Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Wouter

Re: Feyenoord

Bericht door Wouter » zo jul 15, 2018 2:51 pm

Lopen jullie überhaupt vaak in een Ajax-shirt rond dan? De laatste keer dat ik een Vitesseshirt aan had, was ik 18 of zo.

Edit: bedenk me net dat dit niet helemaal waar is. Heb één keer bij een potje voetbal na het werk een inmiddels 15 jaar oud Vitesseshirt aangetrokken om een collega die voor De Graafschap is te stangen.
Laatst gewijzigd door Wouter op zo jul 15, 2018 2:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Sandro

Bericht door Sandro » zo jul 15, 2018 2:52 pm

Soms. Het Ajax shirt is ook veel mooier dan het shirt van Vitesse natuurlijk.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wouter

Bericht door Wouter » zo jul 15, 2018 2:55 pm

Hmm. Ik vind het eigenlijk iets voor tieners en zo. In Rotterdam ga ik er zeker niet mee rondlopen. Geen zin in onnodig gezeik.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » zo jul 15, 2018 3:26 pm

Ik heb in een niet al te lang verleden veel tijd in Rotterdam doorgebracht en zag regelmatig mensen in Ajax shirts voorbij lopen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

De Dominee

Bericht door De Dominee » zo jul 15, 2018 5:47 pm

Wouter schreef:Lopen jullie überhaupt vaak in een Ajax-shirt rond dan? De laatste keer dat ik een Vitesseshirt aan had, was ik 18 of zo.

Edit: bedenk me net dat dit niet helemaal waar is. Heb één keer bij een potje voetbal na het werk een inmiddels 15 jaar oud Vitesseshirt aangetrokken om een collega die voor De Graafschap is te stangen.
Alleen naar Ajax thuiswedstrijden, althans de meeste dan.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Wouter

Bericht door Wouter » zo jul 15, 2018 7:14 pm

Gezond verstand schreef:Ik heb in een niet al te lang verleden veel tijd in Rotterdam doorgebracht en zag regelmatig mensen in Ajax shirts voorbij lopen.
Dan zijn die inmiddels allemaal omgebracht.

999

Bericht door 999 » zo jul 15, 2018 8:16 pm

:smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Wouter

Bericht door Wouter » zo jul 15, 2018 10:34 pm

Hopelijk heeft Yopi geen Ajax-shirt aangetrokken, want dan zou hij wel eens vergiftigd kunnen zijn in de Ballentent.

Yopii

Bericht door Yopii » ma jul 16, 2018 2:44 pm

Wouter schreef:Hopelijk heeft Yopi geen Ajax-shirt aangetrokken, want dan zou hij wel eens vergiftigd kunnen zijn in de Ballentent.

Dank je voor het advies. Dat is net op tijd. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » ma jul 16, 2018 4:28 pm

Wouter schreef:Hmm. Ik vind het eigenlijk iets voor tieners en zo. In Rotterdam ga ik er zeker niet mee rondlopen. Geen zin in onnodig gezeik.
Nou ok, ik zie ook liever de korte rokjes van het voorbeeld van Lucas. Da's genieten. Maar altijd respectvol :smile-ajax.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di jul 17, 2018 10:05 am

Wouter schreef:Lopen jullie überhaupt vaak in een Ajax-shirt rond dan? De laatste keer dat ik een Vitesseshirt aan had, was ik 18 of zo.

Al een jaar of twintig op elke wedstrijddag, zonder uitzondering. Dus ook hier in Israel natuurlijk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jul 17, 2018 11:17 am

Mr. Ajax schreef:
Al een jaar of twintig op elke wedstrijddag, zonder uitzondering. Dus ook hier in Israel natuurlijk.
En hoe zat het op die beroemde zondagmiddag, op die 15 mei 2011 toen je nog in militaire dienst zat en tijdens Ajax - Twente door Palestijnen bekogeld werd met stenen?

Toen had je je uniform aan, neem ik aan? :smile-ajax.gif: Met een Ajax shirt eronder? :ajax.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » di jul 17, 2018 4:29 pm

Nu begrijp ik waarom de Palestijnen stenen gooien naar het Israëlische leger! :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jul 17, 2018 10:49 pm

Wouter schreef:Nu begrijp ik waarom de Palestijnen stenen gooien naar het Israëlische leger! :smallgrin.gif:
:smallgrin.gif:

Hij is leuk. :smallgrin.gif: :biggthumpup.gif:
Maar Mr. Ajax, je was op dat moment nerveuzer vanwege die tussenstand bij Ajax - FC Twente dan om die Palestijnen, toch? :ajaxscarf.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jul 18, 2018 10:07 am

Kritiek op Feyenoord City omtrent spelersbudget

Het plan van Feyenoord om een nieuw stadion te bouwen is onder vuur komen te staan, nadat een presentatie van Feyenoord City is uitgelekt.

Feyenoord wil met ingang van het seizoen 2022/23 in het nieuwe stadion spelen, maar volgens het platform Stadion op Zuid levert dat niet het gewenste financiële effect op. Dat zou blijken uit een uitgelekte vertrouwelijke presentatie van Feyenoord City aan aandeelhouders van de Rotterdamse club. Een woordvoerder van Feyenoord City bevestigt aan het Algemeen Dagblad dat de stukken authentiek zijn.

Eind juni liet Feyenoord City in het Financieele Dagblad optekenen dat het spelersbudget van de club door de komst van het nieuwe stadion vanaf 2022/23 met 25 miljoen euro stijgt. Dat betekent dat Feyenoord het budget van bijvoorbeeld PSV overstijgt. Volgens Stadion op Zuid is er echter een te rooskleurig beeld geschetst.

Bij de berekening zouden de budgetten van Ajax en PSV namelijk te laag zijn ingeschat en er zou geen rekening zijn gehouden met de ontwikkelingen bij die clubs. Stadion op Zuid zegt zeker te weten dat Feyenoord de spelersbudgetten van de concurrentie helemaal niet overstijgt.

In het verleden was er al vaker kritiek op het ambitieuze stadionplan van Feyenoord. Dr. Tsjalle van der Burg, docent economie aan de Universiteit Twente, stelde vorige maand in een rapport dat voorstanders van Feyenoord City zich te makkelijk rijk hebben gerekend. Volgens Feyenoord City bevatte dat rapport 'veel onjuistheden, onzorgvuldigheden en onwaarheden'.

https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal ... ailsignout

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jul 18, 2018 10:31 am

Niet vergeten dat "stadion op zuid" de Lunetics/redDeKuip zijn, die zitten er ook weer met een eigen agenda in. Niet dat ik denk te weten wie er gelijk heeft maar houdt dat voor ogen.
YNWA

Yopii

Bericht door Yopii » wo jul 18, 2018 11:34 am

Ajax gaf deze zomer al meer dan veertig miljoen uit aan transfersommen. Toon Gerbrands van PSV gaf inmiddels aan dat de club gewoon bij zijn financiële uitgangspunten blijft en datzelfde laat Feyenoord weten. De Rotterdammers haalden tot dusverre een Colombiaans talent en de transfervrije Yassin Ayoub.

'We hebben niet veel te besteden', legt technisch directeur Martin van Geel uit. 'Het Champions League-geld is ingezet voor de accommodaties 1908 en Varkenoord waarmee Feyenoord decennia vooruit kan. We hebben een eerste aflossing gedaan op de aandelen van de Vrienden van Feyenoord. Dus we kunnen ons niet in de transfers begeven, tenzij we iets verkopen.'

Schrikt Feyenoord van de bedragen die Ajax neerlegt? Van Geel: 'Inmiddels niet meer. Het is kenmerkend voor de verhoudingen. Ajax en PSV halen spelers tussen tien en vijftien miljoen. Wij voor minder dan de helft.'

Hij boekt elk jaar tijdens dezelfde stedentrip dezelfde kamer in hetzelfde hotel. Martin van Geel is nu eenmaal geen man van risico’s. Aan de oevers van een Zwitsers bergmeer treffen we hem voor een gesprek over de degelijkheid die ook zijn transferbeleid bij Feyenoord kenmerkt. ‘Ik ben heel saai. Maar je kan het ook stabiel noemen.’

'Helaas verkoopt Feyenoord ook voor minder', vervolgt Van Geel. 'Dat irriteert me. Het geeft aan dat Feyenoord in een andere prijscategorie zit. Bij mij beginnen ze altijd veel lager te bieden dan daar. Veel heeft te maken met de internationale status van een club en niet zozeer met de onderhandelingscapaciteiten van de technisch directeur. Bij Ajax verkocht ik Wesley Sneijder voor 27 miljoen. Had Sneijder bij Feyenoord gezeten, dan had hij misschien de helft opgeleverd.'

Bij Feyenoord is Rick Karsdorp met een miljoen of zeventien recordhouder. Daarna komen Terence Kongolo en Jordy Clasie. 'De bedragen liggen lager dan bij onze concurrenten. Daar baal ik van. Ik heb er moeite mee, omdat het op basis van het potentieel geen terechte afspiegeling is.'
VI

:aai.gif:

Dat komt toch doordat F. weinig uit de opleiding haalt. Slabbekoorn, Rashaan Fernandes, Verdonk, Schuurman en al die andere zogenaamde toptalenten, waar zijn ze gebleven?

De spelers die het wel halen, zijn werkers. Daar krijg je de hoofdprijs niet voor.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jul 18, 2018 12:02 pm

InnerHarbour schreef:Niet vergeten dat "stadion op zuid" de Lunetics/redDeKuip zijn, die zitten er ook weer met een eigen agenda in. Niet dat ik denk te weten wie er gelijk heeft maar houdt dat voor ogen.
Klopt.
Die groepering heeft duidelijk voor ogen om de Kuip waar nodig te verbouwen, in ieder geval niet te laten verdwijnen.

Die agenda is geheel duidelijk, echter de argumenten en de cijfers waar ze hun standpunten mee onderbouwen zijn tot nu toe -zo menen ook externen- veel realistischer doorberekend dan de prognoses van de Feyenoord City mensen wat tot nu toe pure luchtfietserij lijkt.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jul 18, 2018 12:10 pm

Dat komt omdat Ajacieden liever zien dat ze in die Kuip blijven met hun financiele achterstand. :drecul.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jul 18, 2018 12:18 pm

InnerHarbour schreef:Dat komt omdat Ajacieden liever zien dat ze in die Kuip blijven met hun financiele achterstand. :drecul.gif:
Mwa... Feyenoord heeft er op een gegeven moment sportief en financieel zo beroerd voorgestaan dat het amper meer voldoening gaf om van ze te winnen. Vond ik als Ajacied niet heel erg leuk.

Rond de tijd dat dit radiofragment opgenomen werd zeg maar:
https://www.youtube.com/watch?v=bnwMXV6WkUk

Ondertussen doet Martin van Geel huilie huilie over zijn scores op de transfermarkt. :aai.gif: De drie spelers die hij noemt waren ook wel ff een paar categorietjes :smallgrin.gif: minder dan Wesley Sneijder.

Van Geel over spelersverkoop: "Dat irriteert me"

Feyenoord verkoopt spelers voor lagere transfersommen dan Ajax en PSV en dat zit technisch directeur Martin van Geel niet lekker.

Van Geel erkent in gesprek met Voetbal International dat er in Rotterdam met enige jaloezie naar de concurrentie wordt gekeken. "Het Champions League-geld is ingezet voor de accommodaties 1908 en Varkenoord waarmee Feyenoord decennia vooruit kan. We hebben een eerste aflossing gedaan op de aandelen van de Vrienden van Feyenoord. Dus we kunnen ons niet in de transfers begeven, tenzij we iets verkopen."

"Ajax en PSV halen spelers tussen tien en vijftien miljoen. Wij voor minder dan de helft. Helaas verkoopt Feyenoord ook voor minder. Dat irriteert me", gaat Van Geel verder. "Het geeft aan dat Feyenoord in een andere prijscategorie zit. Bij mij beginnen ze altijd veel lager te bieden dan daar. Veel heeft te maken met de internationale status van een club en niet zozeer met de onderhandelingscapaciteiten van de technisch directeur."

"Bij Ajax verkocht ik Wesley Sneijder voor 27 miljoen. Had Sneijder bij Feyenoord gezeten, dan had hij misschien de helft opgeleverd", noemt hij als voorbeeld. Vorig jaar leverde de verkoop van Rick Karsdorp aan AS Roma een recordbedrag van zeventien miljoen euro op, terwijl Jordy Clasie en Terence Kongolo voor vijftien miljoen vertrokken. "De bedragen liggen lager dan bij onze concurrenten. Daar baal ik van. Ik heb er moeite mee, omdat het op basis van het potentieel geen terechte afspiegeling is."

https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal ... ailsignout

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jul 18, 2018 12:26 pm

En toch zijn ze in de afgelopen 5 jaar net zo vaak als Ajax kampioen geworden. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jul 18, 2018 12:38 pm

InnerHarbour schreef:En toch zijn ze in de afgelopen 5 jaar net zo vaak als Ajax kampioen geworden. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
Nu zou ik een heel makkelijke kunnen maken dat wanneer je alle gewonnen landstitels van Liverpool de afgelopen 27 jaar met de factor 50 vermenigvuldigt :hypocrite.gif: het er nog steeds minder zijn dan Feyenoord. :hypocrite.gif:

Maar klopt :blush.gif: Ajax has f*cked up big time, recently. :blackcat.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jul 18, 2018 12:45 pm

Cruijff schreef:Maar klopt :blush.gif: Ajax has f*cked up big time, recently. :blackcat.gif:
Persoonlijk denk ik dat het meer lag aan de volwassenheid van PSV en Feyenoord maar als jij wilt doen alsof het alleen aan Ajax heeft gelegen vind ik dat ook goed hoor. :smallgrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jul 18, 2018 12:52 pm

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:Maar klopt :blush.gif: Ajax has f*cked up big time, recently. :blackcat.gif:
Persoonlijk denk ik dat het meer lag aan de volwassenheid van PSV en Feyenoord maar als jij wilt doen alsof het alleen aan Ajax heeft gelegen vind ik dat ook goed hoor. :smallgrin.gif:
Afgelopen seizoen volwassenheid van PSV?
Diverse wedstrijden trokken ze idd met karakter over de streep, er zaten er ook een paar tussen waarin het ongelooflijke mazzel was dat de tegenstanders hun enorme kansen niet wisten te benutten.

Maar Ajax heeft op beslissende momenten ook gigantisch gefaald. 't kleine Kluivertje blufte dat zolang hij bij Ajax zou spelen de club nooit meer van PSV (en Feyenoord) zou verliezen, en hop, de volgende PSV - Ajax leveren hij en een aantal teamgenoten een absolute wanprestatie en verliest Ajax kansloos.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jul 19, 2018 4:56 pm

Van Geel op Open Dag: 'We onderzoeken de komst van Clasie'

https://www.youtube.com/watch?v=5mflR03sFHM

Plaats reactie