Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Zuidema » di nov 02, 2021 2:08 pm

Yopii schreef:
di nov 02, 2021 1:41 pm
Als we winnen, zijn we zo goed als zeker van de groepswinst, toch?

Tenzij Sporting alles wint en Ajax klopt met een nulletje of vijf?
Klopt.
Bij een gelijke stand wordt na 6 wedstrijden eerst gekeken naar onderling resultaat. Is dat gelijk, dan wordt er naar het doelsaldo gekeken in die onderlinge wedstrijden. Vervolgens wordt gekeken naar het aantal goals dat gemaakt is in onderlinge wedstrijden door teams die evenveel punten hebben. Als dat exact hetzelfde is, wordt er gekeken naar het aantal gemaakte uitgoals in onderlinge ontmoetingen.
Success will tear us apart.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Mano » di nov 02, 2021 2:56 pm

De andere wedstrijd is eigenlijk interessanter.

Als Sporting gelijk speelt, staan ze op 4, kunnen ze max op 10 komen.
Als Besiktas wint, kunnen ze beide niet verder dan 9 komen.
Als sporting wint, kan het er nog om gaan spannen.

De vraag is of het goed is als Ajax 2 wedstrijden de teugels kan laten vieren omdat ze al door zijn.
Gaat dat ten kosten van de focus. Je ziet vaak op eindtoernooien dat als men de laatste groepswedstrijd een B team opstelt, ze daarna niet zoveel meer presteren.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Zuidema » di nov 02, 2021 2:59 pm

Dortmund-trainer laat zich adviseren door Heracles-collega Wormuth: ‘Hij weet waar hij het over heeft’

Sportredactie 02-11-21, 14:28 Laatste update: 14:49

Borussia Dortmund-trainer Marco Rose is voor het duel met Ajax blij met de tips die hij afgelopen week heeft gekregen van zijn Duitse collega Frank Wormuth van Heracles Almelo. ,,We hebben wel vaker contact”, zei hij. ,,En hij weet waar hij het over heeft. Dat hebben we ook zaterdag weer gezien, toch?”

Na ruime overwinningen op Dortmund (4-0) en PSV (5-0) bleef Ajax op het kunstgras van Heracles steken op een gelijkspel (0-0). De koploper van de eredivisie miste een paar grote kansen. Maar Ajax heeft het de laatste jaren steeds lastig in Almelo. Onder leiding van Wormuth verloor Heracles slechts een van de laatste vier thuisduels met de kampioen uit Amsterdam.

,,Je kan niet wachten, je moet actief zijn”, vertelt Wormuth aan zijn spelers als er een wedstrijd tegen Ajax aankomt. ,,Je moet ze onder druk zetten, tegen ze aanlopen en pijn doen. Als je gaat staan en kijken wat er gebeurt, dan ga je heel vaak aftrappen.”

,,Wij zijn van plan om het heel anders te doen dan twee weken geleden”, doelde trainer Rose op de grootste nederlaag van Dortmund ooit in de Champions League. ,,We gaan echt niet schoppen. Maar voetbal is een sport met duels. Ajax is heel goed als het aan de bal is. Maar we kunnen ook duels van ze winnen en zelf de bal houden.”

Rose zegt bijna zeker te weten dat Ajax veel meer tegenstand gaat krijgen dan twee weken geleden in de Johan Cruijff Arena. ,,Al waren we daar het eerste half uur zeker gelijkwaardig”, zei hij. ,,Daarna herkende ik mijn ploeg niet meer en heeft Ajax ons laten lijden. Na die wedstrijd hebben we in eigen land drie keer gewonnen. We hebben dus weer voldoende vertrouwen.”

De Noorse superspits Erling Haaland ontbreekt tegen Ajax. Hij is voorlopig uitgeschakeld met een heupblessure. Dortmund speelt ook voor minder publiek dan het gewend is. De nummer 2 van de Bundesliga mag tijdens Europese wedstrijden geen 80.000 maar 65.000 toeschouwers toelaten. Dat komt omdat de UEFA alle staanplaatsen op de bekende tribune achter het doel verbiedt. Dortmund had dinsdag zo’n 50.000 tickets voor de krachtmeting met Ajax verkocht.

Mats Hummels verwacht dat hij met Dortmund revanche gaat nemen voor een ‘zeer vervelende wedstrijd in Amsterdam.’ ,,Als je vandaag een duel wint, wil dat niet zeggen dat je de volgende wedstrijd ook wint”, zei de ervaren verdediger. ,,Maar gelukkig is dat ook andersom. Natuurlijk gaan we er een hele andere wedstrijd van maken. We laten Ajax nu ons andere gezicht zien.”
AD.nl

Duidelijk. En dat halflege stadion valt dus kennelijk ook wel mee.
Success will tear us apart.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Mano » di nov 02, 2021 3:03 pm

Laten we hopen dat Dortmund buiten zijn comfort zone treed en daarmee fouten gaat maken
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Historicus
Berichten: 3373
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Historicus » di nov 02, 2021 3:21 pm

Van het Youtube-kanaal van Ajax: "Steven Pienaar is sinds de zomer assistent-trainer bij Ajax O18. Hij vertelt over zijn functie, over de Youth League, en tot slot blikt de Zuid-Afrikaan vooruit op Dortmund – Ajax. Als oud-speler van Dortmund, weet Pienaar dat het een gekkenhuis kan worden in het Signal Iduna Park. Desondanks heeft hij vertrouwen in een goede afloop voor Ajax." Linkje: https://youtu.be/V7p6gc-utXA

Historicus
Berichten: 3373
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Historicus » di nov 02, 2021 3:41 pm

Volledige selectie van Ajax: Pasveer, Gorter, Setford, Timber, Schuurs, Mazraoui, Rensch, Blind, Martínez, Tagliafico, Álvarez, Klaassen, Gravenberch, Kudus, Taylor, Neres, Danilo, Tadic, Antony, Labyad, Haller, Berghuis en Daramy.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Dubbel » di nov 02, 2021 4:29 pm

Ajax en Feyenoord allebei naar Duitsland in een periode dat iedereen een beetje van het pad af is geraakt. Benieuwd of het aan het eind van de week nog over voetbal gaat of vooral over supporters.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7377
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Trab » di nov 02, 2021 5:14 pm

999 schreef:
Trab schreef:
di nov 02, 2021 8:18 am
We gaan gewoon winnen! Die Gelbe Wand wordt van ons! Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoals we ook "gewoon" van Utrecht, Twente, en Heracles zouden winnen :hypocrite.gif: .

Maak dit AJAX nu niet beter als het is.Wat ik altijd jammer vind is dat als "we" winnen met grote cijfers van "aansprekende" tegenstanders staan we volgens bijna iedereen met een been in de finale.Als we dan, op zich best wel verklaarbaar, punten verliezen, vrezen er weer veel voor het mislopen van elke prijs.

AJAX speelde thuis tegen Dortmund behoorlijk goed.Mede door de 1e wat gelukkige goal.En omdat er, is mijn mening, bij Dortmund er een paar zwaar onder hun nivo stonden te ballen.Haaland maakt toch meestal wel 1 ( of meer ) van die kansen die hij kreeg, Maar goed, als als telt niet.

Mocht AJAX morgen inderdaad weer zo'n zelfde prestatie op de mat leggen als in de voorgaande wedstrijd zou ik dat zeer knap vinden. Maar zowiezo lijkt me dit een andere wedstrijd te worden.

Hoop wel dat Rensch niet mee doet.Als hij zo speelt als tegen Heracles ( en de andere wedstrijd dat ik hem zie spelen ) dan weet Dortmund daar wel raad mee.
Beetje vertrouwen Voets Afbeelding Dortmund is nou ook geen wereldtop.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47582
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Lionel » di nov 02, 2021 5:41 pm

Dubbel schreef:
di nov 02, 2021 4:29 pm
Ajax en Feyenoord allebei naar Duitsland in een periode dat iedereen een beetje van het pad af is geraakt. Benieuwd of het aan het eind van de week nog over voetbal gaat of vooral over supporters.
Zie voor Ajax geen reden om bang te zijn. Feyenoord maakt er een veldslag van in Berlijn.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Marillion » di nov 02, 2021 7:29 pm

Het risico ligt bij hun inderdaad hoger. Maar ook wij nemen altijd wel volk mee waarmee het verkeerd kan gaan hoor.

Ben erg benieuwd. Wedstrijd van de vorige keer is geen echte graadmeter. Bij ons lukte alles en bij hun niets. Weer een goed resultaat (winnen of gelijk) zou natuurlijk super zijn want dan zijn we een heel eind op weg richting groepswinst.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13417
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Nihad » di nov 02, 2021 8:31 pm

Ik zou tekenen voor een gelijkspel. Dan heb je 10 punten Dortmund 7 en Sporting zal vast thuis van die Turken winnen. Dus die hebben ook 6.

Volgende pot Besiktas-Ajax en Dortmund-Sporting. Ik ben Turkije ook een punt pakken en je bent door.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel
Berichten: 47582
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Lionel » di nov 02, 2021 9:51 pm

Ik zou graag voor groepswinst gaan. Die kans heb je nu. Moet je pakken.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33683
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door zeux » di nov 02, 2021 9:57 pm

Lionel schreef:
di nov 02, 2021 9:51 pm
Ik zou graag voor groepswinst gaan. Die kans heb je nu. Moet je pakken.
Ja, dan ontloop je toch een paar sterke clubs. Al is het in heel veel poules nog lang niet duidelijk. Bayern is wel zeker groepswinnaar, Liverpool gaat ook stevig die kant op, maar in de andere poules is het toss-up en zijn er soms nog drie kandidaten. Alleen in H worden Juventus en Chelsea vrijwel zeker 1 en 2. Dat maakt niet zoveel uit... :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9104
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di nov 02, 2021 10:37 pm

Mano schreef:De andere wedstrijd is eigenlijk interessanter.

Als Sporting gelijk speelt, staan ze op 4, kunnen ze max op 10 komen.
Als Besiktas wint, kunnen ze beide niet verder dan 9 komen.
Als sporting wint, kan het er nog om gaan spannen.

De vraag is of het goed is als Ajax 2 wedstrijden de teugels kan laten vieren omdat ze al door zijn.
Gaat dat ten kosten van de focus. Je ziet vaak op eindtoernooien dat als men de laatste groepswedstrijd een B team opstelt, ze daarna niet zoveel meer presteren.
De vergelijking met een eindtoernooi is toch eigenlijk niet te maken? Daar moet in 4 weken een heel toernooi gespeeld worden, dit duurt een heel seizoen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Marillion » wo nov 03, 2021 9:34 am

Lionel schreef:
di nov 02, 2021 9:51 pm
Ik zou graag voor groepswinst gaan. Die kans heb je nu. Moet je pakken.
Nou, dat weet ik niet hoor. Gaan voor winst. Past dat wel bij topsport? :smile-ajax.gif:

Bij mijn vorige bezoek aan Dortmund wonnen we met 0-2. Daar zou ik het uiteraard weer voor doen maar gelijk is ook dik in orde.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47582
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Lionel » wo nov 03, 2021 9:37 am

Marillion schreef:
wo nov 03, 2021 9:34 am
Lionel schreef:
di nov 02, 2021 9:51 pm
Ik zou graag voor groepswinst gaan. Die kans heb je nu. Moet je pakken.
Nou, dat weet ik niet hoor. Gaan voor winst. Past dat wel bij topsport? :smile-ajax.gif:

Bij mijn vorige bezoek aan Dortmund wonnen we met 0-2. Daar zou ik het uiteraard weer voor doen maar gelijk is ook dik in orde.
Meer dat ik niet tevreden ben (zeg ik nu) als we nu voor een gelijkspel zouden gaan. Ik heb liever alles of niks (waarbij ik ga janken als we EL halen).
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Marillion » wo nov 03, 2021 9:45 am

Je moet nooit bij voorbaat voor een gelijkspel gaan. Dat past ook niet bij Ajax. Het kan op enig moment in een wedstrijd wel zo zijn dat het verstandig is om daarop te koersen en niet teveel onnodig risico te nemen.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9104
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo nov 03, 2021 9:56 am

Marillion schreef:
Lionel schreef:
di nov 02, 2021 9:51 pm
Ik zou graag voor groepswinst gaan. Die kans heb je nu. Moet je pakken.
Nou, dat weet ik niet hoor. Gaan voor winst. Past dat wel bij topsport? :smile-ajax.gif:

Bij mijn vorige bezoek aan Dortmund wonnen we met 0-2. Daar zou ik het uiteraard weer voor doen maar gelijk is ook dik in orde.
Ben je er nu ook weer bij Marillion?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Marillion » wo nov 03, 2021 10:05 am

Zeker! Eigenlijk komt het niet uit en was het plan om Besiktas te doen. Maar nu toch maar even snel op en neer. :ajaxscarf.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Zuidema » wo nov 03, 2021 10:15 am

Marillion schreef:
wo nov 03, 2021 10:05 am
Zeker! Eigenlijk komt het niet uit en was het plan om Besiktas te doen. Maar nu toch maar even snel op en neer. :ajaxscarf.gif:
Dankjewel! Nu komt alles goed vanavond. :biggthumpup.gif:
Success will tear us apart.

wimpey
Berichten: 52057
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door wimpey » wo nov 03, 2021 10:28 am

Dortmund speelt sinds de 4-0 met 3 CV's. Effe de opstellingen van de laatste wedstrijden bekeken: dat is allemaal niet zo bijzonder.

Simpel: het hangt af van wat Ajax brengt. Als Ajax weer top is, wint Ajax. Betere selectie dan die van Dortmund.

Lionel
Berichten: 47582
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Lionel » wo nov 03, 2021 10:39 am

Zaak is om met Mazraoui, Berghuis en Antony (vooral hij) chaos te veroorzaken tussen hun linkshalf, linker centrale verdediger en centrale verdediger.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11439
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Toppie » wo nov 03, 2021 12:30 pm

:blackcat.gif:

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door mattie » wo nov 03, 2021 8:00 pm

Malen begint op de bank bij Dortmund

Ajax vertrouwde 11..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Giacomo Puccini » wo nov 03, 2021 8:22 pm

90 MINUTEN LANG!! :ajaxscarf.gif: :tifoajax.gif: :onfire.gif: :ajaxsmiley.gif:
Ajax!

Plaats reactie