Edson Alvarez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edson Alvarez

Bericht door Mano » ma aug 29, 2022 1:41 pm

Giacomo Puccini schreef:
vr aug 26, 2022 11:08 pm
Volgens Mexicaanse media zou Newcastle terugkomen met een bod van 40 miljoen. Te laat denk ik. Waren ze een maand eerder, dan had Ajax nog een vervanger kunnen vinden. Nu kan Ajax het zich niet veroorloven om hem nog te laten gaan. Volgend jaar gaat hij wel verkocht worden, dus als Hamstelaar slim is hebben ze de lijstjes op orde.
op twitter zegt men zelfs 54miljoen.
H2 laten niemand meer gaan (vermoed ik)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edson Alvarez

Bericht door LucaS » ma aug 29, 2022 1:55 pm

Ook Alvarez heeft een prijs die je niet kan laten lopen
Laatst gewijzigd door LucaS op ma aug 29, 2022 2:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door wimpey » ma aug 29, 2022 2:03 pm

LucaS schreef:
ma aug 29, 2022 1:55 pm
Ook Alvarez hheft een prijd ie je niet kan laten lopen
OK, Fred Rutten! :drecul.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 29, 2022 2:22 pm

LucaS schreef:
ma aug 29, 2022 1:55 pm
Ook Alvarez hheft een prijd ie je niet kan laten lopen
Bij het verkopen van spelers twee dagen voor het sluiten van de markt moet er dus ook rekening worden gehouden met het sportieve prijs die wij dan “betalen”. Net als bij Antony. Je kan dan zoveel geld op de rekening hebben staan, maar in feite gooi je dit seizoen dan sportief weg. Dat past niet bij een echte top(sport!)club. Het is niet zo dat we anders failliet zijn.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

De Dominee
Berichten: 5922
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Edson Alvarez

Bericht door De Dominee » ma aug 29, 2022 2:26 pm

Alvarez kun je alleen laten gaan voor de hoofdprijs als je een kant en klare vervanger kunt halen voor het sluiten van de deadline. En als Alvarez wil. Bij dat laatste heb ik sowieso mijn twijfels .
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edson Alvarez

Bericht door LucaS » ma aug 29, 2022 2:29 pm

Ik zeg niet dar ik reen prijs in mn hoofd heb, maar stel dat NU door biedt naar 120mio. Moet je dan nee zeggen?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 29, 2022 2:33 pm

LucaS schreef:
ma aug 29, 2022 2:29 pm
Ik zeg niet dar ik reen prijs in mn hoofd heb, maar stel dat NU door biedt naar 120mio. Moet je dan nee zeggen?
:smallgrin.gif:
Ajax!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12982
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Edson Alvarez

Bericht door Liberty » ma aug 29, 2022 2:35 pm

Bril weer vergeten Lucas?
Tijd voor iets nieuws.

Yopii
Berichten: 18839
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Yopii » ma aug 29, 2022 2:38 pm

De Dominee schreef:
ma aug 29, 2022 2:26 pm
Alvarez kun je alleen laten gaan voor de hoofdprijs als je een kant en klare vervanger kunt halen voor het sluiten van de deadline. En als Alvarez wil. Bij dat laatste heb ik sowieso mijn twijfels .
Dat laatste is cruciaal.

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 29, 2022 2:41 pm

Yopii schreef:
ma aug 29, 2022 2:38 pm
De Dominee schreef:
ma aug 29, 2022 2:26 pm
Alvarez kun je alleen laten gaan voor de hoofdprijs als je een kant en klare vervanger kunt halen voor het sluiten van de deadline. En als Alvarez wil. Bij dat laatste heb ik sowieso mijn twijfels .
Dat laatste is cruciaal.

Dat eerste vind ik nog crucialer.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door wimpey » ma aug 29, 2022 2:45 pm

Mr. Ajax schreef:
ma aug 29, 2022 2:41 pm
Dat eerste vind ik nog crucialer.
Zo werkt het niet. Als jij wilt gaan, dan staat je werkgever vrij machteloos. Een contract is niet veel meer dan een intentieverklaring.

Een voetballer heeft een carrière van 10-15 jaar waarin knaken verdiend worden. Wij kunnen als fan wel prioriteiten hebben, maar als professional lijkt het me handig het hele spectrum te bekijken.

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 29, 2022 3:23 pm

wimpey schreef:
ma aug 29, 2022 2:45 pm
Mr. Ajax schreef:
ma aug 29, 2022 2:41 pm
Dat eerste vind ik nog crucialer.
Zo werkt het niet. Als jij wilt gaan, dan staat je werkgever vrij machteloos. Een contract is niet veel meer dan een intentieverklaring.
Zo kan het prima werken en zo werkt het elders ook prima. Voor de rest heb je juridisch ongelijk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edson Alvarez

Bericht door LucaS » ma aug 29, 2022 4:06 pm

Liberty schreef:
ma aug 29, 2022 2:35 pm
Bril weer vergeten Lucas?
:drecul.gif:
Ik zal mijn leven beteren
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Lionel » ma aug 29, 2022 10:16 pm

Mr. Ajax schreef:
ma aug 29, 2022 3:23 pm
wimpey schreef:
ma aug 29, 2022 2:45 pm
Mr. Ajax schreef:
ma aug 29, 2022 2:41 pm
Dat eerste vind ik nog crucialer.
Zo werkt het niet. Als jij wilt gaan, dan staat je werkgever vrij machteloos. Een contract is niet veel meer dan een intentieverklaring.
Zo kan het prima werken en zo werkt het elders ook prima. Voor de rest heb je juridisch ongelijk.
Inderdaad. Ik snap echt werkelijk niks van dat wij drie dagen voor de deadline maar 100% moeten meewerken. Te bizar voor woorden. Dan moet een speler maar geen contract tekenen voor vijf jaar als ze na twee jaar weer weg willen.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Lionel » ma aug 29, 2022 10:17 pm

En een profvoetballer hoeft natuurlijk niet met pensioen na 15 jaar. Ook zo een fabeltje.
IK GELOOF!!!!!!

columbus
Berichten: 5408
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door columbus » ma aug 29, 2022 10:20 pm

Lionel schreef:
Mr. Ajax schreef:
ma aug 29, 2022 3:23 pm
wimpey schreef:
ma aug 29, 2022 2:45 pm
Zo werkt het niet. Als jij wilt gaan, dan staat je werkgever vrij machteloos. Een contract is niet veel meer dan een intentieverklaring.
Zo kan het prima werken en zo werkt het elders ook prima. Voor de rest heb je juridisch ongelijk.
Inderdaad. Ik snap echt werkelijk niks van dat wij drie dagen voor de deadline maar 100% moeten meewerken. Te bizar voor woorden. Dan moet een speler maar geen contract tekenen voor vijf jaar als ze na twee jaar weer weg willen.
Helemaal eens.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33602
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Edson Alvarez

Bericht door zeux » di aug 30, 2022 6:20 am

Lionel schreef: Inderdaad. Ik snap echt werkelijk niks van dat wij drie dagen voor de deadline maar 100% moeten meewerken. Te bizar voor woorden. Dan moet een speler maar geen contract tekenen voor vijf jaar als ze na twee jaar weer weg willen.
Ik weet natuurlijk niet of jij een (vast) contract hebt in je huidige baan, maar als dat zo is en jij morgen een aanbieding krijgt van een ander bedrijf voor een betere baan (of een hoger salaris), dan zeg jij je huidige baan op en verkast. Dat is vaak zelfs geregeld in je contract. Waarom zou een voetballer dat niet mogen kunnen?

Het hele transfersysteem sucks, maakt voetballers ‘bezit’, zonder de kans hun eigen route te kiezen. Dat klopt niet. Het Bosman-arrest heeft daar al iets aan getornd, maar het verbaast mij dat niet verder getest is of een voetballer ‘ontslag kan nemen’, zoals alle ‘gewone’ werknemers.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door Marillion » di aug 30, 2022 6:44 am

In beginsel is een contract voor bepaalde tijd ook voor een reguliere werknemer niet zomaar opzegbaar. Tenzij je daar een specifieke afspraak over hebt gemaakt maar dat is veel minder standaard dan bij een overeenkomst voor onbepaalde tijd.

Nu komen partijen daar in de praktijk in de regel misschien nog wel uit met elkaar maar het is niet ongebruikelijk dat er dan ook een vergoeding op tafel komt. Al is die uiteraard meestal wel van een hele andere omvang omdat het over dan over hele andere bedragen gaat.

Maar we dwalen een beetje af. Volgens mij heeft Alvarez geen vertrekwens op dit moment. Gelukkig maar.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Lionel » di aug 30, 2022 6:50 am

De enige vergelijking tussen de gewone wereld en de voetbalwereld die je kunt maken is dat jij op 27 augustus wilt opzegt en per 1 september ergens anders wilt beginnen. Je baas geeft aan dat je een opzegtermijn van 1 of 2 maanden hebt en jij dreigt dat je je anders gaat ziekmelden.

Voetballers kiezen zelf ook voor de zekerheid van een contract voor vijf jaar. De voorwaarden staan gewoon in het contract.

Antony kan zelf toch ook zeggen dat hij maar een contract wilt voor een jaar? Nee, dat doet hij niet want hij wilt zelf de zekerheid.

En de gewone wereld is een hele andere wereld dan de voetbalwereld. Want ik verdien geen 100.000 per minuut (als je het zou omrekenen naar training of wedstrijd minuten). Bovendien weet iedereen vooraf de spelregels.

Ik zeg ook nergens dat Ajax een speler jarenlang tegen zijn zin in een transfer moet ontnemen maar een speler die gewoon niet komt opdagen omdat zijn club aangeeft niet op tijd een vervanger kan halen terwijl de transferwindow maanden duurt… je moet maar durven.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door Marillion » di aug 30, 2022 7:09 am

Dat laatste is nou juist bij uitstek één van de redenen waarom je met contracten voor bepaalde tijd werkt. Om te voorkomen dat spelers zomaar kunnen vertrekken zonder dat je dat kunt opvangen.

Zowel club als speler stemmen bewust in met die bepaalde tijd, de bijbehorende verhoudingen en eventuele afspraken over een tussentijds vertrek. Je geeft zelf ook al aan dat Antony ook bewust voor die vijf jaar heeft getekend.

Dus dat Ajax moeilijk ging doen zo vlak voor de sluiting van de deadline is echt uitstekend verdedigbaar en uitlegbaar.

Maar goed, het gaat hier verder dus over Alvarez. En die blijft gewoon dit seizoen bij Ajax.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33602
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door zeux » di aug 30, 2022 7:14 am

Antony (of Alvarez, of welke speler dan ook) zit gevangen in een systeem dat parameters buiten hemzelf heeft: ze zijn 'bezit', boekhoudkundige waarde, asset en daarmee in feite commodity. Er zijn externe belanghebbenden (financieel) bij hun contract betrokken. Zo zit de voetbalwereld in elkaar, je kunt geen contract tekenen buiten die omstandigheid om. Dus 'hij heeft zelf dat contract getekend' vind ik niet opgaan (natuurlijk heeft hij dat, maar binnen een 'fuik'). Er is geen andere mogelijkheid om een contract te tekenen.

Vanzelfsprekend probeert een speler gunstige voorwaarden binnen die contractsituatie te creëren. Dat doet de club ook. Die lange(re) duur van een contract is voor beiden gunstig: 'zekerheid' voor de speler, de kans iets terug te verdienen voor de club.
Laatst gewijzigd door zeux op di aug 30, 2022 7:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edson Alvarez

Bericht door Mano » di aug 30, 2022 7:16 am

Gaan we nou zitten janken om het systeem?

Ik zie deze discussie niet ontstaan in de topic van Bande, die mocht blijkbaar wel zijn contract ontbinden.

Het is zoals het is en je kan je poot stijf houden door een pittige vraagprijs te stellen. Wordt die alsnog bereikt ben je gewoon uitgespeeld. Zelfs bij een MU.

Als het hele transfersysteem komt te vervallen heeft Ajax een probleem en teams in de PL niet. Dan kunnen we echt niet meer aanhaken. Dus voor nu zou ik het systeem accepteren. Slechter kan makkelijker dan beter
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33602
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door zeux » di aug 30, 2022 7:19 am

Mano schreef:
di aug 30, 2022 7:16 am
Gaan we nou zitten janken om het systeem?

Ik zie deze discussie niet ontstaan in de topic van Bande, die mocht blijkbaar wel zijn contract ontbinden.

Het is zoals het is en je kan je poot stijf houden door een pittige vraagprijs te stellen. Wordt die alsnog bereikt ben je gewoon uitgespeeld. Zelfs bij een MU.

Als het hele transfersysteem komt te vervallen heeft Ajax een probleem en teams in de PL niet. Dan kunnen we echt niet meer aanhaken. Dus voor nu zou ik het systeem accepteren. Slechter kan makkelijker dan beter
Als Ajax geen 30 of 40 of 50 miljoen meer hoeft te betalen voor een speler aan een andere club, kunnen ze dat in het spelerssalaris stoppen (VS-systeem). De concurrentie t.o.v. de PL verandert ook niet wezenlijk, want die clubs hebben ook nu het geld om Ajax bij iedere speler te overbieden. Alleen waar het geld heen gaat verandert.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edson Alvarez

Bericht door Mano » di aug 30, 2022 7:28 am

Waarom zou een speler voor Ajax kiezen als iedereen hem kan krijgen, zonder te betalen? (In de PL, Liga, en etc)

Nu houdt de transfersom teams weg.
Het salaris verschil tussen PL en de rest wordt iets groter zelfs, denk ik. Je moet het nu namelijk volledig uit je begroting kunnen opbrengen.

Maar Ajax krijgt bijv een concurrent in Sevilla
Als hun ‘verhaal’ beter landt dan die van Ajax. Nu is hun verhaal een onderdeel maar moet er ook betaald worden
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33602
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door zeux » di aug 30, 2022 7:40 am

Mano schreef:Waarom zou een speler voor Ajax kiezen als iedereen hem kan krijgen, zonder te betalen? (In de PL, Liga, en etc)

Nu houdt de transfersom teams weg.
Het salaris verschil tussen PL en de rest wordt iets groter zelfs, denk ik. Je moet het nu namelijk volledig uit je begroting kunnen opbrengen.

Maar Ajax krijgt bijv een concurrent in Sevilla
Als hun ‘verhaal’ beter landt dan die van Ajax. Nu is hun verhaal een onderdeel maar moet er ook betaald worden
Er kunnen maar 11 voetballers op het veld staan. Dus talenten zullen zich altijd ‘verdelen’ over clubs.

Als Sevilla nu het geld niet heeft om Ajax te overbieden bij een gewilde speler, dan hebben ze dat toch ook niet in een salaris-based systeem?

Ook nu moet Ajax zorgen aantrekkelijk te zijn (en zal het nooit tot de absolute top behoren, omdat het in een kleine markt voetbalt).

Het enige dat feitelijk verandert, is dat de pot geld ergens anders landt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie