Heracles - AFC Ajax zat 09-02 18:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Sandro

Re: Heracles - AFC Ajax zat 09-02 18:30

Bericht door Sandro »

Als Ajax de ruimte krijgt om te voetballen dan lukt het allemaal wel, maar zodra een tegenstander vol druk zet komen we in de problemen.
Dat patroon is duidelijk zichtbaar inderdaad. Het druk zetten op zich is al genoeg, zelfs als de tegenstander van een veel kleiner kaliber is. Dat ligt zowel aan spelers als trainer.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Sandro

Bericht door Sandro »

Ferry schreef:
Mr. Ajax schreef: Maar wanneer heeft Labyad laten zien goed te zijn in spelhervattingen?
Inderdaad, maar ook: zolang Ziyech op het veld staat mag Labyad natuurlijk geen vrij trap nemen, dus wat voor zin heeft het om Labyad om die reden in te brengen?
Daar heb je wel een punt ja. Er speelt achter de schermen blijkbaar meer mbt Neres. Slechte zaak.
Yopii

Bericht door Yopii »

Gelukkig kunnen we snel een opbeurende column van Ko tegemoet zien. Deze nederlaag is namelijk geen probleem, het komt allemaal goed. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Maar serieus, dit zag je dus in de winterstop al aankomen. Het Jonk-Bergkampsyndroom, zeg maar. De spelers hebben zich al in de kijker gespeeld en zijn vooral met hun buitenlandse droom bezig.

Hard en duidelijk blijkt nu ook dat oudere spelers kopen niet wil zeggen dat die spelers iets extra's brengen bij tegenspoed. Alle mooie praatjes van Tadic en Blind ten spijt, gaan ze net zo hard mee in de malaise.
Wouter

Bericht door Wouter »

Dit zag je in de winterstop al aankomen? Heb je een citaat uit de kerstvakantie van jezelf waaruit dat blijkt? Zoiets als: "PSV wordt met een straatlengte voorsprong kampioen"?

Ik had dit niet aan zien komen, en volgens mij bijna niemand. Ik dacht dat zowel Ajax als PSV weinig puntverlies zou gaan lijden, en dat de onderlinge confrontatie wel eens beslissend zou kunnen worden. Ik schatte Ajax zelfs iets hoger in dan PSV.
Laatst gewijzigd door Wouter op zo feb 10, 2019 12:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Sterker nog, Blind neemt het voortouw qua laksheid. Hij is natuurlijk ook geen leider, meer een meevoetballer. Niet toevallig gedijde hij goed onder Baasje.
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Yopii schreef:Hard en duidelijk blijkt nu ook dat oudere spelers kopen niet wil zeggen dat die spelers iets extra's brengen bij tegenspoed. Alle mooie praatjes van Tadic en Blind ten spijt, gaan ze net zo hard mee in de malaise.
Is er hier iemand die verwacht had dat Delay de kar zou trekken in moeilijke tijden dan? :confused.gif:

Tadic heeft zelfverklaard dat hij de PL te zwaar vond, dat zegt toch alles hoe die jongen in elkaar zit. Dat klinkt misschien als een verwijd maar zo bedoel ik het niet, iedereen is wat hij is maar de Tadic's van deze wereld gaan ook in Nederland je niet uit een dal helpen, dat zijn de spelers die de beste zijn als het goed gaat maar in tijden van tegenspoed juist niet.
YNWA
Yopii

Bericht door Yopii »

Die arme Daley is geen leider, dat weet hij zelf ook wel. Zwaar overschat omdat hij een tijdje bij MU heeft meegehobbeld. Hij is daar niet voor niets mislukt. Voor Ajax kan hij best een leuke voetballer zijn, maar niet voor 17 miljoen en tegen een PL-salaris.

Wouter schreef:Dit zag je in de winterstop al aankomen? Heb je een citaat uit de kerstvakantie van jezelf waaruit dat blijkt? Zoiets als: "PSV wordt met een straatlengte voorsprong kampioen"?
Geen tijd om het na te zoeken, maar MT weet het vast nog wel. Ik heb een aantal keren aangegeven dat ik Ajax niet zo snel van Madrid zag winnen, sterker nog, dat ik twijfelde of de grote successen waar iedereen op hoopte wel zouden komen.

In tijden van euforie vraagtekens zetten, dan ben je de piskijker. Er is trouwens geen bal aan om gelijk te krijgen. :blush.gif:

Niet zo letterlijk als jij wilt misschien, maar toch..
Yopii schreef:Als Frenkie de Jong straks compleet van de wereld raakt door alle transferperikelen, had je hem beter kunnen verkopen, bijvoorbeeld.

Je herinnert je vast nog het gedoe rond de transfers van Jonk en Bergkamp naar Inter. LVG was er achteraf van overtuigd dat Ajax daardoor de titel miste. Misschien was het zelfs beter gegaan zonder Bergkamp en Jonk dan met hen, want ze bakten er niets meer van. Had je dat de supporters eerder, in de winterstop toen, gezegd, dan hadden ze dat niet geloofd. Dan hadden ze collectief geroepen dat het een ramp zou zijn als een van de twee in de winterstop vertrok, en dat Ajax hen vooral aan hun contract moest houden
999

Bericht door 999 »

Trab schreef:
999 schreef:
Geloof je dat echt Trab ?.CL. mag dan wel het podium zijn, is het trouwens altijd geweest ( net als EL ) maar je speelt dan als speler tegen een club 10 keer beter, slimmer, en meer ervaring heeft als Heracles.De kans dat je daar als speler, zoals als Zyiech finaal door het ijs zakt is 10 keer groter dan tegen Heracles.

Ik kan ook niet aangeven wat het nu is, maar tegen Heracles 184 keer balverlies , dat heeft niks met de wedstrijd tegen Madrid te maken, eerder met vorm, teamvorm.Als je de wedstrijd terug kijkt is het ook niet zo dat men niet wil.Dat ze niet willen werken, duelleren ...

Daarnaast lijkt het me sowieso dat je als voetballer niet te kijk wil worden gezet door Heracles.

Maar goed het verschil is wel heel groot ineens ... Op naar woensdag zullen we dan maar zeggen, maar ben bang dat je een zelfde AJAX gaat zien als tegen Heracles ...
[qoute] Kan zijn, maar waardoor is Frenkie voor 86 mio verkocht en worden er voor De Ligt ook bedragen van 60 mio genoemd? Niet door hun prestaties in de Eredivisie, maar door hun prestaties in de CL en in het Ned.elftal.
Ja dat is ook zo, maar jij stelt dat spelers tegen Heracles onbewust bezig zijn met Real M. om hun ( laat ik het maar zo zeggen ) hun marktwaarde op te krikken.De duels werden gisteren gewoon aangegaan Tagliafico beukte er gewoon in hoor, Kristensen en de Ligt ook.Andere spelers zijn nooit zo'n spelers duel spelers geweest.Daarnaast zo'n fout als Onana heeft daar toch ook niks mee te maken ?
Tuurlijk willen ze niet te kijk worden gezet door Heracles. En 184x balverlies is ook abnormaal veel. Maar waarom leiden ze zoveel balverlies? Omdat ze onder druk werden gezet door Heracles dat de boel opjaagde. Dan hoor ik Ten Hag na afloop zeggen van er lag ruimte om er onderuit te voetballen want we hadden constant een vrije man op het middenveld in de vorm van Donny vde Beek. Ja dank je de koekoek. Als je zoals Ajax speelt met backs die heel diep op de helft vde tegenstander staan in de opbouw en Heracles zet je met 3 man vast, dan staat het 3 tegen 3 achterin. Dan krijg je constant die terugspeelballen achterin op Onana die daarna ook nog eens de voetballende oplossing probeert te zoeken om maar op te bouwen achterin. Dan denk ik: vde Beek is je vrij man op het middenveld, waarom dan geforceerd proberen op te bouwen achterin? Gooi die bal er overheen, laat Huntelaar het duel aangaan en anticipeer op de afvallende bal. Donny is daar toch de vrije man? Zo pak je het initiatief weer terug en kan je Heracles zelf onder druk zetten achterin. Nee, we gaan lekker proberen op te bouwen achterin. Als je dat wilt dan moet je je backs niet zo diep laten staan in de opbouw. Er zijn toch geen afspeelmogelijkheden als je backs zo diep staan? Het is een terugkerend patroon. Als Ajax de ruimte krijgt om te voetballen dan lukt het allemaal wel, maar zodra een tegenstander vol druk zet komen we in de problemen.
Nou vreemd ... laat ik nu net wat jij hier schrijft dat Ten Hag hebben horen zeggen.Overigens stonden onze backs tegen Heerenveen maar weinig diep.Die liepen 99,9% van de wedstrijd achter hun man op onze helft achterna.

Misschien is er gewoon even de vorm niet bij enkele bepalende spelers, zoals Zyiech, Tadic en De Jong ..
Blij met de punten ...
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Wouter schreef: Ik had dit niet aan zien komen, en volgens mij bijna niemand. Ik dacht dat zowel Ajax als PSV weinig puntverlies zou gaan lijden, en dat de onderlinge confrontatie wel eens beslissend zou kunnen worden. Ik schatte Ajax zelfs iets hoger in dan PSV.
Nou ik zeg anders al maandenlang dat PSV kampioen wordt hoor.
YNWA
999

Bericht door 999 »

InnerHarbour schreef:
Yopii schreef:Hard en duidelijk blijkt nu ook dat oudere spelers kopen niet wil zeggen dat die spelers iets extra's brengen bij tegenspoed. Alle mooie praatjes van Tadic en Blind ten spijt, gaan ze net zo hard mee in de malaise.
Is er hier iemand die verwacht had dat Delay de kar zou trekken in moeilijke tijden dan? :confused.gif:

Tadic heeft zelfverklaard dat hij de PL te zwaar vond, dat zegt toch alles hoe die jongen in elkaar zit. Dat klinkt misschien als een verwijd maar zo bedoel ik het niet, iedereen is wat hij is maar de Tadic's van deze wereld gaan ook in Nederland je niet uit een dal helpen, dat zijn de spelers die de beste zijn als het goed gaat maar in tijden van tegenspoed juist niet.
Niemand inderdaad, en dat een club voor hem dat bedrag wil neertellen kun je hem toch ook niet aanrekenen.Maar ik denk dat er maar weinig spelers tegenwoordig te vinden zijn IH die als individu je club uit de shit kunnen trekken of je moet in de categorieals Messi enz. gaan denken.Die hebben de klasse om b.v. met zo'n vrije trap als Schone gisteren kreeg de wedstrijd op zijn kop te zetten ..
Blij met de punten ...
Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk »

Wouter schreef:Dit zag je in de winterstop al aankomen? Heb je een citaat uit de kerstvakantie van jezelf waaruit dat blijkt? Zoiets als: "PSV wordt met een straatlengte voorsprong kampioen"?

Ik had dit niet aan zien komen, en volgens mij bijna niemand. Ik dacht dat zowel Ajax als PSV weinig puntverlies zou gaan lijden, en dat de onderlinge confrontatie wel eens beslissend zou kunnen worden. Ik schatte Ajax zelfs iets hoger in dan PSV.
Dit is de eerste keer dat Ajax zo'n bizar scenario overkomt. Meestal komt men sterker uit de winterstop. Prima tegen Bayern, niks tegen Heracles. Dat zit tussen de oren. Dit was de wedstrijd van het jaar voor Heracles. Woensdag komt die van Ajax. Natuurlijk zitten ze met de kop al bij Real Madrid. Alleen kun je dit, twee weken na de afgang in R'dam, echt niet maken. Waar is de spelvreugde? Waar zijn de steekballen? Ajax spaarde zich, maar deed dat veel te uitbundig. Je kunt de lat nog zo hoog leggen, maar dat wil niet zeggen dat de ondergrens vergeten kan worden. Laten we het erop houden dat het een poging was om Real Madrid zand in de ogen te strooien. Ik hoop op de variant met Neres in de basis en zonder echte spits, met de ene steekpass na de andere.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

999 schreef:
InnerHarbour schreef: Is er hier iemand die verwacht had dat Delay de kar zou trekken in moeilijke tijden dan? :confused.gif:

Niemand inderdaad, en dat een club voor hem dat bedrag wil neertellen kun je hem toch ook niet aanrekenen.Maar ik denk dat er maar weinig spelers tegenwoordig te vinden zijn IH die als individu je club uit de shit kunnen trekken of je moet in de categorieals Messi enz. gaan denken.Die hebben de klasse om b.v. met zo'n vrije trap als Schone gisteren kreeg de wedstrijd op zijn kop te zetten ..
Het klinkt gek, maar de selectie is niet in balans. Er zijn een paar ultra-talentvolle spelers die de wereld voor zich hebben en je hebt een aantal terugkerende spelers uit het buitenland die niet van het niveau Cocu-Bommel-Kuijt-RvP zijn. Tadic en Blind zijn nooit hoogvliegers geweest. Tadic nooit kampioen geworden. Blind nooit onbetwist basisspeler bij ManU.
De vergelijking met Cocu-Bommel-Kuijt-RvP die ik maak, is omdat die gasten echt met een missie terugkwamen. Die wilden nog één of twee jaar alles geven. Gingen voorop in de strijd. Kuijt deed ons pijn, RvP deed ons onlangs nog pijn. Maar de spelers die wij terughalen hebben niet dat heilige vuur. Blind zinspeelt openlijk over z'n laatste jaar...
En dan heb je aan de andere kant de spelers die nog een hele carriere voor zich hebben die, als het goed gaat, wel kunnen uitblinken maar als het slecht gaat niet de kar gaan trekken. Dat zie je nu met De Ligt en Frenkie.
En dan zijn er ook nog een aantal net-niet spelers zoals Ziyech en Neres die alleen maar aan het buitenland denken en dus ook geen stap teveel meer zetten....

De goede CL-campagne kon weleens een onbedoeld bijeffect hebben. Veel exposure, maar het team valt uit elkaar.
Whitey on the moon.
LucaS

Bericht door LucaS »

Al onze spelers hebben pijn en vinden het zwaar klote. Het zou me werkelijk niets verbazen als ze allemaal vinden dat het aan de anderen ligt, maar zeker niet aan zichzelf
I think I lost my fucking headache
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Natuurlijk weet ik ook niet hoe dit alles in vredesnaam mogelijk is, maar ik weet wel dat ik begin januari met mijn maatjes in de kroeg zeer chagrijnig werd over het feit dat de Ajacieden in de winterstop alleen maar met transfers (voor astronomische bedragen) in verband werden gebracht. Dat moét iets met ze doen. Face it; we hebben het met bijvoorbeeld De Ligt, De Jong en Neres over adolescenten. Dat dit hun spel beïnvloedt lijkt me geen onlogische gedachte.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Monkey Tonk schreef:

Dit is de eerste keer dat Ajax zo'n bizar scenario overkomt. Meestal komt men sterker uit de winterstop. Prima tegen Bayern, niks tegen Heracles. Dat zit tussen de oren. Dit was de wedstrijd van het jaar voor Heracles.

Ajax komt meestal sterker uit de winterstop?
Mwa... dat zou ik zo niet willen stellen.

Ja regelmatig haalt Ajax in de 2e seizoenshelft meer punten dan in de 1e seizoenshelft, omdat we voor de zoveelste keer weer in de achtervolging moeten.
Maar er wordt ook in een groot aantal seizoenen door Ajax in januari en februari gemorst. :blush.gif:

Monkey Tonk schreef: Dit was de wedstrijd van het jaar voor Heracles. Woensdag komt die van Ajax. Natuurlijk zitten ze met de kop al bij Real Madrid. Alleen kun je dit, twee weken na de afgang in R'dam, echt niet maken.
Bij afwezigheid van FC Twente is tegen Ajax voor Heracles de wedstrijd van het jaar?
Nou en? Als je zo gaat redeneren speel je in de Eredivisie minimaal 20 of 24 keer een partij waar Ajax thuis of uit voor de opponent de wedstrijd van het jaar is. Als Ajacied moet je daar maar genoeg weerbaarheid voor hebben.

Maar woensdag is dé wedstrijd van het jaar? Voor Ajax en zijn aanhang tellen de wedstrijden tegen Feyenoord zwaar en die tegen PSV zijn misschien zelfs nog wel belangrijker.
De wedstrijd om een play-off in de CL tegen Dynamo Kiev te beslechten was toen de wedstrijd van het jaar. Maar na de flater een jaar eerder tegen Rosenborg was het treffen van Sturm Graz meteen al het treffen van het jaar. Tegen Standard Luik onnodig een voorsprong weggegeven en 2-2 gespeeld? De wedstrijd die hier op volgde tegen Standard zou het hele jaar gaan maken of breken.

Na de eerder opgelopen verliespunten was in principe Heracles uit één van de allerbelangrijkste potten van deze hele jaargang. Zo had de wedstrijd in Almelo in ieder geval moeten worden benaderd...... :1evil.gif:
999

Bericht door 999 »

Tja, spelers zeiken wel eens dat je een uitgedunde selectie hebt na zo'n winterstop transfer periode bij AJAX .. Nou, behalve een bankzitter is iedereen nog aan boord , dus daaraan mag het niet liggen ..
Blij met de punten ...
Sandro

Bericht door Sandro »

Ik durf niks te schrijven in het psv topic want dan gaat het altijd mis :blush.gif: Maarreh, zou toch wel fijn zijn als de stand zo blijft.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Maakt niks uit. Ajax is dermate los zand geworden dat we cadeautjes van de concurrent toch niet uitpakken. Valse hoop. Meer is het niet na de metamorfose gedurende de winterstop.
Nil volentibus arduum
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

Sandro schreef:Ik durf niks te schrijven in het psv topic want dan gaat het altijd mis :blush.gif: Maarreh, zou toch wel fijn zijn als de stand zo blijft.
Ach en op 24-2 moet je naar Ado ...dus wat maakt het uit.. De bv's zijn nog moe van hun inspanning eerder die week..
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Niks van psv kunnen zien, maar heb begrepen dat ze met een gelijkspel nog goed wegkomen daar. Toch had iedereen hier voor de wedstrijd ook voor een gelijkspel getekend.

En toch deel ik het gevoel van Marillion. Met zes punten verschil en nog een wedstrijd onderling is het in principe verre van gespeeld, maar het vertrouwen is echt helemaal weg. Dit team heeft niks te maken met wat we van juli t/m december kregen te zien. Focus, wil, discipline en teamspirit zijn verdwenen als een scheet in de wind.

Het is ook belachelijk. Hoe kun je van zo'n Frenkie verwachten dat hij het volle focus op Ajax houdt als hij al weet dat ie er volgend seizoen helemaal niet meer speelt? Hoe kun je dat van de rest verwachten als ze allemaal weten dat deze ploeg uit elkaar gaat over een paar maanden? En dat ze dus vooral bezig zijn met 12 miljoen bij Barca of 15 miljoen bij City? Daarvoor moet je bij echte profs zijn, en dat zijn deze dames bij lange na niet. Ajax onwaardig.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Johanzonen

Bericht door Johanzonen »

Sandro schreef:Ik durf niks te schrijven in het psv topic want dan gaat het altijd mis :blush.gif: Maarreh, zou toch wel fijn zijn als de stand zo blijft.
Knap dat er nog supporters zijn die zich nu bezig houden met PSV.

Misschien moeten we eerst zelf onze wedstrijden eens gaan winnen.
Laatst gewijzigd door Johanzonen op zo feb 10, 2019 7:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

Wat dacht je van het volgende mr Ajax ... Heeft zijn doorbraak aan Ajax te danken en Ajax betaald je salaris... en dat geldt voor meerdere Ajax spelers.. bevalt het je niet dan ga je naar de directie toe...
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:
Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk »

We zullen zien op woensdag. Als Ajax er dan niet staat hebben we een probleem.

Ze zijn gewoon nog jong en zo'n kolkend stadion als bij de CL wedstrijden, waardoor je je een rock-ster waant, is wel even iets anders dan met hetzelfde bandje in een kroegie in de achterhoek spelen.

Ajax gaat door een mindere periode. Dat gebeurt overal. Bij Man City, Man United, Bayern, Chelsea, Real Madrid, etc. De vraag is niet of je in zo'n dip komt, maar hoe snel je er weer uitkrabbelt. Psv most ook punten sinds de winterstop, en als je van ze wint in de thuiswedstrijd sta je drie punten achter. Ver van onoverbruggelijk. Maar het is alweer het einde van de wereld bij de Ajax-jankertjes.
Javiskamp

Bericht door Javiskamp »

Ajax jankertjes...?

Die achterstand is al een jaar of 5 onoverbruggelijk gebleken dus snap de zorgen wel...
zeux

Bericht door zeux »

Mr. Ajax schreef:Niks van psv kunnen zien, maar heb begrepen dat ze met een gelijkspel nog goed wegkomen daar. Toch had iedereen hier voor de wedstrijd ook voor een gelijkspel getekend.

En toch deel ik het gevoel van Marillion. Met zes punten verschil en nog een wedstrijd onderling is het in principe verre van gespeeld, maar het vertrouwen is echt helemaal weg. Dit team heeft niks te maken met wat we van juli t/m december kregen te zien. Focus, wil, discipline en teamspirit zijn verdwenen als een scheet in de wind.

Het is ook belachelijk. Hoe kun je van zo'n Frenkie verwachten dat hij het volle focus op Ajax houdt als hij al weet dat ie er volgend seizoen helemaal niet meer speelt? Hoe kun je dat van de rest verwachten als ze allemaal weten dat deze ploeg uit elkaar gaat over een paar maanden? En dat ze dus vooral bezig zijn met 12 miljoen bij Barca of 15 miljoen bij City? Daarvoor moet je bij echte profs zijn, en dat zijn deze dames bij lange na niet. Ajax onwaardig.
Wat zou het mooi zijn als de directie zou zeggen: jongens, in de zomer werken we mee, maar nu eerst drie maanden voluit knallen voor titel en CL. Dus focussen en geen enkele transferonderhandeling van onze kant.
Maar ja, dat zal wel een naïeve utopie blijven...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Plaats reactie