F1 en andere autosporten
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: F1
Nou ik kijk het nog 1 weekend aan, als het nou weer op een teleurstelling uitdraait dan stop ik ermee om het relatief intensief te volgen. Ik vind de sport sowieso niet zo heel veel aan, ik ben 1 van de velen die is ingestapt vanwege Max maar ik zit me eigenlijk vooral te ergeren. Ik erger me aan de saaiheid en de voorspelbaarheid van de races en ik erger me ook aan Max die toch vaker tegenvalt dan dat die de hoge verwachtingen waar maakt. Hij heeft nu ruim drie jaar ervaring en dan valt het zoals vorige week gewoon weer heel erg tegen met een fout in de kwalificatie en een slechte race op zondag.
Edit: Nu ook gelijk al weer problemen voor Max in de eerste vrije training terwijl Ricciardo de snelste tijd neerzet. Altijd maar die eeuwige problemen bij die man, vlekkeloze raceweekenden zijn op 1 hand te tellen bij hem en bij het team.
Edit: Nu ook gelijk al weer problemen voor Max in de eerste vrije training terwijl Ricciardo de snelste tijd neerzet. Altijd maar die eeuwige problemen bij die man, vlekkeloze raceweekenden zijn op 1 hand te tellen bij hem en bij het team.
-
Nou nou nou.... dit is de creme de la creme van de autosport he.... en dan zeggen dat Max met z'n GP overwinningen tegenvalt terwijl ie nog geen 20 is en pas sinds 2 jaar voor een topteam rijdt. Er zijn talloze F1 rijders geweest die nooit een GP hebben gewonnen...brigade zuid schreef:Nou ik kijk het nog 1 weekend aan, als het nou weer op een teleurstelling uitdraait dan stop ik ermee om het relatief intensief te volgen. Ik vind de sport sowieso niet zo heel veel aan, ik ben 1 van de velen die is ingestapt vanwege Max maar ik zit me eigenlijk vooral te ergeren. Ik erger me aan de saaiheid en de voorspelbaarheid van de races en ik erger me ook aan Max die toch vaker tegenvalt dan dat die de hoge verwachtingen waar maakt. Hij heeft nu ruim drie jaar ervaring en dan valt het zoals vorige week gewoon weer heel erg tegen met een fout in de kwalificatie en een slechte race op zondag.

Whitey on the moon.
- InnerHarbour
Volgens de evaringsdeskundigen moet je wat meer geduld hebben BZ.brigade zuid schreef:Nou ik kijk het nog 1 weekend aan, als het nou weer op een teleurstelling uitdraait dan stop ik ermee om het relatief intensief te volgen. Ik vind de sport sowieso niet zo heel veel aan, ik ben 1 van de velen die is ingestapt vanwege Max maar ik zit me eigenlijk vooral te ergeren. Ik erger me aan de saaiheid en de voorspelbaarheid van de races en ik erger me ook aan Max die toch vaker tegenvalt dan dat die de hoge verwachtingen waar maakt. Hij heeft nu ruim drie jaar ervaring en dan valt het zoals vorige week gewoon weer heel erg tegen met een fout in de kwalificatie en een slechte race op zondag.
Typisch Nederlands om te denken dat Verstappen nu wereldkampioen wordtMensen die roepen dat Max wel even mee moet gaan doen om de wereldtitel, vergeten dat een Formule 1-team bestaat uit zeshonderd mensen. Alles moet kloppen, pas als het allemaal past heb je een auto die goed genoeg is om wereldkampioen mee te worden. Maar zolang dat niet het geval is, zijn die verwachtingen niet reëel."
YNWA
-
- AT Toto winner 15/16
Ondertussen heeft ie wel zn kwalificatie weer verknald. Moet morgen van plek 15 starten ofzo. Het lijkt erop dat ie zijn seizoenstart wel weer gemist heeft.
-
- AT Toto winner 15/16
Wat een droeftoeter he die Max.Ramona schreef:Doei, BZ! Laatste kwalificatie voor jou en ergernis!![]()

-
- AT Toto winner 15/16
Bij hem wel vaak. Eeuwig talent met een grote bek.
-
- AT Toto winner 15/16
Hij rijdt nog steeds hetzelfde als in zijn eerste jaar, veel te wild en enige constantheid is hem vreemd.
F1
Van mij mag hij wel kappen met dit soort teksten:
Verstappen: 'Het was ongelukkig'
"Het was ongelukkig", is de enigszins droge reactie van Max Verstappen op zijn crash tijdens de eerste kwalificatierun in Bahrein. "Ik zag in de data dat ik opeens 150pk extra had, dat is een beetje raar. Daar had ik niet op gerekend. Het was ook een lastige bocht, mijn achterbanden kwamen een beetje omhoog en toen spinde ik. Aangezien ik op de grens reed, ging het allemaal heel plotseling en had ik geen controle meer." (nusport)
Zeg gewoon: ik maakte fout. Punt. Ik had teveel pk en de bocht was moeilijk. Alsof dat anders een probleem is.
Verstappen: 'Het was ongelukkig'
"Het was ongelukkig", is de enigszins droge reactie van Max Verstappen op zijn crash tijdens de eerste kwalificatierun in Bahrein. "Ik zag in de data dat ik opeens 150pk extra had, dat is een beetje raar. Daar had ik niet op gerekend. Het was ook een lastige bocht, mijn achterbanden kwamen een beetje omhoog en toen spinde ik. Aangezien ik op de grens reed, ging het allemaal heel plotseling en had ik geen controle meer." (nusport)
Zeg gewoon: ik maakte fout. Punt. Ik had teveel pk en de bocht was moeilijk. Alsof dat anders een probleem is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Zo simpel ligt het dus niet, lijkt er dus op dat er een fout in de motor zat (volgens Horner / Red Bull). Daar doe je dan op dat moment even heel weinig aan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
-
- AT Toto winner 15/16
Arme Max het overkomt altijd hem, zo vaak pech dat het bijna niet kan. Vorige week was ook zijn schuld niet toch? Sabotage van binnenuit Redbull of een groep prutsers om hem heen?
- Monkey Tonk
Max gaat echt niet opeens 150 pk meer indrukken. Niet zo'n probleem, zo vroeg in het seizoen. Er zal nog volop aan de auto worden gesleuteld. Het leukste is als Max wint, maar als dat er toch niet inzit is het daarna het leukst dat hij zoveel mogelijk anderen inhaalt. Dan krijgen we tenminste een idee hoe deze auto inhaalt. Kampioenschap zit er dit jaar niet in, dus dat patserige zonnebrilletje kan hij misschien nog een seizoen in het laatje schuiven.\
Er zijn denk ik maar een paar coureurs waarvoor mensen naar F1 kijken. Max zit daar zowiezo bij. Die jongen is goud waard voor de sport. Hij brengt spektakel in een sport die op sterven na dood was. De regenrace in Brazilie liet precies het verschil met de anderen zien. Ze hadden net zo hard kunnen rijden als Max, maar ze wisten niet hoe.
Er zijn denk ik maar een paar coureurs waarvoor mensen naar F1 kijken. Max zit daar zowiezo bij. Die jongen is goud waard voor de sport. Hij brengt spektakel in een sport die op sterven na dood was. De regenrace in Brazilie liet precies het verschil met de anderen zien. Ze hadden net zo hard kunnen rijden als Max, maar ze wisten niet hoe.
-
- AT Toto winner 15/16
Weer te druistig en daardoor lek gereden en uitgevallen. Wie gaan we hier de schuld van geven.
- Monkey Tonk
Zo snel je voorligt in een bocht heb je het recht op de baan. Waar Vettel dan aankomt met een 'he pushed me off the track' (Brazil), stuurt Hamilton zo dat hij Max beschadigt. Hetzelfde overkwam Hamilton in Mexico verleden jaar, toen Vettel zijn achterband aantikte en doorprikte. Die topcoureurs weten echt wel, op de millimeter, wat ze doen, en hoe scherp dat voorkantje is. Als er geen ruimte is, is een aanrijding soms niet te voorkomen, maar hier was genoeg ruimte. Hamilton besloot gewoon dat hij zich niet door Max van de baan zou laten drukken, terwijl dat wel legaal is in F1, als je maar voorligt in zo'n bocht. In voetbal heet zoiets een professionele overtreding. Weer niet bestraft, net als Vettel niet werd bestraft in Mexico verleden jaar.
Verstappen geeft Hamilton de schuld, Hamilton noemde Verstappen een 'Dickhead' toen hij de beelden terug zag. (Om daarna over gebrek aan respect van Max te beginnen
)
In de eerste bocht is wat meer toegestaan, en de wedstrijdleiding heeft dit ook afgedaan als een 'raceincident', maar dat neemt niet weg dat dit niet heel handig was van Max. Ik snap wel dat het racen is en dat hij iedere mogelijkheid aan wil grijpen om een tegenstander te passeren, maar vandaag was het handig geweest om schadevrij te blijven en dan te zien wat er verder mogelijk was. Hij had dan ook weer belangrijke informatie over de auto kunnen verzamelen, en had hij bovendien zijn teammaat in punten voorbij kunnen gaan.
Geen lekker begin van het seizoen zo. :-(

In de eerste bocht is wat meer toegestaan, en de wedstrijdleiding heeft dit ook afgedaan als een 'raceincident', maar dat neemt niet weg dat dit niet heel handig was van Max. Ik snap wel dat het racen is en dat hij iedere mogelijkheid aan wil grijpen om een tegenstander te passeren, maar vandaag was het handig geweest om schadevrij te blijven en dan te zien wat er verder mogelijk was. Hij had dan ook weer belangrijke informatie over de auto kunnen verzamelen, en had hij bovendien zijn teammaat in punten voorbij kunnen gaan.
Ik neem aan dat je niet meer kijkt volgende week?brigade zuid schreef:Weer te druistig en daardoor lek gereden en uitgevallen. Wie gaan we hier de schuld van geven.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Monkey Tonk
Hij maakt vaker zo'n inhaalmaneuvre, waarbij de tegenstander met een wiel van de baan moet. Meestal gaat dat goed, en heeft men het over een prachtige actie. Harmilton stuurde expres terug. Hij kan met zijn ogen dicht dat contact vermijden.Ferry schreef:Verstappen geeft Hamilton de schuld, Hamilton noemde Verstappen een 'Dickhead' toen hij de beelden terug zag. (Om daarna over gebrek aan respect van Max te beginnen)
De opmerking van Hamilton naderhand is uiteraard om Max te proberen te intimideren, want de wereldkampioen weet ook wel dat hem nog meer van deze acties te wachten staan. Daarom denk ik ook dat hij terugstuurde, eigenlijk. Even laten zien wie de baas is. Als Verstappen dit nog een keer doet bij wheel-to-wheel action, en Hamilton stuurt weer terug, dan komt Verstappen in de problemen met het kijkerspubliek. Dus als Verstappen nu twijfelt, wint Hamilton dit voor een veel langere termijn. Alleen denk ik niet dat Max zich zo laat intimderen, dus dit kan nog leuk worden. Hij heeft al eerder dit soort akkefietjes gehad met Kimi en Vettel. Nu is Hamilton aan de beurt. Ik kijk al uit naar het vervolg.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Ferry schreef:
Als je alleen naar Max kijkt wel idd; ik heb verder toch genoten en een aardige race gezien hoor!
Heftig bij Ferrari tijdens bandenwissel btw!

- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Die Bottas is wel een mietje hoor. Die moet ‘m er gewoon vol gas naast zetten, maar nee liever plek 2 dan een risico nemen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"