Kasper Dolberg

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

wimpey

Re: Kasper Dolberg

Bericht door wimpey »

20M na 2 seizoenen niks.

CL-bonus. :biggthumpup.gif:

Net effe al z'n goals bekeken op ajax.nl. Bizar. Wat is er mis gegaan?
Arthur

Bericht door Arthur »

Toch de blessures denk ik, gevolgd door druk om weer op niveau te komen. Zelfde verhaal als Fischer.
I'm always ready to learn, although I do not always like being taught.
Sandro

Bericht door Sandro »

Als het hetzeldse verhaal is als Fischer dan komt hij ook nooit meer op niveau. En dan mis je blijkbaar toch wat (mentaal); er is vrijwel geen speler die gevrijwaard blijft van blessures.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand »

Ik vind dit wel een heel intressant artikel. En als deze persoon gelijk heeft dan kan Dolberg met een andere aanpak wel weer opbloeien.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Lionel

Bericht door Lionel »

Stel je voor dat hij in zijn eerste week een interview van 2 uur geeft. Inkijkje in zijn leven :biggrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!
CIDI

Bericht door CIDI »

Vind het wel altijd typisch, mislukt Dolberg dan ligt het aan de aanpak.Als de methode Bosz zo goed was waarom pikt Leverkusen hem dan niet op.Maandje Onder Bosz en hij is weer 50 of meer miljoen waard ..
Blij met de punten ...
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

999 schreef:Vind het wel altijd typisch, mislukt Dolberg dan ligt het aan de aanpak.Als de methode Bosz zo goed was waarom pikt Leverkusen hem dan niet op.Maandje Onder Bosz en hij is weer 50 of meer miljoen waard ..
Niet zozeer de aanpak als wel de spelopvatting. Onder Bosz kwamen zijn kwaliteiten veel beter tot hun recht en onder TH een stuk minder. Is niemands schuld perse, je kunt moeilijk stellen dat THs taktiek niet goed was, zoals ook die van Bosz prima was. Maar ik durf te stellen dat met de juiste taktiek Dolberg een geweldige spits is.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Ook onder Bosz was het een momentenvoetballer. Deed iets briljants en was dan weer een tijdlang onzichtbaar.
Lionel

Bericht door Lionel »

Klopt. Maar nu trekt iedereen naar binnen.
IK GELOOF!!!!!!
LucaS

Bericht door LucaS »

Tja, dat is zo'n beetje de grootste Ajax mythe, dat Dolberg het eerste seizoen zo geweldig voetbalde.
I think I lost my fucking headache
Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer »

En onder Bosz bleven Traore en Younes altijd keurig aan de buitenkant? Toen was het verhaal ook dat de spits zogenaamd geen aanvoer had door buitenspelers die naar binnen trokken.

Zowel Bosz als EtH speelden aanvallend, technisch verzorgd voetbal met 3 aanvallers, waarvan de twee buitenspelers naar binnen trokken. Ze speelden ook beiden met een aanvallende middenvelder die vaak te diep stond.

Zo onwijs anders is het voor Dolberg nou ook weer niet.
Yopii

Bericht door Yopii »

Hij heeft een aantal keren goed gespeeld en mooie acties laten zien. Een langere periode stabiel en betrouwbaar is hij nooit geweest.
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Yopii schreef:Hij heeft een aantal keren goed gespeeld en mooie acties laten zien. Een langere periode stabiel en betrouwbaar is hij nooit geweest.
klopt, helaas. Ik las dat zijn statistieken vergelijkbaar waren bij zijn ‘succesperiode EL’. Erg jammer dat hij de stap niet heeft kunnen maken. Eindelijk weer een spits die van alles in zich had, maar nooit stabiel geweest.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

In een Ajax dat veel meer scoorde dan onder Bosz ging hij niet mee qua productiviteit.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Jinne schreef:In een Ajax dat veel meer scoorde dan onder Bosz ging hij niet mee qua productiviteit.
Het spel onder Bosz was veel directer en dat is een voordeel voor een spits als Dolberg. Bij TH is het toch meer breien en wachten op de opening.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand »

Gezond verstand schreef:Ik vind dit wel een heel intressant artikel. En als deze persoon gelijk heeft dan kan Dolberg met een andere aanpak wel weer opbloeien.
En dan de link niet posten, handig :confused.gif:

Bij deze dan. https://www.linkedin.com/pulse/kasper-d ... dxDnQckTmk
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Mano

Bericht door Mano »

Als je zo complex in elkaar zit dan is het maar beter dat ie weg is :biggrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
CIDI

Bericht door CIDI »

Altijd naderhand ( de constateringen, conclusies, of dit gewauwel ) .. En dat gaat dan over wel over geen emotie ...

Maak eens een onderzoek waarom zijn voetballende kwaliteiten het laten afweten in een wedstrijd ...
Blij met de punten ...
wimpey

Bericht door wimpey »

De nog-mods worden slordig. :hypocrite.gif:

Slotje?
Kritiek neemt toe op 'toerist' Dolberg: "Het interesseert hem niks"

26 September 2019 12:05
Afgelopen weekend was er nog lof voor Kasper Dolberg, die op zaterdag scoorde tegen Dijon. Een aantal dagen later is die stemming behoorlijk omgeslagen, na de 3-1 nederlaag van Nice tegen AS Monaco.

Het tijdschrift France Football noemde de oud-Ajax-spits dinsdag onzichtbaar. "Op papier zag de aanval van Nice er goed uit met Dolberg, Claude-Maurice, Ounas en Atal, maar alleen laatstgenoemde leek op momenten het verschil te kunnen maken. Dolberg werd nooit gevonden, vaak stond hij op een eiland in de spits."

Van de lokale krant Nice-Matin kreeg Dolberg samen met verdediger Malang Sarr het laagste cijfer: een 2. "Hij voegde helemaal niets toe", schreef het dagblad. Analist Pierre Ménès van Canal+ was al snel klaar met de Deense spits. "Dolberg doet me denken aan een toerist uit Nederland aan de Côte d'Azur. Hij speelde niets klaar en leek te denken: hier heb ik in ieder geval weinig concurrentie."

"Met zo'n houding lijkt het alsof het hem allemaal niets interesseert en ik stoor me daaraan", sloot Ménès af. In zijn Ajax-periode werd Dolberg ook steevast neergezet als ijskonijn, die niet bepaald veel emotie toonde. Zaterdag krijgt Dolberg kans op revanche als Lille op bezoek komt bij Nice.
Lionel

Bericht door Lionel »

Zo jammer he. Zoveel talent.
IK GELOOF!!!!!!
wimpey

Bericht door wimpey »

Lionel schreef:Zo jammer he. Zoveel talent.
Ja. Het lijkt z'n passie niet.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Hij gaat door op de ingeslagen weg. :hypocrite.gif:
De Dominee

Bericht door De Dominee »

Diagnose Diabetes type 1.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
CIDI

Bericht door CIDI »

“Beste supporters”, laat Dolberg weten op de website van OGC Nice. “Er is deze week gebleken dat ik diabetes type 1 heb. Natuurlijk is dat een verrassing voor me, maar eerlijk gezegd ben ik opgelucht dat ik eindelijk weet waarom ik me de afgelopen twee weken niet goed heb gevoeld. Ik ben ook blij dat de doktoren hebben bevestigd dat het met de juiste behandeling geen gevolgen heeft voor mijn carrière. Ik heb afgelopen week getraind en voel me al beter.
VZ.
Blij met de punten ...
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini »

Is er een dokter in de zaal? Ben wel benieuwd of dit vaker voor komt bij voetballers, en of dit inderdaad geen invloed op zijn carrière hoeft te hebben zoals hij zelf beweert.
Ajax!
Plaats reactie