Brian Brobbey

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Brobbey halen

Nee, helemaal niet
0
Geen stemmen
Alleen als hij gratis is
0
Geen stemmen
Alleen als we huren
5
24%
Alleen als Haller vertrekt
0
Geen stemmen
Halen tot een transfersom van vijf miljoen
2
10%
Halen tot een transfersom van tien miljoen
10
48%
Halen tot een transfersom van vijftien miljoen
4
19%
Halen tot een transfersom tot achttien miljoen
0
Geen stemmen
Tranfersom maakt me niet uit, als we hem maar binnenhalen
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 21

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Brian Brobbey

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 12, 2022 1:54 pm

En toch 22 goals en 8 assists? In 48 wedstrijden: gemiddeld bijna 70 min per wedstrijd gespeeld.

Dus Ajax zoekt spitsen die blessure gevoelig zijn
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door 999 » di jul 12, 2022 3:26 pm

'Management Brian Brobbey heeft recht op flink deel van transfersom'
11 juli 2022 19:31 - AD.nl
Foto: Pro Shots
"Management Brian Brobbey heeft recht op flink deel van transfersom"; image source: Pro Shots

Het Algemeen Dagblad meldt dat het management van Brian Brobbey een grote oorzaak is dat de spits nog altijd niet is teruggekeerd bij Ajax. Toen Brobbey een jaar geleden transfervrij de overstap maakte naar RB Leipzig bedong Mino Raiola een aanzienlijk percentage van een doorverkoop. Raiola overleed enkele maanden geleden, maar de contractrechten liggen nog wel bij zijn kantoor.

Ajax dacht al dicht bij een akkoord te zijn met RB Leipzig over de transfersom, maar verkeek zich op de uiteindelijke prijs. De Duitsers schroefden deze bovendien flink op vanwege de vele miljoenen die het uiteindelijk af zal moeten staan. De clubs en het management van Brobbey steggelen daarom nog altijd over de terugkeer van de jeugdinternational bij Ajax.
Meer op AD.nl

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door columbus » di jul 12, 2022 3:34 pm

Snap niet waarom niet nog energie ingestoken wordt. Door naar de volgende

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 12, 2022 4:50 pm

Het zal echt van het management afhangen. Ze waren op zoek naar een oplossing. Maar ja…. Zaakwaarnemers die geld moeten afstaan….

Ajax zal waarschijnlijk een ultimatum stellen en dan doorschakelen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 13, 2022 7:35 am

999 schreef:
di jul 12, 2022 3:26 pm
'Management Brian Brobbey heeft recht op flink deel van transfersom'
11 juli 2022 19:31 - AD.nl
Foto: Pro Shots
"Management Brian Brobbey heeft recht op flink deel van transfersom"; image source: Pro Shots

Het Algemeen Dagblad meldt dat het management van Brian Brobbey een grote oorzaak is dat de spits nog altijd niet is teruggekeerd bij Ajax. Toen Brobbey een jaar geleden transfervrij de overstap maakte naar RB Leipzig bedong Mino Raiola een aanzienlijk percentage van een doorverkoop. Raiola overleed enkele maanden geleden, maar de contractrechten liggen nog wel bij zijn kantoor.

Ajax dacht al dicht bij een akkoord te zijn met RB Leipzig over de transfersom, maar verkeek zich op de uiteindelijke prijs. De Duitsers schroefden deze bovendien flink op vanwege de vele miljoenen die het uiteindelijk af zal moeten staan. De clubs en het management van Brobbey steggelen daarom nog altijd over de terugkeer van de jeugdinternational bij Ajax.
Meer op AD.nl
Kan Brobbey niet breken met zijn (overleden) zaakwaarnemer? Hij zou anders deels eigendom zijn van zijn zaakwaarnemer, ik wist dat dit soort praktijken in Zuid-Amerika voorkomen maar dat dit in Nederland ook gebeurt, daar schrik ik een beetje van. Ik mag hopen dat door de bonden aan dit soort mensenhandelpraktijken wat gedaan wordt.

Bizar hoe hard Brobbey genaaid is door NB zijn zaakwaarnemer...
Ajax!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brian Brobbey

Bericht door Mano » wo jul 13, 2022 8:03 am

Brobbey heeft 3 miljoen tekengeld gekregen bij Leipzig, Wat heeft Mino gekregen destijds? :confused.gif:
stel 4 mio, dan zit je op een transfersom van 7 mio
Die wil men terub bij Leipzig en men wil er nog een beetje aan verdienen.
zit je al snel op 10 a 15 miljoen.
dan komt Mino z'n club weer langs...


Tja...


Kijk Brobbey is geen helder licht, zoveel was al duidelijk.
Mino was een boef en zijn werknemers zijn niet veel beter, dat wisten we ook al.
Maar Leipzig leent zich er ook voor...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Marillion » wo jul 13, 2022 10:15 am

Of Brobbey zomaar zonder kosten bij zijn zaakwaarnemer kan opstappen zal afhangen van zijn overeenkomst. Raiola heeft in de media wel altijd gezegd dat spelers die niet tevreden zijn maar moeten gaan. Ihattaren is bijvoorbeeld ook bij hem vertrokken.

Als dit de blokkerende factor is dan weet hij wel waar hij aan toe is. Dan weten wij ook gelijk hoe graag hij nou eigenlijk echt naar Ajax wil terugkeren.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Yopii » wo jul 13, 2022 10:20 am

Raiola heeft in de media wel altijd gezegd dat spelers die niet tevreden zijn maar moeten gaan.
Ongetwijfeld op bepaalde voorwaarden: alsof Raiola RIP zomaar miljoenen liet lopen.

Hij moet ongetwijfeld een vergoeding betalen. Wie weet heeft hij al dat tekengeld er allang doorheen gejast.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Marillion » wo jul 13, 2022 10:23 am

Het zal mede afhangen van de inschatting of er nog wat te verdienen valt inderdaad. Nou ja, we gaan het wel zien. Ben wel een beetje klaar met dat gedoe rondom Brobbey. Ik zie hem graag terugkeren maar als er kennelijk geen normale deal mogelijk is en de enige oplossing lijkt te zijn dat Ajax onevenredig veel moet gaan betalen dan heb ik liever dat we elders gaan kijken. Er lopen echt nog wel meer spitsen rond die iets voor Ajax kunnen betekenen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 13021
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Brian Brobbey

Bericht door Liberty » wo jul 13, 2022 11:30 am

Wanneer die 40% op papier staat lijkt het mij dat het verschrikkelijk weinig uitmaakt of Brobbey met de groep van Riaola breekt of niet.
Tijd voor iets nieuws.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brian Brobbey

Bericht door LucaS » wo jul 13, 2022 6:11 pm

Zoals iemand hier al ongeveer opperde..hij heeft nog 4 jaar contract toch? 3 jaar huren voor 5 mio per jaar en aankoopoptie van 3 miljoen na drie jaar. Betaal je 1,2 miljoen aan de mafiabende
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door wimpey » wo jul 13, 2022 6:27 pm

Yopii schreef:
wo jul 13, 2022 10:20 am
Ongetwijfeld op bepaalde voorwaarden: alsof Raiola RIP zomaar miljoenen liet lopen.
Rot In Pieces?

Die lui hebben die jongen tegen z’n zin in naar Leipzig gebracht en zouden nu weer vangen om hem daar weg te halen. No way, Jose.

Bergwijn 31M, Wijndal 10M. Die Oekrainer zal wel komen omdat Ajax nog knaken van die club tegoed heeft. Het kan dus toch slechter dan Overmars, die echt heel slecht was.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jul 13, 2022 6:39 pm

Ben jij van het type dat als iemand iets fout heeft gedaan, die persoon voor altijd afgedaan heeft ofzo?

Overmars heeft (n (inkomende en uitgaande) transfers fouten gemaakt ja. Zoals werkelijk iedere TD bij welke club dan ook. Maar hij heeft ook heel veel dingen goed gedaan en soms zelfs spectaculair goed. Daar doet het beschamende gedrag van zijn tollie uit zijn broek hangen en er foto’s van versturen niks aan af.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brian Brobbey

Bericht door LucaS » wo jul 13, 2022 6:46 pm

Volgens mij is de jaarlijkse begroting onder Overmars fors gestegen. Van iets van 90 mio naar 200 mio, en is Ajax van figurant in de CL/EL deelnemer een gewaarde europese subtopper geworden
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door wimpey » do jul 14, 2022 10:31 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo jul 13, 2022 6:39 pm
Ben jij van het type dat als iemand iets fout heeft gedaan, die persoon voor altijd afgedaan heeft ofzo?
Zeker niet. Maar mijn probleem met het beleid van de club lijkt wel structureel te zijn: de vaste kosten rijzen de pan uit. Iets waaraan Overmars flink heeft bijgedragen. En ook H2 trapt helaas niet op de rem.

We kennen de voorwaarden om over een seizoen genomen break-even te spelen. Ik zou graag zien dat die voorwaarden een stuk kleiner van omvang worden. Dat vereist een productievere opleiding, zodat er minder de drang is om met geld te smijten voor aankopen. Helaas vielen de JA-spelers (mij) in de 3 oefenwedstrijden erg tegen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Arthur » do jul 14, 2022 10:36 am

Ik zie ook wel het gevaar van dit beleid waarbij het steeds een beetje verder gaat totdat het niet meer houdbaar is, maar ik vind het niet per definitie fout dat Ajax zijn financiële slagkracht ten opzichte van de rest van de Eredivisie probeert te benutten.

Naar mijn idee is het gevaar ook niet zozeer dat het voortbestaan van de club wordt bedreigd als er iets misgaat. Het resultaat zal meer zijn dat er financieel in één klap een stuk minder kan, waardoor de kwaliteit van de selectie drastisch achteruit gaat. In feite zijn we dan gewoon terug bij de situatie van voor we dit beleid gingen hanteren.

Een groter gevaar dan het financiële vind ik het als de jeugdopleiding weer verwaarloosd gaat worden. Uiteindelijk zal dat altijd de levensader zijn waar we op kunnen terugvallen als de financiën opdrogen.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brian Brobbey

Bericht door Mano » do jul 14, 2022 11:38 am

op de rem trappen is taak van de FD of RvC en niet van de TD
TD wil gewoon het beste team op de mat, kosten wat het kost.

dus als je op- of aanmerkingen hebt op het beleid moet je dat niet Overmars of H2 in de schoenen schuiven.
zij bewegen zich in de prijscategorie waar zij kunnen/mogen winkelen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 16, 2022 12:18 pm

Brobbey ook terug bij Ajax, volgens Cavinsky. :ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Yopii » za jul 16, 2022 12:28 pm

1+1=2: Gisteren meldde Bild al dat Ajax het bod op Brobbey verhoogd heeft. Daarbij is duidelijk geworden dat Brobbey alleen naar Ajax wil en dat RBL voor hem een toekomst ziet op de tribune.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10334
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Brian Brobbey

Bericht door WP_Legend » za jul 16, 2022 12:28 pm

Kut nieuws... Ik heb helemaal niks met Brobbey...

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Yopii » za jul 16, 2022 12:31 pm

Ik wel, ik verwacht dat hij nuttig zal zijn voor Ajax.

Met Brobbey en Conceicao zijn we wel klaar voorin, mag ik hopen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 16, 2022 12:34 pm

Yopii schreef:
za jul 16, 2022 12:31 pm
Ik wel, ik verwacht dat hij nuttig zal zijn voor Ajax.

Met Brobbey en Conceicao zijn we wel klaar voorin, mag ik hopen.
Het is niet dat we geen keus hebben :smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Gaizka1985 » za jul 16, 2022 1:57 pm

Transfersom van 17 miljoen wordt genoemd, ik vind het veel geld in zijn geval.

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Yopii » za jul 16, 2022 2:06 pm


Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door zeux » za jul 16, 2022 2:29 pm

Gaizka1985 schreef:
za jul 16, 2022 1:57 pm
Transfersom van 17 miljoen wordt genoemd, ik vind het veel geld in zijn geval.
Da's een mooie loer die Brobbey Ajax dan heeft gedraaid. Eerst bewust gratis de deur uitlopen en dan voor 17 miljoen teruggekocht moeten worden. Bizarre gang van zaken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie