem. Vond Huntelaar ook niet slecht spelen - hij blijft bezig, blijft gaan, heeft een paar keer goed gekaatst waaruit meteen kansen ontstonden. Zeer belangrijk voor het elftal. Als Dolberg de helft van zijn karakter had, dan was er nu helemaal geen discussie.

Lijkt me verder wel duidelijk dat Dolberg niks op linksbuiten heeft te zoeken. Dat is (inmiddels) gewoon een centrumspits.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Toppie

Bericht door Toppie »

Viergever was erg slecht en Younes krijgt nu rust :blush.gif:
999

Bericht door 999 »

GangstaRiB schreef:
999 schreef:Huntelaar is altijd aanwezig, bezig, of hij nu een goede of slechte wedstrijd speelt.Dolberg daar in tegen.
Mwah. Ik vond Huntelaar ook niet best vandaag. Snelheid heeft ie niet meer. Verrassing zit er ook niet in want hij staat altijd in de 16 z'n kans af te wachten.

Maar over het geheel genomen kan dit voetbal niet. Het lijkt echt nergens op. Ik weet niet welk nivo Ajax wil nastreven maar dit leek net als tegen Feyenoord nergens op. Constant foute passing, traag voetbal. We zitten op een doodlopend pad
Haha, wat een onzin.Als er iemand is die voor het team werkt is het KJH wel.Dolberg is nu net degene die de ballen staat af te wachten.

Keizer had na 1 kwartier dieje Dolberg moeten wisselen en met Kluivert op links moeten gaan spelen.Wat Viergever betreft, ja, was niet best.Maar Den Dolberg ging ook nooit met zijn man mee waardoor Viergever constant moest kiezen.Verontrustend vind ik ook de snelheid en de desinteresse van Dolberg, sjokte als een ouwe lul over het veld, heeft constant balverlies.

Als dat waar was van die 50 Miljoen moeten ze degene die dat heeft tegengehouden meteen ontslaan.
Blij met de punten ...
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Huntelaar doet zijn best, maar blinkt vooral uit in kansen missen, overtredingen maken, schwalbes en het doen stranden van combinaties. Net voor de rust kon hij Ziyech (dacht ik, of was het Neres?) eenvoudig vrij voor de keeper zetten, maar dan volgt er een hopeloze pass. Na de 1-2 ging hij op het middenveld medespelers in de weg lopen. Nee, ik heb me vooral aan hem geërgerd. Zet Dolberg maar in de punt.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Jöhnk schreef:Huntelaar doet zijn best, maar blinkt vooral uit in kansen missen, overtredingen maken, schwalbes en het doen stranden van combinaties. Net voor de rust kon hij Ziyech (dacht ik, of was het Neres?) eenvoudig vrij voor de keeper zetten, maar dan volgt er een hopeloze pass. Na de 1-2 ging hij op het middenveld medespelers in de weg lopen. Nee, ik heb me vooral aan hem geërgerd. Zet Dolberg maar in de punt.
Welke schwalbes dan?

Je noemt trouwens een mislukte combinatie - waarom pak je dan niet de succesvolle combinaties er ook maar even bij? Bijvoorbeeld toen ie Ziyech vrij voor de keeper zette? En hoe zit het met zijn assist op de 2-1?

Het lijkt alsof je je conclusie al klaar hebt staan, en dan pas een uitleg gaat zoeken. In plaats van andersom.

Wat heeft Dolberg gisteren overigens wel goed gedaan?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
LucaS

Bericht door LucaS »

Ook de samenwerking tussen Klaas-Jan Huntelaar en de gelegenheidslinksbuiten Kasper Dolberg zorgde voor tevredenheid bij Keizer. "Ik denk dat het wel voor herhaling vatbaar is, zowel Klaas-Jan als Kasper heeft een aantal kansen gehad."
Omg die man is gek.
I think I lost my fucking headache
999

Bericht door 999 »

Jöhnk schreef:Huntelaar doet zijn best, maar blinkt vooral uit in kansen missen, overtredingen maken, schwalbes en het doen stranden van combinaties. Net voor de rust kon hij Ziyech (dacht ik, of was het Neres?) eenvoudig vrij voor de keeper zetten, maar dan volgt er een hopeloze pass. Na de 1-2 ging hij op het middenveld medespelers in de weg lopen. Nee, ik heb me vooral aan hem geërgerd. Zet Dolberg maar in de punt.
Dat heeft ie vanaf het begin seizoen ook gedaan, en vervolgens bakte Dolberg er niet veel van en stagneerde de rest van de voorhoede ook nog eens.Weetje, Dolberg zou het best kunnen worden hoor, een levensgevaarlijke scorende doelpunten machine :) ... Maar vooralsnog valt hij dit seizoen zwaar tegen.Persoonlijk vind ik ook, maar goed iedereen mag daar anders over denken, als Dolberg niet scoort dan heb je niet zo veel aan Dolberg.Dan werkt ie niet voor het elftal, dan blijft hij met zichzelf bezig.Tegen WII ook weer, kansloos gepingel en steeds balverlies die gevaarlijke situatie(s) opleverde.

Had um moeten verkopen voor die 50 Miljoen ...
Blij met de punten ...
999

Bericht door 999 »

LucaS schreef:
Ook de samenwerking tussen Klaas-Jan Huntelaar en de gelegenheidslinksbuiten Kasper Dolberg zorgde voor tevredenheid bij Keizer. "Ik denk dat het wel voor herhaling vatbaar is, zowel Klaas-Jan als Kasper heeft een aantal kansen gehad."
Omg die man is gek.
Je stelt de op dat moment beste speler op.Keizer kiest niet.Of Dolberg of KJH.Op dit moment is het KJH. En eigenlijk telt dit ook voor Siem, die ik op dit moment gewoon beter vind passen in het elftal, mede door zijn ervaring.Maar goed, als er een man verantwoordelijk is voor dit, voor het mislopen van Europees voetbal en 5 punten achter is het Keizer.En niemand anders.
Blij met de punten ...
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

Ajaciedjuh schreef:
Hopelijk denkt Vitesse vanmiddag niet te aanvallend en gaan ze vanuit de omschakeling spelen. Niet voor niks halen die voornamelijk de punten buitenshuis.

vitesse zegt nog net niet hoeveel willen jullie er vandaag inknallen... Slaat weer totaal nergens op..

Keizer snapt het niet en ziet het ook niet.. Vermoedelijk door zijn eigen ego... Wat een lul is het toch ook...Zelfs in het AD staat het dat het mislukt is.. Dolberg op links...
Toch zal het mij niet verbazen als Dolberg straks weer op Links start thuis tegen Utrecht
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

LucaS schreef:
Omg die man is gek.
Dolberg had ook kansen. Ik herinner me wat geblokte schoten. Zoiets zei hij ook nog.

Er zit ook weinig logica in de keuzes die hij maakt. Hij hoopt nog altijd dat het toevallig gaat lopen.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Peter schreef:
LucaS schreef:
Omg die man is gek.
Dolberg had ook kansen. Ik herinner me wat geblokte schoten. Zoiets zei hij ook nog.
Toch is dit zeker geen gelul hoor. Het was vooral Huntelaar die veel kansen op een kans verklootte (aan de andere kant zat Huntelaar met die bal op de paal en met uiteindelijk het balletje op Siem de Jong ook aan de basis van momenten die de pot in het voordeel van Ajax deden kantelen.)
Maar regelmatig zie je dat Klaas Jan niet de allerbeste techniek heeft.

Het is dat er vrij veel onkunde was in met name de 1e helft, maar Dolberg heeft dus daadwerkelijk wel oog voor het wegsteken van lopende mensen, maakt passeer acties en is behoorlijk tweebenig. Wanneer de Technische Staf dit benchmarkt met Amin 'ik heb geen linkerbeen' Younes snap ik dat ze perspectief zien.

Maar ik wil nu graag Dennis Johnsen aan het werk zien.
Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel »

999 schreef:Keizer had na 1 kwartier dieje Dolberg moeten wisselen en met Kluivert op links moeten gaan spelen.Wat Viergever betreft, ja, was niet best.Maar Den Dolberg ging ook nooit met zijn man mee waardoor Viergever constant moest kiezen.Verontrustend vind ik ook de snelheid en de desinteresse van Dolberg, sjokte als een ouwe lul over het veld, heeft constant balverlies.
Ik zou voorin als volgt spelen:

Kasper Dolberg - Den Dolberg - Dieje Dolberg
Sandro

Bericht door Sandro »

:biggrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

:biggrin.gif: Dubbel ouwe waar heb je al die tijd gezeten ik heb je gemist! :biggrin.gif:
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Dubbel :biggrin.gif: :biggthumpup.gif:
YNWA
Mano

Bericht door Mano »

Mooi toch die klagende ajacieden :hypocrite.gif:

Amin is troep op links.
Kluivert laat al weken geen rendement zien
Dennis Johnson zit net bij het eerste
Kasper Dolberg is geen linksbuiten
Cerny is out

Oftewel, wie je op links ook opstelt, als coach krijg je toch geklaag, want het is allemaal prut.
Met Kluivert heb je de kans dat hij is een keer zijn dag heeft...
Nu probeerde hij het met Dolberg want qua techniek kan hij daar makkelijk spelen. Ik vond het geen succes.

rendement Neres, niet zijn beste pot maar er gewoon weer ééntje inprikken. :biggthumpup.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
De Dominee

Bericht door De Dominee »

Wil toch Dolberg nog wel eens op links zien, maar dan met Sinkgraven erachter.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Kluivert - Dolberg - Neres
Ziyech - Schone - Siem De Jong
Sinkgraven - Wober - De Ligt - Veltman
Onana

Siem verdient wel een keer een basisplek. Ten koste van Donny of Schone.
LucaS

Bericht door LucaS »

De opstelling. Alleen zou ik ipv Kluivert graag een betere speler zien.
I think I lost my fucking headache
999

Bericht door 999 »

Dubbel schreef:
999 schreef:Keizer had na 1 kwartier dieje Dolberg moeten wisselen en met Kluivert op links moeten gaan spelen.Wat Viergever betreft, ja, was niet best.Maar Den Dolberg ging ook nooit met zijn man mee waardoor Viergever constant moest kiezen.Verontrustend vind ik ook de snelheid en de desinteresse van Dolberg, sjokte als een ouwe lul over het veld, heeft constant balverlies.
Ik zou voorin als volgt spelen:

Kasper Dolberg - Den Dolberg - Dieje Dolberg
En op linksachter Dieje Sinkgraven of Den Sinkgraven ? :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...
Plaats reactie