Ajax - Feyenoord 21-01-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Re: Ajax - Feyenoord 21-01-2018

Bericht door mattie »

Javiskamp schreef:
mattie schreef:Tja volgende week Utrecht uit.. Utrecht geeft eerst a.s woensdag een walk over weg.. Want ja 26-01-2018 is het D-Day.. Rest van het jaar doet er niet toe
Word je nou zelf ook niet moe van dit gewauwel?

Ajax is toch prima... dan moet je ook van Utrecht winnen..

En wat is er vrijdag te doen in Utrecht dan?.
Realistisch eerder.. maar we zullen zien deze week
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:
Javiskamp

Bericht door Javiskamp »

Dan is Ajax dus niet goed genoeg om kampioen te worden als dat realistisch is
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Prima potje om mee aan de tweede seizoenshelft te beginnen. Geen geweldige wedstrijd maar het was wel duidelijk wie er vandaag de beste was. En dat is iets wat ik graag constateer tijdens de klassieker! :ajaxscarf.gif:

Tagliafico gaan we nog wel het nodige plezier van hebben. Al liep Berghuis in de eerste helft bij die kopbal wel uit z'n rug. Maar verder een prima debuut van die gast. Als de spelers op die vleugel elkaar goed leren kennen is daar nog meer uit de samenwerking te halen.

Zuur dat we vandaag niet inlopen omdat PSV weer op het allerlaatste moment de punten pakt. Maar als we deze lijn doortrekken gaan onze kansen wel komen. Op naar volgende week. Utrecht uit!
Nil volentibus arduum
Wie kent Cees de Wolf nog?

Ajax - Feyenoord 21-01-2018

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Wat was dat voor dingetje op de beeldschermen na die save van Onana in de eerste helft? Kregen we daar een herhaling van en daar achteraan een gangster Onana die zijn zonnebril wat laat zakken op een crime scene. Dikke humor!

Nico was aanwezig, kan wat worden! Zelfs na afloop was ie niet van het veld te slaan.

Als ik die kakkies zo zie vraag ik me serieus af hoe zij kampioen konden worden vorig seizoen. Wat een armoedig zooitje. Zonder uitsupporters is dit eigenlijk een doorsnee competitiewedstrijd. Zijn totaal geen gelijkwaardige ploegen. De kakkies zijn al jaren het predikaat “Klassieker” onwaardig.

(Maaaaaaaar daar zit ik dan weer helemaal niet mee!)
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Precies, sommige dingen moet je koesteren. Dit is er zo één. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Wat was dat voor dingetje op de beeldschermen na die save van Onana in de eerste helft? Kregen we daar een herhaling van en daar achteraan een gangster Onana die zijn zonnebril wat laat zakken op een crime scene. Dikke humor!
Onana is een apart soort cultspeler. Want hij is niet alleen een leuke en aparte gast maar ook nog eens echt goed.
Nil volentibus arduum
LucaS

Bericht door LucaS »

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zijn totaal geen gelijkwaardige ploegen. De kakkies zijn al jaren het predikaat “Klassieker” onwaardig.

(Maaaaaaaar daar zit ik dan weer helemaal niet mee!)
En het grappige is dat EA of Berhuis vooraf zei dat ze weliswaar steeds verliezen, maar dat ze de laatste jaren eigenlijk steeds beter zijn.
I think I lost my fucking headache
ferry

Bericht door ferry »

wimpey schreef:Zag net dat incident met Ziyech. Dat wordt er een voor de tuchtcommissie. Hij trapt 2 keer naar El Ahmadi terwijl ie de bal zeker niet kan raken. Amateuristisch. Qua balbeheersing is er in NL geen betere trouwens, hij is toe aan een echte competitie.
Volgens Fox Sports heeft Kuipers aangegeven het incident gezien en beoordeeld te hebben, dus dat zou dan goed moeten zitten:
Kuipers legt uit: ‘Het was een overtreding van Hakim Ziyech’
Zondag, 21 januari 2018 om 19:15

Hakim Ziyech was na afloop van De Klassieker onderwerp van gesprek. De middenvelder speelde een verdienstelijke wedstrijd, maar had in de ogen van sommigen rood moeten krijgen omdat hij Karim El Ahmadi zou hebben nagetrapt.

Op de beelden is te zien hoe de international van Marokko een trappende beweging maakt bij de zijlijn, maar Björn Kuipers besloot de linkspoot daar niet voor te bestraffen: “Het was een overtreding van Ziyech, Feyenoord was in de aanval en dus geef ik voordeel. Ik heb het goed beoordeeld”, aldus de scheidsrechter tegenover FOX Sports.
Lekkere overwinning verder. Rommelige eerste helft door de vele overtredingen, maar 2e helft geen vuiltje aan de lucht. Zal volgende week lastiger worden denk ik.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Wat was dat voor dingetje op de beeldschermen na die save van Onana in de eerste helft? Kregen we daar een herhaling van en daar achteraan een gangster Onana die zijn zonnebril wat laat zakken op een crime scene. Dikke humor!
Ja of het was humor of het was bedoeld als een of andere sluikreclame dan wel voor Ziggo of voor een zonnebrillenmerk.
Javiskamp schreef:Dan is Ajax dus niet goed genoeg om kampioen te worden als dat realistisch is
:biggrin.gif: :biggrin.gif:
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

Hij werd in de vorige klassieker al door Ajax-Twitter gebruikt toen Onana die pingel stopte.

https://twitter.com/ncfcean/status/922351193262870528

:neutral.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Javiskamp schreef:
mattie schreef:Tja volgende week Utrecht uit.. Utrecht geeft eerst a.s woensdag een walk over weg.. Want ja 26-01-2018 is het D-Day.. Rest van het jaar doet er niet toe
Word je nou zelf ook niet moe van dit gewauwel?

Ajax is toch prima... dan moet je ook van Utrecht winnen..
Idd wat een Calimero praat.
Ik denk dat 't juist andersom gaat. Utrecht pakt woensdag een resultaat tegen Feyenoord maar verliest vervolgens de inhaalwedstrijd tegen Ajax.
Nihad

Bericht door Nihad »

Ik snap er gewoon niks van, hoor.

Feyenoord kwam gisteren om vooral niet met dikke cijfers te verliezen? Waarom durven die gasten nooit te voetballen in de Arena? Wat hadden ze te verliezen? Nu krijgen we een doodsaaie wedstrijd met een voorspelbare uitslag.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Boabdil schreef: Feyenoord kwam gisteren om vooral niet met dikke cijfers te verliezen? Waarom durven die gasten nooit te voetballen in de Arena? Wat hadden ze te verliezen? Nu krijgen we een doodsaaie wedstrijd met een voorspelbare uitslag.
Omdat ze 't idd in hun broek doen in de Arena.
Ze pakten het tactisch trouwens wel een stukje slimmer aan dan PSV, die lieten zich helemaal afjagen en zelfs Zoet schoot elke bal over de zijlijn.

Maar verder was fey tandeloos. Ik schrok best wel van die kopkans voor Berghuis vlak voor rust. Maar Onana noemde 't een makkelijke redding.
elliquido

Bericht door elliquido »

Tactisch schaakspel. Fijne overwinning. Na die rode kaart had ten hag wel wat sneller kunnen wisselen daar de basis het wel welletjes vond.

Teamprestatie zonder uitblinkers

Seizoensresultaat 6-1. Prima !
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Plaats reactie