Ajax - Real Madrid (13-02-2019)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Re: Ajax - Real Madrid (13-02-2019)

Bericht door raymon »

Iniesta schreef:
brigade zuid schreef:Oh nu geen VAR? Misschien kunnen Zeux en of Iniesta het uitleggen.
Heb de overtreding niet goed gezien door haperende internetverbinding, maar vond je het zelf een overtreding? Dan had het een Var moeten zijn.
Wellicht als de emotie geluwd is, mag je uitleggen waarom tadic geen buitenspel zou staan bij de eerste situatie
Ik vond niet dat Tadic mee deed aan het spel. De bal gaat ruim over hem heen. Je zou evt kunnen zeggen dat hij Courtois hindert maar die kon nooit meer bij de bal en Tadic stond gewoon stil. Ik vond het geen overtreding of buitenspel.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
999

Bericht door 999 »

Winnen we daar met 0 - 1
Blij met de punten ...
zeux

Bericht door zeux »

The Decisive Moment:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk »

De kinderziektes van de VAR. Het werkt alleen als je het bij elke goal doet, en daarnaast iedere coach twee uitdagingen geeft, zoals in de NFL. Anders is het totale willekeur. Mijn VAR heeft een eindscore van 2-1 voor Ajax.

Als je gewoon met 1-0 gaat rusten is het een hele andere tweede helft. Schandalige kutartibrage.
Toppie

Bericht door Toppie »

Real gaat deze CL i.i.g niet winnen
Historicus

Bericht door Historicus »

999 schreef:Winnen we daar met 0 - 1
Ajax moet 2x scoren vanwege de uitgoals.

1-2 is verlengen, 2-3 is door en elke andere overwinning van Ajax met meer dan 2 goals.
zeux

Bericht door zeux »

Monkey Tonk schreef:De kinderziektes van de VAR. Het werkt alleen als je het bij elke goal doet, en daarnaast iedere coach twee uitdagingen geeft, zoals in de NFL.
Wat ik begreep - maar volg het bij CL niet zo precies - is dat iedere goal wordt bekeken. Net als bij een touchdown in de NFL.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Wouter

Bericht door Wouter »

raymon schreef:
Iniesta schreef:
brigade zuid schreef:Oh nu geen VAR? Misschien kunnen Zeux en of Iniesta het uitleggen.
Heb de overtreding niet goed gezien door haperende internetverbinding, maar vond je het zelf een overtreding? Dan had het een Var moeten zijn.
Wellicht als de emotie geluwd is, mag je uitleggen waarom tadic geen buitenspel zou staan bij de eerste situatie
Ik vond niet dat Tadic mee deed aan het spel. De bal gaat ruim over hem heen. Je zou evt kunnen zeggen dat hij Courtois hindert maar die kon nooit meer bij de bal en Tadic stond gewoon stil. Ik vond het geen overtreding of buitenspel.
Dat vond ik ook.
zeux

Bericht door zeux »

Wouter schreef:
raymon schreef:
Dat vond ik ook.
Jullie vinden dat Courtois de volle bewegingsvrijheid heeft als je het plaatje bekijkt?
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

YNWA
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Courtois protesteerde niet eens. Echt een achterlijke beslissing.
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini »

zeux schreef:
Wouter schreef:
raymon schreef:
Dat vond ik ook.
Jullie vinden dat Courtois de volle bewegingsvrijheid heeft als je het plaatje bekijkt?
Waar had hij heen willen bewegen dan? Courtois was kansloos op die kopbal, met of zonder Tadic. Is okl 2 koppen groter dus zijn zicht werd niet beperkt. Je kunt zelfs nog bediscussiëren of Tadic wel buitenspel staat, of telt die hand van die Real speler niet mee?
Ajax!
Wouter

Bericht door Wouter »

Het was misschien anders geweest als Courtois de voorzet anders uit de lucht had kunnen plukken. Maar dat was niet zo.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Ben ik nou scheel? Op die foto is het toch geen buitenspel?
zeux

Bericht door zeux »

Giacomo Puccini schreef: Waar had hij heen willen bewegen dan? Courtois was kansloos op die kopbal, met of zonder Tadic.
Hij kan niet naar voren komen. Lijkt me vrij duidelijk. Of hij hem dan wel of niet had gehouden weet je a) niet en b) is dat voor de regels volgens mij niet relevant. Hinderen is hinderen.
zeux

Bericht door zeux »

Iemand heeft het opgezocht:
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Ik lees hier nochtans in dat het een voorwaarde is dat Courtois bij de bal kon zonder ‘blok’.

Het blok had geen invloed op de ‘ability to play the ball’ van Courtois, want hij kon er sowieso nooit meer bij.
Wouter

Bericht door Wouter »

Tja, misschien heb je gelijk. Al kun je er ook nog over discussiëren of Tadic wel buitenspel stond.
Historicus

zeux schreef:
Monkey Tonk schreef:De kinderziektes van de VAR. Het werkt alleen als je het bij elke goal doet, en daarnaast iedere coach twee uitdagingen geeft, zoals in de NFL.
Wat ik begreep - maar volg het bij CL niet zo precies - is dat iedere goal wordt bekeken. Net als bij een touchdown in de NFL.
In NL is het in elk geval wel zo.
Historicus

Jöhnk schreef:Ik lees hier nochtans in dat het een voorwaarde is dat Courtois bij de bal kon zonder ‘blok’.

Het blok had geen invloed op de ‘ability to play the ball’ van Courtois, want hij kon er sowieso nooit meer bij.
Het is niet het hele document he. Er zit nog wat voor.
Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk »

Ik blijf bij mijn mening dat Ajax gewoon het hele seizoen in deze formatie had moeten spelen, en die stijl steeds verder had moeten perfectioneren. De steekpassen waren eerder wel scherp, en nu ontbrak het aan die scherpte. In de eerste helft had je RM helemaal af kunnen maken, want ze stonden erbij en keken ernaar. Maar de laatste pass, die eerder juist zo precies was, was nu onnauwkeurig. Dat is een direct gevolg van het overstappen naar een andere speelstijl.

De Engelse commentator had in de rust met een Real Madrid tv commentator gesproken, die de ploeg al 24 jaar volgt. Nog nooit had hij RM zo weggespeeld zien worden... Ook niet door Barca dus...

Ik heb in ieder geval liever een normale scheidsrechterlijke dwaling dan dit soort willekeur bij de VAR. Schandalig. Als je nou geen kans had om de CL te winnen, was het iets anders, maar zo'n klootviool kost je die kans.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op do feb 14, 2019 12:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Wouter schreef:Tja, misschien heb je gelijk. Al kun je er ook nog over discussiëren of Tadic wel buitenspel stond.
Tadic stond net buitenspel. Ik vond dat Tadic ook niet blokkeerde. Hij stond daar gewoon. Het is aan de keeper om er omheen over overheen te gaan. Het is anders als Tadic een duel aan gaat in het doelgebied maar hij stond daar gewoon.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
zeux

Bericht door zeux »

Jöhnk schreef:Ik lees hier nochtans in dat het een voorwaarde is dat Courtois bij de bal kon zonder ‘blok’.

Er staat:

"A player moving from, or standing in, an offside position is in the way of an opponent and interferes with the movement of the opponent towards the ball this is an offside offence if it impacts on the ability of the opponent to play or challenge for the ball."

'interfering with the movement of the opponent towards the ball', zegt niets over of hij hem wel of niet kan houden.

'challenge for the ball' zegt ook niks over de kans dat hij er wel of niet nog bij kan. Het verstoren van de poging om het in ieder geval te proberen, is voldoende.

Nogmaals: ik baal ook enorm, maar moet ook concluderen dat regels regels zijn.

De rode lijn van de VAR geeft de buitenspelpositie aan. Ik ga er van uit dat dit ook conform de geldende regels is beoordeeld.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

‘Challenge for the ball’ kan ook niet als je nooit bij de bal kan. Onana kon toch ook niet ‘challengen’ voor die bal?

Het woordje proberen wordt niet genoemd. Dat verzin je er zelf bij.
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Kut.Zooi.
Plaats reactie