Voorbereiding 2019/2020
Moderator: mods
Re: Voorbereiding 2019/2020
En Veltman zie ik niet blijven. Hij wilt naar West Ham en die hebben/zijn bereid om een bod te doen heb ik recentelijk gelezen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Die scheids is ook een beetje gek overigens.
Tenzij zijn vertrek voor Ajax onbespreekbaar is. Bij dit soort spelers is dat wel vaker zo. Zie Viergever.Mr. Ajax schreef:En Veltman zie ik niet blijven. Hij wilt naar West Ham en die hebben/zijn bereid om een bod te doen heb ik recentelijk gelezen.
-
Ajax loopt aardig te ballen hoor. Patronen zitten er al weer aardig in. Counter waar de penalty uitkomt was een beetje matig verdedigd. Marin bevalt me wel. Dolberg weer matig helaas.
Whitey on the moon.
Die indruk heb ik niet gekregen uit het interview met Overmars laatst. Wel dat ze hem zouden willen behouden, maar ik denk niet dat ze moeilijk gaan doen als Veltman aangeeft ernaartoe te willen en West Ham een miljoen of 6-8 neer tikt. Maar we gaan het zien.Jöhnk schreef:Tenzij zijn vertrek voor Ajax onbespreekbaar is. Bij dit soort spelers is dat wel vaker zo. Zie Viergever.Mr. Ajax schreef:En Veltman zie ik niet blijven. Hij wilt naar West Ham en die hebben/zijn bereid om een bod te doen heb ik recentelijk gelezen.
Ook met Veltman erbij zou ik Alvarez alsnog halen. We hebben het hier over driekwart oefenpotje waarin jochies als Dest en Schuurs het leuk doen, maar alleen op basis daarvan ga je toch niet zomaar het seizoen in?
Kristensen, Magallan, Labyad (en het liefst ook Pierie

-------------------------Onana---------------------------
--Veltman--------Alvarez---Blind----------Tagliafico--
------------------Marin--------Mazraoui------------------
----Ziyech-------------Donny-----------------Promes----
-------------------------Tadic-------------------------------
Als Veltman dan weg is haal je Mazraoui weer terug naar rechtsback en haal je Donny weer een linie naar achteren waardoor er plek vrijkomt voor Neres (hij sluit sowieso pas laat bij en zal moeten concurreren met Promes). Of anders Donny in plaats van Marin (die het ook nog moet bewijzen). Dan heb je op de bank nog Varela, Dest, Schuurs Martinez, Schone, Eiting, Dolberg, Huntelaar en jongens als Lang en Gravenberch. Lijkt me een prima, uitgebalanceerde selectie hoor.
En dit is nog in de veronderstelling dat er niemand meer weggaat (uit het drietal Donny, Ziyech en Neres).
1-1 nu door Donny na een mooie aanval.
Lijkt me dat het exit is voor Labyad en Kristensen. Dest en Lang moeten kansen krijgen.
IK GELOOF!!!!!!
Wie gaan die spelers overnemen dan? Ajax moet echt oppassen met al die ‘makkelijke’ aankopen. Bij Marin heb ik ook weer grote twijfels. Alles in wandeltempo.
Denk dat Utrecht Labyad graag terugkoopt voor een zacht prijsje, en anders moet ie wel aan subtop/middenmoot eredivisie (Heerenveen, Vitesse) te slijten zijn.Jöhnk schreef:Wie gaan die spelers overnemen dan? Ajax moet echt oppassen met al die ‘makkelijke’ aankopen. Bij Marin heb ik ook weer grote twijfels. Alles in wandeltempo.
Kristensen zie ik wel opgehaald worden door bovenkant Championship/onderkant Premier League of anders door z'n SPAL uit Italie oid.

Eiting traag... Ik vind het een leuke Amsterdamse jongen, maar gewoon niet goed genoeg.
Utrecht zal best willen, maar Labyad zelf heeft natuurlijk een forse salarissprong gemaakt bij zijn transfer naar Ajax.
Dan mag ie in de Jupiler League blijven ballen.Jöhnk schreef:Utrecht zal best willen, maar Labyad zelf heeft natuurlijk een forse salarissprong gemaakt bij zijn transfer naar Ajax.
Die scheids trekt nu geel voor een schwalbe van Gravenberch...

Ik vind Gravenberch bijzonder talentvol, maar nog veel te flegmatiek. Ik mis de drive bij hem.
Labyad is echt een slechte grap. Heeft niks met voetbal te maken. Eiting ook slecht.
-
Zit ook geen greintje gogme in labyad. Eendimensionaal.
Whitey on the moon.
-
Wat vind je nou eigenlijk zelf van je voorstel? Schuur verhuren aan de kakkies, PSV, AZ of Vitesse? Je direct concurrent sterker maken in hun centrale verdediging? Serieus?Lionel schreef:Dan wordt het vrij druk achterin. Ben je haast wel verplicht om Veltman te verkopen. Of om hem te verhuren aan een top 6 club (Schuurs).
2-1 geeindigd door een mooie kopbal van Jurrien Timber na een lekkere voorzet van mijn vriend Eiting.
Dat er een paar gedumpt moeten worden is weer duidelijk geworden. Wat mij betreft zijn dat sowieso Kristensen, Labyad, Magallan en Eiting zie ik het ook niet meer halen.
Gravenberch kan op termijn een beetje de Frenkie-rol op zich nemen. Hij draait ook zo heerlijk soepel om zijn as (wel in een iets andere stijl dan Frenkie) en kan een mannetje passeren op het middenveld. Wel zal hij dan dezelfde werkethiek en gedrevenheid aan de dag moeten leggen. Maar puur qua talent vind ik hem echt een hele grote.
Lang ook weer aardig ingevallen overigens.
Dat er een paar gedumpt moeten worden is weer duidelijk geworden. Wat mij betreft zijn dat sowieso Kristensen, Labyad, Magallan en Eiting zie ik het ook niet meer halen.
Gravenberch kan op termijn een beetje de Frenkie-rol op zich nemen. Hij draait ook zo heerlijk soepel om zijn as (wel in een iets andere stijl dan Frenkie) en kan een mannetje passeren op het middenveld. Wel zal hij dan dezelfde werkethiek en gedrevenheid aan de dag moeten leggen. Maar puur qua talent vind ik hem echt een hele grote.
Lang ook weer aardig ingevallen overigens.
Waarom niet? Op PSV na is het geen van allen een concurrent. En aan PSV zullen ze hem niet verhuren. Maar die jongen moet minuten maken als straks die Alvarez komt.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Wat vind je nou eigenlijk zelf van je voorstel? Schuur verhuren aan de kakkies, PSV, AZ of Vitesse? Je direct concurrent sterker maken in hun centrale verdediging? Serieus?Lionel schreef:Dan wordt het vrij druk achterin. Ben je haast wel verplicht om Veltman te verkopen. Of om hem te verhuren aan een top 6 club (Schuurs).
IK GELOOF!!!!!!
Schuurs en Dest weer prima. Marin vind ik nog niet veel. Promes ook niet. Maar goed, die zijn er net en nog zoekende. Neem ik aan.
-
Dit kan wel eens het seizoen worden waarin Dest de vaste Rb wordt en Nous op het middenveld komt te spelen.
- Giacomo Puccini
Dest beviel mij ook goed, die gaan we vaker zien. Verdedigend werd hij echter weinig op de proef gesteld, benieuwd hoe hij zou omgaan met meer weerstand.
Schuurs inderdaad prima en Marin en Promes maakten op mij ook weinig indruk. Magallan moet zsm geloosd worden, een gevaar voor zijn eigen ploeg.
Schuurs inderdaad prima en Marin en Promes maakten op mij ook weinig indruk. Magallan moet zsm geloosd worden, een gevaar voor zijn eigen ploeg.
Ajax!
-
Vond Marin juist wel aardig. Hield het overzicht en koos de simpele oplossingen. In tegenstelling tot Ekkelenkamp en Eiting die vaak de drukte opzoeken en dan een onmogelijke oplossing kiezen.
Whitey on the moon.
We zijn net 2 weken bezig he. Voor veel spelers is het nog zoeken en ritme opdoen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Ik zie veel jonkies meedoen en ben benieuwd wie de overstap naar Ajax 1 gaan maken.
Dest, Eiting gaan volgens mij wel aansluiten.
Ekkelenkamp, daar zie ik het nooit bij maar mocht wel aansluiten eind vorig jaar.
Lang, dat is zo'n onberekenbare met leuke pieken en veel dalen. Een jonge Promes dus.
Schuurs maakt een prima indruk dus die gaat de strijd wel aan voor een basisplaats.
Gravenberch redelijk onzichtbaar (maar kan ook zijn opdracht zijn)
Timber, net niet volgens mij
Dest, Eiting gaan volgens mij wel aansluiten.
Ekkelenkamp, daar zie ik het nooit bij maar mocht wel aansluiten eind vorig jaar.
Lang, dat is zo'n onberekenbare met leuke pieken en veel dalen. Een jonge Promes dus.
Schuurs maakt een prima indruk dus die gaat de strijd wel aan voor een basisplaats.
Gravenberch redelijk onzichtbaar (maar kan ook zijn opdracht zijn)
Timber, net niet volgens mij
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Verdediging
Dit is wel een interessante puzzel ook gezien de gedane en aankomende aankopen.
(ik ga er even vanuit dat Alvarez komt)
Veltman
Mazraoui
Martinez
Schuurs
Blind
Dest
Tagliafico
Alavarez
Magallan.
Die laatste komt er niet, daar zijn we het allemaal over eens, zelfs Overmars.
Vorig jaar vond ik Blind erg sterk maar dat kan ook komen doordat hij een goeie wisselwerking had met De Ligt.
Dit is wel een interessante puzzel ook gezien de gedane en aankomende aankopen.
(ik ga er even vanuit dat Alvarez komt)
Veltman
Mazraoui
Martinez
Schuurs
Blind
Dest
Tagliafico
Alavarez
Magallan.
Die laatste komt er niet, daar zijn we het allemaal over eens, zelfs Overmars.
Vorig jaar vond ik Blind erg sterk maar dat kan ook komen doordat hij een goeie wisselwerking had met De Ligt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Je vergeet Pierie.