Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Erik ten Hag

Bericht door Scherrer » vr apr 15, 2022 1:15 pm

GangstaRiB schreef:
vr apr 15, 2022 9:57 am
De Yanks willen ManU runnen als een major league club in de States. Het verschil is dat de voetbalwereld niet werkt met een gesloten competitie en een draft systeem.

Voetbal is wat dat betreft pure pure vrije markt kapitalisme... je zou kunnen stellen dat de gesloten competities in de States een vorm van communisme is.. :smallgrin.gif:
Al die miljadairs die clubs hebben gekocht in de States (NFL, NBA, NHL en MLB) willen geen risico lopen en voornamelijk geld verdienen. In de gesloten competities gaat dat perfect. Maar in het voetbal worden ze omver geblazen. Zie Arsenal met de Kroenke's en ManU met de Glazers.

Ik vind dat wel ironisch.

Ik wens Ten Hag veel succes.
Amerikanen kopen sportclubs om er geld aan te verdienen, Russen en Arabieren kopen ze als ego-speeltjes die wel wat geld mogen kosten. In de praktijk betekent het dat clubs als PSG, City en Chelsea elk seizoen €50 mln verlies mogen draaien van hun eigenaars. Man Utd en Arsenal moeten €50 mln winst per jaar maken. Dat scheelt dus iets van €100 mln per jaar op begrotingen van iets van €600 mln. Het verschil tussen meedoen en winnen. Als Chelsea naar Amerikanen gaat, zal het daar ook net iets minder worden.
***

hoefie07
Berichten: 15
Lid geworden op: di nov 08, 2005 4:55 pm
Locatie: Almere

Re: Erik ten Hag

Bericht door hoefie07 » vr apr 15, 2022 2:05 pm

Zuidema schreef:Slechts 2 miljoen euri transfergeld voor 1 van de belangrijkste mensen binnen Ajax. Best wel weinig. Contractclausule?
Precies zijn jaarsalaris denk ik dan altijd…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Zuidema » vr apr 15, 2022 3:45 pm

Jaap Stam over monsterklus Erik ten Hag bij United: 'Alles wordt aangehaald, privé ook’

Johan Inan 15-04-22, 15:04 Laatste update: 15:26

Tijdens de bekerfinale tegen PSV ligt Ajax-coach Erik ten Hag zondag direct onder een vergrootglas bij de Engelse pers. ,,Zij gaan de nieuwe coach van Manchester United vanaf nu op de voet volgen, ook als hij dat zelf niet wil’’, weet voormalig Mancunian Jaap Stam, die de valkuilen voor de monsterklus alvast schetst.

Een goed begin is het halve werk en daarvoor kan Ten Hag, die een mondeling akkoord heeft met Manchester United, zijn periode bij Ajax het best vast goed afsluiten. Zondag wacht de bekerfinale tegen PSV, waartegen daarna ook nog vier punten voorsprong in de titelstrijd worden verdedigd.

,,Als Ten Hag nu nog een prijs misloopt, zal de Engelse pers zijn aanstelling niet meteen als een mislukking betitelen. Ze houden rekening met wat hij eerder heeft gepresteerd bij Ajax’’, stelt Stam. ,,Maar als United interesse heeft of een grote deal aanstaande is, gaan ze die persoon op de voet volgen. Dat zal bij Ajax nu niet anders zijn. Daar zal ook steeds meer Engelse pers aanschuiven om hem te ondervragen over United, ook als hij dat zelf niet wil.’’

Stam won rond de eeuwwisseling drie landstitels en één Champions League-beker met United. De laatste tien jaar zag de oud-verdediger hoe de club een handvol trainers versleet en de onder Sir Alex Ferguson opgebouwde hegemonie kwijtraakte. Ten Hag moet de huidige nummer zeven van de Premier League vanaf komend seizoen weer naar de top stuwen. Oud-international en trainer Stam voorziet Ten Hag vast van een handleiding bij de Engelse gigant.

,,De clubleiding kan aan de voorkant een positief beeld schetsen, maar het is ook belangrijk dat je je verdiept in de groep. Op basis daarvan, en met je eigen filosofie als uitgangspunt, kun je bepalen wat je het beste kan doen. Grote schoonmaak? Er moet iets veranderen, maar je kunt niet zeggen: ‘deze vijftien moeten weg en deze tien blijven’. Er liggen veel grote contracten. Maar een schifting is wel cruciaal voor een frisse wind en succes.’’

,,Ook de manier van spelen bepaalt het resultaat. Je kunt veel verwachten, maar het wordt lastig als ze niet op de goede plek staan of niet in jouw systeem passen. Daarom is een trainer nodig die veeleisend is en tot in detail zegt wat er gebeuren moet. Een paar versterkingen hoort daarbij. Dat is evident.’’

,,Tussen de weerstand in Nederland en Engeland zit een wereld van verschil. Ajax heeft in de eredivisie verreweg het grootste budget. Daar wordt een trainer vooral beoordeeld op Europese wedstrijden. In Engeland zijn er wekelijks drie wedstrijden op hoog niveau. Daar komt ook een andere manier van managen en belasten bij kijken.’’

,,In de Premier League lopen bij elke club goede spelers. Je moet dan ook echt een verschil maken in speelwijze. Het kan lang duren voordat je dat bereikt. Als je resultaten boekt, groeit het vertrouwen en kan zoiets ook rap ontstaan. Clubs vragen vaak wel 40 miljoen meer als United aanklopt. Maar met wie je het ook doet, de speelwijze en wat je daarin verlangt van spelers moet heel duidelijk gemaakt worden.’’

,,De druk is bij United ook vele malen groter. De clubleiding kan wel geduld hebben, maar dat betekent niet dat je ook tijd van de buitenwereld krijgt. Een paar wedstrijden niet winnen en het zagen begint. Men verwacht de titel en de Champions League. Dat is onder een nieuwe trainer niet anders.’’

,,Dat moet je kunnen managen, want alles wordt aangehaald. Privé ook. Paparazzi zijn overal, ook als je even de stad inloopt. Ten Hag is niet het type dat gekke dingen doet. Ze zullen ook letten op hoe hij overkomt. Bij zijn presentatie bijvoorbeeld, zoals destijds met Van Gaal. Ik zou me daar niet te druk over maken. Je moet alleen geen dingen kopiëren. Presenteer je gewoon als jezelf. Als je er langer bent, raak je eraan gewend, maar je moet er wel even doorheen.’’

,,Supporters van Manchester United zitten overal. Dat was in mijn tijd - zonder social media - al zo. Mijn eerste trainingskamp was in Singapore. Van buiten het hotel stonden uitzinnige fans tot aan de lift achter dranghekken.’’

,,Dat ook Pochettino in beeld was, is niet gek. Hij heeft al in Engeland gewerkt en ook veel sterren onder zijn hoede gehad. Of Ten Hag zich daardoor dubbel moet bewijzen? Hij moet spelers wel goed overtuigen, ja. Dat kan hij ook. Of hij gaat slagen, is heel moeilijk te zeggen. Wat ik al zei: United is niet zomaar een club.’’
AD.nl (premium)

Grote weerstand in elke wedstrijd, een overvol programma met bar weinig trainingstijd, de zeer aanwezige pers op werkelijk elk front, de enorme druk van het snel moeten presteren. Natuurlijk heeft EtH hiervan al het een en ander meegemaakt bij Ajax. Maar het zal bij MU allemaal veel en veel erger worden. En dat op een mammoettanker met meerdere kapiteins die veel liever een commerciële koers dan een voetbalkoers varen. Poeh, ik moet EtH nageven dat hij wel van een uitdaginkje houdt.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » vr apr 15, 2022 7:14 pm

Zuidema schreef:
vr apr 15, 2022 3:45 pm
Jaap Stam over monsterklus Erik ten Hag bij United: 'Alles wordt aangehaald, privé ook’

Johan Inan 15-04-22, 15:04 Laatste update: 15:26
AD.nl (premium)

Grote weerstand in elke wedstrijd, een overvol programma met bar weinig trainingstijd, de zeer aanwezige pers op werkelijk elk front, de enorme druk van het snel moeten presteren. Natuurlijk heeft EtH hiervan al het een en ander meegemaakt bij Ajax. Maar het zal bij MU allemaal veel en veel erger worden. En dat op een mammoettanker met meerdere kapiteins die veel liever een commerciële koers dan een voetbalkoers varen. Poeh, ik moet EtH nageven dat hij wel van een uitdaginkje houdt.
Kun je niet vergelijken, zoals je ook al aangaf.Kijk verlies je bij AJAX weet je dat normaal gesproken de volgende wedstrijd weer een " makkelijker " tegenstander aan zit te komen.Of voor een Europa wedstrijd Sparta uit of thuis o.i.d. .Daar doen ze in Engeland niet aan mee natuurlijk.Makkelijke wedstrijden heb je er niet zo veel va nin de Premier L. Ik ben er ook bang voor ... Maar goed .. Mondeling akkoord betekend toch meestal " ik moet er toch nog even overdenken " lijkt me .. Geruchten dat ie McClaren als assistent wil, volgens mij is die bij zijn laatste 4 clubs overal weggejagen ...

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » vr apr 15, 2022 7:22 pm

Zuidema schreef:
vr apr 15, 2022 3:45 pm
Jaap Stam over monsterklus Erik ten Hag bij United: 'Alles wordt aangehaald, privé ook’

Johan Inan 15-04-22, 15:04 Laatste update: 15:26

Tijdens de bekerfinale tegen PSV ligt Ajax-coach Erik ten Hag zondag direct onder een vergrootglas bij de Engelse pers. ,,Zij gaan de nieuwe coach van Manchester United vanaf nu op de voet volgen, ook als hij dat zelf niet wil’’, weet voormalig Mancunian Jaap Stam, die de valkuilen voor de monsterklus alvast schetst.

Een goed begin is het halve werk en daarvoor kan Ten Hag, die een mondeling akkoord heeft met Manchester United, zijn periode bij Ajax het best vast goed afsluiten. Zondag wacht de bekerfinale tegen PSV, waartegen daarna ook nog vier punten voorsprong in de titelstrijd worden verdedigd.

,,Als Ten Hag nu nog een prijs misloopt, zal de Engelse pers zijn aanstelling niet meteen als een mislukking betitelen. Ze houden rekening met wat hij eerder heeft gepresteerd bij Ajax’’, stelt Stam. ,,Maar als United interesse heeft of een grote deal aanstaande is, gaan ze die persoon op de voet volgen. Dat zal bij Ajax nu niet anders zijn. Daar zal ook steeds meer Engelse pers aanschuiven om hem te ondervragen over United, ook als hij dat zelf niet wil.’’

Stam won rond de eeuwwisseling drie landstitels en één Champions League-beker met United. De laatste tien jaar zag de oud-verdediger hoe de club een handvol trainers versleet en de onder Sir Alex Ferguson opgebouwde hegemonie kwijtraakte. Ten Hag moet de huidige nummer zeven van de Premier League vanaf komend seizoen weer naar de top stuwen. Oud-international en trainer Stam voorziet Ten Hag vast van een handleiding bij de Engelse gigant.

,,De clubleiding kan aan de voorkant een positief beeld schetsen, maar het is ook belangrijk dat je je verdiept in de groep. Op basis daarvan, en met je eigen filosofie als uitgangspunt, kun je bepalen wat je het beste kan doen. Grote schoonmaak? Er moet iets veranderen, maar je kunt niet zeggen: ‘deze vijftien moeten weg en deze tien blijven’. Er liggen veel grote contracten. Maar een schifting is wel cruciaal voor een frisse wind en succes.’’

,,Ook de manier van spelen bepaalt het resultaat. Je kunt veel verwachten, maar het wordt lastig als ze niet op de goede plek staan of niet in jouw systeem passen. Daarom is een trainer nodig die veeleisend is en tot in detail zegt wat er gebeuren moet. Een paar versterkingen hoort daarbij. Dat is evident.’’

,,Tussen de weerstand in Nederland en Engeland zit een wereld van verschil. Ajax heeft in de eredivisie verreweg het grootste budget. Daar wordt een trainer vooral beoordeeld op Europese wedstrijden. In Engeland zijn er wekelijks drie wedstrijden op hoog niveau. Daar komt ook een andere manier van managen en belasten bij kijken.’’

,,In de Premier League lopen bij elke club goede spelers. Je moet dan ook echt een verschil maken in speelwijze. Het kan lang duren voordat je dat bereikt. Als je resultaten boekt, groeit het vertrouwen en kan zoiets ook rap ontstaan. Clubs vragen vaak wel 40 miljoen meer als United aanklopt. Maar met wie je het ook doet, de speelwijze en wat je daarin verlangt van spelers moet heel duidelijk gemaakt worden.’’

,,De druk is bij United ook vele malen groter. De clubleiding kan wel geduld hebben, maar dat betekent niet dat je ook tijd van de buitenwereld krijgt. Een paar wedstrijden niet winnen en het zagen begint. Men verwacht de titel en de Champions League. Dat is onder een nieuwe trainer niet anders.’’

,,Dat moet je kunnen managen, want alles wordt aangehaald. Privé ook. Paparazzi zijn overal, ook als je even de stad inloopt. Ten Hag is niet het type dat gekke dingen doet. Ze zullen ook letten op hoe hij overkomt. Bij zijn presentatie bijvoorbeeld, zoals destijds met Van Gaal. Ik zou me daar niet te druk over maken. Je moet alleen geen dingen kopiëren. Presenteer je gewoon als jezelf. Als je er langer bent, raak je eraan gewend, maar je moet er wel even doorheen.’’

,,Supporters van Manchester United zitten overal. Dat was in mijn tijd - zonder social media - al zo. Mijn eerste trainingskamp was in Singapore. Van buiten het hotel stonden uitzinnige fans tot aan de lift achter dranghekken.’’

,,Dat ook Pochettino in beeld was, is niet gek. Hij heeft al in Engeland gewerkt en ook veel sterren onder zijn hoede gehad. Of Ten Hag zich daardoor dubbel moet bewijzen? Hij moet spelers wel goed overtuigen, ja. Dat kan hij ook. Of hij gaat slagen, is heel moeilijk te zeggen. Wat ik al zei: United is niet zomaar een club.’’
AD.nl (premium)

Grote weerstand in elke wedstrijd, een overvol programma met bar weinig trainingstijd, de zeer aanwezige pers op werkelijk elk front, de enorme druk van het snel moeten presteren. Natuurlijk heeft EtH hiervan al het een en ander meegemaakt bij Ajax. Maar het zal bij MU allemaal veel en veel erger worden. En dat op een mammoettanker met meerdere kapiteins die veel liever een commerciële koers dan een voetbalkoers varen. Poeh, ik moet EtH nageven dat hij wel van een uitdaginkje houdt.
Nee Jaap Stam, in Engeland spelen ze geen drie potjes per week.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 13003
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Erik ten Hag

Bericht door Liberty » vr apr 15, 2022 7:30 pm

999 schreef:
vr apr 15, 2022 7:14 pm
Zuidema schreef:
vr apr 15, 2022 3:45 pm
Jaap Stam over monsterklus Erik ten Hag bij United: 'Alles wordt aangehaald, privé ook’

Johan Inan 15-04-22, 15:04 Laatste update: 15:26
AD.nl (premium)

Grote weerstand in elke wedstrijd, een overvol programma met bar weinig trainingstijd, de zeer aanwezige pers op werkelijk elk front, de enorme druk van het snel moeten presteren. Natuurlijk heeft EtH hiervan al het een en ander meegemaakt bij Ajax. Maar het zal bij MU allemaal veel en veel erger worden. En dat op een mammoettanker met meerdere kapiteins die veel liever een commerciële koers dan een voetbalkoers varen. Poeh, ik moet EtH nageven dat hij wel van een uitdaginkje houdt.
Kun je niet vergelijken, zoals je ook al aangaf.Kijk verlies je bij AJAX weet je dat normaal gesproken de volgende wedstrijd weer een " makkelijker " tegenstander aan zit te komen.Of voor een Europa wedstrijd Sparta uit of thuis o.i.d. .Daar doen ze in Engeland niet aan mee natuurlijk.Makkelijke wedstrijden heb je er niet zo veel va nin de Premier L. Ik ben er ook bang voor ... Maar goed .. Mondeling akkoord betekend toch meestal " ik moet er toch nog even overdenken " lijkt me .. Geruchten dat ie McClaren als assistent wil, volgens mij is die bij zijn laatste 4 clubs overal weggejagen ...
Dat is op zich ook niet waar natuurlijk. Uiteraard is het algemene niveau in Nederland lager, maar verhoudingsgewijs zijn wedstrijden tegen Watford, Burnley of Brentford natuurlijk hetzelfde voor Man Utd als dat Sparta, RKC of Cambuur voor Ajax zijn.

Het probleem voor Man Utd is dat het niveau aan de top vele malen hoger ligt. Liverpool en Man City liggen ver voor en zijn lastig in te halen. Zelfs als Ten Hag alle ruimte krijgt dan gaat het nog jaren duren, gaan er heel veel investeringen nodig zijn en zal men bij Man Utd geduld nodig hebben. Dat is natuurlijk het grote risico voor Ten Hag. Mocht het hem echter lukken, dan staat hij straks tussen de grote namen als Klopp en Guardiola en heeft hij de absolute top bereikt. Dan ligt de voetballerij voor hem open.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » vr apr 15, 2022 7:31 pm

Lionel schreef:
vr apr 15, 2022 7:22 pm
Zuidema schreef:
vr apr 15, 2022 3:45 pm
Jaap Stam over monsterklus Erik ten Hag bij United: 'Alles wordt aangehaald, privé ook’

Johan Inan 15-04-22, 15:04 Laatste update: 15:26

Nee Jaap Stam, in Engeland spelen ze geen drie potjes per week.
05/03 18:30 Liverpool FC 1-0 West Ham Utd
08/03 21:00 Liverpool FC 0-1 Inter Milaan
12/03 13:30 Brighton 0-2 Liverpool FC

Is in Engeland ... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » vr apr 15, 2022 7:41 pm

Liberty schreef:
vr apr 15, 2022 7:30 pm
999 schreef:
vr apr 15, 2022 7:14 pm
Zuidema schreef:
vr apr 15, 2022 3:45 pm


AD.nl (premium)

Grote weerstand in elke wedstrijd, een overvol programma met bar weinig trainingstijd, de zeer aanwezige pers op werkelijk elk front, de enorme druk van het snel moeten presteren. Natuurlijk heeft EtH hiervan al het een en ander meegemaakt bij Ajax. Maar het zal bij MU allemaal veel en veel erger worden. En dat op een mammoettanker met meerdere kapiteins die veel liever een commerciële koers dan een voetbalkoers varen. Poeh, ik moet EtH nageven dat hij wel van een uitdaginkje houdt.
Kun je niet vergelijken, zoals je ook al aangaf.Kijk verlies je bij AJAX weet je dat normaal gesproken de volgende wedstrijd weer een " makkelijker " tegenstander aan zit te komen.Of voor een Europa wedstrijd Sparta uit of thuis o.i.d. .Daar doen ze in Engeland niet aan mee natuurlijk.Makkelijke wedstrijden heb je er niet zo veel va nin de Premier L. Ik ben er ook bang voor ... Maar goed .. Mondeling akkoord betekend toch meestal " ik moet er toch nog even overdenken " lijkt me .. Geruchten dat ie McClaren als assistent wil, volgens mij is die bij zijn laatste 4 clubs overal weggejagen ...
Dat is op zich ook niet waar natuurlijk. Uiteraard is het algemene niveau in Nederland lager, maar verhoudingsgewijs zijn wedstrijden tegen Watford, Burnley of Brentford natuurlijk hetzelfde voor Man Utd als dat Sparta, RKC of Cambuur voor Ajax zijn.

Het probleem voor Man Utd is dat het niveau aan de top vele malen hoger ligt. Liverpool en Man City liggen ver voor en zijn lastig in te halen. Zelfs als Ten Hag alle ruimte krijgt dan gaat het nog jaren duren, gaan er heel veel investeringen nodig zijn en zal men bij Man Utd geduld nodig hebben. Dat is natuurlijk het grote risico voor Ten Hag. Mocht het hem echter lukken, dan staat hij straks tussen de grote namen als Klopp en Guardiola en heeft hij de absolute top bereikt. Dan ligt de voetballerij voor hem open.
Nou, misschien dit jaar maar echt niet :)

1992-1993 PTT-Telecompetitie Ajax-Cambuur Leeuwarden 3-1
1992-1993 PTT-Telecompetitie Cambuur Leeuwarden-Ajax 1-3
1993-1994 PTT-Telecompetitie Cambuur Leeuwarden-Ajax 0-3
1993-1994 PTT-Telecompetitie Ajax-Cambuur Leeuwarden 3-2
1998-1999 KPN Telecompetitie Ajax-Cambuur Leeuwarden 4-0
1998-1999 KPN Telecompetitie Cambuur Leeuwarden-Ajax 4-1
1999-2000 KPN Telecompetitie Ajax-Cambuur Leeuwarden 3-1
1999-2000 KPN Telecompetitie Cambuur Leeuwarden-Ajax 0-3
2013-2014 Eredivisie 15-12-2013 Cambuur Leeuwarden-Ajax 1-2 (0-1)
2013-2014 Eredivisie 09-03-2014 Ajax-Cambuur Leeuwarden 1-1 (1-0)
2014-2015 Eredivisie 09-11-2014 Cambuur Leeuwarden-Ajax 2-4 (1-2)
2014-2015 Eredivisie 10-05-2015 Ajax-Cambuur Leeuwarden 3-0 (0-0)
2015-2016 Eredivisie 21-11-2015 Ajax-Cambuur Leeuwarden 5-1 (4-1)
2015-2016 Eredivisie 09-04-2016 Cambuur Leeuwarden-Ajax 0-1 (0-0)
2016-2017 KNVB Beker 15-12-2016 Cambuur Leeuwarden-Ajax 2-1 (2-0)
2021-2022 Eredivisie 18-09-2021 Ajax-Cambuur Leeuwarden 9-0 (4-0)
2021-2022 Eredivisie 11-03-2022 Cambuur Leeuwarden-Ajax 2-3 (0-2)

Rkc , Sparta zal wel zo'n zelfde lijstje geven.

In Engeland moet je echt tegen bijna elke tegenstander 100% aan de bak.Dat het op het einde er misschien door de uitslag gemakkelijk uit zag is iets anders. Hoe dik zeggen we hier niet tegen elkaar bij de door jouw genoemde tegenstanders AJAX voetbalt op 50% ...

Ik denk zelfs bijna niet meer in te halen ...

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 13003
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Erik ten Hag

Bericht door Liberty » vr apr 15, 2022 8:34 pm

Ik weet zeker dat ook Man Utd genoeg wedstrijden heeft gespeeld op 70%. Zoals alle topclubs dat doen, ook in Spanje b.v. Het hoort erbij.
Overigens levert de 70% wedstrijden Ajax ook genoeg problemen op. Dat zien we dit seizoen.

En het gat is natuurlijk niet onoverbrugbaar. Maar zoals gezegd, het gaat tijd, geld en geduld kosten. Er zal goed beleid gevoerd moeten worden.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » za apr 16, 2022 8:00 am

Liberty schreef:
vr apr 15, 2022 8:34 pm
Ik weet zeker dat ook Man Utd genoeg wedstrijden heeft gespeeld op 70%. Zoals alle topclubs dat doen, ook in Spanje b.v. Het hoort erbij.
Overigens levert de 70% wedstrijden Ajax ook genoeg problemen op. Dat zien we dit seizoen.

En het gat is natuurlijk niet onoverbrugbaar. Maar zoals gezegd, het gaat tijd, geld en geduld kosten. Er zal goed beleid gevoerd moeten worden.
Laat ik het dan anders zeggen : Als MU het net zo zou doen als AJAX ( kwa wedstrijden ) in Nederland staat MU middenmoot ( en vanuit MU begrippen een verloren seizoen ), hier staat AJAX nog steeds 4 punten los.

Yopii
Berichten: 18976
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Yopii » za apr 16, 2022 10:18 am

Het grootste verschil is dat clubs uit topcompetities zulke hoge salarissen betalen dat ze zich brede selecties kunnen permitteren. Bij Ajax zorgen twee of drie blessures voor een pijnlijke daling van het niveau.

Als Ajax goed beleid voert, kan het op Europees gebied best een rol spelen. Met een beetje geluk dan, want als je in de CL meteen twee topteams loot, houdt het op.

Clubs uit de grote competities hebben meer geld, maar veel van dat geld gaat door het puntje. Daar ligt de ruimte. Echt niet alle spelers in die competities zijn zo geweldig.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Jöhnk » ma apr 18, 2022 11:34 am

Onpopulaire mening: Ten Hag is in de loop van de jaren een minder goede trainer geworden.

Hij maakt als het ware de FdB-ontwikkeling door. Zijn combinatie van extreme koppigheid en toch ook beperkte intelligentie heeft ertoe geleid dat hij niet in staat is geweest kritisch op zijn eigen handelen te reflecteren. En dus heeft hij veelal verkeerde conclusies getrokken en is hij niet beter geworden, maar zwakker. (Ondanks dat hij ontegenzeggelijk een workaholic is.)

Yopii
Berichten: 18976
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Yopii » ma apr 18, 2022 11:38 am

Zit wat in, Jöhnk. IJdelheid, hè? Veel trainers gaan heftig in zichzelf geloven. Vervolgens lopen ze vast.

Daarom is het een voordeel voor een trainer als hij op het allerhoogste niveau heeft gespeeld. Pep bijvoorbeeld realiseert zich dat hij afhankelijk is van de genialiteit van bepaalde spelers. Trainers met een beperkte voetbalcarrière en een groot ego hebben nogal eens de neiging zichzelf als het licht van de wereld te zien. Dan zaniken ze over de 'uitvoering', terwijl hun beperkte flexibiliteit in feite het probleem is.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Jöhnk » ma apr 18, 2022 12:04 pm

Maar De Boer had ook op topniveau gespeeld…

De Boer begon aardig maar kon niet met spelers omgaan. Zijn conclusie was dat dat aan de spelers lag, dus haalde hij schoonzonen. Maar later bleek dat het aan De Boer zelf lag, toen hij schoonzoon Boilesen, inmiddels ex-aanvoerder, als oud vuil behandelde. Zijn tweede belangrijke conclusie was dat het voetbal steeds slechter werd omdat de spelers niet over genoeg Vuur en Passie beschikten. Dus hij haalde Gudelj en Dijks. Dit eindigde met de befaamde vierkant op het middenveld en de afgang in Doetinchem.

De denkstappen van Ten Hag zijn mij minder duidelijk dan bij De Boer, want die dacht altijd hardop, maar feit is dat hij is uitgekomen bij een elftal zonder snelheid en diepgang. Mijn voorgevoel is dat er een volgend Graafschap-achting fiasco op stapel staat.

Yopii
Berichten: 18976
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Yopii » ma apr 18, 2022 12:16 pm

Dat zou zomaar kunnen. :blush.gif:
De Boer is een lieve maar simpele man. Aartsconservatief ook. Zijn houding is: spelers moeten niet zeuren. Dat deed hij zelf ook niet in 1990. :excited.gif:

Ten Hag kan juist goed met spelers omgaan, maar hij is erg star. Hij houdt ook eindeloos aan spelers vast, waardoor de concurrentie is weggevallen.

Ajax Rules
Berichten: 31607
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Ajax Rules » ma apr 18, 2022 12:18 pm

Yopii schreef:
ma apr 18, 2022 11:38 am
Daarom is het een voordeel voor een trainer als hij op het allerhoogste niveau heeft gespeeld. Pep bijvoorbeeld realiseert zich dat .
Er zijn ook tal van tegenvoorbeelden.

Hoewel het klip en klaar is wat de voordelen zijn van een achtergrond als speler in het topvoetbal, zijn er ook nadelen. Vanwege die nadelen blijkt er in de praktijk nauwelijks een correlatie te bestaan tussen het niveau als ex-speler en het niveau als trainer.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Yopii
Berichten: 18976
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Yopii » ma apr 18, 2022 12:41 pm

Er zijn ook tal van tegenvoorbeelden.
Natuurlijk. Het is een voordeel, niet een voorwaarde.

Het aantal voormalige topspelers is veel kleiner dan het aantal voormalige modale spelers.

Ik bedoel dat de drijfveer van modale voetballers vaak is om als trainer wel de top te halen. Vaak zijn ze gefrustreerd door hun eigen beperkingen, als ze die al zien. Als ze dan succes hebben, krijgen ze eindelijk waardering en gaan ze zichzelf snel overschatten.

Topspelers hebben weer als nadeel dat ze vaak verwend zijn. Ze halen hun neus op voor studie of voor verdieping van hun kennis. Ook vinden ze het 'niet zo interessant' om op een bescheiden niveau te werken.

Ajax Rules
Berichten: 31607
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Ajax Rules » ma apr 18, 2022 12:58 pm

Yopii schreef:
ma apr 18, 2022 12:41 pm
Topspelers hebben weer als nadeel dat ze vaak verwend zijn. Ze halen hun neus op voor studie of voor verdieping van hun kennis. Ook vinden ze het 'niet zo interessant' om op een bescheiden niveau te werken.
Exact. Dit maakt dat het in de praktijk vaak nogal meevalt met dit voordeel voor de ex-topspelers.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Gaizka1985 » ma apr 18, 2022 5:06 pm

'Ten Hag rondt overstap van Ajax naar Manchester United af'

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuw ... -united-af

van der Gaag zou mee gaan als assistent.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door mattie » ma apr 18, 2022 5:34 pm

Gaizka1985 schreef:
ma apr 18, 2022 5:06 pm
'Ten Hag rondt overstap van Ajax naar Manchester United af'

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuw ... -united-af

van der Gaag zou mee gaan als assistent.

Prima weet deze selectie ook gelijk waar ze aan toe zijn en hoe sommigen de deur bij Ajax willen achterlaten..
Wellicht een wake up call..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

GangstaRiB
Berichten: 16881
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Erik ten Hag

Bericht door GangstaRiB » ma apr 18, 2022 9:42 pm

Waar ik dacht dat PSV ging imploderen na de aankondiging van Schmidt blijkt het bij Ajax een veel grotere rol te spelen. Ten Hag is volgens mij al weken bezig met z’n volgende baan in Manchester. En volgens mij geloven de spelers ook niet in Ten Hag’s belofte dat hij zich volledig focust op Ajax en niet bezig is met andere dingen.

columbus
Berichten: 5422
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door columbus » ma apr 18, 2022 9:45 pm

Welnee. Er implodeert helemaal niks. De chemie is gewoon op, zie je wel vaker bij trainers die 3 a 4 jaar bij elkaar zijn en sportief successen halen

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9101
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di apr 19, 2022 8:56 pm

Net de eerste helft gezien van Liverppol - Manu U. Holy shit, dat wordt een monsterklus voor Ten Hag.

Yopii
Berichten: 18976
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Yopii » di apr 19, 2022 9:02 pm

Gaat hij niet redden, denk ik.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » di apr 19, 2022 9:05 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di apr 19, 2022 8:56 pm
Net de eerste helft gezien van Liverppol - Manu U. Holy shit, dat wordt een monsterklus voor Ten Hag.
Hoop voor hem dat ie nog niet heeft getekend.Daar is ( al tig jaar ) geen beginnen aan ...

Plaats reactie